login |

Better Call Saul: kezdett a 6. évad

2022. 04. 20. 15:50 - Írta: Shyllard

59 hozzászólás | kategória: kritika,

Visszatért még egy utolsó évadra a Totál szívás spin-offja, ami mostanra már a saját lábain is kifejezetten szilárdan képes megállni az AMC csatornáján – itthon a tévés premier előtt, ahogy megszokhattuk, megint a Netflix-re jön a sugárzás másnapján, magyar felirattal, bár a nyitányhoz még nem került fel rögtön a lokalizáció.

Az elképesztően lassú, 3-4 évados építkezést követően 2020-ra (!), a legutóbbi etap által Saul Goodman (Bob Odenkirk) felemelkedése és várható bukása olyan mértékű magasságokba volt képes szárnyalni, amelyek bőven igazolttá tették a nagyon alapos és elnyújtott alapozást.

Továbbra sem Breaking Bad a Better Call Saul, de mostanra már határozottan állítható, hogy nem is akar az lenni, hiába hordozza büszkén a zakójára tűzdelve az anyasorozatának szinte összes legjobb védjegyét. Az előző évadban már megkezdődött főszereplőnk igazi megromlása, amely a mostani dupla epizód alapján csak tovább fog folytatódni, miközben a lefelé vezető útján sajnálatos módon úgy fest másokat is képes lesz magával rántani. S talán ezért is annyira ütős ez a sorozat, mert hiába is vesztettem már el a legtöbb szimpátiámat Jimmy McGill / Saul Goodman iránt, veszik körbe őt olyan karakterek, akiknek megbotlásait szívszaggató látni.

Bob Odenkirk-nek természetesen minden díjat kívánok háromszor is alakításáért, de számomra mostanra sokkal lenyűgözőbb és magával ragadóbbá vált pont ezen utóbbi ok miatt követni Kim Wexler-t (Rhea Seehorn). A két főszereplő folyamatos, egymás legrosszabb tulajdonságait megtámogató egymásba gyűrűzése leginkább női hősünk kárára vált, hiszen Saul esetében mindvégig tudatában vagyunk továbbra is, hogy rá azért még vár egy Breaking Bad. Viszont a készítők nagyon ügyesen, a tragédia hangsúlyát lassan, de fokozatosan áthelyezték egyik szeretettjéről (Chuck – Michael McKean) a másikra, folyamatosan fenntartva a feszültséget és végülis az érzelmi központját a sorozatnak azáltal, hogy Kim esetében nem tudjuk hova futnak majd ki a dolgok. Mellesleg Rhea Seehorn továbbra is az év egyik legjobb alakítását hozza, amiről érdemes nem megfeledkezni az idei JAws-on sem.

Persze, ahogy esetében is, főszereplőnknél is remekül összejátszik még mindig az írás és a színészi játék is, olyannyira elmosva már a morális határokat, hogy Saul-nál már nem is lehet tudni mikor hazudik és mikor nem. Folyamatosan ömleszti magából a haknikat, s a két nyitóepizódban felvázolt átveréseinél én már követni sem tudtam mikor valódi a kétségbeesése egyes megbotlásoknál, s mikor megjátszott. S ezért is annyira jó nézni mindezt, mert tudjuk, hogy rosszul fognak elsülni a dolgok (ahogy az évad első részének nyitójelenetében is emlékeztetnek minket a készítők), de arról fogalmunk sincs, hogy pontosan hogyan. Arról nem is beszélve, hogy a Breaking Bad vége utáni időugrásokra sem kaptunk még mindig választ, amely rejtély önmagában is tartogat magában bőven muníciót, egy amúgy is jól megtöltött revolverhez.

Hiszen a két főszereplőnk mellett ott van még a remek Gus Fring (Giancarlo Esposito), Mike Ehrmantraut (Jonathan Banks) és Nacho Varga (Michael Mando) hármasa is, mely főleg utóbbi két esetében volt képes érdekes történetvonalakat felvetni. Mike-nál úgy éreztem sosem volt túl könnyű a készítőknek hatásos érzelmi vonalat behozni, de most a Nacho-val ápolt kapcsolata okán iszonyat jó (vagyis inkább szomorú) megérzéseim vannak. Tudatában a karakter későbbi végével, egyre határozottabb szimmetria kezd kibontakozni a mostani Mike-Nacho és a későbbi Mike-Jesse történet között, amely bár előbbi esetében önmagában is remekül működik, de a két sorozat együttesét tekintve is képes lesz egész szép keretet adni bizonyos történéseknek.

No meg természetesen Lalo (Tony Dalton) is elképesztően karizmatikus és rémisztő bármikor felrobbanni képes bomba a színtéren, ami az utóbbi évados futamát követően is képes volt még mindig releváns maradni. Amihez társulnak a már jól megszokott, metodikusan kidolgozott bűntények (nem csak esetében), illetve a hosszan elsújtott, hétköznapi tevékenységeket bemutató, ámde kiválóan karakterizáló snittek is. Egy-kettő klasszikus westernes patthelyzettel is megtoldva, aminél többet nem is lehet kívánni.

Röviden nehéz bármi kivetnivalót is keresni a nyitánnyal kapcsolatban, hiszen a készítők bőven és nagylelkűen osztogatják az ajándékokat mindannyiunknak, akik a kezdeti kicsit önmagát is kereső, remekül felépített, de mindenképpen borzalmasan lassú első néhány évad után is kitartottak. Egyedüli apró hiba, ami megütötte a szemeimet az Saul megjelenítésében volt fellelhető, akit nem tudom, hogy Bob Odenkirk korából fakadóan érthető okból túlzott sminkkel, vagy számítógépes effektekkel igyekeztek a leginkább megfiatalítani, de egyértelműen kialakult Jimmy-nek egy enyhén mű megjelenése (ami legfőképpen mozgásban figyelhető meg).

Ez, pedig azért is zavaróbb, mint mondjuk szemben egy The Book of Boba Fett-tel, vagy bármelyik random MCU-projekttel, itt komoly karakterdrámákról van szó, amelynek ugyanannyira része a remek színészi játék, mint a jól megírt forgatókönyv. Részemről inkább néznék egy kevésbé hitelesen fiatal Bob Odenkirk-et, mint egy művibb főszereplőt, de a nyitány alapján a mostani kialakult helyzetet egyszerűen muszáj lesz megszokni, s reménykedni kell, hogy nem húzza majd le túlságosan a vaskosabb pillanatokat.

Viszont ezen utóbbi, aprócska kötekedésen kívül tényleg nem tudok más problémát említeni a nyitánnyal kapcsolatban, mert 6. évadhoz érve már az apróbb hibáit is annyira remekül kisimították a készítők a sorozatnak, hogy nagyítóval keresve sem könnyű belekötni a tálalásba. Tragédia a csúcson, izgalom az egekbe szökik, s még úgy fest várható egy-két kellemesebb meglepetés is a későbbiekben, ami vélhetően kevesek szájában lesz képes kellemetlen utóízt adni.

Kicsik aggódom, hogy a lassú építkezést követően miképpen lesznek képesek röpke (a két tömbre szedett) 12 epizód alatt lerombolni ezt a nagyon alaposan felépített várat a készítők, de bizalmamat eddig Vince Gilligan-ék még egyszer sem árulták el, így izgatottan várom mit fogunk kapni a Better Call Saul záró évadjában.

59 hozzászólás Ne habozz!

johndoe - 2022. 04. 20. 16:47

Számomra ez már bőven megelőzte az anyasorozatot, szívesebben nézek vissza részeket mint a BB-ből.

Peterdi - 2022. 04. 20. 17:20

Azért nem gondoltam volna a korábbi évadok idején, hogy az utolsó évad kezdetekor még mindig csak 2004-ben fog tartani a cselekmény – ugyebár a sorozat eleje 2002-ben vette fel a fonalat. Kíváncsi leszek, hogy a hátralevő 11 epizódban hogyan fog felpörögni az idővonal oda, hogy a Breaking Bad bizonyos főszereplői is feltűnjenek a Better Call Saulban (ez nem túl nagy spoiler, ugyanis a készítők már megerősítették).

Az is egy nóvum, hogy a Gilligan-univerzumban csak most először láttuk, hol lakott Saul Goodman befutott ügyvédként. Érdekes, hogy ezt homályban hagyták a Breaking Bad idején, pedig voltaképpen logikus lett volna, hogy bizonyos történetszálaknak Saul lakhelye legyen a helyszíne. (Amilyen mélységű volt Walt és Saul összefonódása, abból logikusan következett volna, hogy ne kizárólag Saul loholjon Walt után mindenhova – vagy ne kizárólag az ügyvédi irodában értekezzenek -, hanem fordítva is.) Ez viszont nyitva hagyja a lehetőséget, hogy Kim tulajdonképpen mindig is ott volt a háttérben Saul feleségeként, csak mivel még úgymond “nem volt megírva a karaktere”, ezért az a Breaking Bad cselekményének szempontjából irreleváns.

És mivel az évadnyitó epizód cold openjében már teljesen mást láttunk, mint eddig, ezért valahogyan le kell zárni a Gene Takavic néven bujkáló Saul sztoriját is, legalább valamilyen kitekintéssel Kimre, akivel ki tudja, mi történt (és továbbra is ezt nevezném a Better Call Saul legnagyobb kérdésének, amire előbb-utóbb választ kell kapnunk).

Azt viszont sajnálom, hogy Lydia karakterét ebben az évadban már nem fogjuk látni, azért, mert Laura Fraser a járvány miatti korlátozások miatt nem tudott elrepülni Skóciából a forgatásra. Ki tudja, mit kellett emiatt kihúzni a szkriptből, amire legfeljebb csak utólag fog fény derülni, ha valamelyik író elkotyogja. (Pedig teljesen logikus lett volna, ha tök mellesleg kiderül, hogy Lydia kislányának valójában Gus az apja. Fring családját ugyanis sosem láttuk, Lydiának volt gyereke, kettejük között pedig igen bizalmi volt a kapcsolat – do the math. De ez csak saját rajongói elmélet.)

AceKing - 2022. 04. 20. 18:27

Magasan a legjobb futó sorozat, nagyon kíváncsi vagyok hogy sikerül majd a lezárás.

Adam9456 - 2022. 04. 21. 14:05

Nagyon örülök, hogy visszatért. A premier hozta a szokásos minőséget. Meglátjuk, lesz-e olyan ütős összességében, mint amilyen a Breaking Bad utolsó évada volt.

DRoy - 2022. 04. 22. 08:39

@Peterdi

Csodálkoznék, ha Gus lenne Lydia gyermeke apja, hiszen Gus olyan meleg, mint a cserépkályha. :)

Az én olvasatomban túlszányalta már a BCS a BB-t, ami lássuk be, nem volt egyszerű mutatvány. Mindkettő zseniális.

GeoCucc - 2022. 04. 22. 08:39

A lassú tempó most már azért aggasztó, mert így előbb elfogynak a részek, mint hogy a készítők a végére érnének :D Szerintem ezt a Hamlin-szálat nem húzzák sokáig, Jimmy megkapja a pénzét és elfoglalja a BB-ből ismert irodáját, Kim meg elfoglalja azt a helyét, amit szánnak neki, és aztán jön az időugrás egy látványos montázzsal.

Az egyetlen “bajom” (az említett öregedést leszámítva), hogy a karakterek cselekedete, motivációja sok esetben már olyan fondorlatos, hogy egyre nehezebb elhinni, hogy ezeknek az esendő szereplőknek a fejében fogantak meg, hanem sokkal inkább tíz íróéban, akik két teljes éven keresztül egy deka filmkockát sem forgattak le, hanem csak ültek egy asztalnál és azon ötleteltek, hogyan lehet még agyafurtabb, abszurdabb dolgokat csináltatni a színészekkel. Már ha van értelme egy ilyen gondolatmenetnek :D Persze mindezt megtehetik, mert zseniálisak, és biztos vagyok benne, hogy a vége nem hagy majd semmilyen hiányérzetet.

Bituz - 2022. 04. 22. 10:53

Ez a számítógépes fiatalítás inkább nem az a CGI amit alkalmaztak a forgatás során mert Bob Odenkirk szívinfartust kapott és kórházban volt? Esetleg utána olyan “szarul” nézett ki hogy ezt találták ki???

Sawyer - 2022. 04. 24. 15:55

Jó volt ez a két rész, a Lalo-Nacho szállal kapcsolatban ilyesmire számítottam, és szerintem pár részig még ezt elhúzzák, úgyhogy inkább Saul sztorija az érdekesebb.
Kim egyre inkább eldarthvaderesedik, lesz még vele szerintem baj, ami Saulnak már nem fér be az erkölcsi határai közé.

Azzal nem értek egyet, hogy lekörözné az anyasorozatot, néha túl belassul, és most már több időt kap a kartell, mint a címszereplő. Ez egy ideig tetszett, de kezdenek a rosszfiúk a megszokott sablonjaik közé szorulni, főleg Gus a mindig ugyanabból a szögből vett csúnyán nézésével. Az unokatesók pedig már inkább viccesek, mintsem komolyan vehetők, a moteles lövöldözésnél nem értem, miért engedték el ilyen könnyen Nachót. Értem én a fanservice-t, csak nálam kezd picit sok lenni.

Másrészt hiába vannak profin lezongorázott akciójelenetek, a karakterek többségének sorsával a BB miatt tisztában vagyok, így nem tudok úgy izgulni értük. Lalo és Nacho sorsára viszont kíváncsi vagyok, Saul a BB 2. évadában a sivatagban pár mondatot böfögött róluk.

Remélem, hogy nem hoznak be olyan szálakat, hogy kiderül, hogy ez meg az ennek meg annak az apja, bár én erre eddig nem is gondoltam :D

Kérdés: Mike és Gus legényei miért rakták be a másik széfbe a motel telefonszámát? Nekik nem épp az az érdekük, hogy ne mások találják meg Nachót?

Ádám - 2022. 04. 24. 18:06

Bevallom én már kicsit elvesztettem a fonalat. Kim miért fenyitette be az adónyomozókkal a piti csalókat?

AlfStokes - 2022. 04. 24. 18:28

Azert, mert rajottek, hogy Jimmy csak be akarta sarozni a Hamlint az ugyvedtarsnal. Tobb ugyvednel is jartak, es az jott le nekik, hogy amivel Jimmy berantotta oket (hogy Howard drog hatasa alatt volt az ugyuk kezelese alatt), az valoszinuleg nem allna meg a birosagon, sosem sikerulne a johirnevuket visszaallitani. Jimmy eloszor probalta penzzel megvenni oket (carrot), de az nem mukodott, igy jott a zsarolas (stick). Szerintem Kim baromi jol csinalta. :)

rvtull - 2022. 04. 25. 08:24

Nem azért néz ki furán Odenkirk, mert rommá égett a bőre a sivatagban és még mindig barnának kell emiatt tűnnie?

Az előző évad végén is ‘narancssárga’ volt még a bőre emiatt és ahogy értettem még sok idő nem telt el az idővonalon azóta.

AlfStokes - 2022. 04. 25. 14:04

Bejelentkeznek a nap legjelentektelenebb eszrevetele cimre: a fooldalon a Merre tart rovatban a sorozat Better Call Sual-nak van irva.

Lengyel2 - 2022. 04. 25. 14:22

“… a moteles lövöldözésnél nem értem, miért engedték el ilyen könnyen Nachót…”

Ööö what? Akkor valamit nagyon félrenéztem, mert nekem az a jelenet úgy zárult, hogy nem egyértelmű, hogy Nacho élve menekült-e meg a szituból. Van egy csomó lőtt lyuk a szélvédőjén a mellkasa előtt, persze azokat mind ő is lőhette a saját pisztolyából, de… Teljesen úgy fejeztem be a 2. epizódot, hogy akkor Nachónak vége?

Snoopyzit30 - 2022. 04. 25. 20:37

Nagyon vártuk ezt az évadot. Főleg apukám, akiről most hagy emlékezzek meg, mert sajnos nem érhette meg az utolsó évadot, pedig nagyon várta.
A sorozat fantasztikus még mindig, ha vége lesz az évadnak, akkor újra darálom a BB-t is az egészen biztos.

AlfStokes - 2022. 04. 26. 08:52

Hat ez a resz azert utott.

Gerion - 2022. 04. 26. 11:41

Vaya con Dios, Nacho!:-(

billybones - 2022. 04. 26. 15:17

Ez a 3. rész…elképesztő. Mike pedig a végén, az a nézés… Köszönöm, h ezt láthatom.

Peterdi - 2022. 04. 26. 22:22

Na, ha ezt megjátszották dramaturgiailag az S06E03-ban úgy, hogy még tíz rész van hátra az évadból, akkor bele se merek gondolni, mi jöhet még. Erre – mármint Nacho történetszálában – komolyan nem számítottam. És Lalo ráadásul ott se volt.

verghaust - 2022. 04. 26. 23:22

Affene.
Utsolsó pillanatig reménykedtem h lesz valami csavar és Nacho eltűnhet vhogy.

csbandi - 2022. 04. 27. 00:11

Ti hol láttátok a 3. epizódot? Netflix-en nem találom. Vagy VPN-nel kell nézni?

csbandi - 2022. 04. 27. 17:35

Most már láttam.
Ehrmantraut távcsöves puskája néha elsül, néha nem. És van úgy, hogy amikor nem sül el, az nagyobbat szól. Most nem sült el.
Az öreg Hector pisztolylövései pedig már csak annyit értek, mint a fingásai. Nacho lemosta őt.

SHP - 2022. 04. 28. 10:52

Oriasi volt a harmadik epizod.
Ritkan erzek ra kesztetest, hogy irjak kommentet, vicces, hogy most, amikor igen, egyszeruen nem talalom a szavakat. De talan pont ezert kell. Zsenialis a BCS, ha ezt a szintet tudjak hozni akar egy-ket epizodban a vegen meg, akkor batran lehet mondani, hogy minden idok egyik legjobb sorozata. De miket beszelek? Mar most is.

Tiger27 - 2022. 04. 28. 13:43

SPOILER!!

Miért verték át Nachot a végén Mike-ék? MI lett volna az eredeti terv, és miért hagyták végül meghalni? ezt most nem értettem, köszi.

o'quinn - 2022. 04. 28. 14:03

@Tiger27

SPOILER

Az eredeti terv az lett volna, hogy a vallomás után Nacho úgy tesz, mintha megpróbálna elmenekülni, Victor pedig lelövi.
Senki nem vert át senkit, egyszerűen Nacho úgy döntött, másképp akar meghalni. Abba már a Fringgel való telefonbeszélgetés alatt belenyugodott, hogy neki ennyi volt, ezért is búcsúzott el az apjától; a haláláért (és így Fring biztonságáért) cserébe kérte, hogy az apjának ne essen bántódása.

Tiger27 - 2022. 04. 28. 14:35

SPOILER!!

Ja értem, ez nem volt világos, hogy így is, úgy is meghalt volna. Egyébként elmehetett volna a DEA-hez is Hankhez,bemaetani az egész Kartellt, plusz akkor talán az apját is biztonsagba tudatta volna ha ő is védőőrizetet kap.Vagy túlzottan naiv vagyok? :)

Shyllard - 2022. 04. 28. 16:44

Tiger27: Ezt a sorozatuniverzumot ismerve szerintem nem igen volt választása e téren. Azért a BB alatt a DEA töketlensége jócskán előkerült :D

Tiger27 - 2022. 04. 28. 19:22

SPOILER!

Én mondjuk ha már mindenképpen meghalok, simán bemártottam volna Gust. Jó kis elégtétel lett volna Nacho számára, ha a Salamancák megölik a csirkést. A Salamancákkal meg végzett volna Mike és ennyi. Mindenki meghal, és akkor nem hal meg értelmetlenül Nacho. Szóval elég hülye döntést hozott. Tudom féltette az apját, de nem hiszem hogy Mike megölte volna a fatert, ha már nincs miért…

Shyllard - 2022. 04. 29. 00:20

Tiger27: Mike nem, de közben meg ki tudja hányan vannak Gus alatt. SPOILER Plusz én éreztem abban is egy hatalmas elégtételt Nacho részéről, hogy a hosszú huzavona után, ahogy fokozatosan elvesztette mindennemű szabadságát, itt meghozta azt a döntést, hogy a körülményekhez igazodva ki tudta választani, hogy mégis hogy halljon meg. Nem engedte, hogy Gus-ék végezzenek vele. Megvan ennek is a szépsége, plusz ugye így apját teljes mértékben képes volt “megmenteni”, mindennemű kockázat nélkül.

Sawyer - 2022. 04. 29. 08:37

@Tiger27

Nachónak egy ilyen húzásért nem csak az apját nyírták volna ki, ádámig-éváig visszamenőleg mindenkit a famíliában :D Még ha Mike éli csak túl a találkát, ott van mindkét család tucat üzlettársa, szövetségese + Don Eladio, többet nem tudna játszani a kisunokával, az biztos.
Nem véletlenül időzítette Gus a BB-ben a kerti partis dolgot Eladiónál úgy, hogy mindenki egyszerre legyen ott. A hatóságokhoz meg tényleg butaság lett volna fordulni, a kartell keze mindenhova elér, még egy mezei tanár is ki tud nyírni 11 rabot két perc alatt 3 börtönben :D

A rész tetszett, de ismét inkább Jimmy szálára voltam kíváncsi, főleg ezzel az autós trükkel és Huellel (a GTA – Vice Cityben volt küldetés, amire emlékeztet). A másik vonal most már megalapozta a nagy ellentétet Gus és a Salamancák között, remélem, Lalo szála is lezárul és több időt fordítanak Jimmy bukására. Érzelmileg ezekhez a karakterekhez nem tudok annyira kötődni, így Nacho satuja sem érintett meg, maximum érdekesség, hogy Mike a későbbiekben valószínűleg ezért veszi úgy szárnyai alá Jesse-t.

Imádom a sorozatban, hogy mindjárt jönnek a durva dolgok, de a vihar előtti csendben még mindenki él boldogan és megy a zsiványkodás, mint az elején. Ha most tippelnem kéne, Saul nagyon kibszik Howarddal, akihez majd a BB után lecsúszva segítségért fordul.

Peterdi - 2022. 04. 30. 00:26

Én az S06E05-öt várom, annak ugyanis időközben már kiderült a címe: Black and Blue. Ami ugyebár egy elég egyértelmű utalás a Breaking Badnek a Negro y Azul című epizódjára. A breakingbad.fandom.com vonatkozó szócikke szerint “this may be a hint that a yet-unfeatured Breaking Bad character is involved in this episode” – nos, reménykedjünk.

JRC - 2022. 04. 30. 09:06

Engem is jobban érdekelne Jimmy története, mint a tőle most még független kartell vonal. Az elmúlt részekben sajnos nagyon átbillent a súlypont az utóbbi irányába.

Mersby - 2022. 04. 30. 11:40

Szerintem meg pont a harmadik rész volt a leggyengébb idén. Hopp már Nacho pikpak ott van Gus-éknál, a Salamancáék meg megeszik a rizsát, biztos nem egy követ fújnak áá biztos nem. Hiányoltam a szokásos kreativitást.

Sajnos a közel tökéletes első két részhez képest ez most kicsit lehervasztott.

Sawyer - 2022. 04. 30. 19:22

Mersby: egyetértek, én a BB utolsó részénél is így éreztem.

Az előző kommentemből kihagytam, hogy mikor mennek a furgonnal és Nacho nézi a beszűrődő fényfoltokat, beugrott, hogy ezek az apró momentumok teszik zseniálissá, emberközelivé, még ha egy olyan témát is mutat be, ami főleg nekünk tök idegen. Nem a mi történik, hanem a HOGYAN a lényeg. Kár, hogy nálunk nem jelent meg se a BB, se ez extrákkal.

Matt - 2022. 05. 02. 15:42

Időben most amúgy hol járunk a sorozatban? A 4. évadban vagy 5. évadban valahol elkaptam egy 2005. február feliratot, szóval most valahol 2005 közepén? Mert ha igen, akkor még kb. 3 év van Walt és Jesse feltűnéséig. Továbbá az is érdekes, hogy a fekete-fehér flash forward részek mikor játszódnak. A BB 2 évet ölel fel, tehát 2010-ben zárul le, szóval lehet 2011, de akár jelen is. Nagy jelentősége nincs amúgy ezeknek, csak kíváncsi vagyok.

Peterdi - 2022. 05. 03. 19:09

@Matt: még 2004 közepén járunk.

Matyi - 2022. 05. 05. 16:54

A Netflix tényleg nem ad magyar feliratot a 4. részhez? Ez csak valami technikai hiba remélem.

winnie - 2022. 05. 05. 17:13

Korábban sem másnap jött a felirat. a jelek szerint fixen késni fog pár napot. vagy változó lesz, ahogy jön. a lényeg, hogy jönni fog.

Taylor - 2022. 05. 05. 20:32

Már bocsi, de én nem értettem a 3. részt.

Nacho feláldozza magát az apjáért de előtte még jól a szemébe vágja Salamancának, hogy ő cserélte ki a gyógyszert.
Hát én Salamanca helyében az esemény után már tekertem is volna Nacho faterhoz, hogy revansot vegyek. Így lett volna logikus.

Mit nézek be? Nem szoktak a készítők ekkorát hibázni.

Matyi - 2022. 05. 05. 22:44

Hát, elvileg Gus és Mike megígérte Nachonak, hogy megvédik az apját. Lehet ennyi van mögötte, ezzel garantálják a készítők. Bár nekem nem rémlik, hogy a BB-ben benne lenne Nacho faterja, szóval lehet Lalo kinyírja.

Taylor - 2022. 05. 05. 23:08

Jójó, de Salamanca karakteréből nem ez következik, hanem hogy miaz hogy… Nacho apjának annyi.

Megha Nacho vagyok, úgy csinálom, hogy minél kisebb legyen az esélye, hogy a fatert zaklatják, ilyet nem mondok. Ez egy olyan balhé, amiben az életem a fizetség, próbálok biztosra megyek.

Keserű a szájízem, ilyen hiba szerintem nem volt BB/BCS-ben eddig.

Oszi - 2022. 05. 06. 14:38

Lehet, hogy az én emlékeim hiányosak, de Howard mitől lett ekkora főellenség, hogy folyamatosan őt szivatják? Teljesen antipatikussá válnak számomra a fő karakterek ezáltal.

Tiger27 - 2022. 05. 06. 20:19

Oszi! Neked csak most váltak antipatikussá? Már nagyon régóta nem lehet szorítani senkiert, együtt érezni senkivel, mert mindenki egy utolsó féreg…

Amúgy Bob Odenkirk miért lett ilyen szörnyen barnás – sárgás bőrszínű? Mint aki bent ragadt 50percet a szoláriumban. A fogai meg olyan vakítóan fehérek, hogy rossz nézni az embert..

Tiger27 - 2022. 05. 06. 20:48

Ja és Gus honnan van annyira meggyőződve róla, hogy Lalo életben van??

Oszi - 2022. 05. 06. 22:18

Tiger27 Howardra akart hasonlítani ezzel a fizimiskával. Azért volt poén, hogy a prosti megdicsérte a haját.

Vazul - 2022. 05. 07. 12:26

Oszi: nem a leégése miatt ilyen színű? Amúgy én sem értem, hogy miért lett Howard a célpont.

Tiger27: onnan, hogy egy bérgyilkos sem élte túl a harcot.

Sawyer - 2022. 05. 09. 08:28

Saul színe: maximum 2 hét telt el azóta, hogy a sivatagban ragadt Mike-kal.

Saul autólopós kinézete: minél jobban hasonlítani akart Howardra, ez a style pedig jobban kiemelte a leégését, de ez mindegy, mert távolról hiteles Howard volt.

Howard, mint célpont: nem egy konkrét oka van, érdemes újranézni az előzményeket, mert viszonylag sok jelenetet rászántak a felépítésére. Röviden: Howard megkeserítette Jimmy életét azzal, hogy nem engedte kibontakozni, amikor pedig Howard az előző évadban állást ajánlott Saulnak a HHM-nél, elkattant nála valami önbecsülés szinten. Már az előző évadban elkezdte szívatni, először bowlinggolyót dobott a kocsijára éjjel, aztán prostikat bérelt, hogy kínos helyzetbe hozzák Howardot egy ebéden.

Lalo kamu halála: Gus az otthonban leszűrte az öreg Salamanca viselkedéséből + gyanús, hogy a bérgyilkosok mind meghaltak, az égett holttest pedig nem egyértelmű bizonyíték.

Nacho apja: a BB-ben sok szereplő nincs benn a BCS-ból, Nacho apja nem is illene bele. Ettől függetlenül szerintem is sántít a dolog, Mike ígérete ide vagy oda.

Sawyer - 2022. 05. 09. 10:34

Nekem az tűnik furcsának, hogy Gus és a Salamancák között már most ekkora szakadék tátong, és Gus annyit lóg a kartellal és a saját embereivel, hogy nehezen hihető, hogy éveken át nem hozták összefüggésbe velük. Hectorról a DEA köreiben is köztudott, hogy mekkora gengszter, nem igaz, hogy éveken át nem figyelték meg az öreget, miközben nyilvános helyszíneken találkozgattak.

Szóval tartom magam a korábbi véleményemhez, miszerint a kartellből fele ennyi is elég lett volna, vagy ha már kellett a tartalom, akkor szépen fokozatosan képbe hozni őket, mint anno Walték szemszögéből is tették. Azok a szálak tetszettek, ahol bemutatták, hogy hogy épült fel/ki ez meg az, de a fent említett dolog miatt ez a jelenet például kezdi elveszteni a mélységét:
https://www.youtube.com/watch?v=IeJLvBl_87c

Hatalmas békegalambot kell engedniük a sztori végén, hogy Gus az a kiegyensúlyozott úriember legyen, akit később megismerünk, ne ez az elfojtó méregzsák :D

Egyébként a szomszéd biciklis pár, akikkel a rész kezdődött és később a rejtekalagútnál is feltűntek, miért voltak ennyire szürreálisak?

Talyor - 2022. 05. 09. 22:16

Jajj, ez a Nacho feláldozza magát, de előtte felhergeli Salamancát, nagyon fáj.

Kiszakadt a történet számomra egy logikusan építkező eseménysorozatból, és inkább sok manapság látott sorozat hatásvadász jeleneteit idézte. :(

Jajj.

Remélem lesz legalább egy félmonatos magyarázat a későbbi részekben.

Sawyer - 2022. 05. 10. 12:01

Ez az ötödik rész nem jött be, csak időhúzásra volt jó. A végén reméltem, hogy lépünk egy nagyobbat Lalóval a sztoriban, de az is elmaradt. Jó látni régi helyszíneket, régi arcokat, de nekem kicsit kezd unalmas lenni, hogy a játékidő felét mesterien beállított, de feleslegesen elnyújtott snittek teszik ki. Lehet, más lenne a véleményem, ha nem tudnám az út végét, de tényleg számít az, hogy például Gus rettegését ennyire mutogatják? Lehet, hogy a BB-t ismerők a körmüket rágják, én inkább nézném Saul alakulását.

GeoCucc - 2022. 05. 11. 11:57

A Werner feleségét játszó hölgy egy magyar színésznő, Szűcs Andrea.
Tényleg nagyon vontatottak az utóbbi részek, csak egy-egy emlékezetes, visszanézésre érdemes, a sorozat “eredeti” hangulatát idéző jelenetet tudok kiemelni belőlük, mint a múltkor Kim és Mike találkozása, vagy most Francesca visszatérése.
A mostani 52 perces részből 14 percet vett el pusztán annak a bemutatása, hogy ki mennyire fél, 13-at Lalo jelenete, ami csak egy információ megszerzéséről szólt, 7 percet az idétlen bokszolás, 3-at a cold open, ami az utóbbi részekben már szintén nem a történet előremozdításával foglalkozik, hanem puszán titokzatoskodó művészi alkotás.
Kicsit olyan érzés, mintha 1) az írók/rendezők ezt már a maguk szórakoztatására csinálnák, mert annyira jók (és igazuk van), és 2) utólag jöttek volna rá, hogy a 13 részt nem tudnák elég történettel megtölteni. Nincs kétségem afelől, hogy zseniális lesz a vége, és a színészek elejtett nyilatkozataiból is az jön le, hogy a BB-t ismerők számára is nagy meglepetések jönnek a két sorozat összefonódásakor. De öt rész alatt semmit sem haladtunk, és már csak nyolc van hátra, amiben először le kell zárni a jelenleg futó szálakat, aztán át kell hidalni egy négyéves intervallumot egy nagy időugrással, időzni kell egy kicsit Walterék megjelenésén, és aztán még vár ránk Gene történetével a valódi végjáték.

Sawyer - 2022. 05. 11. 13:18

És abból már csak két rész a félévadzáróig, ami után tartanak egy másfél hónapos szünetet, így gondolom megint szeretnének egy nagyot dobbantani a hetes végén. Tippre ekkorra érik vagy fejeződik be Lalo szála és lépik meg az időugrást.

Peterdi - 2022. 05. 11. 23:02

Az S06E05-ben kicsit randa lett a CGI a német város utcaképénél. Ilyen kontár munkát eddig nemigen végeztek a Gilligan-univerzumban. Ettől függetlenül továbbra is maradok rajongó. :D

_Peter - 2022. 05. 12. 20:39

Adják a hosszan elnyújtott jeleneteket Gus és Lalo kapcsán, aztán nem a feszültséget éreztem, hanem ásítottam. A Howard prank jobban lekötötte a figyelmem. Kim miatt várom csak a részeket.

Sawyer - 2022. 05. 17. 11:26

A hatodik is megy részemről a hét csalódásába, ez még jobban el volt nyújtva az előzőnél. Az epizódot a Gust alakító Giancarlo Esposito rendezte, aki fogta a BCS-s kliséket és beleágyazta azt a vékonyka kis történetet. Ebben az évadban már többször feltűnt, hogy egy jelenet nyitása és zárása (vagy közti) felesleges művészkedés, mert magához a jelenethez nem ad dramaturgiai pluszt, ez itt a Lalós üldözésre és Mike telefonálására hatványozottan igaz.
Lalo német kalandozását jobb lett volna egy részben lezavarni, így túlságosan megtöri Saul sztoriját.
Gus meg inkább gonoszkodjon, ne rendezzen.

JRC - 2022. 05. 22. 11:57

Nagyon kíváncsi vagyok, hogy hova és hogyan fut ki történet, de ez az évad komoly csalódás.

Egyetértek a felesleges művészkedéssel: Howard kávét főz. Espresso gép reklámnak tökéletes volt, de a sorozathoz semmit nem tett hozzá. Nem éppen az, mikor Mike szereli szét az autóját nyomkövetőt keresve vagy tornacipőt dobál a semmi közepén a levegőbe.

Mate - 2022. 05. 23. 10:07

JRC Szerintem az a jelenet inkabb arra volt Jo hogy lassuk Howard mennyire figyel a reszletekre, lathattuk hogy mennyire ugyel ra hogy egy szep es finom kavet csinaljon a felesegenek(?), aki erre csak szimplan beleb*ssza a termoszba az egeszet, szerintem lathato volt Howard arcan a csalodottsag, nekem szimpatikusabb lett a karaktert ebben az evadban

Oszi - 2022. 05. 23. 11:08

Nekem úgy tűnt az a jelenet, hogy egy válságba került házasságot akarnak bemutatni. A béke jel a tejhabból amit simán kiönt erre utalt.

Taylor - 2022. 05. 23. 16:03

Hú, remélem ez a vontatottság csak a vihar előtti csend, egyfajta búcsú a karakterektől.

Bár még tisztázni kell Lalo, Howard és Kim helyzetét, hogy hol vannak (vannak-e) a BB alatt.

Jobban izgat mostmár mondjuk Gene Takavic sorsa és hogy folytatódnak-e a BCS szálat a BB utáni időkben.

Mindig azt képzeltem, hogy Kim börtönbe kerül valahogy és Jimmy a kiszabadítására gyűjti a pénzt a BB alatt.

Mostmár egyre kevésbé hiszek ebben.

Sawyer - 2022. 05. 23. 16:36

Olyan büszkén értem haza az előbb, hogy kibírtam a gép előtt melóban és nem kerestem rá a félévadzáróra, erre most jövök rá, hogy ma este adják csak le :(

Az év kérdése kerül megválaszolásra nekem is holnap: mi lesz a csattanó és lesz-e időugrás.
Kim nem hiszem, hogy kinyiffan, különben Saul nem sziporkázna a BB idején, inkább a börtönre tippelek, azt is úgy, hogy átveri a férjét, így könnyebb elengednie.
Lalo tippre megégeti magát és visszavonulót fúj, hogy aztán a jövőben visszatérjen egy nagy bosszúra, Howard pedig szintén a jövőben lesz Saul egyik utolsó mentsvára, de a lejáratások miatt vonakodni fog segíteni.

Egyébként a sorozat most már egyedüli pozitív főszereplője Howard.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de nem adjuk ki senkinek)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz