login |

Stranger Things: kezdett a 4. évad

2022. 05. 27. 22:18 - Írta: winnie

91 hozzászólás | kategória: kritika,

A Russian Doll és a Barry után egy újabb olyan sorozat tért vissza, amiből legutóbb 2019-ben láttunk részt – remélem, ezzel (és a jövő héten érkező The Orville-lel) vége is a nagy hiányzók sorának.

Fura, hogy annak ellenére, hogy nagyon kedvelem a Stranger Things-et, nem sok emlékem volt a 3. szezonról, de most, hogy látom, hogy a premier napján nem csak évadnyitós, hanem teljes évadkritikát is írtam, sejteni vélem, hogy talán a tömény dara is ok lehetett. Valahol sajnálom is, hogy nem nagyon volt esélyem újranézni az előző szezont (vagy mindhármat), de tudom, hogy ami késik, nem múlik, és szerencsére ez nem az a sorozat, ahol nagy katasztrófa lenne, ha az ember sokat felejtett az elmúlt 3 évben. Ha más nem, akkor ott az évad eleji emlékeztető.

Arra azért mindnyájan emlékezhettünk, hogy miképp ért véget a 3. évad, főleg azon aspektusára, hogy eléggé szétszéledtek a szereplők, szóval fel lehet készülni (ideig-óráig?) arra, hogy több egymás mellett futó szálat kapunk, hiszen földrajzilag is elég távol esnek egymástól szereplők (hát még időben!, ha arra indulnak el, amit belengettek), ami ugye mindig kockázatos, de egy 4. évad esetében a néző már jó eséllyel mindben meg fogja találni azt, amiért nézi a sorozatot.

A tovább mögött folytatom röviden spoilerekkel – remélem, jelentkezhetünk nemsokára félévados írással is, bár az jó eséllyel nem tőlem fog érkezni, hacsak nem tudok esténként megnézni egy epizódot. Innen is pacsi a darálóknak, talán majd az 5. évad esetében megint veletek fogok tartani!

Szóval Joyce-ék, valamint a fiatal Joyce-nak fazonírozott Eleven Kaliforniába álmodoznak, illetve utóbbi álomképet fest a Hawkins-ban lévő Mike-nak saját életéről, ami közel sem ideális sajnos. Mármint én is sajnálom őt, de igazából arra gondolok, hogy a bully-k nem biztos, hogy jó alanyt választanak, ha a lánnyal kezdenek, legalábbis jó biztos, hogy nem sül ki belőle. Abból viszont annál kisülhet, hogy Joyce a jelek szerint Oroszországból kap szeretettel pakkot, amiből “kiderül”, hogy Hopper életben van. (A jelek szerint Murray is, és bármennyire is kedvelem Brett Gelman-t, várom, hogy végre elviselhetővé vagy tényleg legalább őszintén viccessé váljon végre valamikor ez a karakter, mert komolyan mondom, hogy Winona Ryder-t sokkal szórakoztatóbb nézni, mint őt.)

Hawkins-ban a srácok maxon pörgetik az AD&D-t a Hellfire klubban (komolyan mondom, jelentkezzen, aki középiskolában AD&D-zett, nem vagyok hajlandó elhinni, hogy olyan sokan vagyunk!) pár új arccal, miközben Lucas még a sportokkal is foglalkozik, hátha az elég komoly mínuszos szakaszon átmenő Max-et el tudja feledni – utóbbi mondhatni az egyetlen (talán Robin-nal együtt), aki megkapta így első nekifutásra a készítőktől azt az ajándékot, hogy ne csontra ugyanazt a figurát kelljen hoznia, mint eddig. (Ez persze nem baj, hiszen ami nincs elromolva, azon nem kell változtatni, bár csendben reménykedem abban, hogy az idei játékidő lehetőséget ad arra, hogy a karaktereket megalapozott noszogatásokkal más irányokba is terelgessék, valóban sor kerüljön a felnövésükre, ahogy azt egy coming of age-drámától elvárja az ember.)

Szerencsére(?) azonban közel sem a dráma dominált a nyitányban, a romantika és a humor is bőven jelen volt, a végére pedig a horror is előkerült, pár kellemes gyerekkori emlékez felidézve (szia, Rémálom az Elm utcában!) – felüdülés volt végre a humanoidos gyilkolászás a görcs mutánsok után, ez a szál kifejezetten felkeltette az érdeklődésemet, remélem, tényleg a múltban gyökerezik valami, és nem csak a jelenbéli problémák kapcsán kapunk áthallásos “szörnyet”.

Bármennyire is arról akartam egyébként írni, hogy miképp morfondírozok azon, hogy akik a zsánerelemeket szeretik inkább a sorozatban, azok lehet, hogy kevésbé tolerálják azt, hogy a készítők szeretnek foglalkozni a karaktereikkel, az életükkel, legyen szó akár az iskolairól, akár az iskolán kívüliről (és épp ezért az első egy-két részben csak kivárnak), miközben én imádom minden egyes szeletét ennek az 1986-os világnak, és mindenkiből jöhet nyugodtan akár még több is, mielőtt átmegyünk scifibe, a rész háromnegyedénél volt egy pont, ahol azt éreztem, hogy elmúlt a kezdeti varázs és nem nagyon kötött le, amit láttam, de szerencsére hamar visszazökkentem.

Már nem emlékszem, hogy ez minek volt köszönhetően, talán a szerepjátékozásnak (a keresztbevágás a kosármeccsel okés volt, de azt nem értettem, hogy miért kellett ennyire túlhúzni, amikor jóformán feszültségmentes és kiszámítható volt a dolog. A jelentősége persze megvan, tetszett, hogy ebbe az irányba mentek el, de itt túlzásnak érződött.), de nem hiszem, hogy a folytatásban emiatt aggódnom kéne, mert igazából az folyamatosan imponáló, hogy a készítők mennyire alaposak, mennyire odafigyelnek. Mármint az alap, hogy foglalkoznak a karaktereikkel, de most nagyon lehetett érezni, hogy bizonyos jeleneteket egyszerűbben is meg lehetett volna oldani, de ők mégis megcsinálták a montázst, mégis beletették Will otthon jelenetébe az apját, mégis csináltak bonyolult, sokszereplős snitteket.

Az szerencsére látszódott már ezen az epizódon is, hogy nem egy hosszú filmet kapunk, hiszen a sorozatos szerkezet elvitathatatlan, de a hosszabb évad és a fura, 7+2-es felosztás miatt korábban hangoztattam azt, hogy igazából ezt lehetne akár 7+6-nak is nevezni, ha a 150 perces, majd júliusban érkező 4×09-et felvágnák négy részre, de ezt utólag inkább visszavonnám, mert a főcím után eszembe jutott, hogy a Stranger Things azon nagyon kevés sorozat közé tartozik, amely ad az epizódcímekre, sőt, mivel konkrétan fejezetnek nevezik őket, ezért lehet, hogy jóval komolyabban veszik őket, és ha így van, akkor érthető a felosztás. Csak tényleg azt nem szeretném, hogy Hopper vonala olyan legyen, hogy azt akár egyetlen külön epizódként is meg lehessen oldani – de hogy lehetne bármilyen más?

Természetesen jöhet a folytatás, az epizódok legyenek nyugodtan ilyen hosszúak, fenntartásaim maximum az intézetes múlt további piszkálásával vannak, már ha azt az S1-es mitológiát tovább akarják vinni, legalábbis az érdekel legkevésbé. Nem bánnám, ha elengednék, de persze mivel az orosz szállal sarokba írták magukat, így muszáj ezzel is kezdeni valamit, nem lehet szimplán a gyerekekkel maradni.

91 hozzászólás Ne habozz!

tonks - 2022. 05. 27. 22:37

Nekem az jutott eszembe a 4×01 közben, hogy igen, így kell évadnyitót kezdeni!

4×01 kicsit spoileresen: mostanra bőven tele vagyunk szereplőkkel, akik most már az ország két felén, vagy épp fizikailag közel, lelkileg viszont távol vannak egymástól, mégsem maradt bennem hiányérzet, mert szinte mindenkire jutott annyi idő (Will maradt ki legjobban talán elsőre, ami szintén érdekes lehet, ha elindulnak a már párszor lebegtetett irányba vele kapcsolatban), hogy lássuk hol tart éppen a dolgaival. Nem vagyok a hosszú epizódok barátja, de ez elég gyorsan lecsúszott, a régiekkel, újakkal karöltve, meg még a tipikus high school dráma is jól esett, ilyenből se sokat kaptunk még a Stranger Things világában. El-t azért veszettül sajnáltam, de hát valahonnan el kellett indulnunk.

A 2-3. évad újranézését sikerült pont időben, tegnap este befejeznem, úgyhogy frissek az emlékek róla is, ennek a számlájára írom, hogy meglepett, hogy a gusztustalan szörnyek után most hirtelen az ijesztős horror irány érkezett. Legalábbis nekem, aki nem néz horrort, ez már majdnem sok volt.

Desmond Wallace - 2022. 05. 27. 22:47

Nekem ez az évadnyitó elég nehezen csúszott le.
Tipikus klisés tinidráma sci-fi köntösben, a végén egy kis horrorral. Az mondjuk jó volt.

Helyenként túlnyújtott jelenetek, bár emlékeim szerint eddig sem az évadnyitókkal tudott elvarázsolni az ST.

Remélem, hogy a folytatás izgalmasabb lesz!

jucip - 2022. 05. 27. 23:26

Nekem az elso 4 resz lecsuszott gyorsan, szerintem joval erosebb ez az evad eddig, mint az elozo. Igaz, az oroszos szalat nem erzem annyira alaposnak, bizom benne, hogy ki hoznak belole valamit.

Steve es Dustin kemiaja meg mindig szuper :)

Sunabubus - 2022. 05. 28. 00:10

Nem tudom, hogy nem vagyok a megfelelő hangulatban ehhez, de ez most nagyon lassan csúszik, és egyáltalán nem érdekel, amit látok. :/ Pedig szerettem az eddigi évadokat.

Nemkati néni - 2022. 05. 28. 00:57

Lassan beindult ez, már az ötödik rész végén járok és tetszik. Végre kaptunk egy új főgonoszt, kíváncsian várom, hogyan kapcsolódik az előző sztorihoz, mert tuti, hogy lesz valami kapcsolódási pont.

A ruszki szál hiába látványos, azért eléggé irreális. Tegyük Hoppot valami új helyzetbe, ugye, hogy legyenek izgalmak, de ilyesmi nemigen történhetett meg a mi világunkban

zolij - 2022. 05. 28. 01:56

És le is csúszott az évad (első fele), nem láttam jönni ahova kifutott a vége.

Spoiler:

Értem hogy Vecna keverte a dolgokat, de mi van eközben a Mindflayerrel? Plusz az Upside Down jelenlegi formája nem létezett az első Demogorgon átjöveteléig, de akkor Vecna hol élt 4 évig?

Nemkati néni - 2022. 05. 28. 07:03

Na, pont be is dobtam a szunyát, végigaludtam a hatost és a hetest, pont akkor keltem fel pisilni, amikor lement az utolsó 10 másodperc és csak egyetlen számot láttam.

FP Jones - 2022. 05. 28. 08:02

csalódtam, megint. mint a 3. évadnál… indokolatlanul hosszúra nyújtott részek. a 4x01nál bealudtam, az utolsó mp-ek értek valamennyit

winnie - 2022. 05. 28. 08:23

Igen, erre céloztam én is, hogy itt azért elválik a közönség – lesz, aki (majd) minden percért oda van a gyerekek sztorija kapcsán és még tovább akarja nézni, de persze kíváncsi a zsánerelemekre is, mást pedig leginkább csak a természetfölötti fog érdekelni, és unni fogja a mindennapi életet, a kapcsolatokat, miegymást. bár lehet hogy csak az évad elején koncentrálnak erre, hiszen azért szükséges mindenkit megmutatni, hogy milyen helyzetben van, és felvezetni az új szereplőket.

Roltii - 2022. 05. 28. 08:27

Első két részt néztük meg, asszonnyal mi úgy érezzük, hogy jó-jó az egész csak a varázsa tűnt el (mondjuk nem ettől az évadtól…)

Nóra - 2022. 05. 28. 08:43

A újdonság varázsára gondolsz. Szerintem minden varázs benne volt, csak úgy borsódzott a hátam egyes jeleneteknél, a szívem szakadt meg El és Max láttán, Dustinék hozták a humort, satöbbi. A körítés, kezdve a 80-as éves kinézettől a soundtrackig hihetetlen jó, teljesen a varázsa alá kerültem.

Ha valaki ezt a szezont nézte volna pár éve először, akkor hasonlóan érezte volna magát, konkrétan azért, mert ez a rész eléggé hajazott bizonyos elemeiben a legelsőre (és nem csak a szerepjátékozás miatt). Mármint szerintem, ha azért ilyen sokan megtalálják még benne a varázst, akkor nem biztos, hogy a varázzsal van gond, ha valaki nem találja benne.

Bery - 2022. 05. 28. 09:58

Nekem megbosszulta magát a sok kihagyás, azaz hogy nagyon lassan ért ide a 4. évad. Az első rész még csak lecsúszott, de a másodikat már kicsit úntam, abba is hagytam a felénél. Nagyon kizökkentem ebből a világból ekkora szünettel.

De, ha jó lesz a folytatás, talán sikerül visszarázódni.

terika - 2022. 05. 28. 10:08

Az megvan ugye, hogy 2 részt is Antal Nimród rendezett?

Én nagyon élvezem ezt az old’s school stílust. Eddig is nagyon érzett a retro faktor, de vagy nagyon megtolták ezt, vagy nagyon elszoktam ettől és most nagyon élvezem. De nem is érdekel, király. :D

Amellett, hogy bőven megvannak a logikátlanságai a sztorinak, én nagyon imádom. Annyira adnak az érzésnek, és olykor lehet úgy érzi az ember, hogy túl van tolva, de talán annyira nem is.

Nekem a 4.rész végén volt egy nagy érzelmi csúcs. Az teljesen túl van tolva, totál, de nagyon katartikus volt az a szabadulás számomra.

Az egész évadot átlengi a világmegmentés mellett mindenki saját egyéni életének megmentése. Kit érdekel a világ, ha közben csendben elpusztítod magad? Annyira átjön ez a depresszív, mélyletargikus, nihilista stílus, ahogyan kínozzák saját magukat a karakterek. És, hogy a legnehezebb feladat nem a világ megmentése, hanem az, hogy meg tudd szólaltatni saját magad azoknak az embereknek, akik szeretnek, akik körül vesznek, akik segíteni szeretnének, hogy elmondd, hogy segítségre van szükséged, mert nagyon fáj…

Nekem nagyon tetszik a metaforikus kép, a karakterek küzdelme a saját fájdalmukkal, ahogy belehalnak minden percbe abba, hogy nem tudnak segítséget kérni, ahogy szenvednek, némán megölik magukat. Akármennyire is absztrakció ez, nap mint nap látok ilyen embereket. Egyszerűen képtelenek segítséget kérni, mert annyira fáj. Nem csak itt a sorozatban, de a való világban is ez egy óriási tragédia. Itt szeretném megjegyezni, hogy küzdeni sokszor nagyon nehéz, főleg aki már ilyen állapota került, óriási erőt adhat, ha nem hagyjuk magára. Nem mellesleg a karakterek szenvedése a depresszió tankönyvi állapotát mutatja be. Annak, aki nem élte át, nevetségesnek is tűnhet az egész, és valahol meg is értem, hogy így gondolják. Mi olyan nehéz abban, hogy kimondd: segítenél kérlek?

A soundtracket annyira imádom. Annyira retro ez is. :D
És itt jelezném, hogy a Running up that Hill többször is feltűnik, de megintcsak a 4.rész végén akkorát futott szó szerint is a jelenet, nagyon imádtam.
Mellesleg az összes zeneválasztás nagyon tetszik az egyes jelenetek alatt. Nagyon jó atmoszférája van az egész sorozatnak.

Vannak uncsi részek egyébként. Viszont ez a karakterek szuper megágyazásának köszönhető. Mindenkire jut idő, ami miatt kevesebb az akció, viszont több a lelki dráma.
Éjjel csak a 6.rész elejéig bírtam, úgyhogy ma még 2 rész vár rám, de dara. Bár úgy érzem vannak pontok, ahol érdemes megállni, mert elég jól túl van húzva a drámai vonalon, annyira hétköznapi problémákkal küzdenek a karakterek, hogy ennél sablonosabb már nem is lehetne, mégis annyira bele tud marni az emberbe, szinte nekem fáj. Úgy gondolom valamit nagyon jól csinálnak az ST-ben. Remélem marad a színvonal végig.

Ja meg. Csillagkapu. Mikor lementek a bunkerbe, totál Csillagkapu feelingem volt. Full azok a folyosók. :D

Alex - 2022. 05. 28. 11:03

Nagyon nem szippantott be.
De most már csak azért is végig fogom szenvedni.

Ayrons - 2022. 05. 28. 11:04

“]]/(komolyan mondom, jelentkezzen, aki középiskolában AD&D-zett, nem vagyok hajlandó elhinni, hogy olyan sokan vagyunk!)”

Sajnos magyarként és 28 évesen nem tudok erre válaszolni. Milyen volt a 80as évek Amerikájában a D&D népszerűsége az iskolában.

Malachi - 2022. 05. 28. 12:19

két rész alapján azt mondom, az első évad után ez a második legjobb eddig. vagy csak a szünet tett jót, nem tudom, de jó az új szörny, egészen ijesztő és kegyetlen, ahogy elbánik az áldozatokkal, a karakterek pont jól változtak, kevesebb a cukiságfaktor és mintha nagyobbnak tűnne a tét. komolyabb a hangulat, de pont csak annyival, hogy ne rontsa el az egész sorozatra jellemző lazaságot.

remélem, nem romlik el a folytatásban sem!

terika - 2022. 05. 28. 12:29

Running Up That Hill = RUTH (Nevada, ahol több sztori is zajlik a sorozatban).

Shannen - 2022. 05. 28. 12:32

Két rész után jobbnak tűnik ez az etap, mint az előző volt. És bármennyire is nehezen viselem a 60+ perces részeket, itt a 75 percek is nagyon gyorsan elszállnak.
Jót tett a sorozatban is a kis időugrás, megnőttek a gyerekek, és ehhez a hangulat is viszonyult. Ez az egyre keményebb horroros jelleg nagyon jól áll a sorozatnak, miközben a humor továbbra is kellő mértékben jelen van szerencsére.
Egyedül az orosz szál, ami abszolút hidegen hagy és kicsit félek is, hogy az hogyan fog belesimulni a fő csapásirányba.
Remélem ilyen marad az évad további része is.

Nemkati néni - 2022. 05. 28. 13:16

Mikor lesz már július elseje?

Az etap végén a csavart nem tudom, hogy miért nem találtam ki, pedig eléggé nyilvánvaló volt :/

winnie - 2022. 05. 28. 13:26

“Sajnos magyarként és 28 évesen nem tudok erre válaszolni. Milyen volt a 80as évek Amerikájában a D&D népszerűsége az iskolában.”

nyilván nagyon népszerű volt, az volt az igazi hőskorszak, de engem konkrétan, kortól függetlenül érdekel a dolog, legyen szó a 80-as évekről vagy 2010-esről, itthon mindig is volt és lesz szerepjátékozás minimum szubkultúraként. csak hogy az egy dolog, hogy mi a koleszban elég keményen nyomtunk a 90-es évek első felében az AD&D-t, de ebből nem fogok arra következtetni, hogy mások máshol is hasonlóan ezt tették. ezért érdekel, hogy még kinek van elsőkezes tapasztalata ezen a téren, mert jó volt látni, hogy nem engedték el ezt a vonalat.

Ayrons - 2022. 05. 28. 13:46

Nálunk a kártyajátékok:Hatalom, Magic, Yu-Gi-Oh, plusz Pokémon ment.
Uncsimnak például meg volt a szörnyek és szerepjátékosok könyve.

Emellett most hír, hogy az új D&D könyvek nem jönnek magyarul, jogi akadályok miatt. Az alatt a poszt alatt sok 30+ magyar gyűlt össze.
Idehaza ez réteg.

Gandalf - 2022. 05. 28. 14:05

Ha már offolunk a D&D kapcsán: a Tuan kiadó 2000 példányt adott el az 5. kiadás Kezdőkészletének magyar változatából. Ez alapján a mai magyar D&D-s szcéna olyan 6000 fő lehet minden korosztalyt és minden kiadást nézve (még a 3. kiadás is elég népszerű maradt). Persze, nem mindegyikük játszik rendszeresen, van, aki csaak hébe-hóba.

irgum76 - 2022. 05. 28. 14:37

nálunk a 90-es években a Mágus volt az alap
20-30-an jártunk egy klubba vegyes rendszerességgel
abból maradt egy 6-fős kemény mag

viszont köze nem volt az itt bemutatott fanatik badarsághoz
nem ütöm-gyakom volt de nem is ilyen túlhájpolt izé

a részről:

szerintem nem volt valami magával ragadó
egyedül Hopper híre lehetett volna izgalmas ha nem promózák agyon, hogy él

Carabas - 2022. 05. 28. 16:35

Nem olvastam a kommenteket, de èn mèg a 2000res èvek után is D&D-t játszottam illetve még sok fèle rpg-t.

Real - 2022. 05. 28. 17:40

Ez most nekem nem volt oké. Az elsô rész után annyit mondanék, hogy a szereplôk kiöregedtek a cuki gyerekes szitukból. Pl a Sex education jól mutatja, mennyire fontos a kémia. Itt konkrétan fogom a fejem 0 alakításokon amit pl El tesz le az asztalra. Nagyon gyerekes ez már nekik és a horror szál meg annyira erôltettetten lett bedobva, plusz fullba megmutatva a fôgonosz, hogy nem is èrtem! Hol az adagolás, a feszültség fokozása? Egybôl bele a képünkbe face to face? Ez eddig rém gyenge!

romanista - 2022. 05. 28. 18:11

Hát, vegyes a kép. Első rész unalmas volt, utána jobban beindult, de egyetértek Real-al, hogy a szereplők kiöregedtek a cuki gyerekes szitukból és az alakításaikat sem nevezném különlegesnek. Engem pl. Mike már irritál, talán Dustin és Erica, na meg Steve alakít jól, de Murray a legnagyobb arc.
Szóval, tényleg oda a varázs, túl horroros már az egész, de még élvezem, hiszen azok a 80-as évek jók voltak:-)

Pelgrin - 2022. 05. 29. 00:23

A mai napig heti rendszerességgel játszunk D&D5e annak idején a D&D 2.0 kezdtük.

r.p. - 2022. 05. 29. 01:55

Engem teljesen beszippantott ez az évad. Alig bírtam szünetet tartani, teljes izgalom. Számomra az eddigi legjobb évad. És külön megjegyezném Antal Nimród rendezéseit, ahogy azt előttem már valaki meg is tette. :)

zolij - 2022. 05. 29. 09:47

Real: az mondjuk szerintem érthető hogy Eleven gyerekes, elvégre az élete nagy részét egy kutatóintézetben töltötte, erősen limitált szociális környezetben.

winnie - 2022. 05. 29. 10:00

” az mondjuk szerintem érthető hogy Eleven gyerekes, elvégre az élete nagy részét egy kutatóintézetben töltötte, erősen limitált szociális környezetben.”

hát, igen. ugye egyes nézők, akik csak felületesen, bizonyos esetekben két-három évente egy napon látják a karaktert (és ez nem kritika, csak tény), simán lehet, hogy elfelejtik, hogy belül milyen lehet neki, hogy évek óta folyamatosan alkalmazkodik, de még nagyon messze van attól, hogy “normális” legyen, plusz a sok trauma, ami érte eddig, megteszi a hatását. az író viszont, aki hónapokat tölt vele, mindig úgy kell mindent csinálnia a karakterrel, hogy ezt szem előtt tartja, és próbál az énjéhez hiteles lenni.

Nik - 2022. 05. 29. 10:38

Csak engem idegesít, hogy 11 állandóan sír meg fanyar képet vág?

Ayrons - 2022. 05. 29. 12:47

Sok fog múlni azon, hogy mit hoznak ki a Upside Down világából. 4 évad után is ott tartunk, hogy semmit se tudunk róla.

MrHelldorado - 2022. 05. 29. 13:38

“Sajnos magyarként és 28 évesen nem tudok erre válaszolni. Milyen volt a 80as évek Amerikájában a D&D népszerűsége az iskolában.”

@Ayrons: Nagyjabol te is tudhatod egyebkent, mert a korszakot bemutato amerikai filmek aranylag jol leirjak a szituaciot – nyilvan tulzassal egy-egy film cselekmenyenek koszonhetoen. Nem ez volt a legnepszerubb esti elfoglaltsag, de ettol meg sokan hodoltak ennek a “szenvedelynek”.

Gondolj bele, hogy a jelenlegi (leg)nagyobb szamitogepes studiok veteran fejlesztoi es vezetoi szinte mindegyike megannyi kozepiskolai vagy foiskolai asztali dnd-s estek elmenyei miatt kezdtek bele abba, amit ma latsz ha a jatekiparra nezel.

Nem egy ma is letezo studio vezetoi es fejlesztoi a dnds esteken osszejott haveri tarsasagbol alakult meg, a tobbi meg mar tortenelem. :)

irgum76 - 2022. 05. 29. 13:40

hát nem tudom a vicces(nek szánt) jeleneteknél olyan érzésem van mintha valami paródiát néznék
persze eddig is túl volt spirázva kicsit de nem ennyire természetellenesen túljátszva
legalább is én így érzem

d0k1 - 2022. 05. 29. 14:12

Jelentkezem. 92 és 96 között voltam középiskolás, és bár D&D-t nem, de többek közt AD&D-t is toltuk, bár a fő csapásvonal nyilván a MAGUS volt.

winnie - 2022. 05. 29. 15:17

Nik: ha ez a szerepe, akkor nem sok mindent tehet:) de évad elején próbált derűs lenni és jó képet vágni mindenhez, csak utána másokat vágott képen.

winnie - 2022. 05. 29. 15:18

“Jelentkezem.”

Vivát! és a többieknek is!

drLomek - 2022. 05. 29. 15:29

Jelentkezés itt is. 93-tól AD&D 2nd, 94-től gimi :)

Ja és imdb adatlapot ne olvasson, aki még nem nézte végig. Spoileres mint az állat.

UY Scuti - 2022. 05. 29. 16:18

“Ez most nekem nem volt oké. Az elsô rész után annyit mondanék, hogy a szereplôk kiöregedtek a cuki gyerekes szitukból”

Real

Egyetértek.
Ha lesz olyan hangulatom, ha hiányozni fognak amúgy az örök kedvenc 80′-as évek, akkor persze jöhet majd a dara.
Egyenlőre jegelem.

irgum76 - 2022. 05. 29. 19:14

na végeztem ezzel az etappal
azt mondom az utolsó részért érdemes volt ha nem is szenvedni de elviselni
a záró epizód szerintem baromi jó lett
várós a vége

mollyhooper - 2022. 05. 29. 20:22

Nekem nagyon bejött. Azok a kis finomságok főleg, mint pl. amikor Victor Creel-t mennek meglátogatni a lányok és szinte szóról szóra lemásolták Clarice első látogatását Dr. Hannibal Lecternél. Szóval én imádom.

betasector - 2022. 05. 29. 21:23

Az az AD&D nem D&D akar lenni? Csak mert így eléggé ADHD áthallása van, és nem tudom mi az ‘A’ a Dungeons and Dragons előtt.

iverson2 - 2022. 05. 29. 21:28

betasector

Az A betű Advanced akar lenni. Wikipedia nálam jobban elmagyarázza, nem húznám vele itt az időt.

motch - 2022. 05. 29. 21:41

A hatodik résznél járok és egy bajom van vele, hogy túl sok a karakter. Nem értem miért csinálnak olyan hülyeséget hogy egy sorozat utolsó évadában úl karaktereket hoznak be ráadásul állandónak, most Eddieről És Argyleról beszélek. Eddie az a tipikus rosszkor volt rossz helyen karakter ekit ezerszer láttunk már, annyira unalmas hogy amint kikerül a képből el is felejtem hogy létezik. Na de Argyle huuuu, azt hiszem Joffrey óta nem utáltam ennyire egy karaktert, komolyan annyira nagyon idegesítő hogy minden egyes jelenetében ütném, és a legrosszabb az hogy teljesen felesleges, nem is értem miért van itt?? És a szereplők többségével is ez a bajom hogy feleslegesek. Steve-et az esetek többségében a többiek hozzák magukkal csakhogy na legyen már ő is ott, ugyanez van Jonathannel, Robinnal és Willel. Csak azért vannak itt merthamár eddig itt voltak, nehogymár az utolsó évadban ne legyenek na.
Eddig nagy csalódás bár a harmadik után nem is vártam nagyon mást.

winnie - 2022. 05. 29. 21:42

az eddie-s képen ott a dm könyv, ki van írva rá a jelentése a betűnek.

irgum76 - 2022. 05. 29. 22:17

Winnie:

hanyadik résznél jársz ha kérdezhetem?

Anni - 2022. 05. 29. 22:52

Lehet abban rejlik a titok, hogy annyira nem vártam az új évadot de nagyon nagyon adta az összes rész főleg a 7.
Az első évad óta a legjobb évad, legyen már július 1!!!

Borderline - 2022. 05. 30. 01:20

Nekem bejön ez az évad, végre visszatért az a fantázia és fíling a sorozatba, amit az első ( és nyomokban a második) évad hozott. A harmadikat jobb szeretném elfelejteni. :)
Nem mondom, hogy hibátlan, mert pl a szovjet vonalat elég , kényszeredettnek érzem. Az új karakterekre (Argyle, Eddy) nem tudom mi szükség volt. Semmit nem tesznek hozzá a sztorihoz, és utolsó évad lévén már nem is lesz rájuk szükség. (Argyle ehhez még erősen szívlapát pozitív is.)
Láthatóan a meglévő karaktereknek is alig találtak sztorit, Will és Jonathan úgyszólván láthatatlan, Mike velük együtt valahol a periférián. A második etapban talán jut nekik valami értékelhető szerep.

Az első évad óta arra várok, hogy az Upside down felé menjen a sztori, úgyhogy lehet, azért jön be ez az évad, mert végre ebbe megyünk bele és amellett, hogy sok mindenre magyarázatot kapunk még fantáziadúsra, erős atmoszférájúra is sikerült a megvalósítás.
Abszolút pozitív, hogy a kicsit már unalmas demogorgonok helyett jött egy szabad szemmel is értelmezhető főgonosz.
A fantáziátlan 3. évad után eddig meglepően jó. Bízom benne, hogy a júliusi fináléval sem kerül lejjebb a léc.

Jerrycomovie - 2022. 05. 30. 04:45

A nyolcvanas években voltam tini. Ez a sorozat annyira adja, hogy el nem tudom mondani, miközben sosem voltam egy nagy kocka és a D&D játékot egyetlen percig sem játszottam. Ez a sorozat azonban számomra pont azt hozta vissza, amit akkor éreztem, amikor olyan filmeket néztem kölyökként, mint a Szörnyecskék és a The goonies. És ez a két film egy videókazettán volt meg, szóval sejthetitek, hogyan és min szocializálódtam.
Az első 4 rész részemről teljesen rendben van és ha el is bóbiskoltam néha, visszatekertem, és betudom annak, hogy megöregedtem és bármin is elalszom, ha úgy van.
A 4. epizód végén Kate Bush száma – amit egyébként is rendszeresen előveszek és meghallgatok – és Sadie Sink menekülése kb. olyan katartikus pillanat volt számomra, mint amikor Arya a mások vezérének a nyakába ugrott, vagy amikor a Hill ház szellemében a női főszereplő az időkön átívelve került vissza a múlt pillanataiba. Ilyen pillanatokért szeretem a film világát.
Persze ezek értelmezéséhez erősen javallott látni a sorozat korábbi részeit is.
Nekem nincs problémám a horrorral, sem azzal, hogy sok szálon futnak az események, a humort kifejezetten kedvelem és szerintem a színészek is egészen jók, bár szerintem a túlhypolt Millie-t nem éreztem a 4 részben elég erősnek, míg Sadie Sink nálam mindent vitt.
Ja, hogy vannak olyan részek, mint az orosz börtönvilág? Hát van ez így. Az szerintem nem a legjobb része a sztorinak, de annyiban érdekes, hogy a felnőttek kicsit messzebb kerülnek a komfortzónából.
Részemről a Dufferék a tévézés világában mostanra megkerülhetetlenek, legalábbis, náluk jobban jelenleg senki nem érzi a nyolcvanas éveket.
A soundtrackot meg már hajnalban hallgattam meló közben. És, mivel most megint megyek kicsit dolgozni, újra meghallgatom és majd délután ledarálom a maradék 3 részt.

winnie - 2022. 05. 30. 06:59

” és utolsó évad lévén már nem is lesz rájuk szükség. (Argyle ehhez még erősen szívlapát pozitív is.)”

ez nem az utolsó évad. és új karaktereket mindig hoznak be. nem állandó szereplők, de van másik 5-10 rajtuk kívól, szerintem elférnek.

winnie - 2022. 05. 30. 07:00

irgum76: a 4×05-nél.

Marianna - 2022. 05. 30. 08:39

Nekem nagyon tetszik eddig. A legjobb evad nekunk az elso utan. Viszont Robin mikor lett meleg? Meg a harmadik evad vegen Steve rol abrandozott, mellette iszonyu debil,gyerekes lett. A harmadik evadban meno volt es okos,rafinalt. Nem tudom miert muvelik ezt vele. Max szinkronhangja gyalázat,ez a robothangu,beszedhibas kislany nem tudom kinek a kije…. Millie B.B zsenialis szinesz tovabbra is,Mike foleg mellette nagyon elut,ő nagyon nem termeszetes.de osszesegeben szuper az evad,szeretem hogy a szalak tobb fele futnak,vegen majd mindenki osszeer,nekem bejon a szovjet vonal is.

Kolos - 2022. 05. 30. 09:01

nem lett, hanem mindig is az volt. nem “lesz” valaki, de ha figyelmesen nézted a szezont, akkor ezzel tisztában lehetett lenni.

irgum76 - 2022. 05. 30. 09:14

“Viszont Robin mikor lett meleg? Meg a harmadik evad vegen Steve rol abrandozott”

én most néztem újra a 3.évadot a 4. előtt
a végén kívül egy kukra nem emlékeztem

ott Robin nem álmodozott róla hanem mint kiderült féltékeny volt rá
miután bedrogozták őket akkor mondja el

“mellette iszonyu debil,gyerekes lett. A harmadik evadban meno volt es okos,rafinalt.”

sajnos szerintem ez a legtöbb karakterre elmondható, hogy debilebbek lettek

irgum76 - 2022. 05. 30. 09:16

ja Max szinkronhangja meg szerintem tök jó, egyedi :)

kisanna - 2022. 05. 30. 11:40

én a 3. évadból annyira emlékszem, hogy aludtam rajta és nagyon hosszú volt, de ez most nagyon más. nem nézek ilyen horroros sorikat, szóval ez tökre parás és nagyon jól meg van csinálva, szórakoztató.

juhaszvik - 2022. 05. 30. 13:10

Ötödik résznél tartok, ma meglesz a maradék kettő is. Nekem eddig nagyon bejött, és egyet értek azzal a véleménnyel, hogy (eddig) jobb, mint a 2-3. évad. Látványosabb, mozgékonyabb, és úgy érzem, hogy most már rendesen rátaláltak a fanservice útjára is. A sztori jó, a karakterek jók, minden jó :)

Két téma viszont eszembe jutott. Az egyik, amikor valaki szóba hozta Antal Nimródot. Tényleg epizódokat rendeznek egy sorozatban? Pláne egy olyanban, ami sok szálon játszódik? Nem egyszerűbb helyszíneket/szálakat kiosztani a rendezőknek? Például én nehezen tudom elképzelni, ahogy mondjuk a börtönös résznél (vagy bárhol máshol) az egyik snittet még X.Y. rendező irányítása alatt veszik fel, aztán jön Z.ZS. és kitúrja a székből, mert ez innentől az ő epizódjában lesz. Nem életszerű.

A másik a D&D: nem tudom mi volt a 80-as években, de a kilencvenesben a M.A.G.U.S. volt a “menő”, a népszerű szerepjáték. Magyar fejlesztés volt, gondolom ennek is betudható ez. Kidolgozott, darkos-fantasy volt, számos kiegészítővel és regénnyel.

Borderline - 2022. 05. 30. 13:18

winnie: jogos, benéztem, tényleg lesz még egy évad. Ha így folytatják, örülök is neki. Nem zavarnak az új arcok amúgy (na jó, Argyle egy kicsit :)

Borderline - 2022. 05. 30. 14:07

Basszus, két napja gondolkodom, hogy ki volt az orosz katona, akivel Hopper boltolt és annyira ismerős volt a feje. Most ugrott be, hogy Jaqen H’aghar a GoT- ból!

winnie - 2022. 05. 30. 14:46

“Tényleg epizódokat rendeznek egy sorozatban? Pláne egy olyanban, ami sok szálon játszódik?”

ezt szerintem egy game of thrones kritikánál is kérdeztem. és bevallom, ez az egyik olyan aspektusa a sorozatkészítésnek, amit nem nagyon vágok, és mindig utána akartam járni. itt mondjuk beleférhet, de a GOT konkrétan több földrészen lett felvéve, és tényleg nem tűnik gazdaságosnak az, hogy valaki ide-oda utazik, mindenkivel forgat, hogy aztán más is megtegye ugyanezt, ahelyett, hogy mondjuk blokkokban dolgoznának. például adná magát, hogy minden hopper jelenet egy kalap alatt, egy emberrel kerüljön felvételre, de lehet, hogy tévés előírások és egyéb dolgok miatt ez tényleg nincs így, és valóban megvan valamiféle epizodikus dolog. (volt nemrég linkelve egy antal nimród interjú, talán beszél róla, de az nem véletlen, hogy az ilyen, monumentálisabb sorozatoknál két részeket csinálnak többször rendezők, ami talán a fentiek miatt is lehet.)

juhaszvik - 2022. 05. 30. 16:09

winnie: azt még nem tudom, hogy pro vagy kontra számít-e valamit, de a 2., 3. és 4. évadban is az ötödik és a hatodik részt kapta a “beugró” rendező. Mintának minta, szóval valamit jelent.

Amúgy csak kommentekben, blogokban találtam “infót”, de ott többen is úgy gondolják, hogy azért van több rendezője egy sorozatnak, mert így lehet időt spórolni. De még semmi hivatalos forrás.

Nemkati néni - 2022. 05. 30. 19:57

Izé. Az első három évadban tökre együtt tudtam Elfivel érezni, annyira szántam. Most is, egyszer engem is hasonlóan megaláztak egy új iskolában, viszont szerencsétlen Maxine-t valahogy jobban sajnáltam.

Zsuzsyx - 2022. 05. 30. 20:14

Mostanában nem nézek sok mindent, de ennél úgy érzem visszatértem. Bár egy kicsit mostanában megfáradtam, de a Stranger things eszembe juttatta, hogy miért érdemes sorozatokat nézni. Végre újra azt érzem, hogy megfogott egy sorozat.

Deeroy - 2022. 05. 31. 03:41

Jelen! Toltunk AD&D, Magus, Star Wars Rpg, de még Cyberpunk és Shadowrun szabálykönyvem is volt :)

winnie - 2022. 05. 31. 06:57

Zsuzsyx: meg kell próbálni sok jó infót szerezni, és bekerülni egy olyan flow-ba, ahol az ember mondjuk bepróbál 5 új sorozatot és mindegyik megfogja őt. mert ez teljesen valid jelenség, hogy sok a sorozat és nem egyszerű azokat megtalálni, amik megfogják az embert, és a negatívabb tapasztalatok (vagy a dömping) simán hozhatják ezt a megfáradást. ilyenkor mindig jó az ismerőshöz fordulni, főleg, ha az nem okoz csalódást.

Mate815 - 2022. 05. 31. 07:15

Tetszett az évad, jót tett a kevesebb humor, több horror. Max futása volt a csúcspont nekem. Robert Englundot jó volt látni! Vecna menő lett, nem láttam jönni a csavart.
Én 85-ös vagyok. Magussal kezdtünk anno 95 környékén de gyorsan rájöttünk, hogy mekkora trash így gimiben már az AD&D pörgött. A hobbi a mai napig megmaradt, mostanában a Basic D&D retro klónjai mennek de néha becsúszik egy kis 5E és más egyéb rendszerek is.

Mariann - 2022. 05. 31. 08:00

Irgum,hétvégén neztem vegig en is a 3.evadot. Igen,ahol be vannak drogozva,ott mondja el,hogy bele volt habarodva. Nekem nem jott le egyszer sem hogy Robin meleg a 3.evadban.🤷 a tobbiek nem lettek ilyen kelekotyak. Dustin nagyon jo fej,szakadok a dumajan,neki irtak a legjobb szovegeket.
En azert varom,hogy legyen egy Steve – Robin paros. De Steve meg ujra Nancy fele kacsingat,ami szinten fura nekem. ,🥴

irgum76 - 2022. 05. 31. 09:40

Mariann:

nézd meg még egyszer azt a jelenetet
ott Robin azt mondja azért volt leginkább dühös Stevere mert xy mindig őt bámulta
és erre Steve: “de hát xy lány”
és akkor néznek egymásra és ér fel Stevenek, hogy Robin a lányokat szereti

én inkább egy Robin – Nancy párost várok :)
nem is értem Robin eddig miért volt közömbös a “jó csaj”-al

oligaliga - 2022. 05. 31. 09:47

Mariann

“Igen,ahol be vannak drogozva,ott mondja el,hogy bele volt habarodva. Nekem nem jott le egyszer sem hogy Robin meleg a 3.evadban.”

Robin arról beszél Steve-nek, hogy féltékeny volt rá, amiért Tammy Thompson Steve-be volt belezúgva és Robint észre sem vette. Ugyanaz a Tammy, aki a 4. évad 1. részében a himnuszt énekli (erre a beszélgetésre utal vissza Robin és Steve összenézése az ének alatt).

Mariann - 2022. 05. 31. 11:52

Te jo isten. En ezt hogy neztem be ennyire. Nem jott le ,pedig 2 x lattam. Mondjuk neha netezek kozben,biztos azert .🤣 Oh de kar. Viszont a 4.evadban Steve mondja hogy jarna Robinnal… Nem adom fel a remenyt 🙈

Sigmund - 2022. 05. 31. 15:51

Jelentkezem, gimit végig MAGUS-oztam. Rengetegen játszottuk, volt olyan időszak, amikor a kollégiumban három szobában három csapat is tolta egy időben.

betasector - 2022. 05. 31. 17:43

Okay, nem vagtam h volt advanced verzio, illetve nem tunt fel a snitten. My bad.

Malachi - 2022. 06. 01. 14:14

végignéztem! annyira tetszett az elejétől, hogy inkább lassabban adagoltam.

azt kell mondjam, hogy ha nem lett volna akkor élmény az első évad, hogy a semmiből jött és odatapasztott egy teljes napra a tévé elé, akkor ez lenne a kedvenc évadom. objektíven szerintem eddig ez is a legjobb.

nem tudom, mikor láttam utoljára olyat, hogy ennyi szereplőt ennyi szálon jól tudtak mozgatni, de itt sikerült. senkiből nem túl sok, senkiből nem túl kevés, mindegyik érdekes valamennyire – oké, hát az orosz szál szerintem olyan, hogy voltak a FŐ szálak és a maradék időbe amit azzal nem tudtak kitölteni, megírták az orosz szál jeleneteit, de az a helyzet, hogy szerintem azok is jók. nem annyira, de jók.

én bírom az új arcokat is, a rokker fazon hatalmas forma, a jólfésült pont eléggé ütnivaló, a többiek pedig pont annyival érettebbek, hogy nem zavaró. a sztori meg nagyon jó lett, érettebb az egész, sötétebb, komolyabb. erőszakosabb.

nagyon jó, tényleg, szerintem szakmailag is állat az egész, de még mindig a jó kis Stranger Things. sokpont.

pyro - 2022. 06. 01. 20:31

Én imádtam ezt a 7 részt, szerintem végre felnőtt a sorozat (nem csak a szereplők)

SPOILER:

Számomra elég egyértelmű volt már az utolsó pár részben, hogy 001 manipulálja Eleven-t és azt is sejtettem, hogy valahogy köze lesz Upside Down-hoz. Az én elméletem szerint 001 egy olyan Upside Down-ba került át, ahol még nem létezett szinte semmi (ezt láthazjuk is a 7. rész végén) és ő maga teremtette azzá azt a világot, amit már az előző évadokből megismertünk és így vált ő maga is “Vecna”-vá. Viszont ha ez igaz, akkor kvázi ő a “főellenség”, tehát ha őt legyőzik, akkor nem tudom, hogyan fogják folytatni a sorozatot (fogják?)

Minden esetre nagyon kíváncsi vagyok, hogyan zárják ezt le, nekem nagyon tetszik.

clown - 2022. 06. 02. 12:18

SPOILER

@pyro Vecna nem a főgonosz, ahogy Dustin is mondja ő csak a Mindflayer 5csillagos parancsnoka vagy hogyan fogalmaz.

Vélhetően Vecna és a mindflayer együtt dolgozik, de mivel mindkettőnek ugyaz a célja a világ uralása vszinüleg ők se teljesen puszi pajtások.
Szóval az 5. évad gonosza a mindflayer lesz. Nyilván ez csak egy erős teória.

asdasd - 2022. 06. 02. 18:03

SPOILER

szerintem a legjobb évad eddig valahol párban az elsővel (az is csak az újdonsága miatt van ott ahol).

Még az orosz szálat is sikerült egész nézhetőre hozniuk.

Amit viszont nem teljesen értek az a Will Mike páros. Minden egyes párbeszédük ultra cringe és még ha szerelmes is belé, annyira de annyira nulla a kémia ilyen téren a két színész között, hogy az már fáj.

Illetve a másik az a Steve Nancy kapcsolat. Utóbbi pár résszel korábban mondta hogy szereti jonathant. Ahogy ő is hasonlót nyögött ki. Most akkor hirtelen mégse? Egyébként ha már nagyon párosítani akarnak akkor továbbra is Robin lenne neki megfelelő, míg Nancynek az rocker arc. Csóri jonathan pedig hát… nagyon kilóg. Tippre azt mondanám valakit ki fognak nyuvasztani.

Na de ennyit a szappanopera vonalról. Jöhet a maradék két rész. :D

Nheil - 2022. 06. 02. 18:31

Eddig is szerettem a Stranger Thingset, de az új évad számomra új szintre lépett. Mint a jó bor, úgy lesz egyre nemesebb, kiválóbb, klasszikusabb. Amíg a legtöbb sorozat elkezd elfáradni, ellaposodni a későbbi évadokban, itt épp ellenkező tendencia figyelhető meg. Az idő előrehaladtával lett egyre érettebb, komplexebb, élvezhetőbb a történet. A korábbi, egyébként jól sikerült évadok szinte felvezetésnek tűnnek ehhez a kiválóan megkomponált narratívájú évadhoz képest.
Elsőre soknak tűntek a szinte film hosszúságú, kb 1 óra 15 percnyi részek, de hamar megállapítottam, hogy teljesen indokolt a játékidő, egy percre nem volt unalmas a történet. Hiába lett egyre több a főszereplő, különváltak több csoportra és mindegyikük kapott egy szálat, mindegyikük szerepe fontos. Nem volt egy felesleges jelenet sem, akkor sem, amikor drámáztak, és akkor sem, amikor nyomoztak. Minden szépen lassan a helyére kerül és minden karakternek megvannak a maga momentumai, senki nincs parkolópályán. Pont attól válik érdekessé egy-egy karakter, hogy ritkán van jelenete, de amikor rá kerül a sor, akkor üt.
A gyerekek most már tinédzserek, a coming to age problémakörből kapunk szépen, főleg az első részben. Én ezt nem éreztem soknak, pedig én nem kedvelem a kifejezett drámákat, itt viszont még pont annyi szappanoperát kapunk, amennyi szükséges és amennyi kell is a karakterek értelmezéséhez. Kiváló arányérzékkel bontakozik ki a rejtélyfaktor és a horror szál a felnövéstörténeti alaphelyzetből.
Nagyon nehéz alapvetően eltalálni az egyensúlyt, ahol főleg gyerekek a szereplők, hogy a gyerek problémakörök is jól be legyenek mutatva, ugyanakkor a horror szál is élvezhető legyen, ne legyen klisés és a horrorkedvelőknek is legyen élvezetes. És ez az, ahol szárnyal a Stranger Things, én aztán tényleg rengeteg horrort láttam és meg is mondom, ha valami gagyi, közhelyes, vagy szimplán gázos, de maximálisan elégedett vagyok ezzel a szállal is.
Mindez nyakon öntve a 80-as évek nosztalgiával és a hangsúlyos szerepjáték-vonallal adja ki a Stranger Things esszenciáját. Szerethető, érdekes gyerek karakterek + finoman adagolt, bizsergető, rejtélyes, misztikus, horror szál + 80-as évek nosztalgiavonat. +1 bónusz : Vecna szerepében Robert Englund! (Freddy a Rémálom az Elm utcából!)
Látszik, hogy tud a Netflix minőséget szállítani, ha akar, de azért meg kell dolgozni. Csak sajnos sok esetben nem is akar, hanem megelégszik a limonádé, hígfos, közhelyparádés biztonságijátékos filmekkel és sorozatokkal. A Stranger Things az egyik üdítő kivétel és régen nem láttam ilyen jó évadot.
Ez az évad nálam 10/10es.

Nheil - 2022. 06. 02. 18:39

*elbaxtam : Nem Vecna, hanem természetesen Victor szerepében Freddy!

winnie - 2022. 06. 02. 20:01

nheil: a sorozatok a keszito gyerekei, nem a netflix erdemes a minoseg, mint ahogy nem a netflix sara az ellenkezoje, a netflix csak megveszi a sprozatokat, amikor szoban beszamolnak az otletrol, vagy van egy pilotszkriptjuk. mindet abban a reemenyben teszik, hogy az piszok jo lesz, de az, hogy melyiket melyik platfrom veszi meg, az lutri es penz kerdese. nyilvan a mennyiseg miatt a netflix szallitja a legtobb kiemelkedot, de amit irsz, mas csatornakra is igaz, mindenhol lehettnek az adott szemely szamara teleitalalatok es luftok. es latod, masoknak a stranger things lett mostanra luft.

Divide - 2022. 06. 02. 21:21

Eddig jó, de még jobb lett volna, ha nem akarom kideríteni kb. az ötödik résznél, honnan ismerős az Eddie-t játszó srác, mert az imdb volt olyan kedves elspoilerezni az egészet Vecnailag. 8) Tudom, minek mentem oda.

Bélabá - 2022. 06. 02. 21:51

Nekem nagyon bejött az évad, le is daráltam ami elérhető a Netflixen.

Én is a 80-as években voltam tini, és visszahozott rengeteg filmélményt az E.T.-től a Stand by Me-i, és Stephen King könyvélményeket.

Azt olvastam, hogy az első évad előtt úgy pitch-elték a sztorit a stúdióknak, hogy olyan, mint egy ismeretlen Stephen King regény, amit Stephen Spielberg rendezett. És tényleg olyan.

Nagyon jó lett, persze a sok szereplőnek van ára, sokan alig vannak képernyőn, de ami képernyőn van, az odaszögezi a nézőt.

Hor1 - 2022. 06. 02. 23:13

Az első két részen kicsit kínlódtam, de utána elkapott, mint sokaknak nekem is a Kate Bushra futás volt az egyik kedvenc jelenetem, és a rengeteg unalmas Eleven jelenetnek is úgyahogy megvolt a payoffja a 7. részben. Ott mondjuk Creel fiának egy 20 évvel idősebbnek kellett volna lennie, de egye fene. Az orosz szál kínlódás, ahogy Mike-ék vonala is, szerencsére nem voltak sokat.

Zsuzsyx - 2022. 06. 04. 13:15

@winnie: Igen, ennyi sorozat mellett nehéz kiválasztani egy igazán jót. Régebben egyszerűbb dolgom volt. Én voltam, az aki másoknak ajánlott sorozatokat. Amit írtál, az tényleg így van.

walaki - 2022. 06. 05. 08:13

Na, hát ez kellett már, mint egy falat kenyér! Itt is erősen érezhető, hogy visszanyúltak az eredeti recepthez (mint sok más Netflix sorozatnál mostanában), de ezt egy cseppet sem bánom.

Nekem minden része érdekes volt, kifejezetten tetszett. Az orosz szál szerintem elég jól sikerült, kiváló mentés volt az előző évad Ironsky szinvonalú lezárásából, és engem Eleven sem untatott, bár már a legelején sejtettem, hogy ki is az ápoló. A többiek szála is kellően érdekes volt számomra, és szerintem (de itt aláhúznám, hogy szerintem), sikerült nem elveszni a tengernyi szereplőben, mindenkire sikerült értelmes időt szánni, annélkül, hogy túlontúl kapkodtak volna közöttük. Persze azt is megértem, ha valakinek már túl sok ennyi szerepelőt követni.

Bikuci - 2022. 06. 09. 17:02

Most kezdtem a 2 évadot, és ami felkeltette az érdeklődésemet az a Twin Peaksel való hasonlóság. Hasonló korszak kisvárosa, a bájos felszín mögötti sötétség, gonoszság. Érdekes észrevenni a különbségeket is, hogy melyik miben más. Twin Peaks sokkal félelmetesebb a maga megfoghatatlan, homályos vörös szobával, míg Stranger Things sokkal árnyaltabb karakterekkel, feszesebb, megfogható történettel rendelkezik.

Enzo - 2022. 06. 15. 00:37

4×01 (pótlás)

Remek évadkezdés volt szerintem, akadt benne minden: meglepő cold open (nem hittem volna, hogy még Dr.Brennerre fogunk ’79-be flashbackelni, pláne kicsi Eleven által elkövetett feltételezett mészárlással); a különböző szereplők fonalainak felvevése (tipikus középsulis film hangulat, Dustinék osztályzatokat hackelnek, Robin leszbi vonalát továbbviszik), és aztán a nem várt módon egy új szereplő irányából jövő, durván felcsavart horrorfaktor – csak pislogtam a végén, hogy mit nézek :O

Visszatérő elem, ami tetszett, az a párhuzamos vágású jelenetek: Jonathan és Nancy, ahogy egymásról beszélnek, illetve a tetőponton a kosármeccs meg a DnD-zés is jól nézett ki egymás mellett, habár utóbbinál azért néhány ponton úgy érzem, hogy picit túltolták a lassítás-effektet.

Darabkák:
– Jók az új arcok, Eddie egészen különlegesen őrült, meg ez az Argyle nevű füves csávó is mekkora forma :D
– A DnD-re toborzós montázs nagyon viccesre sikerült :D
– Erica, azaz Lady Applejack bemutatkozó szövegén annyit röhögtem, hogy leosztotta már a nagyfiúkat :DD

#hétidézete:
“-What’s your class and level? Level one dwarf?
-My name is Lady Applejack. And I’m a chaotic good half-elf rogue, level 14. I will sneak behind any monster you throw my way and stab them in the back with my poison-soaked kukri. And I’ll smile as I watch them die a slow, agonizing death. So, we gonna do this, or we gonna keep chitchatting like this is your mommy’s book club?” :DD

4×02 (pótlás)

Fú, szegény Eleven bully-zós szálától ökölbe szorul az ember keze. Tökre megérdemelte a hülye p!csa a fejbeverést a görkorival.
“Ezzel szemben üdítő, hogy Hawkinsban a fő kosaras csávó nem egy sztereotip gyökér” – akartam volna írni az első rész után, de a gyász miatt úgy néz ki ez változni fog…
Amúgy is az epizód első fele eléggé a gyilkosságra való reakciókkal telt el, és miután a Fred gyerek is haluzni kezdett, sejteni lehetett, hogy ő lesz a következő áldozat, így másodszorra már kevésbé volt ijesztő a testkicsavarodás.

Darabkák:
– Yay, Hopper flashback. Tegye fel a kezét, aki meglepődött, hogy él…
– Adom, hogy van egy Enzo nevű karakter :D
– Maya Hawke mintha máshogy nézne ki ebben az évadban, nem? De nem csak az öltözködés meg a frizura terén, hanem… nem tudom, valahogy a 3.évados Robin jobban tetszett.
– Pluszpont Dustinnak, nagyon higgadtan kezelte a joggal paranoid és ideges Eddie-t.

Enzo - 2022. 06. 26. 20:48

4×03 (pótlás)

Az epizód messze legjobb jelenetei azok voltak, amikor a visszaemlékezések segítségével először rádöbbentek arra, hogy Chrissy és Fred is traumatizált múltjukkal az iskolapszichológushoz jártak, illetve amikor a végén szép lassan kiderült, hogy ugyanígy Max is veszélyben van, hátborzongató lett a hangulat, jár a keksz!

A Nancy-Robin párosítás jól működik, rajtuk kívül Lucas szálát emelném még ki, akinél idénre behozták a klasszikus középsulis “válasszam-e az új menő haverjaimat, vagy maradjak a régi különc barátokkal” szálat, de aztán ahogy szépen elkezdett eldurvulni az Eddie elleni bosszúhadjárat, elég könnyű volt neki oldalt választani :)

Elevennek pedig eddig tartott Kalifornia, úgy látom. Hát bevallom töredelmesen, erre az Owens dokira egyáltalán nem emlékeztem se arcról, se névről, pedig ájemdíbí szerint a teljes 2.évadban benne volt, és az előző évadzáróban is. De ezek szerint ő helyeztette át őket Lenorába, és vissza tudja adni a lány képességeit, wow…

Darabkák:
– Eleven elég furán válaszolgatott a zsaruk kérdéseire :D
– Nem ugyanebben a könyvtárban volt korábban egyszer Hopper, ahova most Nancyék mentek?
– Elsőre azt hittem, Hopper a bilincset akarja eltörni, de mivel folyton azt ellenőrzik, rossz ötlet is lett volna :D

#hétidézete:
“-Can you pass me the olive oil?
-That’s wine.” :DD /Argyle&Jonathan/

4×04 (pótlás)

Nem is tudok választani, melyik volt a kedvenc jelenetem: Max búcsúzása az anyjától, ami nagyon gyorsan ijesztő látomásba fordult át, Robin improvizált monológja Dr.Hatchnél (csillagos ötös!), hogy bejussanak Creelhez, vagy Jurij tripla árulása. Pedig még fel is írtam az elején, hogy milyen jó arc ez a fickó, erre kiderül, hogy mindenkit átvágott: Hoppert visszavitték a börtönbe, Joyce-ékat elkábította, és még Enzo-t (höhö) is beárulta… a kis rohadék :O

Na de ez a rész leginkább Maxről szólt: Sadie Sink nagyot játszott, és fel voltam rá készülve, hogy húznak egy merészet, de a lány végül túlélte az utolsó pillanatos infóknak köszönhetően. (Így mondjuk egyre nőni fog a csapat létszáma, ha nem mernek a tini karakterek közül kiírni senkit, csak mindig a szimpatikus mellékszereplők hullanak…)

Mi volt még? Creel baromi creepyn néz ki, de megkaptuk a visszaemlékezését; Willékre ügynökök vigyáznak, akikhez pizza helyett fegyveresek érkeztek (itt azért eléggé meglepődtem), és figyeltétek, hogy milyen frankó egysnittes jelenet lett a lövöldözés a házban? Ja akkor ezt is felvenném a kedvenc jelenetek közé… asszem nem lehet panasz a részre :D

#hétidézete:
“-Uh, we’re just…We were supposed to go out and…
-Go out? I see he’s taken a step down from Max.” :D (Erica hogy leoltotta már a bátyját kereső Jasont :D)

4×05 (pótlás)

Az előzőhöz képest ez a rész nem is sikerült annyira ütősre, de legalább minden szálat cliffhangerrel hagytak abba: Joyce-ék a szórakoztató fedélzeti harc után lezuhannak a géppel, Patrick számára is ütött az óra a tóban, és Eleven képessége is visszatért a földalatti bunkerben!
Na jó, egyedül a Creel-házas történetnél nem történt akkora felfedezés, legalábbis nekem eléggé egyértelmű volt, hogy a lámpák fel- és lekapcsolódása mintha talán Vecna mozgását jelezné…

Darabkák:
– Ja, hogy a Creel-házból van az ingás óra is! Ügyes, hogy Max a ház darabjait látta és a rajz-darabkáiból kiderült (ez az összerakósdi amúgy erős első évad utánérzés).
– Wheelerék még mindig túl laza szülők, cserébe apuka legalább morcoskodik, hurrá :D
– Uhh, Hopper katonai sztorija elég megrázó…
– Na azt nem hittem volna, hogy a menekülőfélben levő Will-Mike-Jonathan-Argyle bagázs Suziet fogja bevonni a történetbe :O

UY Scuti - 2022. 06. 28. 18:10

Stephen King is csak abba tudott “belekötni”, hogy miért is szedték két részre Dufferék…
Te jó ég mit raktak le ezek az asztalra!
10/10 idág a részemről.

Harmadik Éva - 2022. 07. 06. 16:14

Nos, nekem egy cimborám szólt, hogy elindult a 4. évad, és qrva jó, mire én mondtam, hogy már tökre nem emlékszem, miről is szólt a dolog, mire azt mondta, simán felkapod a fonalat, eszedbe jut minden.

Nem hittem neki, ezért elkezdtem az 1. évadtól újra a dolgot. Ami fura volt, hogy továbbra se sikerült felkapni a fonalat, ami eszembe jutott, az csupa olyasmi volt, ami még vagy ezer hasonló témájú filmet, sorozatot lefedne. A másik amivel szembesültem, hogy ez egy rendkívül unalmas, önismétlő sorozat, ahol jobbára érdektelen emberekkel nagyjából újra és újra ugyanaz történik, talán a szög más, egy-két ruha, néhány szereplő nem itt van, mások most épp igen, összességében ha be kellene számolnom róla, mi is ez pontosan, a hallgató nem tudná megkülönböztetni a másik vagy ezer hasonló témájú műtől.

A legnagyobb kérdés azonban az volt bennem, hogy mi a fenét szerettem én ezen a sorozaton annyira 3-4 évvel ezelőtt, és hogy lehetséges az, hogy most meg folyamatosan bealszom mellette, vagy önkéntelenül elkezdek olvasgatni közben.

Nagy nehezen ledaráltam a három évadot a fenti szájízzel, most elkezdtem a negyediket, és oda jutottam a harmadik résszel, mint az első évadban is, ezek újra és újra leforgatták ugyanazon sztorit, egyre kevésbé foglalkozva a saját inercia-rendszer fenntartásával, viszont telitűzdelték olyan klisé gyűjteménnyel, amiről azt gondoltam, 10 éves kor felett egy intelligensebb lény elalszik alatta, a karakterfejlődés, urambocsá (lelki, szellemi, stb) mélységek pedig feláldoztattak egy elnyújtott CGI-vihar oltárán, mely utóbbi megint csak nélkülöz minden eredetiséget (2020-22-ben nagyon boomer dolog CGI-al próbálni eladni valamit).

Szóval fogalmam sincs, miért olyan népszerű ez a sorozat, de ami még rosszabb, fogalmam sincs, miért kedveltem annyira pár éve…

winnie - 2022. 07. 06. 17:55

“(2020-22-ben nagyon boomer dolog CGI-al próbálni eladni valamit)”

igazából menőség, hiszen ma már minden erről szól, ld. a virtuális hátteres forgatás, de épp ezért fura ezt a sorozatot megemlíteni, amikor tele van praktikus dolgokkal, kezdve az idei főellenségtől a főellenség házáig. az tény, hogy a természetfölötti világ full számítógép, de nem hiszem, hogy ez védelemre szorulna:)

viszont két dolog: a 10 éves kor félreértés. 10 év alatt nagyon unalmas, de még fölötte is eléggé az, nem nagyon kötne le sok gyereket. idősebben, aki élvezi a karakterépítést, a sima baráti jeleneteket, az tudja értékelni inkább a stranger things-t, de ahogy írtam, sokak inkább az “akcióra” lesznek rámozdulva, engem inkább az zsibbaszt le.

a népszerűség kétségbe vonása kapcsán viszont tényleg elég furának tetszik a kérdés, ha akkor teszed fel, miután még így is megnézted vagy elkezdted nézni a 4. évadot, ráadásul ismét megnézted az első 3-at. ez a válasz. a népszerűség nem tetszési index, hanem mennyiségi mutató.

winnie - 2022. 07. 06. 19:10

pont most került ki egyébként az egyik jelenet, amit tény, hogy nem valódi viharban forgattak, de sok mindent megépítettek hozzám konkrétan említik is, hogy mindig is arra törekedtek, hogy minél több eredeti helyszín és saját díszlet legyen, ami miatt nem is meglepő a ssorozat ára, hiszen ezt elég komolyan lehetne csökkenteni számítógéppel: https://www.sorozatjunkie.hu/2022/07/06/max-futasa/

Ide írd


kötelező

(kötelező, de nem adjuk ki senkinek)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz