login |

Pilot-mustra: Inventing Anna – 1×01

2022. 03. 11. 15:50 - Írta: winnie

19 hozzászólás | kategória: kritika, pilot-mustra,

Á, annyira éreztem, hogy nem szabad elkezdeni Shonda Rhimes első Netflix-sorozatát, Az örökösnő álarca mögött című, valós eseményekre építkező darabot (ami konkrétan az első saját sorozata a… Scandal óta?), mert most kénytelen leszek mindent félretenni, és folytatni, és akkor mi lesz a friss sorozatokról szóló írásokkal?

Rhimes sorozatainak, a csak általa istápoltaknak is, már csak ilyenek hatásai vannak nálam. Annak ellenére, hogy az orvososoknak (GA, PP, OTM) sosem lettem rajongója, szinte minden más, ami tőle került ki, eléggé bejött. És elsődlegesen (mivel ilyen felületes vagyok!) nem a tartalom, hanem a stílus és a hangulat miatt – ahhoz nagyon ért. A Scandal pilotja mennyire erős már! A For The People az elmúlt évek legjobb országosa volt. És a The Catch vagy a How To Get Away with Murder is beszippantotta a hozzám hasonlót a vizuális nyelvének köszönhetően.

INVENTING ANNA – 1×01 – 8/10

Az Inventing Anna ugyan stílusos, azonban nem felszíni dolgokkal győzött meg a pilotja kapcsán. Hanem azzal, hogy (ugyancsak Rhimes-jellemző) végig pörgött, legalábbis számomra, abszolút lekötött. A történet érdekes volt, a karakterek érdekeltek (ha pedig elkezdtem volna unni őket, rögtön bedobtak új szereplőket és új dinamikákat), és a megközelítés, vagyis a keret is olyan volt, hogy remekül megalapozza a sorozatot, felkeltheti a néző kíváncsiságát annak ellenére, hogy a lényeg az 1×02-ig nem nagyon kezdődik el.

Ez a true crime-kategóriába sorolható sorozat ugyanis nem a főhős gyökereivel kezd, nem a gyerekkorával vagy a kezdeti szárnypróbálgatásaival alapoz, hogy azokkal vezesse fel a nagy simliket, hanem ott indít, amikor Anna Delvey (alias Anna Sorokin – Julia Garner alakításában), már fogságban van és az a kérdés, hogy elfogadja-e a vádalkut, vagy bevállalja a tárgyalást, melyen sok milliós szélhámoskodásért ítélhetik el, miután gazdag és előkelő örökösnőnek kiadva magát sokakat megvezetett.

Ehhez a keretet egy újságíró (Anna Chlumsky) munkája adja, aki felfigyel (fogjuk rá) az ügyre, és megpróbál interjút csinálni vele, ami persze nem egyszerű – a végkimenetel persze nem kérdés, hiszen egyrészt sejthetjük, hogy a sorozat alapját Delvey visszaemlékezései fogják adni, másrészt pedig az Inventing Anna (szó szerint: ‘Anna (karakterének) megalkotása’) konkrétan az újságíró cikkén alapul, aki egyébként a sorozatban nem az IRL-karakter. Bár abban biztos vagyok, hogy az Inventing Anna Garner (nem akarom így nevezni, de) jutalomjátéka lesz, nekem mégis Chlumsky határtalanul szimpatikus, de közel sem hiba nélküli karaktere adta el a sorozatot.

Ennek persze az is az oka, hogy a címszereplő szélhámos elég megosztó figura, biztos, hogy lesz, aki majd kedveli őt, olyan is, aki utálja őt (a sorozatnak nem hinném, hogy az lenne a célja, hogy megkedveltesse), de nem is ez a lényeg, hanem a megismerése, mert van annyira izgalmas figura, hogy megpróbáljuk dekódolni őt.

Bármennyire is tipikus írói húzás nem simán a kronológiát követni, hanem mesterséges keretben prezentálni a sztorikat, itt nagyon működik az, hogy az elején csak pár morzsát ejtenek el a később kiemelésre kerülő karakterekből, mi pedig a lassú építkezés helyett rögtön az események közepébe kerülünk annak köszönhetően, hogy az újságíró teper a melóért, hogy ne unalmas Wall Street-es #metoo-ügyekről kelljen írnia. Persze ebben elég sokat segített az, hogy nem csak a Delvey-szálon mozgatják, hanem eközben éli a magánéletét, küzd a főnökeivel, és még a perifériára száműzött veterán kollégái is segítenek nekik, akik remélem, hogy mindvégig képben maradnak, mert az Anna Deavere Smith / Terry Kinney / Jeff Perry-trió a legszórakoztatóbb része a kezdésnek.

Az is nagyon jól működik, hogy Anna Delvey nem tipikus “gonosztevő”, a módszerei sokkal kifinomultabbak, azokat és az észjárását megismerve talán érthetővé is válik, hogy sikerült így rászednie egyeseket, akik az előkelőbb körökben mozognak, és így biztosan gyanakvóbbak. (A felső körös sztori egyébként magával hoz a sorozatban egy divatkomponenst, ami kapcsán ugyancsak nem fogták vissza a készítők magukat, nagyon odatették a körítést, a luxust, a csillogást, a ruhákat.)

Eleinte csak sejtéseink lehetnek annak kapcsán mit is csinált, illetve hogy bukott le a szélhámos, és hogy érte el azt, hogy ennyire megbízzanak benne, de az ö történetében elég sok a kérdőjel, hogy elegendő muníciót kínáljon a pilot utáni 8 részre, melyek kapcsán elsőre nagyot néztem, hogy mennyire hosszú a játékidejük, de azok után, hogy a pilot 60+ perce feltűnés nélkül elröppent, már egy pillanatig sem aggódom. Annak ellenére, hogy tudom, hogy manapság egyre hangosabbak az elégedetlen hangok, melyek az efféle 8-10 részes, true crime darabok filmes hosszban való feldolgozását kívánják – majd kiderül, hogy a Pam & Tommy, a The Dropout vagy a Super Pumped esetében mi lesz a konszenzus.

Azt hiszem, hogy ezek azok a sorozatok, amikkel a csillagok együttállása idején a legnagyobb sikereket lehet elérni (ezt még azelőtt írtam, hogy már a premier második hetében látszott, hogy az Inventing Anna minden idők egyik legnézettebb sorozata lesz a Netflixen), hiszen szinte mindenkinek szólnak, nem skatulyázzák be önmagukat műfaji dobozkákba. Bűn, valós alapok, nyomozás, humor, átverések, gazdag és híres emberek, machinációk.

Persze mindezeket csak az első két rész fényében mondom, nincs semmi garancia arra, hogy a folytatás nem hoz egy nagyobb koppanást, vagy csak sima középszerbe hajlást, és az is benne van, hogy érződni fog a sorozaton az elnyújtottság (egy újság cikk 600 percben?), de azok után, hogy ennyire hamar elérte, hogy invesztáljak a karakterekbe, biztos, hogy sokkal megengedőbb leszek.

Nem hiszem, hogy Az örökösnő álarca mögött a kivételes elismertségével fog tüntetni (max egy-két színészt kiemelnek a sok jó alakítás közül), és nem is a cizelláltsága fog nyálcsorgatást előidézni az embereknél, de az biztos, hogy sokakat remekül el fog szórakoztatni a maga módján, és ennél több talán nem is kell. Pontosítok: nekem nem feltétlenül kell.

A sorozat egyébként szinkronos premiert kapott itthon, és az esetek 99%-ában tökéletes érthető és ajánlott a nem angolosoknak, vagy a színészek eredeti hangjára/játékára nem kíváncsiak számára a magyarul beszélő változat (ha valami nem angol nyelvű, akkor számomra is általában az angol szinkron első választás), azonban itt annyit mindenképp jeleznék (már, ha van kinek, talán nem mindenki kezdett még bele), hogy a sorozatban kiemelt szerepet kap a főhős akcentusa. Azaz akcentusai. Nyilván egy beszédstílus kapcsán, bármennyire is ízes és bravúros az, sosem beszélnék le senkit a szinkronról, és itt azonnal lehetett tudni, hogy lesznek bőven olyanok, akik idegesítőnek fogják találni a főhőst a beszéde miatt (ugye valahogy egy orosz ember német akcentusát kell visszaadni, miközben próbálja mondjuk amerikainak mutatni magát – itt az eredeti ember, akiről szó van)  de itt a különféle akcentusoknak még dramaturgiai szerepe is lehet. Szóval még véletlenül sem azt mondom, hogy eredetiben kell látni (pff, sosem akarnám a saját preferenciáimat másra erőltetni…), csak jelzem, hogy aki eredetiben nézi, az plusz információt kapHAT. (Persze benne van, hogy a hazai változatban ezt nagyon jól megoldották, de általában a magyar nyelv nagyon nehezen, vagy legalábbis korlátozottan boldogul a különféle akcentusokkal. Míg angolul elég sokfélét meg lehet különböztetni, itthon a tényleg egy-két felismerhetőn (pl. francia, esetleg szláv) kívül a többit elég nehéz reprodukálni, és a kényszer sokszor tájszólásokhoz és paródiás hatáshoz vezet.)

19 hozzászólás Ne habozz!

human - 2022. 03. 11. 16:44

“a vizuális nyelvének köszönhetően”

ezzel nem igazán tudok egyetérteni, mármint a vágás és az írás okés, de képileg iszonyat lapos az egész, néha még a jelmezek is. Az említett How To Get Away agyonveri vizuálisan.

winnie - 2022. 03. 11. 17:00

dededede…!!! épp azt mondom, hogy a how to get away és a catch szippantott be a vizuális nyelve miatt. az a bevezetés, ott nem beszélek erről a sorozatról:)

abba - 2022. 03. 11. 17:04

Nekem a pilot és az egész sorozat is inkább 4/10 – a The Dropout magasan veri, ha már scamming women a téma.

Az elbeszélésmód számomra rémségesen lapos, Julia Garner arca, hangja, jelensége lehetetlenné teszi, hogy bármit elhigyjek abból, hogy ez a nő hogyan csavarta az ujja köré fél New Yorkot.

Ennél azért minőségibb módon is lehetett volna erről sorozatot csinálni, de hát gondolom nem ez volt a cél.

winnie - 2022. 03. 11. 17:19

abba: van vélemény, ami szerint róla könnyebb elhinni, mint az eredeti anna sorokinról, akinek végülis tényleg sikerült az ujja köré csavarnia. de, itt lehet, hogy az a kérdés, hogy ha nem hiszed el, akkor az biztos, hogy az ő kritikája, és nem a new yorki elité?

én még nem tartok ott, hogy megítéljem ezt (magamban kicsit az orosz akcentuson dohogtam, mert túl jól ismerem a nyelvet ahhoz, hogy értékeljem, de végülis tény, hogy nem full oroszt alakít, szóval… whatever, biztos, hogy sokat dolgoztak ezen, és direkt olyan, amilyen), de nekem bizonyos dolgok eleve arra mutattak, hogy többek közt ez is a lényeg az átvertek (sőt, akár a sorozat) esetében is, hogy mi mennyire hat rájuk. hogy mondjuk a külsőségekkel, és bizonyos “jegyekkel” milyen meggyőzően lehet elhitetni valakivel ezt-azt.

abba - 2022. 03. 11. 17:27

@winnie
Talán tényleg nem a sorozat kritikája, hiszen valóban lehet ez a ‘lényeg’, miszerint képtelenség az egész, mégis megtörtént – ám annyiban már a sorozat kritikája a részemről, hogy én nem akarok nézni egy ilyen történetet, nem delejez ez a különös, sipító hangú lány.

Az a bizonyos jelenet, amiben Anna Chlumsky 15 képet aggatott a falára, hogy “nahát, mennyi különböző frizurája és ruhája van, ki ez a lány?” egyáltalán nem keltette fel az érdeklődésemet. (A kérdéses lány nyilván átöltözött és hajat festetett. Nagy dolog.)

Volt erről a napokban vitám ismerősökkel, akik épphogy vonzódtak ehhez a képlékeny nőalakhoz, és ez fogta meg őket a sorozatban – nyilván működik tehát az Inventing Anna, csak nem nekem.

Running - 2022. 03. 11. 17:29

Ajánlásra végignézve. A színészek oké, de a stílus…édes istenem….hányinger, egyébként a sztori is, ebben az előadásban. Már majdnem megsirattam szegény lányt. Ja nem.

winnie - 2022. 03. 11. 17:34

“akik épphogy vonzódtak ehhez a képlékeny nőalakhoz, és ez fogta meg őket a sorozatban”

ez mindenképp érdekes. amikor írtam, ezért is tértem ki erre, mert nagyon kíváncsi leszek arra, hogy mi lesz a véleményem róla, illetve hogy jön le a készítői ábrázolás, mert egyes színészi, illetve készítői reakciók arra utalnak, hogy nem elszigetelt jelenség, hogy pozitívan reagál rá a néző, holott, amit előzetesen olvastam íróktól, az pont inkább negatív volt. ami persze nem is lepett meg, hiszen mégiscsak egy… szociopatáról van szó, vagy legalábbis nem olyanról, aki bármit is különösebben megbán.

ha viszont az egészből egy robin hood-szerű sztori jön le, akkor lehet, hogy a készítők ott elmértek valamit? vagy lehet, hogy minden a nézőn múlik?

xszen - 2022. 03. 11. 17:51

Szerintem érdekesen indult és a felénél kifogyott.
Arra voltam kíváncsi, mitől zseni a csaj, mivel tudott mindenkit megfogni, de igazából nem az, nagyon messze van tőle, spoiler miatt nem részletezem.
Az újságíró játéka nagyon ripacsszerű, idegesített, pedig az első pár rész izgalmasan indult.

human - 2022. 03. 11. 18:58

amúgy szerintem is, ebben tipikus egy filmnyi volt, mármint magában a sztoriban, még ha nem is 5 perces kitartott álművészkedéssel töltötték meg a játékidőt.

winnie - 2022. 03. 11. 19:21

az ilyenekkel egyébként szívesen vitatkozom. nyilván egyrészt mi más lenne egy újságcikkben, amikor sokszor még egy 300 oldalas könyvben is csak az van, de úgy érzem, hogy ez mindig szubjektív lencsén működik. mármint jó, captain obvious, de amikor valaki előtt ott van a lehetőség, hogy filmet vagy sorozatot csináljon, ás számtalan filmet és sorozatot megcsinálhat, szóval nincs rászorultság, akkor kell, hogy oka legyen, hogy a sorozat fele megy el. úgy értem, hogy a szikár történet, a tényalapú dolgok lehet, hogy ennyit érnek, de minden más, ami fikció, a felépített “világ”, a többi karakter mind olyan, hogy utólag igazolHATja a sorozatot. és itt jön be az, hogy aki oda van érte (mondom, gőzöm nincs, hogy mi lesz velem a végére, hogy kitartok-e), akkor igazolva érzi, hogy sorozat lett. aki meg nem, nos, az jön a filmes bonmot-val, de… ilyenkor nem vagyok abban biztos, hogy egy zanzásított verzió sokkal jobban bejött volna neki.

ez egyébként a the afterparty kapcsán jutott eszembe, az inventing annának annyira nem olvastam utána. de előbbi konkrétan filmnek indult, csak kicsit túlburjánzott, és ott a készítők magukban racionalizálták, hogy végül sorozatot csináltak. és nem vagyok benne biztos, hogy ez volt a jó döntés élvezeti szempontból, de az biztos, hogy jobban meg tudtak alapozni a karaktereknek, hogy a zárás hatásososabb legyen.

SASboy - 2022. 03. 11. 21:04

Nem aok sorozatot kaszalok el, de ez kozte volt.
Iszonyat unalmas az egesz, ozarkos kislany rettento idegesito tobbi szereplo szinten. Kuka

human - 2022. 03. 11. 21:13

de látszólag megint úgy vitatkozol, hogy nem láttad, az elméleti felhőről, csak a vita kedvéért valami homályos általános igazságról. Mondjuk abban sem vagyok biztos, hogy bármilyen módon megcsinálhatta volna, inkább látta, hogy _szerinte_ meg tud tölteni vele 8-10 részt. ezt nekünk nézőként (és akár kritikusként) nem kell tökéletesnek elfogadni amit gondolt, hanem azt kell nézni amit letett (te sem 10/10-et adsz mindenre). A film nem biztos, hogy zanzásított verzió lenne, hiszen nem kell mindennek ugyanúgy benne lenni, elég 2 ellentétes oldalról bemutatni a megvezetést és eljutni a végeredményhez, nem kell valamennyire önismétlésbe menni ahogy itt történik néhol.

mindezt főleg úgy, hogy ritkán jövök ezzel a filmnek elég lett volna dologgal, és most is kiemeltem, hogy nem sima időhúzást értek ezalatt.

winnie - 2022. 03. 11. 22:16

ugy ertes, hogy ha lattam volna, akkor biztos nem irtam volna ezt, vagy akkor azt mondod, hogy jjogos, amit irok?:) ezt nem lattam, de sok masikat igen, ezert is hozok masik peldat, hogy valaki ne azon rugozzon, hogy nem lattam, ezert is hasznalok felteteles modot, ezert is probalom a vegletekig tompitani a kommentjeimet a korszellemnek megfeleloen, mert annyira tartok attol, hogy valaki indokolatlanul zokon veszi oket. a jelek szerint meg mindig nem megy ez nekem, de tanulok. (nyilvan minek akarnek vitatkozni, egyszeruen csak arrol van szo, hogy szinte mindenki elfogult pro vagy kontra, aki latta a sorozatot, en meg jelentkezem, hogy bennem lehet bizni:)

a lenyeget leirtam, altalanos akartam lenni, mert manapsag egyre tobbet olvasom kulfoldi kritikak tweet zanzaiban (mert ertelemszeruen hosszabb velemenyeket nem tudok fogyasztani az itteni kommenteken kivul) ezt, hogy “filmben”. es ilyenkor szoget ut a fejmbe a dolog. a plot nem volt elegendo? az fert volna el egy filmben? mert ugye egy sorozat sokkal tobb is lehet, mint plot. vagy a belso tartalom, a karakterek nem voltak eleg jok? (es ez az a pont, ahol a subjektiv velemeny bejon).

a nezoi szivja a fogat, hogy eleg a 2-4-6 resz is, de iroi oldalrol erdekes nezni az egeszet, mert ott nincs kvotaar, hogy minel tobbet forgatnak, annal tobb penzt kapnak, es a tobb nekik jobb. van, hogy tul sok mindent akarnak mondani, es a nezo ilyenkor kavzi a keszitoi kreativitast keri szamon, hogy miert akarnak ennyit meselni. de ha valaki meselni akar, akkor az eleg komoly korlat, hogy azt kerjuk, hogy csak a lenyeget _kozolje_. mert nyilvan nem azert fogott bele az egeszbe, mert a cikkben leirtakat akarja atadni. hanem pont azert, hogy mi az, amit meg hozza tud tenni.

human - 2022. 03. 12. 04:42

de szerinted nekem csak a plot számít egy sorozatban? vagy nem értem honnan megyünk ebbe a vitába amikor most éltettem szét egy nem túl plot által irányított sorozatot. Az, hogy külföldi kritikusok miért írják, az nem tudom, szerintem itt nem volt puskapor többre. Ha csak a lényeg érdekelne, elolvasnám a cikket 10 perc alatt, avagy már egy film is hozzá tud tenni, és most tényleg azt mondom, hogy itt nem volt meg a következő ugrás szerintem, hogy ennyi részt megtöltsenek.

” ott nincs kvotaar, hogy minel tobbet forgatnak, annal tobb penzt kapnak, es a tobb nekik jobb”

szerinted ugyanannyit fizetett volna a Netflix 5 részért mint 9-ért? És a többi rajta dolgozó? Eszméletlen sok változó lehet, hogy ilyet nyugodtan kimerhessünk jelenteni, konkrét szerződéseket pedig nem láttunk, szerintem te sem. Mittomén, valaki alá sem ír 5 részre, mert neki több munka kell, így tesznek hozzá. Egyszerűen nem tudom elhinni, hogy akárhány rész lehetett volna, vagy akár film, még úgy sem, hogy Shonda. Az jobban elhiszem, hogy volt 20 alap, amiből ebben látta a legtöbb lehetőséget, hogy szerinte ebben van elég egy sorozatra, de ezt már mondtam. Ettől még tényleg nem kell elfogadnunk, hogy volt is, de ugye erről nem tudunk beszélni. Majd megnézed és jól ideírod, hogy szerinted volt ;)

Andris - 2022. 03. 12. 12:20

Egyetértek azzal, hogy ez így túl hosszú volt.

Spoiler alert!

Az eleje engem is nagyon beszippantott, aztán ahogy haladtak a részek úgy ment egyre jobban le a lejtőn a történet számomra. Tehát az első részre még én is simán megadnék egy 7/10-et, a végére viszont szerintem nem jobb 3/10-nél, de ez főleg amiatt van, hogy az eleje miatt én sokkal izgalmasabb lezárást és úgy egész történetet vártam. Tudjátok az az effektus amikor várod és várod és várod, hogy na majd most fog történni valami izgalmas, ami miatt kiderül, hogy mekkora zseni volt ez a lány, aztán jön a credits és csak nézel, hogy ennyi? Tényleg? Jó de akkor biztos a következő részben lesz majd valami… aztán eljutunk az utolsó rész végére ugyanígy (a Harry Potter filmekkel jártam pont ugyanígy).

A valódi történetet nem ismerem, de ebben a képernyőre vitt változatban semmi zsenialitás nem volt abban, amit a főszereplő csinált. Konkrétan csak úszott az árral, folyton olyan helyeken lébecolt, amire látszólag semmi pénze nem volt, aztán valahogy mégis lett, de sokszor azt sem tudjuk honnan és hogyan vagy más fizette ki helyette.
Aztán amikor párszor meg tudjuk, hogy honnan jött pénze, akkor meg elverte minden hülyeségre, amire aztán várod, hogy na majd biztos lesz magyarázat, hogy miért teszi ezt, de végül ilyet nem kaptunk, legalábbis én nem fedeztem fel.
Félreértés ne essék, nekem nagyon tetszett volna, ha arról lett volna szó, hogy a sorozat végig azt mutatja, hogy itt meg ott lazsál meg olyan dolgokra költ amire pénze sincs, hogy aztán majd a végén derüljön ki, hogy ezzel az egésszel valami nagy terve volt és a színfalak mögött ügyködött és összeáll minden, de nem ez történt. Nem történt semmi. Olyan eszméletlen sok jelenet nem is volt, amik arról szóltak volna, hogy a New York-i elitet csavarja az ujja köré (talán volt 1-2 vacsora/happening, de ennyi). Mégis mikor volt lehetősége így mindenkit átvernie/elcsábítania/megvezetnie? Nevezzük akárhogy. Jó oké, fontos és sok erőforrást mozgató emberek közül egy-kettőt sikerült neki, amit be is mutat a sorozat, de az még nem a teljes elit… Vagy ez lett volna a lényege a történetnek? Hogy elég volt a (valódi hölgynek) 1-2 embert így megvezetnie és kezében volt a teljes elit? Hát ha igen, akkor meg felmerül bennem a kérdés, hogy ez vajon miért ért meg egy 9 részes mini sorozatot (egyértelműen, szerintem a válasz az az, hogy nem ért meg).

Szóval a nagy várakozásból lett egy nagy csalódás, emiatt nálam a sorozat a végére lecsúszott 3/10-re, plusz tényleg túl sok volt ez a 9 rész. Még ha nem is egy filmnyi van benne, de szerintem 6 rész is bőven elég lett volna és még akkor is lett volna filler. És ez is rengeteget hozzátett a csalódáshoz, mert az utolsó 3 részen érződik, hogy csak fillerek és el vannak nyújtva a semmivel, emiatt még unalmasabb lett az egész. A totális mélypontja a sorozatnak nekem az volt, amikor az újságírónő elment asszem Németországba, hogy utánanézzen a csaj valódi családjának. Hát az a rész egy totális katyvasz volt aminek végül semmi értelme nem volt, egy az egyben ki lehetett volna hagyni az egészet véleményem szerint.

A főszereplő színésznőt a végére már egy kanál vízben meg tudtam volna fojtani a hangja és beszédstílusa miatt, ami gondolom valahol szándékos, de, és még egyszer mondom, a valódi eseményeket és embereket nem ismerem, így nem tudom mennyire hűen adta vissza a színésznő, de az biztos, hogy én már a falra másztam tőle.

Az újságírónő az elején érdekes volt, aztán a végére ő sem volt semmi extra, sőt, nekem unalmassá vált az ő karaktere is, de ezen a ponton már totál messze vagyok az objektivitástól..

Az ügyvéd csávó, illetve különösen a kémiája az újságírónővel nagyon bejött, viszont a végén a motivációit én nem igazán értem meg. Nekem az gyenge indok volt, hogy azért mászott bele ennyire ebbe az ügybe és hagyta magára a családját, merthogy ő is tudja milyen az, ha valakinek semmije nincs és ebből próbál kitörni. Szerintem ez nem egyeztethető össze azzal, hogy valaki azért szánja meg a csaló csajt mert neki sem volt semmije, meg nekem sem, ó akkor szegényke, szinte feladom az egész házasságomat és családomat egy olyan személy miatt (de legalábbis mély sebet ejtek a családi életemen), aki hasonló helyzetből mint én, a rossz/”szürke” utat választotta és inkább csalt. Én nem látom be, hogy ez hogy egyeztethető össze, de mindegy, a (való életbeli) ügyvédnek sikerült, oké, de emiatt nekem az ügyvéd is lecsúszott a kedvelt karakterek listájáról.

A végére már egy karaktert sem kedveltem egyáltalán.

És egy rövidre tervezett kommentből megint lett egy novella. Na mindegy, ez is megy azon sorozatok közé, amit egyszer megnéztem aztán 1-2 hónap és a létezéséről sem fogok tudni többé. Én annyira nem szeretem ezt, mert szerintem ez is valahol értékeli az alkotást, de ez van, nem lehet minden jó és emlékezetes, mert akkor semmi sem lenne az.

zetevar - 2022. 03. 12. 20:51

Nos, a 2. rész után elhagytam a sorozatot…
Na jó, a 3. elejét még hagytam futni, de már egyáltalán nem érdekelt.
Nekem ott halt meg a dolog, hogy az elején lelövik a poént. Onnantól nem kötött le. Biztos van ilyen emberből rengeteg: élnek mások pénzéből, hazudnak, mint a vízfolyás (a maguk nemében nagyon ügyesek), aztán lebuknak és a kicsalt pénz mennyiségétől függően megkapják a büntijüket.
De hogy ezt 9 részen keresztül, olyan szereplőkkel, akik egyáltalán nem kötnek le.
Nagyon nyomta a Netflix, de sztem egy ilyen lapos és gyenge vackot kár ennyire reklámozni, csak a csatorna hírnevét rombolja.

winnie - 2022. 03. 13. 09:46

Ez népszerű félreértés, hiszen a Netflix nem igazán tud “nagyon nyomni” semmit, max annyira és úgy, hogy az ember fő oldalára bepakolja, de az sem nyomás, hiszen egyrészt személyfüggő, másrészt a Netflixnek mindegy, hogy ki mit néz és mennyire. Ráadásul nyomás inkább fordítva van: amikor valami hipernépszerű, akkor megpróbálja az algoritmus másoknak is ajánlani, és nyilván ezt a sorozatot és az All of Us Are Dead-et ajánlotta így.

Nálam pl. az Inventing Anna nem igazán tűnt fel, max az első napjában, bár az is igaz, hogy folyton valami friss, a nézendő listába berakott dolog van (most például az i still don’t know what you did last summer, amit nyilván nem fog “nyomni” a platform:)

Divide - 2022. 03. 19. 09:27

Ez a sorozat is komp akart lenni, de nem komplett.
Lehetett volna benne kraft, de nagyon érződik, hogy nagyrészt olyanok információi alapján rakták össze a történetet, akik külső szemlélői (“áldozatai”) voltak az egésznek – és esetleg szándékukban is áll kozmetikázni a szerepüket, hogy úgy mondjam.
Többen sérelmezik, hogy nem láttunk bele Anna fejébe, csak sejthető, mik voltak a valódi motiváció, hát, ez emiatt van. Nagyon steril a sztori, és nem mellesleg feltűnően aszexuális. A főhősnő egyébként a valóságban is egy ilyen kis kacsafejű, fura nő, nem a casting ment félre.
Az utolsó harmadban valóban leült a tempó, a záró epizódban viszont tetszett, hogy bemutatták, hogy ezekben a körökben a vérszívónak is vannak vérszívói, hosszú távon sokan jól jártak Anna akcióinak köszönhetően.
De ez semmiképpen nem egy Robin Hood-történet, mert a szegényeket a tolvaj pont annyira lenézte, mint a meglopottak, mondhatni, minden pofon jó helyre ment.
5/10

Florabell - 2022. 04. 09. 18:59

Nem volt olyan nagy sztori, hogy 9 db 1 órás részén keresztül dolgozzák fel, de végülis
nézette magát. Amikor nem volt más ezt néztem, és 1 hónap alatt végig is jutottam. Igazából meg volt a varázsa annak, hogy mindenkit hülyére lehet venni, de semmi több.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de nem adjuk ki senkinek)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz