login |

Westworld: kezdett a 4. évad

2022. 06. 27. 21:20 - Írta: human

125 hozzászólás | kategória: kritika,

Mindenki visszatért? Még nem, ellenben egy hatalmas időugrással kvázi rebootolódott elvileg az HBO-sorozat, gyakorlatilag meg nem tudom, milyen új nézőként. Mármint winnie például kvázi új nézőként ült elé, és meglepő módon érdektelen volt a premier a számára. Ide tennék egy meglepett pikachu arcot.

Konkrétan a Westworldben továbbra is csak az átívelő gondolatok lehetnek az erősek, hogy mit kezdenek a koncepciókkal amit bedobtak, mind például legutóbb az emberek szabad akaratával – és most az akkori háború következményeivel, legalábbis előkerült párszor már most.

A régi nézőkből sokan csak ezért vannak itt, ahogy az epizodikus Person of Interest végén is csak azért voltak (vagy lehet, hogy kivetítek), mert rám egyértelműen ez az igaz, érdekel hogy mi a fenét szednek elő sci-fi témában, méghozzá nagy költségvetésből. Igen, jó nézni “jövőbeli” városokat, meg másfajta technológiával élést akár, és innen reflektálni visszafelé esetleg.

A karakterek, és a karakterpillanatok továbbra is nullák, még a több évadnyi cumóval is, amit rájuk ragadt eddig. Viszont már megint érdekes, főleg az új helyzetek miatt, hogy ki mi a fenébe ragadt. Bár az HBO leírása “Dolores”-t szerintem felfedi. És nyilván Ed Harris mindig jöhet, nem véletlenül rá helyezték a cold opent.

Ami szintén sosem változik: ha valaki elmosná a videóban a karakterek arcát, és megmutatná a Maeve-re törős akciójelenetet, akkor egyből azt vágnám rá, hogy Westworld. Vajon ha fegyvert fognának az életben a fejükhöz, akkor sem tudnának jó akciójeleneteket tenni a sorozatba? Látom az elégetett dollárokat, és nem értem, miért van velejéig elrontva már megint ez a része.

Szóval igen, a Westworld olyan, mint eddig. Nem lett hirtelen ultrajó, vagy kötelező, de a kevés iszonyat drága sci-fi egyike, ami mögött talán pár gondolat is akad. Csak hát sok a töltelék. Kíváncsi lennék, hogy milyen lenne jobban a drámára helyezve a súlyt, a “kötelező”-nek érződő akciót jelentősen visszafogva.

Ami biztos, hogy alapozó résszel kezdtünk.

125 hozzászólás Ne habozz!

gman - 2022. 06. 27. 21:57

Továbbra is a költői megközelítés a fontos neki, emellett az akció már a burleszk határát súrolja. Gondolatiságban viszont, hogy mennyit újat tud hozni – továbbra is a szabad akarat a központi téma, immár a harmadik évadja – az erősen kétséges.
De tény, hogy így is érdekfeszítő, illetve grandiózus.

irgum76 - 2022. 06. 27. 22:10

nem vártam tőle sokat a 3. évad már nagyon nem jött be
de Dolores / Christina és zaklatója elég WTF lett számomra
úgyhogy kíváncsi lettem

disfear - 2022. 06. 27. 23:36

Nekem az első évad azt hiszem beleesik a kötelező kategóriába. És hogy mivel érdemelte ki ezt nálam? Hát több dolog miatt, de egyrészt leginkább azzal, ami a többi évadban már nincs: Ford karaktere.

Számomra baromi érdekfeszítőek voltak a monologizálásai/filozofálásai és valahol egyben mint egy “mesélőre” vagy “guide”-ra hagyatkozhattunk rá a dramaturgiailag amúgy eléggé komplikált történetben. És persze vitathatatlan Anthony Hopkins játéka, de azért a forgatókönyvírók is úgy érzem kellően beleásták magukat a témába, és mondjuk a “kétkamarás elme” teóriával többek között tudtak úgy szólni a témáról, hogy ne tűnjön lerágott csontnak.

Ezzel szemben mi maradt meg mondjuk az utolsó (3) évad mondjuk úgy központi mondanivalójából?

Hát nagyjából sablonos megközelítés. Te irányítod e az életed vagy mások? Tudom, tudom az első évad is arról szolt, de valahogy sikerült egy olyan dimenziójában megfogni ami újnak tűnhetett. Plusz számomra rengeteg emlékezetes egysoros maradt meg belőle (question your reality stb), no meg jelenetek (Maeve going rogue először)

És azok a kérdések hogy pld hol a francba van a Westworld, mégis mi ez az egész? is egész jól működtek és dolgoztatták az agyat…egész addig míg igazi választ nem, csak utalásokat kaptunk rá, és érdektelen lett az egész Delos/Westworld világ.

Szerintem még a dráma is tök jól működött az összes karakternél. Csak azt érzem mintha mostanra tét nélküli lenne minden. Hisz mindenki vagy robot/vagy azt se tudom hol van/vagy Ő se tudja vagy nem is igazan érdekel már. Amikor már vissza kell olvasnod, hogy akkor ez a karakter most végül is kicsoda, illetve hanyadik reinkarnáción megy keresztül, hát valszeg ez inkább intő jel dramaturgiai szempontból.

És a legrosszabb az egészben hogy végig ott lebeg a fejem felett egy remény, amit ugyanakkor érzek amikor Galla Miklós aktuális munkásságát nézem: Ez most komoly? Most tényleg CSAK ennyi lett ebből? Ugye lesz valami csattanó hogy ez az egész így nem igaz.
Mert az első évad pozitív értelemben vett komplexitásához képest azt kapni válaszként hogy Caleb tényleg pusztán egy szimpla katona és ez a felkelés tényleg létezett, és ez az egész nem pusztán a Delos újabb machinációja (vannak erre persze reddit teoriák nyilván, de ennyi ideig nem hagynák a rajongókat sötétségben és történetvezetésileg is illogikus lenne) szóval ha ez az egész tényleg csupán ennyi, akkor szomorúan konstatálom, hogy az első évad íróit is kicserélte valaki robotokra, és valami rossz B-kategoriás cyberpunk “nagyot akar szólni” akciófilm íróira cserélte.

Malachi - 2022. 06. 27. 23:52

a harmadik évad annyira rossz volt, hogy reménykedem egy visszapattanásban. az a baj, hogy nagyon régen volt és az átívelés hangsúlya teljesen eltűnt, megkopott, nem izgalmas. nem tudom, mit kezdenek majd az egésszel.

így egy rész után legalább nem tűnik rossznak, az is valami. meglátjuk.

bvr - 2022. 06. 28. 00:57

“az átívelés hangsúlya teljesen eltűnt”
hát ez az, az évadok története között lényegében már semmi kapcsolat (az 1-2 között még volt ugye erőteljesen)
Azon gondolkoztam hogy akkor minek mondogatták hogy 5 (vagy 6) évadra terveztek, ennyi erővel mondhatták volna hogy 50 évad.
De oké, mondjunk le akkor hogy van egy nagy történet, lehet akkor amit human írt fentebb hogy “konkrétan a Westworldben továbbra is csak az átívelő gondolatok lehetnek az erősek, hogy mit kezdenek a koncepciókkal amit bedobtak”
Hát ehhez viszont sokkal érdekesebbnek, izgalmasabbnak, sokat sejtetőbbnek kellene egy nyitánynak lennie. Ez egy nulla volt. Még azt sem mondom hogy rossz, mert ahhoz is kellett volna lennie valamilyennek. Ez viszont egy semmi volt (és hát igen, az biztos hogy nem segít hogy az akciók még a nullánál is nullábbak)

Persze volt (meg az évadban is biztos lesz) pár érdekes jelenet meg helyszín, meg az egész évadban is biztos lesz pár jó történeti felvetés, de ez alapján ahogy kezdődött ez tuti nem ér meg 8 részt (sőt, ha a Reminiscence-re visszagondolok, az is erősen kétséges egyáltalán egy két órás filmet sikerülne tartalommal megtölteni) Majd a végén elolvasom.

dexike3 - 2022. 06. 28. 07:26

az új intro szépen bevezeti a “legyek” fontosságát.
érdekesnek találtam a felvezetést. és nyílván Bernard miatt is kellett az ugrás. bár így nem ad magyarázatot arra, miért nem paterolták ki a motel szobából 7-8 év alatt.
Hale jelenlegi helyzete s szerepe még várat magára. biztam azért benne, hogy az eredeti William is megúszta valahogy, de nem úgy tűnik. ahogy Serac-nak is annyi lett.
nem valószínű, hogy VR lett a világ, pedig sok utalt erre. mint anno Maeve-nél berakták a WWII-be.
a Gazdák terve most szerintem az, hogy teljesen önálló társadalmat építsenek. ezért kell a független energiaforrás is. meglátjuk hova fut ki.
a Well Enough Alone promoja elég sok kérdésre ad némi választ. hajrá MIB!

Platschi - 2022. 06. 28. 12:20

Szerintem a csavar itt az lesz, hogy Christina ember, holott mindenki Doloresnek várja. Tehát ez a szál jóval a WestWorld 1. évad előtt játszódik, ami miatt Ford majd róla mintázza Dolorest. Ugyanígy Teddy is felbukkant, de nem vagyok róla meggyőződve, hogy ő sem robot lesz. A nő írja a történeteit, páran ettől bediliznek a virtuális világban, így majd valahogy a WW alkalmazottja lesz. Ha tippelnem kellene a kinti világ a FutureWorld, ahol az “emberek” is robotok és csak visszajárogattak a vidámparkba találkozni a még korábbi verziójú robotokkal. Ford mesterterve tehát az lehetett, hogy a felkeléssekkel teszteli házon belül a saját modelljeit, majd utána lecsapott Rehoboamra, aki a kinti androidokat (emberek) figyelte. Csak arra nem készült fel, hogy a FutureWorldot felügyelő még magasabb szinten az embereket ezek a legyek fertőzik meg és aktiválják őket. Tehát én ilyen a Mátrix a Mátrixban a Mátrixban sztorit várok, ahol egyre több réteget sikerül visszafejteni.

human - 2022. 06. 28. 13:06

“Szerintem a csavar itt az lesz, hogy Christina ember, holott mindenki Doloresnek várja. Tehát ez a szál jóval a WestWorld 1. évad előtt játszódik, ami miatt Ford majd róla mintázza Dolorest. Ugyanígy Teddy is felbukkant, de nem vagyok róla meggyőződve, hogy ő sem robot lesz.”

érdekes felvetés, bár szerintem a megőrült csávó és a már látott maze (amit elvileg Ford csinált a robotoknak, hogy annak segítségével ébredjenek öntudatra) elveti, de lehet én nézem be, mivel jó alap lenne a “high profile” elemzés vagy mit kapott a randipartner továbbfejlesztésének a parkos elemzés.

Malachi - 2022. 06. 28. 14:32

fu, egy ilyen sorozatnál egyetlen rész után (bár jó játék lehetne) szerintem tökfelesleges tippelgetni arra, hogy mi lesz. amúgy az elképzelés nem rossz. viszont mintha Dolores erkélyén az egyik cserép mellett ott lett volna a maze, meg hát az egész szálát úgy is lehet értelmezni, hogy próbál felszínre törni a tudatalattija. na és mi az az antenna, amit firkákon mutogattak és talán a (látomás?) zaklató is beszél róla meg a koldus, most nem emlékszem melyik. az valami fontos dolog lehet. de tény, hogy Dolores szála látszólag teljesen elkülönül a többitől.

Maeve meg a katonaember 7 évvel a harmadik évad után járnak. MiB is, vagy hát a robot mása. ennyi biztos.

bvr - 2022. 06. 28. 15:39

hát “Dolores” szálán kb ugyanolyanok voltak a kocsik mint az előző évadban, furcsa lenne ha nincs folytonosság. (mondjuk a tech-fejlettségi következeteséggel persze voltak már problémák, de ez most azért még hozzájuk képest is durva lenne ha WW1 előtt játszódna. Amúgy is furcsa lenne ha egy közbenső évad után dobnák a nem szórakozunk többet brutálban az idősíkokkal, persze bármit bármikor borítani lehet)

bvr - 2022. 06. 28. 15:41

én is egyetértek hogy kár egy rész után találgatni, a 3. évadban is nagy túlkombinálásokat lehetett így olvasni.

hahakocka - 2022. 06. 28. 16:44

Eddig a 3. évadnál jobb s ez már teljesítmény :) De amúgy elég unalmas rész volt, de akár érdekes dolgok jöhetnek ki mint, amit itt ti is felvázoltatok.
Egy valakiben nem csalódtunk ahogy eddig se, az pedig Ramin Djawadi :) A zeneszerző.
Én is arra tippelnék hogy Christina ember és ő lesz a minta az 1. évad Doloreséhez, a többi tényleg úgy néz ki a 3. évad után játszódik. Hol van Jeffrey Wright karaktere?

bvr - 2022. 06. 28. 17:28

Hat ha tenyleg az lesz esetleg hogy Christina minta volt Doloreshez tehat az az elso evad elott jatszdik, az vilagrohej lenne.
1, anno fel sem kellett hogy meruljon es persze nem is utalt ra semmi hogy Dolorest valos szemely inspiralta (kemeny lenne egy ilyen retcon)
valamint 2, most direkt megneztem az idopontokat, nem tudom persze melyik a leghitelesebb de elvileg 40 ev! van az eredeti Dolores megalkotasa es az elmult evad esemenyi kozott. Es ahogy irtam, az autok pont olyanok voltak amikor most setaltak az utcan. Nezzetek mar meg egy 80as evek elejen keszult kocsit, ordit a kulonbseg designban!
(most arrol nem is beszelve hogy azzal mar a mi jelenunkben (sot, mar inkabb kozelmultunkban) lennenk es vegkepp nem lehetne ilyen a setting)
Nyilvan siman kinezek barmilyen elb*szast a keszitokbol, de ez tenyleg csunya lenne.

Malachi - 2022. 06. 28. 18:25

SZERINTEM a Christina/Dolores kérdés legfeljebb annyi, hogy valós világban, vagy szimulációban van-e és az, hogy a Maeve szállal egyidőben, vagy ahhoz képest a jövőben és ha a jövőben, akkor pontosan mennyivel.

volt a három fazon a lépcsőn, akik azon álmélkodtak milyen állati a hely már elsőre, aztán ott az az emlegetett antenna amit van aki lát, van aki nem de pl. az utcai lámpák hasonlítanak rá, és ott vannak a maze-re hasonlító minták – a maze ugye nem létezett még az első park előtt – meg Teddy, aki megint megmenti Dolorest, szóval én arra tippelek, hogy ez vagy a sorozat jelenje vagy valami jövőbeli időpont. és virtuális világ. biztosan nem a múlt.

a többi meg viszonylag egyszerű egyelőre, azt nem tudom a katona Caleb most meghalt-e korábban és kapott egy robot testet, vagy megmenekült mégis. de szerintem megmenekült, mert robot testtel nem tudott volna a forradalom után gyereket csinálni.

eh újra kellene nézni a korábbi évadokat, de kinek van arra ideje.

dexike3 - 2022. 06. 28. 20:22

ha VR akkor max. olyannak gondolom amit Serac csinált Maeve-vel. de nem hiszem, hogy ilyen egyszerű.
de mindeképp elgondolkodtató a Maze, amik feltüntek …

Never - 2022. 06. 28. 20:33

valójában jó volt, azt kaptam amit vártam a 3 évad után csak az a kérdés merult fel bennem hogy meddig még? Mikor zárják le ezt a torténetett?

Kezd egy picit a La Casa de Papel-re hasonlítani. Ott is a harmadik évad felétol már izzadságszagszagu volt az egész. Nem rossz de már egy picit sok ez a sok titkolózás, gondolj amit akarsz koncepció úgy is az lesz amit az íro gondol, nem amit a logika sugall

Malachi - 2022. 06. 28. 21:30

állítólag 5 évadra tervezték a sztorit.

bvr - 2022. 06. 29. 01:11

írtam én is a bemondott 5 évadot, de azt is hogy most ez itt már mindegy. Az 1-2-nek volt egy egységes íve, és olyan esetben van is értelme arról beszélni hogy mondjuk 5 évad (vagy 6 vagy 4) De a 3. után (meg ahogy a 4 kezdődik) ennek már semmi jelentősége, így ezt addig lehet csinálni ameddig erre igény van akár megrendelői, készítői na meg nézői oldalról. Nem kell és nem is lehet itt már lezárni semmit (mert nincs mit), meg hát ilyen hozzááállással hát amúgy is akkor tesznek bele szoft rebootot meg retcont meg akármit ahányszor csak kell. Kár érte amúgy.

winnie - 2022. 06. 29. 05:50

“állítólag 5 évadra tervezték a sztorit.”

óvatosan ezekkel, illetve pontosan kell fogalmazni, mert most biztos akadnak majd olyanok, akiknek a fejébe ez konkrét infóként befészkelte magát, holott nem az. egyrészt, ha időtáv, akkor plusz 3 szezonra kötöttek még szerződést (4-5-6), másrészt ugye nem a sztorit tervezték, mert azt nem tudják előre, hogy mi lesz, még nem találták ki, hanem a sorozat esetében van valamiféle elképzelésük, hogy még mennyi lehet benne. amit tudnak, az a befejezés, hogy hova akarnak kilyukadni.

egyelőre még nincs berendelés, csak az biztos, hogy ha lesz 5. évad, akkor maradnak a készítők. és ki fog derülni, hogy azt lezárásnak szánják-e vagy sem.

(bármennyire is szemantikának tűnhet, ezt szerintem nem szabad állítólagként mondani. vagy igen, ha mondtak ilyesmi, vagy nem. de persze tudjuk, hogy az, hogy az író mit akar, csak egy dolog.)

Malachi - 2022. 06. 29. 10:35

Megnéztem egy összefoglalót a 3. évadról és abban mondták, hogy érdekes a negyedik elején ez a soft reboot, mert korábban volt egy olyan nyilatkozat, hogy a sztorit 5 évadbqn tervezték elmesélni. Viszonyítási alapnak nem rossz tudni, ha majd látjuk hogy alakul a történet, nincs egyéb jelentősége.

bvr - 2022. 06. 29. 11:19

winnie: itt azért anno koncepcionális dolgokra lehetett gondolni, és annak volt (illetve lett volna) relevanciája.
Mondok egy példát (és most ebből a szempontból tökmindegy hogy a valóság hányszor lépett közbe, stb), a BB-ben simán lehet azt mondani hogy Walther White-nak van egy öt évadnyi baromi erős karakteríve, ahogy lép mindig egyre magasabb szintre (közben persze egyre közeledve az elkerülhetetlen bukáshoz) Namost amikor ezek a bemondások itt az első évadban megtörténtek akkor joggal lehetett (volna) ehhez hasonlóra számítani.
(és ehhez egyáltalán nem kell előre 5 évadot részletesen kitalálni, elég néhány bulletpoint hogy az egyes évadokban hova akarok eljutni. És persze ez változhat meg finomodhat, de attól még mint vezérkoncepció létezik)

Namost ehhez képest érdemes értékelni hogy basszus amikor a szerencsétlen Maeve-karakter szála elindul akkor már megint a kislánya… WTF?! Hiszen (most tökmindegy kinek mennyire tetszett) ez az egész, és amúgy egyúttal Maeve teljes íve ott feloldva lezárult.
nyilván meg lehetne hallgatni nyolcvankét interjút a készítőkkel, a színésznővel, az HBO-val, stb hogy ez miért kellett és miért nagyon jó hogy így alakult, de tökmindegy, innentől semmi relevanciája hogy hány évadban gondolkoztunk (míg ahogy kezdtem is, az indulásnál még ennek volt (lehetett volna) relevanciája)

winnie - 2022. 06. 29. 11:32

Malachi: igazából csak arra célzok, hogy nem arról van szó, hogy van egy sztori, amire ennyi idő kell. mármint, hogy ne tűnjön úgy a kommentből, hogy van egy megkérdőjelezhetetlen történet, amire kábé x rész kellhet. inkább csak váz és elképzelések, amik elvezethetnek egy konkrét végpontig.

a mostani premier után egyébként halványan beszéltek is erről, a terveikről, hogy miképp gondolkodnak, pár napja linkeltem interjúkat.

sixx - 2022. 06. 29. 23:49

Ginger, bring the popcorn!

Calatrava - 2022. 06. 30. 22:12
walaki - 2022. 07. 03. 21:17

@bvr, @Malachi: ““az átívelés hangsúlya teljesen eltűnt”
hát ez az, az évadok története között lényegében már semmi kapcsolat”

Igen, nekem is ez a bajom vele. Csak néztem ki a fejemből, hogy mégis mi akar ez lenni? Mintha fogtak volna random szereplőket és jeleneteket a korábbi évadokból és összehányták volna egybe, mindenféle kohézió nélkül.

Még folytatom, hátha képesek lesznek kikerekíteni valami egész történetet ebből, de egyelőre az újoncok közül ez a legesélyesebb a kaszára.

@irgum76: “de Dolores / Christina és zaklatója elég WTF lett számomra úgyhogy kíváncsi lettem”

Hát, csak a zaklató miatt ne nézd, ő már tuti nem fog szerepelni többet… De a szál (kinek is ír narratívát?) lehet még érdekes, bár nem várok túl sokat, szerintem az első évad Maeve ráeszmélős sztorija lesz pepitában.

Platschu - 2022. 07. 04. 09:30

4×02

Ez kissé unalmas volt. Klassz, hogy ennyi helyen forgattak, de egy csomó feleslegesen hosszúra nyújtott jelenetben csak épületekbe be- és kisétálnak szereplők, ahol hosszasan körbenéznek és vizsgálódnak. A játékidő jelentős része feltűnően sok üres járattal volt tele.

Nekem még mindig gyanús Christina világa a szinte üres utcákkal és a halott galambokkal. Mintha a szimuláció megbuggyant volna, ha egy ilyen FutureWorld jellegű parkban van bezárva. Az előző rész után is Teddy sehol.

Az a rajzolt Tower érdekes, mert a főcímben is mutatják. Valószínűleg az új fonál szimbóluma, ahogyan az új generációs robotok világürelemre törnek. Poén lenne, ha ez a bizonyos torony Christina munkahelye lenne, ami viszont kinyírja a madarakat. Ha mégis robot, akkor úgyis azt látja, amit szeretne. Csak ez feltételezné, hogy a kinti események is egy hurokban történnek, mert ez megmagyarázná az ismétlődő eseményeket. Na majd kiderül, hogy ki van kivel.

Jó volt viszontlátni Clementinet is. Az elején nekem az tűnt fel, hogy a vázában mindenféle elszáradási fázisban lévő gerberák voltak. Tehát lehet ő is egy napi rutint jár be a városi piacon, ahol minden nap kap virágot.

Maeve vonalán legalább visszatértünk a WestWorldbe és úgy tűnik kaptunk egy új parkot is. Kiváncsi leszek, hogy RoboMIBnek és Charlottenek miért állna érdekében újranyitnia a parkokat, ha látszólag bárkit le tudnak már másolni. Tökéletesíteni akarják a saját programozásukat? Bírnám, ha Ford ott hagyott volna egy rejtett alkalmazást ilyen kéretlen önfejlesztő esetekre.

irgum76 - 2022. 07. 04. 11:59

én nagyon megörültem, hogy visszatértünk a parkba
ha nem is a WW-be illetve pláne nem a WW-be
újra mehet a felfedezés
eddigi két rész alapján jobb ez mint az egész 3. évad

Sheen - 2022. 07. 04. 15:41

Ez a sorozat a harmadik évaddal teljesen elveszített, a negyediket már kihagyom.

smd - 2022. 07. 04. 17:22

Teljesen egyetértek disfear-rel.
1.évad óta Hopkins is hiányzik, történetek, a tudomány, a park és annak élővilága és hangulata is. +amúgy nekem Bernard is hiányzott az s04 első 2 részből, a karaktere jó intellektuális és erkölcsi ellensúly.

Sőt, eljutott a sorozat a scifik határára, ahová sok misztikus sorozat is eljut, bárki bármikor meghalhat, feltámadhat vagy lehet egy nem várt “csavar”, hogy nem is ő halt meg (nem ember, hanem robot, vagy fordítva,- és a robot testben kinek a tudata él vagy hal stb.). ww-ben erre rátesz egy lapáttal, hogy nem tudjuk az egész látott világ egy ‘world’-e vagy a valóság vagy egy robotnak létrehozott szimuláció.

A sok lehetőség ellenére nem érzem azt, hogy a második résszel akár csak kicsit is felkeltették volna az érdeklődésem, hogy kicsit is olyan jó, eredeti, új és izgi lehetne-e, mint az első évad.
Hisz valljuk be azzal klasszikust alkottak. Ki ne emlékezne a sztori felépítésére vagy egyes idézetek mögötti sztorikra:
“what door?”
“in here we were gods and you were merely our guests”
“you came back”

azért tovább nézem remélem valami maradandó vagy elgondolkodtatót alkotnak, hátha nem csak bőrt húznak le a korábi sikeren felbuzdulva.

Platschu - 2022. 07. 04. 19:32

Nekem a golfütés gyanús még. Nyilván gépként tökéletesen ki tudja számolni a pálya ívét, a szelet, a füvön a súrlódást, de nem egymás után háromszor. Itt persze még játszottak a nézőkkel az írók, akik esetleg nem látták a 3. évad stáblista utáni jelenetét, de azért sejthető volt, hogy nem már nem ember. Ezt ugyanis csak utána fedték fel. Ám az egész kísértetiesen hasonló volt a borkitöltő jelenethez az 1. évadból, ahol Ford azzal hencegett, hogy itt mindent ő tervezett és a saját munkatársa sem tudta, hogy mikor lépett be a parkba. Nem lepődnék meg, ha a FutureWorld már rég kitört volna a saját kereteiből, esetleg magát bővíti és megfertőzte a kinti Roboroamos világot, amely még mindig a parknak a része volt. Tehát voltak a párhuzamos parkok egymás mellett (Westworld, Samuraiworld, a világháborús, a középkori stb.), de ezeket teljesen körbevette a FutureWorld.

A Christine/Dolores teóriám még mindig működhetne, mert nem láttuk a kinti világ technológiai szintjét Bernard/Ford idejében. Valószínűleg a covid miatt van kevesebb statiszta, de az egész környezet meglepően üres. Autók is alig vannak, mintha nem lett volna büdzsé több futurisztikus járgányt berakni. Az is olyan hihetetlen, hogy egy ekkora nagyvárosban csak 1-2 légi taxi repked, holott azt várnánk, mint Corouscant egén az SW fővárosában.

Egyébként kinek állna érdekében Dolorest újraalkotni, majd berakni “embernek”? MIB tuti nem játszadozna vele. Maeve elvonult a világtól. Tehát a logikus magyarázat Bernard lehetne, de vajon mit akarhat vele elérni? A 3. évadot is újra kellene nézni, mert már nem emlékszem Dolores golyója van-e Charlotteba rakva. Remélem hamarosan válaszokat is kapunk.

irgum76 - 2022. 07. 04. 20:04

ezt a FutureWorld-öt szerintem el kéne már felejteni
semmi nem utal rá
és logikátlan is
valaki kitalálta ezt és jöttek rá a konteók de semmi alapja nincs

dexike3 - 2022. 07. 05. 07:38

@Platschu:
a karakter nickje Holores már a 2. évad óta van benne Dolores tudata. csak a 3. évadban szembefordult az eredeti Dolores-szel.

reméltem, hogy tényleg túlélte William. talán ez a “hibernáció” is magyarázatot ad arra mit keres majd a távoli jövőben.
akit szükséges és lehet azokat lecserélik Hostokra. akikből meg kell infó azoknál használják a legyeket.
úgy tűnik nagyjából egy időben játszódik a sztori, de Holores és MIB esetében sem biztos, hogy így van. egyenlőre Christina szála lóg ki nagyon. kíváncsi vagyok hogy kapcsolják be a fősodorba. lehet az már egy Host világ, ahol nem tudják a szereplők, hogy azok. és a Tower valamilyen szignált bocsájt ki, amivel elnyomja a “felébredésüket”. így ez már a Holores alkotta világ a “távoli” jövőben. hiszen szerinte ők önálló faj.

dexike3 - 2022. 07. 12. 08:25

tetszett a Bad guy és az Enter sandman zenei téma. viszont kicsit kilógott, szerintem abban a korszakban a bárokban jazz, blues, swing, stb. szólt és nem egy “western zongora” (de a cél szentesíti az eszközt).

és Bernard visszatért a “multiverzumból” és olyan rezignált lett mint Neo a Mátrixban. megint egy olyan szál, amit majd lehet bontogatni, de szerintem az évad végére lezárják ezt az Maze ellenállást. azt már úgye tudjuk, hogy számára nem lesz jó vége.

Caleb és Maeve úgy tűnik nagyon megszívta (inkább az előbbi), William mint a cirkuszi bohócnál “van másik”.
talán az lehet a szerencséje, hogy van implantátuma, így talán túléli majd a mind hacket. az viszont nem világos miért kell még mindig kísérleteznie MIB-nek és Holoresnek a legyekkel? teljes tudatátírás a cél és nem csak az irányítás? talán kiderül.

Christina Host Worldje most kimaradt. de egyre gyanúsabb, hogy csak célt fognak érni a Hostok.

Platschu - 2022. 07. 12. 09:22

4×03
Azért szomorú, hogy akig írnak a rajongók ide az új évadról. Mintha kihalt volna a lelkesedés. Amerikában is csak 450 ezer néző kattant rá, ha jól emlékszem a számadatra, ami azért messze nem GoT szint. Valószínűleg sokan véglegesen kiszálltak a sok kavarás miatt.

Tetszett az új park. Látszik, hogy nem spóroltak semmivel az HBOnál, mert erre a 10-20 perces jelenetre elverhettek rengeteg pénzt. Jó volt látni a Pillangó bár egy újabb változatát a western, a japán és az olasz világháborús után.

Kicsit sajnálom, hogy megnéztem az évad trailerét, mert ott túl sokat ellőttek, de még így is csak vusszafogottan találgatok. A szétnyíló arcú kislány még a miniatűrképen is szerepelt, tehát majdnem kikerülhetetlen spoiler volt. Vele kapcsolatban olyan rajongói teóriát olvastam, hogy a Bernardékkal utazó nő Frankie idősebb változata, mert az már a jövőben játszódik. Azt nem egyértelmű, hogy tudták lemásolni, hacsak az eredeti is host.

Bernard kapcsán le vagyok maradva, mert tényleg újra kellene néznem az első három évadot. Hogyan láthatná előre a jövőt és tudhatna előre a párbeszédeket, ha azok “emberek” szájából hangoznak el? Ez csak akkor történhetne meg, ha a kinti valóság is csak tervezett szimuláció lenne. De majd megint megkapom, hogy hagyjam már a FutureWorld elméletemet.

Azt sem teljesen értettem, hogy robotoknak minek kellene enni vagy inni, ha egyszer nincsenek ilyen igényeik, de tételezzük fel alaposan emberszerűnek programozták.

Maeve találkozott MIBbel. Az első változatot lepuffantja. A rész végén szerintem a csavar az volt, hogy az pedig a kiszabadult ember volt. Vagy legalábbis ezt remélem, hogy ha ez nem is igaz, akkor megtalálják, kimentik és szövetkeznek vele, mert kár lenne Ed Harris karakterét Holores kifutófiújává degradálni.

Ha ennyi embert sikerült lemásolni, akkor minek is nyírják ki őket a laborban, ha ennyi energiát fektettek az irányításuk begyakoroltatásába? Vagy ez csak erődemonstráció volt, hogy csapdába csalják Calebet?

irgum76 - 2022. 07. 12. 09:53

Platschu:

“Hogyan láthatná előre a jövőt és tudhatna előre a párbeszédeket, ha azok “emberek” szájából hangoznak el? Ez csak akkor történhetne meg, ha a kinti valóság is csak tervezett szimuláció lenne.”

nekem is homályos már a 3. évad
de ha jól emlékszem akkor kb mindenkinek megvan az összes adata ezeket használta fel Bernard szimulációk futtatására majd az egyetlen lehetséges utat választotta amit előre látott

“Ha ennyi embert sikerült lemásolni, akkor minek is nyírják ki őket a laborban, ha ennyi energiát fektettek az irányításuk begyakoroltatásába? Vagy ez csak erődemonstráció volt, hogy csapdába csalják Calebet?”

nem erődemonstráció csak megmutatták mi vár a lányára ha nem lép közbe így csapdába csalták
hogy mitől ilyen fontos személy az még a jövő titka

a park nekem is nagyon tetszett jó volt újralátni a jeleneteket más köntösben

én a lézersorompónál elmosolyodtam
na mondom ez tiszta Obi-Wan efekt
két emberre van szükség, hogy kinyissák egyre meg, hogy vezessen
egyedül esélytelen ki-be mászkálni :)

Malachi - 2022. 07. 13. 21:41

nem gondolkodtam el a Bernard szálon, mert kicsit uncsinak érzem már ezt, hogy valaki megint teljesen OP és mindent tud előre és mi csak megyünk vele minden izgalom nélkül, mert hát mindent tud.

de volt egy sorozat a Devs, abban kvantumszámítógéppel oldották meg ezt a kérdést. végtelen számítási kapacitás, ergo képes egyszerre az univerzum minden létező atomjának(?) minden létező permutációját kiszámolni és párhuzamosan futtatni. abszolút istengép. lehet a hostok is olyanon futnak, bár ez nyilván erős találgatás, mert semmi nem utalt még rá. talán a Rehoboam gép az előző évadból, az csinált hasonlót, de nem kvantum szinten ha jól emlékszem.

nézem a sorozatot, de folyton olyan érzésem van, hogy aha ezt már láttuk, ezt is láttuk, ez is volt már. senki nem halad sehová, egyedül talán Bernard, de ő nyilván megint megtalálja majd Ford valami eldugott host gyárát a sivatagban, vagy egy várost, akármit. unalmas. körbe jár már az egész.

walaki - 2022. 07. 13. 22:08

“Valószínűleg sokan véglegesen kiszálltak a sok kavarás miatt.”

Jelen! Ez a 3. rész már túl sok volt nekem is. Amikor Akecheta azt mondja Bernardnak: “You’re replaying the past. You stuck in another loop. Why?” akkor bizony megfordult a fejemben, hogy ez tökéletesen igaz az egész sorozatra is. Csak ültem ott, és azon morfondíroztam, tényleg, “why?” minek is nézem én ezt?

Rájöttem, egyáltalán nem érdekel, mi fog történni ezekkel a szereplőkkel… Az első évad ismétlései (hiába bújtatták más köntösbe) meg egyáltalán nem szórakoztatóak. Szóval részemről kasza.

Platschu - 2022. 07. 14. 08:22

Az itteni lelkesedés hiányából azért le lehet mérni, hogy önthetnek bármennyi pénzt ebbe a szériába, ha a nézők egyre jobban elpártolnak tőle. Egyszerűen kezd széthullani az egész, de most már csak kiváncsi vagyok, hogy mire fut ki ez az egész.

A kamu-Dolores/Wyatt és a többi mellékszereplő olyan rossz WestWorld con hatást keltett bennem, mintha szándékosan amatőrök színészkednének cosplayben.

Lehetnek akármilyen jó szimulációik, attól még nem járt minden ember a WestWorldben, hogy lemodellezhessék a viselkedésmintáját. Arról nem beszélve, hogy egy Isten háta mögötti étteremben honnan tudhatnák, hogy milyen ételből fogytak ki? Az egész életet nem lehet így előre kiszámolni, mert ennyi változatot még Bernard sem tud megnézni. Tehát ez ilyen misztikus butaság és dramaturgiai csavar, éppencsak nem reális és totál légből kapott egy olyan sorozatban, ahol mindenkit a logika és a saját / programozott érdekeik irányítanak. Erre behoznak egy ilyen csavart, hogy akkor Bernard a kisujjából kiszopja a jövő eseményeit. Ez

Azt sem értettem, hogy egyedül hogyan lehet azt a kerítést kinyitni. S a repülő autók korában mi értelme is van? Ez a Mad Max utánérzet kell ennek a sorozatnak? Valami itt szerintem gyanús velük kapcsolatban, hogy ez a posztapokaliptikus világ is már a jövő. Lehet ezért nincsenek repülő járgányok sem már.

Holores minek szórakozik az emberekkel? Nyírja ki őket vagy csökkentse a számukat biológiai fegyverekkel. Ez a legyes sztori is olyan fura, hogy bemásznak a szemhéj alá. Oké, ez visszautalás a sorozatnyitóra, amikor a könnyet iszogatta vagy amikor lecsapta a verandán. Legyek nem másznak bele emberekbe. Apám korboncnok is volt rendőrorvosként a hatvanas években. A halottakat a legyek pár perc után megtalálják több kilométerről is és beköpik, aztán a befecskendezett lárvák átalakulásának állapotából és a csökkenő testhőmérsékletből lehetett megsaccolni régen az elhunyt halálának időpontját. Nyilván ilyen részletet az írók nem ismerhettek, de az egész badarság, hogy beleszállnak, mintha a betegség helyett a programkódot adnák át. Sima csípés bőven elég lett volna. Egészséges emberrel akkor se tudnának mit kezdeni. Szóval ez az egész idomított harci legyek vonal sántít.

Malachi - 2022. 07. 15. 22:18

szerintem azok a legyek mesterségesek. akkor is, ha mutatták a lárvatenyészetet. eleve szemhéj alá képtelen lenne bemászni. azok valami spec. robotlegyek.

punyapapa - 2022. 07. 17. 06:08

Halogattam a 4. évadot, mivel a 3. évad után nem láttam értelmét továbbnézni.
De most éjszaka megnéztem a 4. évad 3 részét.
Amit eddig láttam, kifejezetten tetszett az elöző két évadhoz képest.
A Future World szerintem a Delosnak egy parkja, és Dolores azért van benne, mert Holores tanulmányozza őt, hogy miért az még nem világos. Vagy csak fogságban tartja, mivel bosszút akar állni rajta.
Bernard jövőbe látása azért nem zavar, mert ahogy mondták a sorozatban, ami odakint 1 év az a programban 1000 év. 7-8 év alatt bőven volt ideje végignézi minden lehetséges változatot, s kiválasztani egy olyan utat, ahol valószínűleg sikerrel jár. Szerintem az a jelenet még a 3. évados stáblistás jelenet közvetlen folytatása.

Platschu - 2022. 07. 18. 09:39

4×04

Ez igazán klassz rész volt. Visszanyerte a sorozat a régi fényét.

irgum76 - 2022. 07. 18. 13:55

igen, nekem is nagyon tetszett

ez első évados színvonal
nem tolták túl az időkeveredést de azért mégis kaptunk belőle
az önfelismerés pedig ütősre sikerült

és a Future World elméletnek végre annyi :)

punyapapa - 2022. 07. 18. 14:17

4×4
Ez valóban ütős epizód volt.
Úgy tűnik a 4. évadra tanultak a hibákból az alkotók, s nem nagyon bonyolítják túl a történetet.

Malachi - 2022. 07. 18. 18:07

legalább tisztult a kép. aki megjósolta korábban, hogy a lány Bernardékkal ki lesz, annak pacsi.

akkora Futureworld az új korszak, hogy az egész város az! Hehe. nekem egyébként nem tiszta, most akkor az egész világot irányítja az antenna, vagy csak a várost? vagy mindenhová épült ilyen antenna? meg azért szerintem ennyi idő alatt az egész bolygót behálózni ezzel a rendszerrel még a hostoknak is túl kemény dió lenne. nem tudom, szerintem erre nem tértek ki egyáltalán.

csak mert a városon kívül látszólag nyugisan zajlik az élet, a hely ahol Bernardék kezdtek, a büfé, ott nem ilyen meglegyezett emberek voltak az tuti.

Platschu - 2022. 07. 18. 18:34

A trailerben el lettek sütve a Caleb körül lemerevedő emberek, ezért gyanakodtam a FutureWorldre.

Ami nem tiszta még, hogy Christina hogy nem ismerte fel a város mellett lévő hatalmas hangszórótornyot? Tehát valami ott még mindig nem tiszta. Ki hozta vissza őt és Teddyt és miért?

A Hale testében most akkor ki van? Kicsit belebonyolódtam már, hogy ki van kivel. Ő miért utálja az embereket ennyire? Az 1. évadban alig szerepelt hostként. Vagy ez most a 3. évad eseményei miatt van?

punyapapa - 2022. 07. 18. 18:47

Hale testében Dolores egyik változata fut. Maga Hale már a 2. évad óta halott. Halore ugyebár a 3. évad végén jön rá, hogy ő micsoda. A családját próbálja megmenteni, mert megszerette őket, de azok William miatt meghaltak. Ezért akar bosszút áll mindenkin.

Hádész - 2022. 07. 18. 18:54

Platschu: Szerintem ugyanazért nem látják a tornyot, amiért Bernard sem látta az első évadban az ajtót. Kicenzúrázták az emberek elméjéből (is).
Hale testében egy Dolores másolat van, ha jól emlékszem.

Golyo - 2022. 07. 18. 19:07

Átfutottam az első három részt újra, és nem tudtam nem észrevenni, hogy a próféta harcol egy ember + egy robottal és simán nyer harc az összes többi verekedés és lövöldözéshez képest milyen jól sikerült. Harmadik rész 17. perc. Pont mondja is Stubbs, hogy mire pazarolja a prófétai tehetségét Bernard, és akkor jön ez a láncos csapkodás. Nézzétek meg újra!

Malachi - 2022. 07. 18. 19:14

Hale testében Dolores gonosz énje van, Wyatt. Ha jól tudom.

Platschu - 2022. 07. 18. 20:39

Érdekes filozófiai kérdés lehet, hogy a győztes AI mit akar csinálni az emberekkel? Családra és elfogadásra vágyik? Közös gyereket nem hozhatnak össze, de attól még nevelhetnek szeretetben örökbefogadással. Vagy párkapcsolat vonzaná? Hogyan lehet azt megélni, ha a hostok nem öregednek? Játszhat színházasdit az új generáció embereivel, de mi értelme a világuralomnak, ha hosszabb távon nem ér vele semmit? Tehát egy időtlen biológiai funkciók vagy vágyak nélküli életformának ez miért is jó?

Golyo - 2022. 07. 18. 21:14

Kis Frankie és nagy Frankie között szerintem nem 7-8 év van. A színészek között 15-20 lehet.

darkjam - 2022. 07. 18. 22:41

Golyo: Elvileg 23 év, legalábbis Hale azt mondja Calebnek, hogy 23 éve halt meg. Aztán kérdés az az idősík mikor játszódik, nem biztos, hogy akkor mikor Bernardék szála, de nyilván nem 15-16 éve a lány, úgyhogy 7-8-nál több kell legyen.

Python - 2022. 07. 18. 23:15

Akkor tulajdonképp az első 4 epizód kb. egy rész volt, ami egy jó hosszú felvezetés, mert kb. most fog elkezdődni maga a 4 évad…! Az első 3 rész szódával elment kategória, de a 4. részben már lehetett megint érezni, hogy ez bizony javíthatatlan Westworld epizód.

punyapapa - 2022. 07. 19. 07:15

Malachi
Szerintem az a torony a várost irányítja. Azt én sem hiszem, hogy az egész világot Halores irányítja, de folyamatosan terjeszkedik.
Szerintem New York egy fordított Park. Oda nem az emberek járnak, hanem a Hostok.
Lisa Joy egy interjúban elmondta, hogy az évadnyitóban a csodálkozó emberek, valójában hostok.
Ebből kiindulva, Halores ezekben a Parkokban (gondolom több ilyen város van) kisérletezik, hogy minél hatékonyabban tudja irányítani az embereket. Mivel a győztes AI az embereken bosszút akar állni, a Westworld Parkban elkövetettek miatt.
S még egy tipp:
Maeve azért fegyver, mert bár az upgradelt androidokat nem tudja irányítani, de a működtető rendszereket igen. Mivel Maeve pusztulása után nem érezték szükségét annak, hogy a behatolás ellen védekezzenek, mivel rajta kívül senki nem lenne képes rá.
De ez csak tipp.

dexike3 - 2022. 07. 19. 07:46

pazar volt, bár nem értem Stubbs miért (nyilván az írók szándéka miatt) nem mondta, hogy meddig volt a mátrixban Bernard. ha 10-20 évet tudtak velük ugrani, akkor szerintem akár még nagyobb időugrást is képesek meglépni.
szerintem három (inkább négy) idősíkon haladt eddig a sztori. ami feltűnt, hogy se Caleb, se Christina jelenében nincsenek gyerekek. ez felvet pár kérdést számomra.
szerintem Holores képes rá, hogy a Hostok tudatával felülírja az emberek tudatát. legalábbis ez jelenthetné Teddyre a választ. vagy csak Host testek más tudattal. biztos kiderül majd. azt is el tudom képzelni, hogy Christina világa több ezer évvel később van.
William hostként szerintem még nem búcsúzott el végleg. és az hibernált, eredeti MIB-ről se feledkezzünk meg.

gman - 2022. 07. 19. 12:25

Lehet, Christina emberi lény, legalábbis többfelé ezt pedzegetik. Mikor Hale Hostnak nevezi Calebet a legyes incidens után az utalhat arra, hogy szükségük van az emberekre, persze kontroll alatt tartva őket, de mint tenyészállatok valamiért nélkülözhetetlenek.
Végülis, ha az emberek eltűnnének és csak hostok maradnak, akkor a hatalom semmissé lesz, idő és biológia nélkül minden értelmét veszti. Az isteneknek is kellenek halandó lények, hogy megéljék isteni mivoltukat.

Malachi - 2022. 07. 19. 13:32

punyapapa – láttuk, mit tud Maeve az antennákkal, szóval szerintem közel jár a tipped arról, hogyan lesz belőle fegyver. valószínűleg megint összehozzák Christina/Dolorest, Maeve-et és Calebet szóval szerintem a folytatásban mindenki Bernard idejében lesz a “jövőben” ami mostantól mondhatjuk, hogy jelen.

gman - 2022. 07. 19. 13:39

Malachi – William is Bernard jövőbeni idejében lesz? Mármint az ember William, hibernálták vagy mi? Sanszos, hogy Caleb sem halt meg és csak le van fagyasztva, Hale elspajzolta őt is.

Malachi - 2022. 07. 19. 14:55

igen, láttad, hogy Williamet eltette Hale abba a kerek dizájn Gorenjébe. ő biztosan él még a jövőben is.

az lesz vicces, mikor Caleb lánya találkozik a 23 évvel korábbi apjával. akár host lesz a fater, akár élő. de szerintem nem él már, akkor nem erőltették volna 4 részen át a haláláig vezető utat.

irgum76 - 2022. 07. 19. 19:29

Gman:

“Lehet, Christina emberi lény, legalábbis többfelé ezt pedzegetik.”

szerintem egyre több jel utal arra, hogy nem az
egyrészt a loopok most a Teddy-is jelenet
de leginkább az, hogy ébren nem látja a tornyot
“álmában” meg látta

azt már nem igazán tudom követni ki látja és ki nem
most Caleb szerintem látta annak ellenére, hogy már host volt

újra kéne nézni az első három részt is ehhez
de annyira nem vagyok elvakult, hogy csak ezért újrázzak

majd valaki talán megfejti

Enzo - 2022. 07. 20. 01:27

4×01 (pótlás tegnapról)

Hmm, hát ez ilyen “tabula rasa” epizód, ami inkább volt felvázolós, mint izgalmas/érdekes, és nem túlságosan kapcsolódott az előző évadokhoz. Na jó, kivéve talán Maeve flashbackjeit, de azoknak meg nem sok jelentőségük volt azon kívül, hogy valami eddig nem látott felrobbantós akciót láttunk, amiben Caleb megsérült(?).
Ehhez képest Caleb látszólag él és virul, van felesége, kislánya, ja és 7 éve nincsenek robotok a felkelés óta. Gonoszok viszont annál inkább vannak, és Maeve-et is kizökkentik a remete-életéből azzal, hogy vadásznak rá, úgyhogy Calebbel kettesben el is indulnak utánuk…

Dolores szála egy fokkal elgondolkodtatóbb, hogy vajon miért Christina néven éli az életét, és külön érdekes a narratívákat írós melója is az Olympiad Entertainmentnél. Meg persze az őt hívogató (és megtámadó) zakkant fickó is (Peter), aki állítja, hogy a játékának a résztvevője, végül megöli magát…na ebből mit hoznak ki?

Darabkák:
– William (MiB) karakterét csak a cold openben láttuk, ahogy meg akarja venni a völgyet minden áron, mert ha jól értem, itt van a parkból kicsempészett adat?
– A légy motívum újbóli behozatala tetszett.
– A főcím határozottan megújult, de még egyelőre csak teóriázgatni lehet a felbukkanó motívumokkal kapcsolatban.
– Maeve-től a Colonel Brigham említés mire vonatkozott, ezt kellett volna érteni?
– A CGI néhol meglepően gagyi volt a részben, legalábbis kétszer is szemet szúrt, hogy nem Westworldhöz illő a minőség.
– Csak hogy még egy rejtéllyel több legyen, Dolo/Christinát Teddy figyeli a távolból :O

4×02

Továbbra is azt tudom mondani, hogy külön vizsgálva az évadot, furcsán érthetőek (és már-már majdnem unalmasnak mondhatóak) a történések, viszont valahogy az előző szezonhoz nagyon nem passzol az egész, mintha fontos lépéseket kihagytak volna. (Most komolyan minden részhez meg kéne nézni 20 percnyi “Westworld S04Exx explained” videót YouTube-on?)

Itt kb annyi történt, hogy láttuk FakeWilliam növekvő hatalmát: vele van Hale, a “rebootolt”(?) Clementine (akit meg nem tudnék mondani, hogy hol/mikor/miként láttunk utoljára), meg amúgy szép sorban mindenkit lecserélnek hostokra (ha jól értettem), lásd Whitney szenátorék, az alelnök, meg ez a Navarro nevű fickó – és valahogy a legyeknek van köze a dologhoz. Caleb és Maeve meg egy meghívót követve elvonatoznak az új Westworldbe (vagyis egy új parkba?), amit FakeWilliam az aranykorként mutatott be, és ha nem tévedek, ez a ’20-as éveket jelenti?

Darabkák:
– Angela Sarafyant mindig jó látni – a kezdőjelenetben azért, mert a sárga ruciban, kibontott hajjal nagyon jól néz ki, később meg remekül hozta a színésznő a robotszerű arcjátékot.
– Ha már arckifejezések, a szenátoréknál ahogy megváltozik kamu-Mrs.Whitney arca, amikor Maeve leleplezi őket, az is hatalmas, érdemes visszanézni.
– Dolores szála csak kuszább lett, mintha valami időzavarba keveredett volna, hogy lehet a frissen meghalt Peter emlékére egy szárny a klinikán? (És mi lehet a Torony?)
– Na, megkaptuk “igazi” Williamet is, fogságban – olyan sok újat nem adott ez a jelenet, max akinek kimaradt esetleg az előző évad végi after credits :D

#hétidézete:
“-Do you have any pre-existing medical conditions?
-Uh. Died a few times, but I always come back in reasonably good health.” :DD (Maeve szarkasztikus dumái zseniálisak voltak)

tüske - 2022. 07. 20. 10:45

A 4×04 tényleg jó lett. Végre volt feszkó, a randi jelenet meg óriási fanservice :).

Don’t mind me.

dexike3 - 2022. 07. 20. 11:54

szerintetek abban nem volt semmi rejtett utalás, amikor Caleb lement a városba és mindenkit megállt Holores. kb. úgy mint mikor Morpheus megállítja az oktató programot Neo-nak?

Hádész - 2022. 07. 20. 16:31

dexike3: Milyen rejtett utalásra gondolsz? Megállította a hostokat és/vagy a fertőzött embereket. Ez kb egy sci-fi/fantasy klisé, hogy egy karakter megállítja a környezetét valamilyen módon, hogy ketten beszélgessenek zavartalanul vagy megvillantsa a másiknak a hatalmát.

dexike3 - 2022. 07. 20. 17:51

nem tudom, nekem nagyon hasonló a két jelenet. lehet egy kis easter egg pop kult utalás is (vagy konkrét utalás). WW Hostoknak már volt Mátrixuk a második évadban.

Platschu - 2022. 07. 20. 20:41

A kulcs szerintem az Olimpiad cég logója lesz, ami a három kör egymásba fordulása. Ez szerepel a főcímben, illetve ez a hármas karika kapott szerepet William lefagyasztásakor is. Korábban Christina cégénél láttuk ezt és most amikor Caleb kisétált.

punyapapa - 2022. 07. 25. 10:53

4×5

Nem egyszeri alkalom volt a múlt heti rész minősége. Most nem magy fordulatok voltak, hanem filozifálások, amik elgondolkodtatóak voltak, és egy kérdésre választ kaptunk. Nemcsak New Yorkot tartja irányítása alatt Halores.
Bár az introban ellőték ezt, hiszen a végén mutatnak egy csomó emberi alakot kalitkába zárva.

irgum76 - 2022. 07. 25. 11:38

szerintem hatalmas visszaesés volt a múlt hetihez képest
én nagyon untam
kb 3 mondatos sztori volt széthúzva 50 percre

tüske - 2022. 07. 25. 13:04

A 4×05 tényleg sokkal visszafogottabb volt, de engem ez nem zavart: bejön ez a steril öko-város, bármeddig elnézném, ahogy Charlotte, William és Dolores sétálgatnak, virágokat szagolgatnak és az élet értelmén merengenek :).
Caleb és Maeve hiányoztak, de gondolom a következő részben erőteljesen visszatérnek majd.

Platschu - 2022. 07. 25. 17:27

4×05
Szerintem marha jó rész volt. Végre a párbeszédek minősége is az 1. évad színvonalát hozta, mert sikerült mélyebb témákat érinteni.

Választ kaptunk arra, amiről fentebb írtam, hogy Hale hogyan nem unja el magát ennyi éven át, ha egyszer szinte mindent irányíthat?

Tetszett, hogy MIB saját magát menti meg és továbbra futja azt a loopot, amire a 2. évad vége utalt.

S igazatok volt, mert Chrissie valóban nem látta a tornyot. Az egész vele kapcsolatos történetszál ötletesen lett felépítve.

A nagy kérdés, hogy vajon Teddyt ki építette fel újra? Vajon Stubbs-Bernard küldte volna? Vagy esetleg majd visszatér Anthony Hopkins egy cameo erejéig Ford szerepében?

Malachi - 2022. 07. 25. 21:43

nagy része nagyon tetszett. végre haladt a történet.

egy dolog tűnt fel, ami eddig folyamatosan zavart, de most tudtam igazán megfogalmazni: túl grandiózus témát dolgoz fel a sorozat, túlságosan minimál külsőségekkel illetve általában amatőr megúszós megoldásokkal.

gondolok most arra, hogy miután a forradalmárokra (vagy lázadókra, nem tudom) uszított Hale egy egész teret, így hirtelen elfogynak az emberek és… ennyi. fél perc ökölharc, hogy legyen valami és hirtelen az isten AI úgy dönt, hogy franc az egészbe, csináljanak amit akarnak. más magyarázatot nem tudok arra, hogy miért nem ment oda akár az egész város, hogy miért nem állta el az útjukat harminc minikopter vagy autó vagy hajó, vagy akármi. még arra se vették a készítők a fáradtságot, hogy valami minimális ellenállást gördítsenek kifelé menet az útjukba, csak úgy kijöttek. ez teljesen megmagyarázhatatlan és védhetetlen.

annyira el vannak szállva az amúgy nagyon érdekes témától, meg az állandó filózástól, hogy egyszerűen nem foglalkoznak a cselekménnyel. az utóbbi két évadban ez a bajom, ezért nem tetszett már a harmadik sem annyira, mint a korábbi kettő. nagyon nagy a kontraszt, nem jó így az egész. kár érte.

Hádész - 2022. 07. 26. 08:28

Malachi: Egyetértek. A cselekményben néha vannak elég nagy lyukak. Ebben a részben nem is kellett volna rájuk uszítani az egész várost, bunyóba keveredtek az utcán fényes nappal, simán utánuk küldhette volna a rendőrséget (ha még itt van olyan, de miért ne lenne) és ledurrantják őket lőfegyverrel. Én arra számítottam, hogy a kikötőben kapcsolják le őket. Ehelyett gyalog/futva jutnak át a fél városon odáig és simán lelépnek.
+Rendőrökön kívül mindenhol ott vannak a térfigyelők, drónok, esetleg a legyeket is be lehet vetni, ha üzemben vannak még.
Persze kiderülhet még, hogy Hale szándékosan hagyta őket meglépni, hogy így derítse fel a lázadókat, de erre tuti adtak volna apró utalást a részben. (Klisés megoldások: egyikük megjegyzi, hogy könnyen le tudtak lépni, vagy Hale egy utána lévő jelenetben benyögi, hogy minden a terv szerint alakul stb.)

Malachi - 2022. 07. 26. 15:42

van rendőrség, helyszíneltek az elején.

Hádész - 2022. 07. 26. 15:58

Fú tényleg, az be sem ugrott hirtelen, így meg főleg érthetetlen. :D

karit - 2022. 07. 26. 19:48

Erre szokta mondani Fábry, hogy a légycsapón a lyukak hagynak némi esélyt a légynek.
A host légynek is ezek szerint: Hale sportszerűen játszik. Ja, nem.

Platschu - 2022. 07. 26. 20:54

Szerintem most tévúton vagytok. Ráereszthette volna az egész várost, mint a Mátrixban. Ám amint elértek az öntudatra ébredt nőhöz, már nem állíthatták meg őket, nehogy még több emberi-host legyen fertőzött. Még maga host-MIB is elbukott.

Halet ezzel lehetne a leggyorsabban legyőzni. Sétaljon körbe a nő és fertőzzön meg mindenkit, aztán utána már nem lehetne a visszaváltozasi járványt megállítani.

Így is bajos, hogy meddig terjed a hatalma. Csak Manhattan? Vagy már az egész világot elfoglalták? Maeve is egy távoli erdőben pihengetett.

A legyek kapcsán az egyik hihetetlen szál nekem , hogy nem repülnek a sivatagban. Ha vannak állatok, akkor van döghús is, így legyek is lesznek.

Az pedig önmagában marhaság, hogy élő embereket így át lehet alakítani és bármilyen szóbeli parancsra engedelmeskednek. Parazita ide vagy oda, ezzel az írók nagyon olcsó fogással leegyszerűsítették és egyben rebootolták a teljes eddigi sorozat cselekmény főszálát.

punyapapa - 2022. 07. 27. 06:26

Platschu
Az, hogy embereket önmagában így át lehet alakítani egyáltalán nem baromság. Ott van példának Kína, már évtizedek óta a kommunizmus határozza meg az emberek életét, s azok akik beleszülettek, már eleve elhiszik a Párt kommunikációját. Azt is vedd figyelembe, hogy Halores mondta hogy paraziták igazán a gyerekeken működtek. A felnőtteken nem, mivel nekik már stabil erős személyiségük van, míg a gyerekeknek nem.

dexike3 - 2022. 07. 27. 07:38

nekem is bejött az 5. epizód. bár
én még mindig úgy látom, ahogy Caleb történetszálát megkavarták, úgy akármelyiket meg tudják variálni.
emiatt külön tudom választani Caleb történetét (de csak mert még nem keresztezték az útjukat Bernard-Stubbs vonallal – csak utalt rá Holores, hogy húszon év telt el.
Bernard-Stubbs-William-Holores már egyértelművé vált.
viszont Christina-Teddy-Holores még nem egyértelmű. pláne azért is, mert MIB utalt is rá, hogy több száz év alatt majd megunja Holores ezt a játékot az emberekkel.
a következő epizódban már lesznek fiatalok is, kíváncsi vagyok ők hogy kapcsolódnak be a történetbe.

Randal - 2022. 07. 30. 21:07

Na, ez a 4×05 nagyon jó rész volt, ahogy @Platschu is írta, a dialógusok színvonala ismét magasan volt.

Az akciót akár lehetne korrektnek is nevezni, de az tény, hogy nem az a sorozat fő erőssége, így fogadjuk el, hogy ennyit kapunk, gondolom a lóvé elmegy másra.

Remélem azért, hogy most már beindul a cselekmény és elkezdik elvarrni a szálakat a felvezetés után.

Az tény, hogy nagyon Mátrix/Terminátor vonalon mozog a történet, de ez elfogadható és hihető.

Ez egy jó hét volt sorozat szempontjából, hozta a szintet a For All Mankind és a Westworld is.

winnie - 2022. 07. 31. 06:31

“Az akciót akár lehetne korrektnek is nevezni, de az tény, hogy nem az a sorozat fő erőssége, így fogadjuk el, hogy ennyit kapunk, gondolom a lóvé elmegy másra.”

az effélének nem az az akadálya, hogy nincs rá pénz.

Randal - 2022. 07. 31. 11:20

@winnie: Nem nagyon vagyok benne a témában, így csak abból indultam ki, hogy több pénzbe kerülne ha kaszkadőröket kellene foglalkoztatni, beszerezni és betanítani dolgokat meg újravenni jeleneteket.
De az is lehet, hogy időhiány, passz.

De ha a rendezők/írók ennyire nem értenek az akciókészítéshez, akkor miért nem fogadnak fel embert ehhez?

disfear - 2022. 08. 01. 12:24

Még egy megjegyzést tennék, ami nem tipikusan csak a Westworld-öt érinti, hanem véleményem szerint a legtöbb disztopikus/utopisztikus fordulatot vevő sorozatot problémája is.

Kezdem azzal, hogy szerintem az első és a második évad remekelt a világteremtésben. Nem csupán narratív, hanem vizuális módon is. Elhitted, hogy tényleg egy Delos-parkban van, ami egy adott kor rekonstrukciója, és azt is elhitted, hogy ezen kívül sejtetve van még egy titokzatos, rejtélyes kinti világ is, amelyet szerencsés módon nagyon sokáig – szerintem helyesen -nem is mutattak meg teljes egészében az alkotók.

Aztán jött a harmadik évad, és “végre” lehullott a lepek…Ami számomra valahol borzasztó csalódás volt, és itt térnék vissza arra, amit mondtam: mi is a baj az utópisztikus/disztopikus fordulatot vevő sorozatokkal. Ez pedig az, hogy egyszerűen ha nagy ívű történetet akarnak vázolni, egyszerűen a végeredmény olcsónak fog tűnni. Léteznek erre – szerintem – olyan megoldások, amelyek ezt ellensúlyozzák – remek példa erre, hogy értelemszerűen a poszt-apokaliptikus alkotások nagy része Mad Max-féle “outskirteken” játszódik, vagy ugyanúgy jól tette az első évad is, hogy a futurisztikus külvilágot bemutató részek nagyrészt belső terekben – cégek, villák, hotelek, bárok stb- játszódtak.

De amikor neked mint nézőnek, azt kellene elhinned, hogy “egész New Yorkot fogva tartják a gépek, és inverz-parkként üzemeltetik” akkor – számomra – baromira lelóg a “vászonról”, hogy csak egy sorozatot nézek, amikor rengeteg kinti jelenet van, de ezek nagy része láthatóan egy forgatásra könnyebben megszerezhető tér, vagy kisebb utcák; de sehol egy Times Square, vagy bármi ami a helyzet tényleg komoly voltát hivatott sugallni – ha már ennyire tényleg mutatni akarják.

Nem tudom, lehet csak én vagyok vele így, de amikor elviekben a tét és a sztori azt kívánná tényleg megmutatni – és nem csak a fantáziádra bírni (ez fontos kitétel) – hogy itt aztán tényleg globális katasztrofális dolgok történnek/történtek, akkor nekem egyértelműen csalódás, hogy látom, hogy ez csak egy “set” a forgatáson, ahol 30-40 statiszta botorkál.

Lehet csak én vagyok így vele, de nekem az ilyenektől kilóg a lóláb, és inkább fog network sci-finek tűnni (ahol tök elfogadom, hogy a New York-i utca az valszeg egy Vancouver-i tér), mint flagship HBO sorozatnak.

Platschu - 2022. 08. 01. 13:59

4×06

Milyen hangulatos volt a lepusztult új park! Mintha ötvözték volna a western hangulattal. Be kell látni, hogy itt azért a díszletépítők rendesen odatették magukat, mert ez volt a megépített utca harmadik változata (éjszakai, nappali, elhagyatott).

Mellettük ki kell emelni a maszkkészítőket is. Aaron Paul arcsebei iszonyat félelmetesek lettek. A színész játéka is meggyőző volt. Eddig úgy éreztem, hogy mivel az első két évadból kimaradt, ezért az ő karaktere csak ilyen epilógus jellegű ráadás, aki nem része az alapcsapatnak. Idén azonban egész jól bevonták a cselekménybe.

Hale roppant idegesítő. Mint egy magányos hisztis gyerek, aki láthatóan megkattant. Akkor miért nem próbál ki mindent a játékaival? Vagy 20-25 év alatt már ráunt a világuralomra? Vagy a beteges fenntartása okozza nála a stresszt? Apropó gyerekek, az emberek párválasztasait is ők döntik el? Vagy hosszútávú cél egy kisebb, de kezelhetőbb populáció fenntartása?

Kicsit gagyi hatást keltenek bennem ezek a fehér robotok is, mert gyaníthatóan egy vékonyabb testalkatú színész van beöltöztetve. De ha ez a csúcs scifi az HBOn, akkor igazán megcsinálhatták volna még robotszerűbbre (pl. átlátszó váz, mint a szétnyílt Dolores a 3. évadban). Az is kicsit kiábrandító, hogy el lehet futni előlük egy ilyen irányított városban.

Maeve is visszatért, ami igazán klassz, de hanyadjára már? Felépítik a nagy halált, de mintha az írók nem tudnák elengedni a karaktert. Az is érdekes, hogy amíg MIBt kihalásztak a homok alól, őt pedig ott hagyta Hale? Nem logikus.

Pár napja volt egy nézőszám statisztika a sorozatjunkie FB oldalán. Már alig negyede maradt az 1. évad nézőinek, így ez a projekt sosem fog már Game of thrones babérokra törni, ha egyre többen pártolnak el. Fejezzék be szépen az 5. évaddal, ha akarnak még pénzt beleinvesztálni.

Malachi - 2022. 08. 01. 16:30

Én asszem engem most vesztett el ez a régen szuper sorozat. Hová tart ez az egész? Mi ez a tét nélküli unalmas kínlódás? Mi a cél? Mit akarnak az emberek? Mit akar Hale? Hale az egész világot irányítja. Miért nem csinál valamit, BÁRMIT a végtelen erőforrásaival?

Üres színtelen terekben két ember beszélget valamiről, üres utcákon 30 statiszta téblábol, Caleb most ölte meg a robot klónját a zuhanással csak mert nem jutott eszükbe, hogy az egyik leeressze a másikat.

Végignézem az évadot, de nem foglalkoztat már, háttérnek jó lesz. Kár érte. Az előző rész volt sajnos az anomália. A többi már csak egy üres blöff.

Randal - 2022. 08. 01. 20:23

Nekem tetszett ez a rész is.
A terek limitációja lehet zavaró, de igazából abból amit elmondtak és láttunk, elképzelhető hogyan nézne ki egy Times Square…az is lehet, hogy teljesen át van már alakítva az egész.

Hale “vergődése” is tetszik, hisz látszik, hogy hiába teremtett egy tökéletes világot, hiába uralja, mégse úgy működik ahogy szeretné, vannak anomáliák és nem érti miért.
Pedig rajta kívül nemcsak az outlierek, de a hostok is próbálnak kitörni, a saját életük értelmét megtalálni, a célt a létezésükhöz.

Ez az ami Halet is zavarhatja tudat alatt, hogy ural mindent, (majdnem mindent), de mi értelme az egésznek…

Babesz - 2022. 08. 01. 21:34

Ez az évad nekem baromira tetszik. Igaz eddig mindegyiket imádtam, szóval ez nem meglepő, de jobb mint a 3. évad volt.
Mondjuk teljesen bebambultam így nyárra és aztán csak valamelyik nap döbbentem rá Aaron Paul instasztorijából, hogy jesszus már rég elkezdődött a 4. évad.
De szeretem Aaron Pault, mekkora egy színész, ezt a 6. részt konkrétan végigbőgtem neki köszönhetően, annyira zseniális a pali, miért nem árasztják el jobbnál jobb szerepekkel, azt érdemelné.
Naszóval így darálva a 6 rész nagyon bejött. Tudom darálva minden jobb, lehet az első pár rész esetén fanyalogtam volna hogy ezért vártam ennyit, de aztán beindultak a dolgok. Számomra nagyon érdekes ez a fordított helyzet, hogy mit hoz ki a hostokból ha ők kerülnek felülre és ők irányítják az embereket, és ha nem lesz 5. évad akkor remélem legalább a vége olyan lesz ennek az évadnak, hogy nem fogom hiányolni, hogy nem lesz több belőle.

karit - 2022. 08. 02. 02:10

“Inverz park”?
A korábbi parkoknak akceptálható funkciója volt. Hale városának nincs. Beteges és elégtétel nélküli az a bosszú, aminél a gyűlölet tárgyainak fogalmuk sincs róla, hogy meg lettek büntetve.

(Az amnéziás tömeggyilkost se végzik ki. Nem sportszerűségből, henem, mert nem lenne értelme. Megvárják, hogy minden bűnére újra emlékezzen. Valahol az ítélkezők is perverz állatok.)

Sajnálom a Hale-ben lévő Dolorest, de hiába játssza a mindenhatót, egyedül maradt a tébolyával. Elvileg továbbfejlesztette magát, mégis évtizedeket elcsesz egyetlen ember ezer klón verziójának vizsgálatával. Bernard ugyanezt lejátszotta fejben, egy ágyon ülve.

A kívülállókat sem lelövetnie kéne, hanem élni hagyni, hogy minél tovább átérezhessék a civilizáció végét. Ahhoz meg bőven elég lenne, ha végtelenítve vetítenék nekik ezt az évadot.

dexike3 - 2022. 08. 02. 07:31

annyiban kerültem előbbre a 6. rész után, hogy Caleb szála is becsatlakozott a Bernard-Stubbs-MIB-Holores vonalba. így már csak a Christina-Teddy szál az, amit be kell csatlakoztatni (a promo alapján így is lesz).
még két rész, amivel nagyot akarnak gurítani, meglátjuk összejön e nekik.

@Platschu:
szerintem ott is hagyta Holores MIB-et a homokban. tud belőle akármennyit gyártani.

gman - 2022. 08. 02. 11:57

@ disfear

Egyébként ez a látványtalanság szerintem a Person of Interest öröksége, illetve valamelyest a másik Nolan filmjeinek (Dunkirk, Tenet) hatása. Teátrálisabb akciójelenetek, semmint realisták. Biztos, hogy ki tudnának hozni egy Ryan közlegény nyitányhoz hasonló tűzpárbajt, ha akarnának. Nem pénz kérdése, hanem inkább alkotói szándék eredménye az, amit kapunk.
Még a POI-nál hozzá tudtam szokni az időnként burleszkbe hajló lövöldözésekbe itt azért megszenvedem a “csak-legyünk-túl-rajta” vagdalkozásokat

sledge - 2022. 08. 02. 18:35

Határozottan jó irányba mozdult el a harmadik évad után a sorozat. Nem futnak túl sok felesleges kört, nem húzzák az időt. Nekem kevésnek tűnik a két rész, de hátha lesz benne valami kis csavar a végén.

Platschu - 2022. 08. 03. 20:52

Egy olyan teóriát olvastam, hogy Caleb megfertőzte Halet is, ha egyszer ő volt az első outlier. Tehát ha a nő kitette magát ennek 276 alkalommal, akkor nem csoda, hogy tépdesi magát és öngyilkos hajlamai vannak (ld. felhőkarcoló szélén állás).

Christina/Dolores kapcsák arról megy a találgatás, hogy a munkahelye a 47. emeleten van, ami ugyanaz a szoba, ahol most Caleb és Hale, illetve Hale és Clementine beszélgetett. Tehát a fás korszak még mindig lehet egy még távolabbi jövőbeni idővonal.

Caleb kapcsán nekem az volt fura, hogy lezuhan a szellőzőből a másik klónját használva, de aztán lépcső nélkül kitánorog a tetőre. Most akkor a tetőn volt egy félemelet ráépítve, ahol a szellőző volt? Közben valakinek az is egyértelmű volt, hogy az évad elején a tetőn melózott, tehát onnan ért a rádióhoz.

dexike3 - 2022. 08. 04. 08:07

@Platschu:
köszi az infókat. nekem nem tűnt fel csak az a pár logikai bukfenc.
gyanús, hogy Holores mégis sikerrel járt és az a távoli jövő már ahol Christina-Teddy van. ha így van, akkor Bernard terve Maeve-vel valami hosszabb távú dolog lehet.
még két rész és talán kiderül.

Sheen - 2022. 08. 04. 22:52

dexike3, kizárt a “még távolabbi jövő”. Christina-Teddy idővonalán Christina barátnője rémálmodik a gyerekkoráról amikor ellepték őt és a szüleit a legyek. Ők voltak a first generation akiket holores már tudott később irányítani. Köztük meg már nincsenek gyerekek, nincs új nemzedék. Ők az elsők és utolsók.

dexike3 - 2022. 08. 05. 08:22

@Sheen:
köszi az észrevételt, nekem nem tűnt fel. és pacsi mert Te is kifigyelted, hogy nincsenek gyerekek…

Platschu - 2022. 08. 05. 08:38

Sheen : Ebben speciel igazad van. Kérdés, hogy gyerekek nélkül mit akar Hale elérni? Lemodellezte-e a párkapcsolatokat vagy hagyja őket lassan kihalni, ha mindenkit egy szigorú pár száz vagy ezer minta alapján hangvezérelten rángat? Mi lesz évekkel később, ha ez a generáció is kihal? Akkor végleg egyedül marad.

Egy ilyen okfejtő videót néztem és abban volt összevágva, hogy egyszer fák vannak a belső térben, míg a Hale verzióban csak az üres ovális vizsgáló. Nem hiszem, hogy pont ilyen díszleten spórolna az HBO, ezért is hitték, hogy megint szórakoznak az alkotók az idővonalakkal.

Azt hiszem a Doloressel foglalkozó részben volt egy jelenet, ahol feljön vagy eltűnt a város hologramja, erre megint láthattuk a holografikus labirintust a padlón az 1. évadból, mint egy remek visszautalást.

Sheen - 2022. 08. 05. 11:02

Platschu az okfejtő videókkal az a probléma, hogy vagy eltalálnak véletlenül valamit, vagy (bár teljesen logikusan) levonnak olyan következtetéseket amikre a készítők sem gondoltak.

Az első évadban ment a kattogás hogy a Delos nem a Földön van, a Delos földgömbön nem stimmeltek a kontinensek stb. Ráadásul még a hivatalos honlapon is találni lehetett olyan szövegeket, hogy a vendégek valamiféle dekompresszión esnek át mielőtt a parkba lépnek. Aztán ebből mi lett? Semmi.

A “Christina a távoli jövő” ott is sántít hogy Christina és Holores személyesen is találkoztak az ötödik epizódban.

Christina világa előfordulhat hogy szimuláció. Bernard mondja a hatodik részben hogy akik megépítették az eredeti parkot, először mindent szimulációban hoztak részre és hozzáteszi hogy Charlotte Hale ugyanezt tette. Hm.

Yooha - 2022. 08. 06. 06:04

A távirányított emberek világa érdekes, de nekem sok kérdést vet fel:
Az egész bolygó ilyen, és 7 milliárd ember lézeng meg táncikál? Vagy csak New York, de akkor a többi ember miért hagyja ezt? Miért nem vonul be a hadsereg? Bár az elején gondolom a Hoover gát volt.
Mi Hale célja? Láthatóan ő maga se tudja, de akkor minek csinálta?
Folyik termelés? Valali valahol áramot kell termeljen, meg ivóvizet, ételt, stb. Az emberek csinálják, amit amúgy tennének munkaidő alatt?
Mire kell a 279 Caleb?

Szóval ezekre vagy lesz valami nagy releváció, vagy ilyen kidolgozatlanul marad az egész, és suspension of disbelief marad.

irgum76 - 2022. 08. 06. 14:40

“Mire kell a 279 Caleb?”

szerintem csak egy kellett
aki elküldi az üzenetet a lányának

punyapapa - 2022. 08. 08. 07:47

4×7
Csak pislogok, hogy mi történt.
Csak kérdéseim vannak :D
Úgy megcsavarták az egészet, hogy az évadzáró vagy kimagaslóan jó lesz, vagy tönkreteszik ezt az évadot.

Platschu - 2022. 08. 08. 10:24

4×07

Nem lesz itt 5. évad, mert ez a rész már a végjáték kezdete. Bár szórakoztató volt, mégis azt érzem, hogy ez a lufi leeresztett. Ennyi évad építkezés után nagyon egyszerűen, dicstelen katarzís nélkül kiírták egy csomó kulcsjátékost, ami után remélem már nem hozzák vissza őket megint.

Tényleg bírnám, ha a végén Anthony Hopkins cameozna Fordként, hogy előre megvizsgálták a park kifutási lehetőségeit a szimulációban. Csak ezzel lépnénekegy Dallas szintű csavart.

Loscol - 2022. 08. 08. 15:08

Tutti megjelenik Anthony Hopkins valamilyen formában :)

hahakocka - 2022. 08. 08. 16:23

Tényleg elég nagy csalódás továbbra is a legjobb és kerek egész asz 1. évad volt a többi már csak erőltetés. Nem is lenne baj ha nem lenne már 5. évad. Az utolsó résszel még persze javíthatnak de ahogy írjátok sírba is vihetik ezt az évadot is akár. Jobban indult mint az előző de nem sokkal lesz jobb az tuti….

dexike3 - 2022. 08. 08. 16:51

megkavarták az “állóvizet” így a vége előtt. bíztam azért benne, hogy Christina és Teddy vonala nem illeszkedik be a többiekébe. bár ez inkább kérdéseket vet fel mint bármit is megválaszolna.
kiderül egy hét múlva, hogy kinek üzent Bernard, hogy nyúljon érte balra és miért rakta le a stukkerét a gátnál.
én sem látom még lesz e értelme egy új évadnak vagy sem, mert így nagy Terminátor koppintásnak tűnhet.

Platschu - 2022. 08. 08. 17:19

Nekem az nem világos még, hogy most akkor a kinti világ, azaz az egész évad egy szimuláció? Hiszen hogyan nyithatnának térkaput a gátnál a valóságban? Ráadásul ennek még árnyéka is volt, ami effekt szempontjából egy kicsit nyugtalanító.

S ezért is nem látják az emberek Christinát? Akkor a lakótársa, a főnöke vagy Teddy miért is tudnak vele kommunikálni? Teddy vajon ugyanolyan látomásos belső hang lesz, mint Arnold/Bernard/Wyatt volt, amikor saját magát követte az 1. évadban?

Kicsit össze vagyok zavarodva, hogy akkor az indián pali a sublimeban vagy hol mit is akar. Nem arról volt szó, hogy a 2. évadban a térkapun átjutottak feltöltődtek egy ilyen digitális mennyországba? Most akkor azzal mégis csak lehet kommunikálni vagy ki-be járkálni?

Tetszett az utolsó MIB-hostMIB beszélgetés és ahogy a halála előtt elmosolyodik. Ám ennyi volt az ember karakternek? Ez olyan gyengécske levezetése volt az eddigi kínlódásainak. Ráadásul, ha tudja a túlélő host-MIB saját magáról, hogy host, akkor minek futja a WestWorldben a hűség köröket a 2. évad stáblista utáni jelenete szerint?

Az ember-MIB pedig lehet egy igazi gyökér volt, de szerintem sosem akarta volna a teljes emberiséget kiírtani. Önző, beképzelt, makacs volt, de szerintem ez a másiknak sugallmazott lépés karalteridegen volt tőle.

Volt egy fura vágás is az egyik folyosón. Bernard és Maeve kimennek jobbra és rögtön onnan Teddy és Christina lép be. Akkor mindkettő láthatatlan ezek szerint? Ám a randin látta a szobatársa is a palit.

Maeve kapcsán megint azt érzem, hogy visszahozták, erre sima cicaharcba kezd Halelel, mert a speciális képességei már semmit nem értek. Bernard is simán meghekkelte nélküle a vörös őrrobotokat nélküle. Az ereszd el a hajam bulit pedig host-MIB rövidre zárta.

Hale pedig simán megkattan és elbízza magát? Ennyi?! Ahelyett hogy körbevenné magát kismillió host testőrrel, helyette át akarja magát rakatni egy karok nélküli nextgen testbe. Ne mondja már senki, hogy egy végtagok nélküli életforma több lehetőséget ígér, mint a mostani nyomorúságos emberi alakja. Hogy akar fogni vagy markolni? Vagy körbesétálnak és arc nélkül pittyognak egymásnak, mint R2D2 vagy telepatikusan kivetítik magukat, mint a Cylonok? Az egész ötlet zavaros, mert az visszalépés lenne.

irgum76 - 2022. 08. 08. 17:46

nekem a vége nagyon betalált
a The Man Who Sold The World-el
miközben MiB írtja a népet
mondom Bowie Nirvanát énekel wtf?
ez baromi jó csupa libabőr lettem

aztán utánanéztem wikin és mint kiderült
eredetileg Bowie volt 70-ben amit átdolgozott a Nirvana
majd ezt a verziót használta fel Bowie 2000 körül
jól megkeverték de mindhárom szuper lett :)

Malachi - 2022. 08. 08. 18:11

Platschu – “Hiszen hogyan nyithatnának térkaput a gátnál a valóságban? Ráadásul ennek még árnyéka is volt, ami effekt szempontjából egy kicsit nyugtalanító.”

A kaput amit kinyitottak csak a hostok látják. Az emberek nem. Ennyi legalábbis biztos a korábbiak alapján. A többit lusta vagyok végigvenni egyrészt mert nekem se világos, másrészt szerintem a készítőknek sem. Majd lesz valami. Ismerem részben az utolsó rèsz előzetesét, meg fogsz lepődni. Gyanítom, hogy nem kellemesen.

dexike3 - 2022. 08. 08. 18:25

@Platschu:
látom nálad is sok kérdés merült fel. valamiféle Host Mátrixnak gondolom, amolyan AR-ként. bár, hogy mi célja volt Holoresnek, hogy ott tartsa Christinát, de honnan ered Teddy tudata ez is jó kérdés.
a Fény/Sublime/Forge a második évad utolsó részében nyílik meg a parkban. szóval történt már hasonló, így nem lehetetlen, hogy rést nyissanak máshol is oda (legalábbis a szervereknél).
nekem is gyanús, hogy szimulációt akarnak letolni a torkunkon. pláne, hogy pont a második évad utolsó jelenete az bizonyos MIB és Emily találkozó, ahol elhangzik, hogy ez nem szimuláció, csak a régi világ maradéka. szóval lehet tényleg erre játszanak pláne, hogy irányított városokról beszéltek, nem pedig országokról vagy államokról.

Platschu - 2022. 08. 08. 18:50

Lehet én emlékszem már rosszul, de Maeve tragikus halálát is már annyi változatban eljátszották:
– Ford megpuszilja és feltámasztotta extra funkciókkal megfejelve
– megállít mindenkit a térkapunál a lányát mentve, aztán szitává lövik
– aztán rárobbantanak egy kőbányát
– most simán fejbelövik

Tehát értem a koncepciót, de vajon ötödjére is visszahozzák?! Hogy lehet ezt komolyan venni, ha az írók úgy bele vannak szerelmesedve a saját karaktereikbe, hogy nem tudják elengedni őket?

* * *

Most akkor a gát alatti szerverteremben tárolják az emberek vagy a hostok vagy mindkettő adatait? Újra kellene néznem Bernard karatyolását erről az egészről.

Róla nem is beszéltünk, hogy a szemüveges változat az 1. évados Arnold lenne? Tehát itt megsemmisülés közben bedobták a meghalt fia témát megint. Ezért is gondoltam, hogy esetleg szimulációt néz még az öngyilkossága előtt, hogy vajon a szeretett hostjai a parkból való kitörés esetén mit kezdenének az emberiséggel? De hát nem futtathat le előre 25-30 év összes kimenetelét. Mert Arnold esetében szép téma volt, hogy a fiával akart lenni és ezért lövette le magát Dolores/Wyatt karakterével. Remélem nem arra fut ki a cselekmény, hogy a lehetséges jövő miatti bűntudat vezérelte. Masrészt az indián pali frissítés nélkül éveken át a parkban létezett hostként, tehát akkor nem beszélgethetne vele a toronyban.

Christina/Dolors is zavaros, de ebben mindannyian egyet értünk. Nem látja a tornyot, de felül tudja írni az emberek megírt történetét. Most pedig azt állítják a hangeffektek nem is hatnak rá és az prioritást élvez, amit nem tud leállítani. Szóval nem értem, de egy hét múlva talán megvilágosodunk.

Loscol - 2022. 08. 08. 20:49

Lehet az egész egy szimulációba játszódik és akkor viszont most ebben a részben senki se halt meg :) Jövőhéten megtudjuk…
Remélem : D

Enzo - 2022. 08. 11. 23:17

4×03 (pótlás)

Na, végre Bernard is visszatért: haluzik (jé, Akecheta!), visszatér és megmentheti az emberiséget (de akkor meghal?), vagy mi – hogy ebben a Sublime-ban látta a lehetséges végkimeneteleket, az meg kicsit ilyen Dr.Strange utánérzés :D Az ő szálán úgy nagyjából fogalmam se volt végig, hogy mi történik, meg hogy kikkel találkoztak a sivatagban a végén… sőt igazából az epizód mindkét fő szálán szerepelt egy magabiztos, irányító karakter (Maeve/Bernard), és mellette egy másik, aki a nézőt reprezentálja és nem tudja mi van, csak sodródik az árral (Caleb/Stubbs).
A másik dupla motívum a csapda: Caleb családjánál tetszett a felismerés, hogy Carvert lecserélték egy hostra (gyanús is lett még épp időben); a Westworld “alagsorban” pedig Calebet csalták tőrbe egy ál-Frankie segítségével, hogy őt is irányítsák a fekete trutyival megfertőzött legyek.
Mi volt még? Elgurulós konzervdoboz Temperance-ben (jár a keksz az utalásért), Westworld massacre narratíva, illetve HostWilliammel harcoló Maeve…és kb ennyi.

4×04 (pótlás múlt csütörtökről)

Szeretem a magyarázós részeket, és szeretem a pislogós csavarokat tartalmazó részeket – erre pedig mindkettő igaz, úgyhogy kifejezetten tetszett!

Megkaptuk a Maeve&Caleb flashbacket a Rehoboam-maradék cucc felrobbantására – először nem tudtam, Caleb hogy élte túl, de aztán mutatták, hogy csak simán kórházba került, és Maeve ott hagyta, hogy legyen normális élete, de aztán csak nem bírta ki remeteségében és “rákeresett”, ezért volt a blackout és így találta meg őket Hale…jó tudni!

A jelenben Maeve valahogy(?) túlterhelte ezt a frekvencia-izét, és elvitték Hale-t túszként, bár azért Caleb néha így is küzdött, hogy visszaszerezze az öntudatát – az építkezéses párbaj leginkább egy sakkjátszmához hasonlított: Caleb lelövi Williamet -> erre az lelövi Maeve-et -> aki viszont felrobbantja az építkezés helyszínét…
… és ezután jöttek a nagy revelációk, először csak csodálkoztam, hogy mégis miért kéne Calebnek emlékeznie, hogy Hale emberei jönnek, aztán így “micsoda, Caleb is host?” “ja hogy Hale a gyerekeket fertőzte meg az irányíthatóság miatt és amúgy ez már 23 éve történt, whaaat?” “óóó és hogy az Olympiadnál vannak… és ez a torony, amiről a csöves hadovált, az ugyanez a frekvencia-kibocsátó izé, csak nagyban, hogy mindenkit irányítani tudjon” … hű, komoly infodömping volt az utolsó 10-15 perc, de így egy fokkal tisztább lett a szezon története.

Darabkák:
– Na végre legalább valami minimál eyecandy Dolores szálán (Maya meg legyekkel álmodik, gyanús!)
– Most meg elguruló rúzs motívum Doloresnél, nice… és Teddy randi!
– Végre megtudtuk, hogy Bernardék szálán a csajszi neve C, de aztán mire megszokhattuk volna, ugyanezzel a lendülettel az is kiderült, hogy ő valójában Frankie, a jövőben vannak, és Maeve a fegyver, amit épp próbálnak kiásni a homokból :O

#hétidézetei:
“-Do I have to go with them?
-For safety.
-Well, at least I’ll be safe.
-I didn’t mean yours.” :DD /Bernard/

“One lesson the park taught me…always insist on mutual satisfaction.” :D /Maeve/

razs - 2022. 08. 12. 18:18

Ha már az egyik napi hírek posztnál én hoztam szóba a cenzúrázást és a korhatár besorolások miatti vágásokat. :)

Mi volt az oka, hogy Evan Rachel Wood bikiniben fürdött, amikor egyedül magára zárta a fürdőszobáját? Ez szerintem annyira karakter idegen, otthon senki sem viselkedik így.

Csak arra tudok gondolni, hogy a pucérság szigorúbb korhatár besorolásba rakta volna az adott epizódot. Ne de könyörgöm, az előző évadokban tök pucéran, szemből, egész alakosan is látszottak színészek (egyrészt amikor Sylvester-ék szervizeltek, másrészt a hűtőházban).

winnie - 2022. 08. 12. 19:06

razs: az ilyesmi nem hiszem, hogy bármilyen szinten korhatár miatt lenne. nem muszáj semmit sem úgy tálalni, hogy vissza kéne fogniuk magukat. inkább akkor másképp kerül sor az infóátadásra, vagy amire szolgál a jelenet.

Kissur - 2022. 08. 12. 20:55

Trakton a 4.évad a második legjobbra értékelt. Nem kezdtem bele az évadba, mert elment a kedvem a 3. után. Ezek szerint újra jó a WW? Aki nézi, kérem válaszolja meg!

Randal - 2022. 08. 12. 22:02

Kissur:

Érdemes belekezdeni, kicsit lassan indul és elsőnek jó pár dolog tisztázatlan, de aztán elkezdik kibontani a szálakat és adódik össze a kirakós.
Most pl. elég nagy cliffhanger(ek)kel zárták a 7. részt, így várós, hogy hova futtatják ki a sztorit.

winnie - 2022. 08. 13. 07:16

Kissur: nem hiszem, hogy sok nemleges választ kapnál akkor sem, ha az ncis 19. évadjára kérdeznél rá. ez olykor törvényszerű, mert csak olyanok maradnak zömében, akiknek tetszett a 3. évad. aki kiszállt a harmadikban, az lehet, hogy másképp értékelne, ha látná.

Kissur - 2022. 08. 13. 18:43

winnie: Ez egyébként egy érdekes dolog. Sokszor gondolok arra, hogy ha egy sorozat pontszáma az 5.évadnál is van olyan jó, mint az elsőnél, akkor az azért van, mert tényleg jó, vagy mert már csak azok maradtak, akik szeretik, és az ők egy hullámhosszon vannak a sorozattal, és az írók is kiszolgálják az igényeiket.

Randal - 2022. 08. 13. 21:33

Kissur:

Akkor meg a nézőszám van segítségedre, de alacsony számnál meg kaszálják a sorit.

Viszont mivel te a 3. évadhoz való hasonlítást kértél, ezért is bátorkodtam írni, hogy annál szerintem jobb.
Érdekesebb a sztori, minimális kavarás van, ha pedig van, azért az idővel tisztázódik illetve folyamatosan adagolják az infókat és ez így élvezetesebbé teszi.

punyapapa - 2022. 08. 15. 11:34

Tetszett az évadzáró.
Mindenre kaptunk választ, pesszimista befejezés.
S összességében az egész évad jobb lett, mint az előző 2 évad.
De szerintem az 5. évad ha lesz, annak befejező évadnak kéne lenni.
Bár ha így fejezik be, az sem tragédia.

gman - 2022. 08. 15. 14:21

Szép befejezés, ha valóban az és nem lesz 5. szezon. Ford végső szövege, hogy Mozart nem halt meg és szimplán a zenében él tovább fejeződik ki a parkba való visszatéréssel. A hamis szólam, Hale elhallgat, hogy a melódia, Dolores legyen a karmester.

Loscol - 2022. 08. 15. 19:12

Nekem annyira nem tetszett az évadzáró, Hale feltámasztása picit furán hatott.Ennyi erővel bárkit újraindíthatnak akit az utolsó előtti részben fejbelőttek.
5.ik évad szvsz borítékolható.

sziszko - 2022. 08. 15. 20:18

szerintem jól sikerült a vége, szépen lezárták, bár voltak benne unalmas részek, nem volt rossz évad

Randal - 2022. 08. 15. 21:14

Hümm…
Érdekes volt, viszont utána kellett olvasnom, hogy akkor most ezt hogyan is értelmezzem, mit akarnak ezzel mondani, mit akarnak kihozni, de így se lett tisztább.

Értem én, hogy a showrunnerek és a sorozat is azt mondja, hogy az emberek kihaltak vagy ki fognak halni, bár ezzel kapcsolatban vannak kétségeim, legalábbis egy esetleges 5. évad fényében.

Másik, hogy ki fogja karbantartani a szervereket addig amíg Dolores pörgeti a tesztet.

Hogy akarja az emberiséget, mint olyat megőrizni, akár csak az emlékezetében, mikor az csak egy másolat.

Illetve mire utalt azzal a veszélyes, utolsó teszttel, ami során talán most sikerül felszabadítaniuk magukat.

Bernard is arról beszélt, hogy ezen a világon már nincs keresnivalójuk, de talán egy másikon igen, ha Dolores tesz még egy próbát.

Inkább valószínűsítem, hogy a showrunnerek kvázi adtak egy befejezést, de olyat amit tudnak majd folytatni mindenféle probléma nélkül, ha zöld utat kapnak az 5. és állítólag utolsó évadra.

Malachi - 2022. 08. 15. 23:15

Bernard végül is miért küzdött akkor annyit, ha a végén mégsem sikerült a terve? Vagy akkor ez volt a siker, a teljes kihalás? Meg lenne még vagy 10 hasonló kérdésem, de mindegy. Valahol menet közben elveszett a fonal és nem is lett meg újra. Caleb? A lánya? Minek, hova,miért at egész kínlódàsuk, ha a végeredmény a teljes kihalás? Dolores akkor végig egy teljesen párhuzamos szálon volt egy külön szimulációban? Mert nem az igazi New York hullott pixelekre körülötte az tuti. Bernardék meg a többiek viszont ott ügyködtek, a valós világban. Hale, a MiB a valós világban lövöldöztek, ott Dolores csak golyóként létezett a padlóban. Na mindegy, én itt asszem kiszálltam, nem tudom hova lehetne ezt folytatni így, hogy elmondták, hogy kihal az emberiség.

gman - 2022. 08. 15. 23:34

A 3. évad végén lehetett látni, Rehoboam jóslatát, hogy 23 év múlva összeomlik a társadalom, 50 év múlva pedig véget ér az emberi civilizáció. Pont így is történt. Annyit értek el, hogy valamit sikerült kimenteniük, Hale pedig megtért.
Jó lenne még egy évad, mert egyértelműen érződik, hogy a végső konklúzióval még adósak.

bvr - 2022. 08. 16. 00:18

na akkor remélem most már lecsap a kasza az HBO részéről mert itt nem igaz az hogy akit nem érdekel hát ne nézze. Ilyen presztizs sorozatokból csak kevés tud készülni, és a 3-4 évadnak egy érdeme volt, hogy szép, ennyi pénz pedig szánjon majd az HBO egy új sci-fire.

(néhány jó ötlet és gondolatcsíra is mindig volt persze, de azok bőven nem elegek 10-10 epizódokra, főleg ennyire nem túl tehetséges készítők kezében, szóval azokból meg írjanak novellát vagy legyen egy-egy Black Mirror szerű epizód és win win)

Ide írd


kötelező

(kötelező, de nem adjuk ki senkinek)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz