login |

Pilot-mustra: I Love That For You – 1×01

2022. 06. 22. 15:50 - Írta: winnie

6 hozzászólás | kategória: kritika, pilot-mustra,

A Showtime új komédiája (ami most finálézott…) itthon nem fog sok port kavarni, de egy szűk réteg azért talán érdeklődni fog iránta. Észrevehető ugyanis, hogy kábeles, de főleg a prémium csatornás komédiák valahogy kívül esnek az itthoni átlagízlésen. Igen, előfordul, hogy zsánereket ötvöznek, mint a Barry esetében, akkor valamennyire rátalálnak a nézők, vagy akkor, ha díjakkal szórnak meg valamit, de elég arra gondolni mondjuk, hogy a nagyon jó kis HBO-s Somebody Somewhere itthon mekkora érdeklődést válthatott ki.

És nincs is ebben semmi meglepő, a számonkérés meg pláne távol áll tőlem (én személy szerint inkább azt sajnálom, hogy pár szuper angol komédia elmegy a junkie-k mellett (mellettem is!), de ugye magyar premier híján nem sok esélyük van, pedig tudom, hogy nem egynek lenne itthon közönsége), hiszen én is meglettem volna az I Love That For You nélkül, igazából közömbös voltam iránta (3/5-ös várási fok? max), de hát mi más is lehetettem volna, ha igazából azt sem tudtam, hogy miről szól. Tényleg komolyan érdekelne, hogy más vág-e így bele sorozatokba? Én ugye előzeteseket nem nézek, az alapsztorikra meg sokszor már nem emlékszem, szóval a mostaniból is csak annyi volt meg, hogy Vanessa Bayer a főszereplője a Saturday Night Live-ból.

I LOVE THAT FOR YOU – 1×01 – 7/10

A sorozat (hmm, mi lehetne a frappáns magyar cím?) egy (most tudnék olyan jó kis angol szavakat bedobni a jellemezésére, mint a quirky vagy az awkward, amikre teljesen jól illő magyar megfelelőt sosem sikerül találnom…) nőről szól, aki megvalósítja fiatalkori álmát és egy teleshopos prezentáló (prezentőr?) lesz. Azaz olyan tévécsatornánál kezd el dolgozni, melynek műsoraiban emberek termékeket adnak el, és egy órán keresztül kell folyamatosan égve tartani a megrendelői telefonvonalakat, így ürítve ki a rendelkezésre álló raktárkészletet legyen szó autóolajról, kerámiáról vagy arckrémről.

Bármennyire is álomállás ez hősünk esetében, nem minden papsajt, ugyanis eléggé stresszes világról van szó: aki nem tud eladni, az repül. És a termék eladásához az is kell, hogy a prezentáló önmagát is el tudja adni. És a furkálódó kollégáktól, valamint a kíméletlen főnöktől hajtva, a kirúgástól tartva Joanna azt találja mondani, hogy visszatért a gyerekkori leukémiája. És így máris beilleszthető és körbeírható lett a személyisége, a menő anyukablogger és a vidéki jógyerek mellett ő lett a rákos nő, akitől nagyon szívesen vesznek a nézők terméket.

A sorozattal kapcsolatban (amellett, hogy valamennyire insider!) nem lehet elmenni Bayer személyisége mellett. Nyilván nem csak főszereplőről van szó, hanem ő az egyik készítő is, ráadásul a saját fiatalkori élményeire épít, és itt hozza azt a hamisítatlan, full pozitív, olykor naiv figurát is, akit általában a színpadon vagy sokszor az SNL-ben is. Számomra tipikusan olyan komikusról van szó, aki a (ajajj!) szerethetőségével hódít, az I Love That For You pontszámát is ez a szerethetőség faktor dobta meg, mert egyébként nem hiszem, hogy ilyen magasra húztam volna. Egyszerűen hatott rám. Még akkor is, ha olykor szívesen megráztam volna a főhőst, hogy szedje össze magát.

Érdekes módon az I Love That For You-nak nem annyira a komikus éle vált be nálam, hanem az, amilyen módon kapjuk meg a komédiát. Lehet, hogy régebben elintéztem volna azzal, hogy bizonyos jelenetek a kényelmetlen humort képviselik, de most jobb szónak találnám erre a tragikomikusat, hiszen a legtöbb vicces pillanat mögött ott van a szomorúbb valóság, az, hogy tudjuk, hazudik a főhős, illetve, hogy magában elég… nem is bizonytalan, de fals módon magabiztos a személyisége, holott erre nem lenne semmi oka. És ez a nüansz ad egy olyan réteget a sorozatnak, ami fura mód sokkal élvezhetőbbé teszi számomra, mint egyébként talán valójában.

Alapvetően első blikkre jópofa semmiségnek tűnhet az I Love That For You, ami, ahogy fent is írtam, lehet, hogy nem hiányozna, ha nem volna, de az eddigi sorminta alapján nem lepődnék meg azon, ha pár rész után másképp vélekednék róla. Sok, főleg prémium kábeles komédia indul ugyanis úgy, hogy könnyednek mutatja magát, és ahogy haladunk előre, úgy mélyül és vált esetleg hangnemet, talán műfajt is. És az biztos, hogy a Showtime sorozatában a téma és a főmotívumok kapcsán ennek megvan a lehetősége.

Lehet, hogy ideje lenne összeszámolni, hogy csak az elmúlt évek SNL-esei közül kiknek jött össze a sorozatok világa. Például a Kenan Thompson-féle Kenan-ért kicsit sem voltam oda, de Cecily Strong és a Schmigadoon!, Michael Che és a That Damn Michael Che, és Aidy Bryant és a Shrill nálam abszolút bejött, szóval jöhet Pete Davidson és a Bupkus?

6 hozzászólás Ne habozz!

Dohi - 2022. 06. 22. 16:15

nem tudtam hova tenni a foszereplot, egyszerre volt aranyos es irritalo, de 2 resz utan ugy dontottem, nem kell tobb belole, a sztori es a legtobb karakter inkabb zavart, mint erdekelt/szorakoztatott.

mondjuk az snl nalam kvazi szitokszo, a mad tv-vel egyutt szerintem egy kezem sok lenne az emlitesre melto allando szereplok megszamolasahoz. bar a tobbseg gondolom nem sokra ment a musoron kivul (ami valahol engem igazol).

winnie - 2022. 06. 22. 17:13

én nem néztem soha snl-t, nekem nem stílusom ez a humor, de szerintem a fő vonal nagyon sokra vitte. már amennyire ma lehet.

a régi legendákat nyilván nem kell ragozni, s bár az újak nem lettek legendák (még?:), de az mindennél többet elmond, hogy egy bill hader, will forte, fred armisen, tina fey, amy poehler, michael che, aidy bryant nem csak sorozatfőszereplőként, de készítőként is letette a névjegyét, a többiek közül is bőven voltak kiugrók, sorozatos vagy filmes főszereplők, nyilvan andy samberg, kate mckinnon, jason sudeikis és tsai meg emmy-tényezők is. maya rudolphnak pl. most jön az új sorozata, seth meyers minden nap képernyőn – kis túlzással ezt a kisképernyős műfajt uralják.

kérdés, hogy utánuk mi lesz.

Dohi - 2022. 06. 22. 17:44

ez mind igaz, de a legendakon kivul akkor is kb. ennyien (vagy eppen ketszer ennyien, de toredek) vittek valamire a sok-sokbol. az meg, hogy kozuluk abszolut senki nem mozgat (illetve poehler pl. negativ iranyba), nyilvan egyeni dolog, de ezt ertettem emlitesre melto alatt. persze az is teny, hogy csak kevesen total ellenszenvesek es meg nekik is lehet jofajta projectjuk, pl. samberg es a b99, szerencsere voltak ott sokan, akik ellenpontoztak.

Zoli - 2022. 06. 22. 18:57

Szerintem nagyot tévedsz Dohi, azzal, hogy az SNL-esek közül a többség nem vitte sokra.
Pont az ellenkezője igaz.
A teljesség igénye nélkül pár név akik korábbi SNL-esek voltak: Chevy Chase, Edie Murphy, Mike Myers, Ben Stiller, Jimmy Fallon, Seth Mayers, Amy Poeler, Tina Fey, Chris Rock, Adam Sandler, Maya Rudolph, Kristen Wig, Tracy Morgan.
Az SNL gyakorlatilag egy inkubátor. Kb. aki humorista Amerikában annak valamilyen köze volt az SNL-hez vagy színészként vagy íróként.

Dohi - 2022. 06. 22. 20:43

te is felsoroltad kb. azokat a neveket, amiket winnie, kozben meg voltak vagy 600-an 45 ev alatt, akik nem ok. en se vitatom az snl hatasat az amerikai humoriparra, es attol meg a tobbiek is dolgozhattak jo es/vagy elismert dolgokban mint egy iro a sok kozul vagy runner vagy akarmi, de azert az mas kategoria.

Hahakocka - 2022. 07. 04. 13:00

Tudom, hogy elkéstem vele, de akkor itt van még pár név az SNL-ből

David Spade, Billy Christal, Martin Short, Norm Macdonald, Chris Farley, Bill Murray, Dan Aykroyd, John Belushi, Robert Downey Jr.,Chris Elliott, Jon Lovitz, Julia Louis-Dreyfus, Tim Meadows, Dennis Miller, Rob Schneider, Sarah Silverman

és még biztos sok van ami nem jut eszembe, és ezek azért nem a “vitték valamire” kategória, hanem konkrétan a US Comedy pillérei.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de nem adjuk ki senkinek)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz