login |

Sorozatok kerültek le az HBO Max-ról

2022. 06. 29. 15:50 - Írta: winnie

70 hozzászólás | kategória: hírek, streaming

Az, hogy sorozatok kerülnek le a streaming szolgáltatókról, nem meglepő. Holnap eltűnik a Sherlock a hazai Netflix-ről, hétvégén a Mad Men a hazai Amazon-ról, az HBO Maxról pár hete eltűnt a The Durrells, a Years and Years és a Catch-22. Az ilyesmit csak óvatosan szokták jelezni, nem kötik az orrunkra – a Netflix és az Amazon az adatlapon, az HBO Max viszont itthon sehol – az amerikai felületen van külön menüpont erre, mint a régi HBO GO-n, itthon, ki tudja, miért, ez nem lett aktiválva. Ezért próbáljuk mindig jelezni nektek.

De ez normális és vásárolt sorozatokkal fordul elő, amikor lejár a pár (az HBO esetében 3) szerződés. Tény, hogy mostanság gyakrabban előfordul, hogy Originalok (hogy mik azok, arról itt írtunk) kerülnek le, pont kerültek fel itthon a Disney+-ra a nemrég még Netflix-es Marvel-sorozatok, de idén az első Netflix Original, a Lilyhammer is “távozott” onnan. Azonban, ami most történt az HBO Max esetében, az felettébb érdekes: jó pár sorozat* (köztük A besúgó) ugyanis minden jelzés és látszólagos logika nélkül egyik pillanatról a másikra köddé vált a platformon. Nem csak itthon, hanem globálisan.

Megint csak: ilyenre is volt példa, de amikor a Netflix-ről eltűnt hirtelen a Slasher vagy a Line of Duty, annak jogi huzavona volt az oka. Itt viszont a hazai HBO szűkszavú válasza szerint:

Az HBO Max és a Discovery+ összeolvadásának előkészítéseként zajlik a két platform elemzése és a végső szolgáltatás kialakítása. Ennek a folyamatnak a része, hogy egyes tartalmak lekerülnek a felületekről.

Meglátjuk, hogy mindennek mekkora nemzetközi visszhangja lesz (Amerika nyilván kevésbé fog sírni pár európai tartalom miatt – Romániában egy alkotó már felemelte a hangját), az is lehet, hogy csak túlreagáljuk és nemsokára minden ismét a régi lesz, de ugye bővebb tájékoztatás híján, nem nagyon tehetünk mást. (És ezzel nem a magyar HBO-nak szúrok oda, hiszen őket sokkolhatta leginkább a dolog, nyilván kész tények elé kerültek.) Nem biztos, hogy érdemes pálcát törni, de ettől még elég látványos és aggasztó a dolog, jó páran konkrétan szívnak miatta, ha éppen sorozatnézés közben voltak.

Az okok? A már említett Warner/Discovery merger kapcsán korábban több cikket lehetett olvasni arról, hogy a főfőmufti, David Zaslav (portré róla) rohadtul nem szívbajos és 3 milliárd dolláros megszorítást racionalizálást vállalt be (ez a cikk sokat mond), bár az az ígérete szerint a kontenteket nem érinti. Nos, aki követte a híreket, az olvashatta, hogy

A kérdés persze adja magát, hogy miért történt mindez, hogy lehet azzal spórolni, hogy valamit pár hónappal a premierje után, az örök platformlét ígérete ellenére eltüntetnek?

Ahogy néztem, a lekerült amerikai sorozatok külső gyártások voltak, és az is elég látványos, hogy az eltűnt szériák zöme HBO Europe, illetve HBO Max Europe gyártás, szóval feltételezhető, hogy helyi produkciós cégeknek fizettek a licencelésükért annak ellenére, hogy Originalok voltak. (Csak tippelek, de igazából csak az tűnik logikusnak számomra, hogy szemben a több éves szerződésre előre kifizetett pénzzel, itt folyamatosan, kisebb időközönként megy a kiadás a tartalmakra, hiszen csak ebben az esetben, a pénzcsap elzárásával lehet egyértelműen spórolni “sok kicsi, sokat ér”-alapon. Ami persze aggasztó, mert akkor más hasonló szerződések is megszűnhetnek ilyen alapon, azaz csak a saját-saját sorozatok lesznek biztonságban, ha vannak ilyenek.)

Mondom, lehet, hogy túlreagáljuk. Lehet, hogy visszakerül minden, vagy azok, amiknek a gyártóival esetleg új szerződést kötnek. Lehet, hogy így akarnak keménykedni. De akkor is aggasztó a dolog. (A merger kapcsán ugye felmerült, hogy az HBO Max és a discovery+ egybe fog olvadni, de nem hiszem, hogy utóbbi brutális mennyiségű valóságshow-s és más nem szkriptelt tartalma a junkie-k zömét lázba hozza, ráadásul, ha itthon megjelenne hirtelen a kínálat, akkor fizikailag lehetetlen lenne magyarításokat készíteni a giga sok ongoing cucchoz, nem hogy a katalógushoz, de persze majd kiderül, hogy mit hogyan terveznek, most csak spekulálok. Hiszem, hogy pl. az európai projektek nem fognak leállni, ami ugyancsak arra utal, hogy talán csak más konstrukciót terveznek nekik. Más kérdés, hogy ez mennyire fogja csábítóvá tenni a platformot a gyártóknak.

*Az HBO Max-ról váratlanul lekerült sorozatok – aki még talál (vagyis nem talál) címeket, jelezheti kommentben:

  • A besúgó
  • Aranyélet 3. évad
  • Időbevándorlók
  • Árnyak
  • Ruxxx
  • Dafne és a többiek
  • Szexi svédek
  • Kamikaze
  • Foodie Love
  • Mi vagyunk a medvék
  • Párok titkos élete
  • Talált pénz
  • Hackerville
  • Isten hozott Senkiföldjén
  • Kemping
  • Sally4Ever
  • Gösta
  • Az igazi sztár
  • Apanapok
  • Vagy így, vagy úgy
  • Eszmélet
  • Gombik
  • Villámmacskák akcióban
  • és amerikai sorozatként: Bakelit (kivéve a pilot), Mrs. Fletcher, Futás, Krízisben, Itt és most

70 hozzászólás Ne habozz!

juhaszvik - 2022. 06. 29. 16:23

Híreknél már elmondtam a véleményem. Ami most eszembe jutott, az az időzítés.

1. Miért most?
Az első gondolat, hogy két nap híján félévzárás van, ez lehet, hogy technikailag egybe is esik a cég ilyen jellegű pénzügyi terveivel.

2. Miért egyszerre?
Ha el is döntik, hogy ez-vagy az nem kell, hogyan lehet az, hogy ezektől mind egyszerre tudnak/akarnak megszabadulni? Nekem ez úgy tűnik, mint egy erőltetett, “mindenen átvisszük, de azonnal” döntés, aminek csak az értelmét nem látom.

3. Miért ilyen hirtelen?
Láthatóan minden előzmény és figyelmeztetés nélkül zajlott/zajlik le.

Jó lenne tudni, hogy mi zajlik a háttérben.

enamasik - 2022. 06. 29. 16:33

Nem találom a Dafne és a többiek sorozatot sem.

Batawanga - 2022. 06. 29. 16:42

Nem örülök. A besúgót és a szexi svédeket a nyárra tartogattam.. Most mehetek torrentre, miközben fizettem értük. Legalább szóljanak időben, mert így maguk alatt vágják a fát.

Ayrons - 2022. 06. 29. 16:46

Ennyit ér, hogy van hazai ügyfélszolgálatuk. Na jó, vicceltem csak.
Mondjuk ebben a történetben tényleg az ciko, hogy semmi előzetes tájékoztatás nem volt. Ezt nem is tudom miképpen gondolta a vezetőség.
A hazai Max-nak ez nagy csapás lesz.

Samott - 2022. 06. 29. 16:50

Ha jol ertelmeztem a dolgokat a discovery+-ban lesznek Eurosport tartalmak is. Mert hogy az Eurosport Player abba olvad bele. Na azt tenyleg nem ertem hogy jon majd az HBO-hoz. De remelem jon, mert a discovery+ szolgaltatast pont vartam itthonra is.

Krisztián - 2022. 06. 29. 17:26

Talán ide elfér éppen most beszélek a Max-al, megkérdeztem, hogy a Kés/alatt és a Terepen meddig lesz látható, ugyancsak érdekes válaszokat kaptam:

“A Kés/alatt jelenleg nincs fent, mivel szinkron minőségbéli hibák voltak, emiatt a felsőbb vezetőség úgy döntött, hogy leveszik az oldalról, bizonytalan ideig, addig amíg nem rendeződik a szinkron minősége.”

Felirattal elérhető a sorozat

“A Terepen c. sorozat elérhetőségének végdátumát pedig most kutatom, egyelőre eredménytelenül.”

winnie - 2022. 06. 29. 17:30

ezek kapcsán azért az ember elvárná, hogy maradjanak végig katalóguscímként.

Ayrons - 2022. 06. 29. 17:44

Ezek alapján elég nagy blama ez a hazai Max. Úgy értem mindenki azt hitte, hogy a Go leváltásával minőségbeli változás is beáll. Ám a fentiek alapján pont az ellenkezője tőrténik.

David33 - 2022. 06. 29. 18:04

Engem nagyon meglepne ha a hazai Maxnak bármi beleszólása lehetne a dolgokba. Szerintem még azt sem engedik nekik hogy előre jelezzenek ilyen dolgokat. Ami a GO-n volt régen hogy jelezték XY dolog előre lekerülését az teljesen más volt mert az jogdíjak lejárása miatt volt. Mondjuk ez a funkció az amcsi oldalon most is van, nálunk továbbra sincs, ami eléggé szánalmas. Itt konkrétan jött a Discovery és mindenki alatt kihúzta a széket. Nagyon sok film és sorozat készítő bandától olvastam hogy fogalmuk sem volt az egészről amíg meg nem történt. Csak valami árnyalt utalást kaptak hogy készüljenek mert ki tudja mi lesz.

Na, most ha ezt maguk a készítők sem tudják, akkor nyilván a streaming szolgáltató sem, pláne nem az operátorok akik amúgy is alig tudnak mondani valamit csak a bejáratott szöveget hogy: “Nem tudunk pontos dátumot mondani.”, “Továbbítjuk az illetékeseknek” stb.

Azok az emberek akik meg nem olvasnak híreket, nem tudják mi hogy megy és abban a tévhitben élnek hogy minden fenn maradhat örökké, akik azt hiszik hogy csak azért mert van szinkron valamihez akkor felkerülhet úgy bárhova, azok most koppantak talán legjobban mert ha csak nem magyarázza el nekik valaki hogy mi van, neki támadnak az HBO Maxnak vagy rögtön lemondják az előfizetést.

Ez utóbbi amúgy azért is rossz mert ha időben fizettek elő akkor jár a 33%-os akció “örökké”. Mi van ha azért nem jelentették be, mármint a Discovery nem engedte, hogy lemondják az előfizetést várnak pár hetet akár hónapot aztán ezek az emberek visszajönnek hogy 1500 helyett 2500-ért fizessenek elő és máris sokkal nyereségesebb az egész. De lehet csak paranoiás vagyok. Bár ez nem csak a mi országunkat érintette szóval elég sok előfizetőről van szó.

Benjamin - 2022. 06. 29. 18:20

A Kés/Alatt-nál tényleg voltak szinkronhibák. Fel is tűnt, hogy az altatónőnek hirtelen más lett egy mondatra a hangja. Nekem csak a magyarázat hiányzik… Miért nem lehet ezt maguktól közölni.

Uzumaki069 - 2022. 06. 29. 19:13

Kis érdekesség, hogy valószínűleg ezzel összefüggésben az HBO Max Youtube csatornáján az összes Besúgóval kapcsolatos videó (Intro, előzetes, zeneszámok) is rejtett lett.

Mammut - 2022. 06. 29. 19:18

Örülnétek inkább, hogy leadták a végéig a sorit és nem az utolsó előtti részénél játszották el. :)

bvr - 2022. 06. 29. 19:34

szuper a poszt, köszi, mert amikor olvastam a hírt abszolut nem értettem hogy mégis hogy lehet így spórolni, de így már világos.

A kaszák közül én a raised by wolves-ot sajnálom. Nem mondom hogy ptótolhatatlan veszteség, viszont ezen tényleg érződött hogy a vezérgondolat évadokra előre megvan, így tök jó lett volna végignézni. Hát kár.

Koportos - 2022. 06. 29. 19:42

Eltűnt a full Aranyélet.

Oriho - 2022. 06. 29. 19:43

Eltűnt a full Aranyélet.

juhaszvik - 2022. 06. 29. 20:07

Oriho: és tényleg. Felkészül a Terápia és az Társas játék? (ők még megvannak)

ANOka - 2022. 06. 29. 20:17

A “virágbolti” beszerzés még mindig megbízhatóbb…

Misi - 2022. 06. 29. 20:17

tovabbra se ertem h sajat gyartason hogy lehet sporolni…
pl oke az Netflix de ott a Lilihammer. En ugy kepezelem h azt legyartotta a netflix es az az ove. Szoval nem ertem h azzal h lekerul a kinalatbol hogy sporol?

Samott - 2022. 06. 29. 20:25

Lilyhammer az koprodukcio volt a norvegokkal:

Distributor: NRK (Norway) / Netflix (United States) / Red Arrow International (Worldwide)

winnie - 2022. 06. 29. 20:28

ANOka: meg olcsóbb. nem hiszem, hogy ezt bárki is vitatná, csak maga a beszerzés folyamata, a körülményesség esélytelenné teszi, hogy bármikor visszatérjek oda. egyszerűen az, hogy bárhol, bármikor, bármit* nézhetek, szanaszét veri a szememben az alternatívát, elment a világ emellett. (értelemszerűen, akinek van ideje szöszölni letöltéssel, áttöltéssel, keresgéléssel, annak tökéletes és ajánlott, de nálam sajnos ez esélytelen)

*ha le is kerül 1000 sorozat, akkor is 1000 másikat, ami érdekel

winnie - 2022. 06. 29. 20:37

frissítettem a listát címekkel.

bvr - 2022. 06. 29. 20:41

Misi: pont ez a jó a posztban hogy leírja ami elsőre érthetetlen volt hogy mégis hogy lehet ezzel spórolni. Mert bár ezek sajátok voltak, de kicsit más konstrukcióban, nem csak egy egyszeri gyártási költésük van, hanem havonta is jár értük pénz, na ezt lehet megspórolni.
(és akkor e mellé lehet odatenni akár ebből a cikkből, akár más cikkekből, hogy ez miért éppen pont most lett szempont)

“Ahogy néztem, a lekerült amerikai sorozatok külső gyártások voltak, és az is elég látványos, hogy az eltűnt szériák zöme HBO Europe, illetve HBO Max Europe gyártás, szóval feltételezhető, hogy helyi produkciós cégeknek fizettek a licencelésükért annak ellenére, hogy Originalok voltak. (Csak tippelek, de igazából csak az tűnik logikusnak számomra, hogy szemben a több éves szerződésre előre kifizetett pénzzel, itt folyamatosan, kisebb időközönként megy a kiadás a tartalmakra, hiszen csak ebben az esetben, a pénzcsap elzárásával lehet egyértelműen spórolni “sok kicsi, sokat ér”-alapon.”

winnie - 2022. 06. 29. 20:46

a licenc dologra erősít rá az is, hogy a youtube-ról sem érhetőek el most a tartalmak, mert egyébként lehetne követelni a szolgáltatón valamit. így viszont mossák kezeiket…

Mammut - 2022. 06. 29. 20:51

Nem tudom, nekem ez már túl gusztustalan.

Róka - 2022. 06. 29. 20:53

Kiváncsi vagyok, hogy a fő promó anyaggal mit csinálnak. 0:45 után benne van pár tized másodpercig a Besúgó is.
Itt a link : https://youtu.be/c_lt-pE_ffs

Mammut - 2022. 06. 29. 20:59

“bárhol, bármikor, bármit* nézhetek,”

Igazából ez plexből is adott, de tény, folyton szöszölni a letöltéssel, helyet csinálni vinyón, stb., ahhoz képest nagyon erős a kényelmi faktor, már ha működik az app, ugye, mert ha nem, ott elvérzik… és tudom, te a világ legizgalmasabb része közepén is mínusz ezer fokos hidegvérrel szimplán átváltasz egy másikra, ha bedöglik az egyik app, de nem mindenki olyan, mint te, van, akit ez bosszant :)

winnie - 2022. 06. 29. 21:13

persze, persze. ės nem mindenki ilyen, de tényleg nekem 2-3 perc plusz macera is gyilkos. konkrétan minden új sorozat minden rėsze lejön, de lehet tuppelni, hogy mennyit néztem gépen, ami nem streaminges. írtam is múltkor, hogy több engem érdeklő cucc azonnal lement, amint streamingre felkerült, de addig el sem kezdtem… ezek már elégge személyre szabott dolgok.

Danee - 2022. 06. 29. 21:45

Egyetertek winnievel, en mar lusta vagyok letolteni. A Brooklyn99 uj evadat is inkabb megvarom meg felrakjak, annyi mas sorozat van. Meg konnyebb csak bekapcsolni a PSt, mint tolteni, meg kabelekkel szórakozni, hogy tevere kossem

Illés Gergely - 2022. 06. 29. 22:48

Hát igen. Ezért utálom a streaming szolgáltatásokat és az online játékokat. Egyszer gondol egyet a szolgáltató és volt nincs. Nem baj majd kikölcsönzöm a másik N betűs helyről ami kicsit szégyen mert van(volt) HBO előfizetésem.

Diapolo - 2022. 06. 30. 06:36

Én viszont inkább szöszölök a letöltéssel egyes esetekben, minthogy kevés és rosszabb minőségű tartalmakért fizessek. Jelenleg a Disney+, Apple Tv+, Hbo Max és Eurosport Playerrel nyomulok, a többinél pedig letöltök. Attól, hogy több szolgáltató lesz, még nem fogok többet fizetni értük. Győzzenek meg a kínálatukkal, és akkir versenyben maradnak, ha meg nem, akkor nem kapnak pénzt. Otthon azért egy Chromecast segítségével simán megy, kábelezni sem kell, csak indítani a részt. Mihelyst megnéztem, törlöm is a részt, így hely is van, és már előre letöltöm a következő nézendőket, így várni sem kell.

Kissur - 2022. 06. 30. 07:58

Ha csak a Besúgó tűnt volna el, akkor politikai indokokat sejtettem volna a háttérben. Így annyira nem. De még mindig lehet az.

winnie - 2022. 06. 30. 08:10

Diapolo: szerintem tökéletesen érthető a dolog. ugye mindenkinek más a helyzete, mindenki másképp súlyozza az idejét, ahány ember, annyi körülmény – 1-2-3 év múlva ezek az opciók egyeseknél változni fognak, ahogy változik az életük mondjuk.

igazából csak arra célzok fent, hogy ami történt, az nem “letöltés vagy fizetünk érte” kérdés. mindenkinek megmaradnak az opciói, mindenki továbbra is szabadon dönthet, és bármennyire is gáz a dolog, nem törvényszerű, hogy mindez változást jelentsen.

(hirtelen analógiának az evés jutott eszembe, aminél én nem engedhetem meg magamnak, hogy étel előállítására időt pazaroljak, ezért inkább fizetek és másokkal csináltatom meg az ebédet vagy a vacsorát. és a megnyert időt másra használom fel. más pedig szívesen szöszöl a konyhában, sőt, gyarapodik, szocializálódik ennek révén, haszonnal zárja a folyamatot.)

Diapolo - 2022. 06. 30. 08:20

Persze Winnie, ez is érthető és jogos :)

Samott - 2022. 06. 30. 08:46

Csak ugye pont az ilyen huzasokkal zavarjak vissza a nepet a letoltos taborba. Mert kenyelmesebb a tv-n kivalasztani hogy eppen mit nezek, de ha az evad kozepen lovik ki a sorozatot amit eppen nezek, nem marad mas.

juhaszvik - 2022. 06. 30. 09:00

Diapolo: lehet chromcastot összekötni számítógéppel, ráadásul kábel nélkül? És akkor le lehet vele játszani a gépről a tartalmakat?

winnie - 2022. 06. 30. 09:22

samott: én ezt nem reagálnám túl (és ezzel nem azt mondom, hogy senki nem csinálja, és azt sem, hogy a fenti bármilyen szempontból pozitív dolog lenne, vagy nem aggasztó, felháborító, stb.). de itt mindkettő igaz lehet: hogy az ember letölt/átmegy letölteni, és az is, hogy marad azért, ami volt/van/lesz.

tegnap csak twitteren írtam, de az, hogy a warner elsunyizta a dolgot, hogy nem verte nagy dobra, stb. az azt jelentette, hogy csak kósza sajtóhírek voltak – itthon konkrétan a besúgó miatt. de egyébként simán annyiban is maradna a dolog, mondhatni senki nem foglalkozik az egésszel. amerikát nem érinti “pár” európai cucc (meg az a 3-4 régi amerikai), a csalódott felhasználók, azaz mi, meg pampogunk itt vagy közösségi oldalakon, de az meg nem jut el a mainstreambe – tegnap fél nap után keresve csak egy tweet volt arról, hogy mi minden tűnt el az hbo max-ról, egy latin-amerikai guy, ennyi.

tippre egy átlagfelhazsnáló sem fog sokat észrevenni ebből, max kicsit felzúdul, hogy valamit nem tud folytatni, technikai hibát gyanít, és lehet, hogy idővel el is felejti a dolgot, mert másokat kezd nézni. nem tudom.

oRigó - 2022. 06. 30. 11:13

A tartalmak durva megritkításával kapcsolatban: az ilyen megacégek vezetői mind szociopaták, és számukra csak exceltáblák léteznek, minden más (emberek, tartalmak, piacok) csak egy sor a táblázatban. Soha nem fognak emberi logikával döntéseket hozni, csakis pénzügyekben gondolkoznak.

A kedvezményes időszakban előfizetők kiútálása így vagy úgy el fog indulni, mert az ARPU lett az új fontos mérőszám, a platform amúgy is drága tartalmakkal dolgozik, ez nem fogja megérni nekik hosszú távon.
Ahogy a telekommunikációs cégek is meg szokták dolgozni a régi, már túl kedvező árazású csomagok előfizetőit új ajánlatokkal, szolgáltatások körének szűkítésével, új funkciók visszatartásával, úgy az WBD is megtalálja majd a módját, hogy rávegye a felhasználókat az előfizetés frissítésére.

juhaszvik - 2022. 06. 30. 11:59

oRigó: nyilván nem igaz ez mindenkire, de szerintem a streamingelős részlete a társadalomnak nem az a belenyugvós fajta. Ha b*szogatják, akkor simán ott fogja hagyni a szolgáltatót. Továbbá a jelek szerint nem arra felé tendálnak a dolgok, hogy itt majd valami szuper dologgal fognak előállni, amit el lehet húzni az emberek orra előtt. Ahogy állhatnak most a streaming versenyben, szerintem minden előfizetőnek örülnek.
Ha valamivel ki akarják cselezni az kedvezményes tarifát, akkor elég ha szimplán lecserélik az HBO maxot valami másra (Discovery max, DBO, HBO+, stb.), amihez majd új szerződések tartoznak.

winnie - 2022. 06. 30. 12:30

épp az lenen a lényeg, hogy a vezetőknek (nem csak a csúcson álló ember az) sok mindenki létezik. ezeket a döntéseket nem a vezetők hozzák. ők csak megszabják, hogy mi a cél, és akkor hozzá a számembereket, akik elvégzik a feladatot. épp ugyanúgy, ahogy a cégek karcsúsításának folyamatát is kiszervezik egy ezzel foglalkozó cégnek, aki valóban exceltáblában gondolkodik.

remi - 2022. 06. 30. 13:00

Én egy ideje visszamentem a virágboltba. Egyik az, hogy tizenvalahány platform van, legalábbis ami Mo.-n elérhető, emiatt kezdett az idegeimre menni, hogy az érdekesnek kinéző pilotok mindig valamelyik másiknál voltak, ahova persze megint fizetni kellett volna, ésatöbbi. Mondjuk értem én a “bárhol bármikor” álláspontokat, csak nálam az este van meg otthon, szal más a prioritás. Ami miatt viszont hajlandó lennék fizetgetni (persze rotálva) az az, hogy eddig azt hittem, legalább a “saját” tartalmak elérhetőek korlátlan ideig, a virágboltokból azért egy idő után kihervadnak ezek, na az ilyen eksönökkel pont ezt kezdik ki. Pedig az azért borítékolható, hogy ennek a sorozatözönnek azért valamikor vége lesz és akkor nagyon felértékelődhetnek a tizen- huszonéves tartalmak. Részben ez már ma is így van csak egészen más okokból.

juhaszvik - 2022. 06. 30. 13:04

És bármilyen durván is hangzik, ez a járható út. Meg lehet nézni, hogy mi történik az állami szférában (belülről mondom): 3-4 évente leépítések, ami azt jelenti, hogy eldöntik, hogy 10-20% elmegy. Mivel ez a vízfejet nem érinti (az évről évre egyre nagyobb), sem a haverokat (aki vagy lókötő vagy nem), így a képzett szakembergárdának kell mennie, ami egy idő után visszaüt, így vesznek fel újakat, aki jó eséllyel megint haver, vagy teljesen képzetlen. Aztán megint leépítés (közben a haveri és vízfej kör még nagyobb lett), és megint hígulás. Ennél még az excel is jobb lenne.

(amúgy szeretem az excelt)

winnie - 2022. 06. 30. 13:48

“hogy az érdekesnek kinéző pilotok mindig valamelyik másiknál voltak,”

ahogy mondtam korábban, a streaming annak jó, aki nézni akar valamit, és nem annak, aki valamit akar nézni. mármint előbbi elindít a nagyon sokból olyat, ami érdekli, utóbbi pedig egy konkrét dolgot akar nézni. aki fomo, fél, hogy kimarad, annak nyilván nem való a műfaj, mindenre nem lehet előfizetni, de a legtöbb szolgáltató örökidőre le tudja kötni az ember. kivéve azt, aki csak valami konkrétat akar nézni. és ahogy írtam, a kettő megfér egymás mellett is. szerintem a többség esetében ez a helyzet.

azbest - 2022. 06. 30. 14:24

Érdekes, hogy vasárnaponként a hbo tévé csatornán dupla részekkel kezdik játszani a besúgót, 3-án első kettő, 10-én 3-4. rész. Ha valós a neten található műsorfüzet, hivatalosat nem találtam most.

Krisztián - 2022. 06. 30. 15:01

A párok titkos élete is eltűnt

Az aranyélet 1. és 2. évada most elérhető

Mammut - 2022. 06. 30. 16:53

juhaszvik: chromecast nem tudom, mit csinál, de én pl. plexet használok, az neten át megy, így akár távolról is megnézheted az otthoni gépen lévő cuccokat, csak a saját gépedről streameled őket, nem egy szolgáltató szerveréről.

dochollywood - 2022. 06. 30. 17:10

A bronz kert mindkét évada eltűnt (persze simán lehet, hogy ezt már korábban levették).

Diapolo - 2022. 06. 30. 19:29

juhaszvik

A Chromecast esetében az eszközt a tévébe kell dugni, és be kell hangolni, hogy ugyanazon a wifi hálózaton legyen, mint a laptop. Ha ez megvan, akkor onnantól castolhatod a laptopot/telefont a tévére, és nézhetsz bármit. Az egyetlen probléma, hogy ha számítógépről játszod le és szeretnél feliratot, akkor a VLC és a többi nem tudja a feliratot castolni. De sebaj, a SodaPlayer nevezetű program ezt is tudja, így azzal ez is megoldható. Én sok sportot is szoktam Chromecasttal tévén nézni, nagyon ritka, hogy ledob – az eddigi fél éves tapasztalatom alapján – ennyiszer egy Smart tv-s app is összeomlik. Én csak ajánlani tudom, én is éveket törtem az agyam rajt, de nagy segítség, főleg, hogy sok mindent fogyasztok, de nem tudok és nem is szeretnék 8-10 előfizetést.

nagyi89 - 2022. 06. 30. 19:36

A bronz kert el a jogok jártak le, már korábban lekerült.

winnie - 2022. 06. 30. 22:48

igen, azt jeleztuk anno, mintha remlene, sajnos a latin amerikai hbo-s jogok lejarnak.

Kissur - 2022. 06. 30. 22:57

Lekerült a Strike Back is…

winnie - 2022. 07. 01. 06:26

na, végre…:(

volt korábban egy lista twitteren és azon rajta volt a strike back, de nálunk még jelen volt, de akkor a jelek szerint csak késtek vele.

Zsigmond - 2022. 07. 01. 06:51

Most már tényleg nehéz hova tenni a történéseket, mert visszakerült az Aranyélet első két évada.
Még titkon remélem, hogy a többi (Besúgó, Időbevándorlók, Aranyélet 3. évad) is vissza fog kerülni.

Mammut - 2022. 07. 01. 09:14

Na de ha visszakerülnek, végképp érthetetlen még a youtube-os kigyomlálás is.

Vagy lehet, hogy az első két évadot utólag tévesen törölték?

robrose - 2022. 07. 01. 15:28

Én tegnap lemondtam az előfizetést, ez volt az utolsó csepp.

A Go utáni nagy ígéretekből nem lett semmi. Giigabites net mellett fos minőség, ötödszörre elinduló tartalmak – ha egyáltalán -, szar app.
Marad a torrent és a NF.

winnie - 2022. 07. 01. 21:09

“A Go utáni nagy ígéretekből nem lett semmi. ”

volt bármilyen nagy ígéret? nem hiszem, hogy az hbo ígérgetni szokott:)

Richard - 2022. 07. 01. 22:04

Sajnos a Manifest is eltűnt. Pedig pont a közepén jártunk.

winnie - 2022. 07. 01. 23:17

a manifest kivetelesen más ok, ugyanis a netflixhez került át a sorozat (osa ma került del), kivásárolták a hazai féltől.

krumplicsku - 2022. 07. 02. 17:26

Tegnap, 20+ év előfizetés után lemondtam az HBO-t.
A GO kivezetése óta a bögyömben voltak, hogy szerintük az 5 éves, akkori csúcsmodell Samsung okostévé már csereérett és nem támogatják tovább.
Tudom, boomer vagyok, hogy a párommal a tévén -ami direkt wlannal csatlakozik a netre- szeretjük nézni együtt a sorozatokat, nem kitükrözve vm mobileszközt. De ekkor még kisebb kényelmetlenséggel elkezdtük használni a telekom által adott HBO on demand-ot.
Ahol aztán nem értem el a Gilded Age-et magyar szinkronnal (99%-ban eredeti nyelven nézzük a sorozatokat, de nekem most vasaláshoz kellett szemrágógumi, amikor is könnyebb nem odafigyelve is érteni az anyanyelvemen), de az on demandon nem volt fent, csak felirattal, így fel kellett támasztanom a torrent regemet és letölteni.
Aztán nekiálltunk a Succession-t bepótolni, mikor 29.-én, mikor a 2. évad 9. részét néztük, megjelent egy felirat, hogy HAMAROSAN leveszik a kínálatból. Mivel ez volt az első figyelmeztetés, előző nap még nem volt semmi, gondoltuk, hogy sebaj, már csak pár rész, akár simán végig is tudjuk nézni, amikor MÁSNAP eltűnt az egész sorozat, tehát mindhárom évada, még a harmadik is, ami idén került fel….
Nos, ekkor megint csak kénytelen voltam letölteni valamit, amit az előfizetésemért cserébe szerettem volna végignézni náluk, de nem sikerült.
Egyébként tényleg én is az vagyok, aki anno azt hitte, mikor bejött az HBO mellé a Netflix, hogy némi értelmes anyagi áldozatért cserébe nyugodt lelkiismerettel fogok tudni sorozatozni, vége a kalózkodásnak… hát tessék, nem csak ugyanúgy szaporodnak a streaming paltformok, amire mind külön kellene előfizetni, mint anno a castornák, ami miatt szvsz a legtöbben kalózkodni kezdtek, de most már ha van előfizetésem is torrenteznem kell, hogy megnézhessem, amire van előfizetésem?
A Besúgót még időben megnéztük (hogy megérte-e, az más tészta), így az nem érintett, de megértem azokat, akik szélsőséges esetben emiatt fizettek elő, de nem tudták megnézni….
Szóval, tudom, hogy ők meg sem érzik, de a fentiek után arra jutottam, hogy az nem szolgáltatás, ahol csak nekem vannak kötelezettségeim, csak engem ugráltatnak, ők meg sz@rnak magasról mindenre.
Az első, amit anno láttam náluk az friss előfizetésünkkel, mikor először adták Jóbarátokat, valamikor a kilencvenes évek végén, az a rész, amiben Charlie Sheen a special guest és himlősek Phoebevel).

winnie - 2022. 07. 02. 17:42

a successiont passzolom, az nem fog eltűnni, most is elérhetős, saját sorozat.

krumplicsku - 2022. 07. 03. 11:00

@winnie: akkor mi speciális eset vagyunk az hbo on demanddal. Viszont megesküszöm itt és most, hogy volt ilyen üzenet és hogy másnapra eltűnt a sorozat, inklúziv harmadik évad. Mivel időközben lemondtam, ezért megnézni nem tudom az appban, de gondolom, ha írod, úgy van, és ott elérhető.
Persze tudom, hogy soha nem volt az on demand és az aktuális app kínálata teljesen ugyanaz, de így egynapos figyelmeztetéssel egy friss évaddal egyetemben elég viccesnek tűnik.
Tényleg azt tanítják meg az embernek az ilyen húzások, hogy (bármilyen fogadkozással együtt) a szolgáltató kegyelméből tényleg csak azt fogja TUTIRA látni a néző akkor, amikor ő akarja, amit letöltött.
No meg hogy milyen naiv volt, mikor anno azt hitte, hogy majd ha Magyarországról is elérhetőek a streaming platformok, a jogkövető magatartás csak némi pénzügyi áldozatot követel tőle, de cserébe majd milyen jó lesz és elfelejtheti a megoldjuk okosba-t.

johndoe4 - 2022. 07. 04. 17:26
dexike3 - 2022. 07. 04. 19:39

köszi a cikket, ha jól gondolom, akkor a 30 Monedas/30 ezüst megúszta és bemutatják majd jövőre.

@krumplicsku:
én is szenvedek egy alig másfél éves Samsung Tv HBO Max appal. két hete megoldódott a folymatos szaggatás, lett egy Androidos T-komos beltéri, azon megy rendesen az app.

Frizbi - 2022. 07. 05. 10:16

Dafne és a többiek még fent van.

winnie - 2022. 07. 05. 10:27

ha a spanyolok visszakerülnek, akkor lehet, hogy a foodie love is?

Mikimouse - 2022. 07. 08. 18:14

Terápia 3.évada is eltünt

Judit53 - 2022. 07. 11. 06:33

A Terápia 3.évadát nem találom!

enamaik - 2022. 07. 11. 20:34

A “Dafne és a többiek” megúszta de a “A szerelem sava-borsa” és a “Vagy így, vagy úgy” mellett a “Sin novedad” is törölve lett a platformról. Érdekes az a tény, hogy be van rendelve a “Vagy így, vagy úgy” második évada.

Szegő Judit - 2022. 07. 13. 15:16

A Durrell sorozat mit vétett? Miért tűnt el?

enamasik - 2022. 07. 14. 21:42

Szerintem lejártak a jogok, mivel ez nem HBO-s termék.

winnie - 2022. 07. 26. 09:08

A Durrell sorozat mit vétett? Miért tűnt el?

3 év után a vásárolt sorozatok lekerülnek, ez eddig is így volt.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de nem adjuk ki senkinek)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz