login |

Stranger Things: folytatódott a 4. évad

2022. 07. 01. 21:34 - Írta: winnie

91 hozzászólás | kategória: kritika,

Még szerencse, hogy átvehettük a rész elején, hogy hol is tartottunk, sőt, vagy 3-féle felhozó videót is kaptunk hivatalos forrásból a 4. évad folytatása előtt, ha véletlenül elfelejtettük volna, hogy mit néztünk pár napja. Én meg abban reménykedtem, hogy a számomra remekül induló, de a végére leeresztő S4 ismét a csúcson fog visszatérni. És ez… nem így lett? Oké, nem leszek kőszívű, mert nyilván a lényeget a 4×09-re hagyják, amiről ugyancsak lesz írás, és tippre kommentben arról is szó lesz, mert azért tippre bőven van, aki “ledarálta” ezt a két epizódot, ami összesen majdnem 4 óra volt.

Mit tudhat egyébként a Stranger Things, hogy a korábban is nagy hype a 4. évadra ekkorára nőtt? Sok sorozat 3 éves szünet után csak pislákolva tér vissza, az ST4 azonban hihetetlen nagyot ütött érdeklődés szempontjából. Az egy dolog, hogy a szezonkezdés az első 3 évad nézettségét is hetekig egy középkategóriás újonc szintjére emelte a Netflix-en, de az azért megér egy misét, hogy a 4. évad megtekintett órák számában (930M) mennyire a 3. évad (582M) fölött volt az első 28 napban. Pedig. És ez még akkor is nagy dolog, ha nyilván azóta több lett az előfizető és a játékidő is több lehet. Konkrétan a La Casa de Papel S5-öt megelőzve az örökranglista 2. helyére lépett elő a Netflix-en.

Oké, nyilván az lényegtelen, hogy ki mit és mennyit néz, mindenki az érdekel, hogy ő mit lát és hogy értékeli azt, csak érdekes látni a nézői szokásokat. Én mondjuk arra is kíváncsi lennék, hogy más is velem kámpicsorodott el, amikor kiírták, hogy a 4×08 címe Papa. (Igen, egy sorozat, ahol kiírják a részek címeit! Vagy ennek már múltkor is örültem?) Sajnos a balsejtelmeim igazolódtak. Annak ellenére, hogy a szezonba jól vonták bele Brennan karakterét a szezonba (értsd: olyan sztorit felé mentek, hogy bevonhassák), engem sajnos egy pillanatra sem tudott megmozgatni, max annyira, hogy folyamatosan irritált a jelenlétével.

Mindez persze azt is jelentette, hogy Eleven szála ismét (a kelleténél?) több időt kapott, de itt szerencsére akadt több csúcspont is, felismerés is, érzelmi is, és végre nem csak a CGI-színészkedést kaptuk, még ha nem is volt változatos az, amit Millie Bobby Brown-nak adtak az elmúlt jó pár részben – elég régóta szurkoltam annak, hogy visszatérjen a többiekhez.

Szerencsére (nem meglepő módon) a részt felhúzta a gyerekbrancs, ahogy a többiek filóztak és készülődtek a nagy összecsapásra, hogy egy nagy csúcsponton érjen véget az, amikor odaállnak a rajtvonalra a rész végén – itt mindenképp van miért és kiért aggódni. (Azt mondjuk sajnáltam, hogy az Upside Down-ra és Vecna-ra minimális idő jutott, fenyegető volt a rész kezdése.) Eközben pedig a pizzakocsizás is elég eseménytelen lett volna, ha Mike nem kap egy erős jelenetet.

Szigorúan csak a 4×08-at értékelve korrekt volt a visszatérés, de közel sem villanyozott fel a rész annyira, mint az évad első pár epizódja (tudom, mást meg pont azok lomboztak le, mindenki másra rezonál, ez van), a mélypont számomra a katonás akciózás volt, hiszen alapból is nagyon nyűgnek tűnik ez a militarista vonal, de az, hogy még rém unalmas ticsungticsungot is kaptunk, eléggé váratlanul ért – még szerencse, hogy volt payoff, szóval valamit valamiért.

Ja, most, amikor a képeket tettem a posztba, eszembe jutott, hogy a szovjet szálról is kaptunk pár jelenetet. Ez szerintem mindent elmond erről a vonalról, hogy mennyi nyomot hagyott most bennem. De nem baj, mert remélem tudom, hogy majd a Nagy Egymásra Találást erős érzelmi reakció fogja kísérni részemről.

91 hozzászólás Ne habozz!

ubul - 2022. 07. 01. 22:02

Nem tudom, mennyire lehet spoilerezni, bár gondolom ne még, hisz még a nagyja most nézi
Nekem sikerült befejeznem a két részt, hááát. Nem erre számítottam. Számomra meglepetés nem volt, és akire tippeltem halálbingóra, az se jött be (sőt, ekkorát nem is tévedhettem volna)

Egy szó mint száz, nagyon túlnyújtott volt ez a két rész, és nem a jó értelemben. Szerintem simán lelehetett volna tudni ezt az egészet egyrészt egybe, nem kettévágva, plusz azért egy 1:20-1:20 részekre, így a második rész, hogy 2:20 lett, nem egyszer néztem a gépen az időt, hogy hol járunk
De igen, főleg a 9. részre hagyták az “izgalmakat”
Kár érte, és mai napig nézős, de számomra kezd nagyon lejtmenet lenni

A sírós jelenetek számomra meg kritikán alúliak, mármint, hogy ennyire látszik, hogy inkább csak erőlködés, mint ha rötyin lennének :)

ubul - 2022. 07. 01. 22:04

sajnos két poszt lett, vicces amúgy, hogy úgy sikerült ezt a 4 órát ledarálni, hogy a hét elején kezdtem az első 7 részt, szintén ~1 nap alatt. Ez nálam durva teljesítmény, talán 10 évvel ezelőtt volt, hogy letudtam 1 nap alatt 1 évadot valamiből.
Szóval a sorozat tud attól még valamit, de ahogy nyílik ki a világ, kezd egyre érdektelenebb lenni számomra. Valahogy persze mindig sikerült a végén egy-egy cliffhanger, ami miatt muszáj volt nyomni a következő részre, de ahogy fentebb is írtam, számomra ez a hosszúság már a kárára ment

irgum76 - 2022. 07. 01. 22:20

“plusz azért egy 1:20-1:20 részekre, így a második rész, hogy 2:20 lett, nem egyszer néztem a gépen az időt, hogy hol járunk”

szerintem azért volt ez így egyben jobb megoldás mivel így bizonyos jeleneteknél nem tudhattad, hogy “ja még van hátra két rész biztos nem így lesz vége”
pláne ha nem az órát nézegetted közben…

winnie - 2022. 07. 01. 22:23

szerintem nyugodtan mehet a spoiler. max jelzitek.

Batistuta - 2022. 07. 01. 22:25

Én úgy gondolom, hogy jobb, hogy nem szedték több részre a finálét, grandiózusabb volt egyben nézni.

Örülök, hogy voltak válaszok, van miről beszélni és több érdekességet is tartalmazott az évadzáró, de ezekről majd a másik posztban.

irgum76 - 2022. 07. 01. 22:26

“kíváncsi lennék, hogy más is velem kámpicsorodott el, amikor kiírták, hogy a 4×08 címe Papa.”

én nem, elég meghatározó és jelentőségteljes karakter ahhoz, hogy érdekeljen kicsoda is valójában

“(Igen, egy sorozat, ahol kiírják a részek címeit! Vagy ennek már múltkor is örültem?)”

gondolom igen már az első fejezetnél kiírták a címét ami ez volt:
“Chapter One: The Vanishing of Will Byers”

ubul - 2022. 07. 01. 22:31

Winnie: köszi

akkor SPOILER:

és tényleg SPOILER!!!!!!! :D

Na, kinek jött be a halállottó? nekem nem, de mentem a többiek után, meg azért még is csak meglettem vezetve valamennyire én is.

Ha abból indulok ki, hogy 1 fő karakter meghal, hát pont a legjelentéktelenebbnek sikerült, ami engem nem mozgatott meg semennyire se, és ahogy látom Winnie, téged se.

Az megint más kérdés, hogy Max-szel mi történt, de hányszor halt meg és jött vissza? :D nálam itt kicsit gyáva is a sorozat. Ok, nem egy karakterrel játszották már ezt el, de ah, mi céljuk vele még? Már az is sok volt, ahogy “visszahozták”, tudom, kell a drámának. Nekem inkább szemforgatósra sikerült

Vecna: hát ezt is néztem, hogy sokan nem fogják eltalálni, ahogy én sem. Maradt, és majd jóval erősebb lesz, és hú. Legalább akkor inkább a mind flyer-rel foglalkoztak volna tovább.

Az orosz szál is ennyi most, kinyírtak x demorgorgont, és menjünk haza. Az, hogy kiszabadult még egy másik vadállat (az árny, vagy minek is nevezték), az most mindegy is, elvan az orosz sztyeppén

Will: na, itt viszont valamennyire kezdek reménykedni, hogy az első évad utolsó részének utolsó jelenetéből kifolyólag valamit kihoznak, mert hát az valamennyire félbemaradt, de a 9. rész utolsó pár percében azért volt róla szó, hogy ő valamennyire már eggyé vált upside-down-nal, és érzi a dolgokat , ahogy ő is kitért rá. Remélem nem fogják elvágni ezt a szálat, és kezdenek vele valamit

Szóval ha már spoiler, mérges is vagyok, mert nem léptek meg nagyobb mértékű elhalálozást, bár pont Eddie, az egyik legjobb arcnak az, aki végül nem élte túl a részt, viszont a tippem rá bejött, logikusan végiggondolva, elég nehezen magyarázta volna ki magát. De kár érte.

Alma - 2022. 07. 01. 22:32

A végén csak én örültem hogy végre megkapjuk Csernobilt?
Elkezdett havazni és tényleg azt hittem, hogy megszólal a riadó, de sajnos nem. Az évad elejéhez képest hatalmas csalódás a zárás.
Ráadásul az ötödik évad ugyanerről fog szólni tippre, ugyanazzal a főgonosszal.

Shannen - 2022. 07. 01. 22:39

Nekem nem volt gondom a visszatéréssel, inkább a fináléba tudnék belekötni itt-ott, de persze úgy, hogy még így is bőven ütött. De ezt majd bővebben kifejtem annál a posztnál.

A 4×08 egyik nagy erőssége (szemben a 9.résszel), hogy sokkal feszesebb, még ha nyilvánvalóan csak felvezetés a fináléhoz, nagyon egyben volt. Örülök, hogy ezt a Papa-dolgot végre letudtuk, kellett ennek is a hely és idő. Egyedül azt a tábornok vagy kicsoda, aki meg akarta ölni Eleven-t, tudott nagyon irritálni, de nyilván ő is kellett, hogy előre gördüljenek az események.

Továbbra is lenyűgöz egyébként az egésznek a grandiózussága, látszik, hogy rengeteg pénzből dolgoznak, teljes alkotói szabadságban (ez mondjuk időnként visszaüt), és minden apró részlet nagyon pontosan ki van találva. Azért meg jár külön a pacsi, hogy hiába futott sok szálon idén a sztori (földrajzilag is távol egymástól), végül erőlködés nélkül nagyon szépen összeértek a szálak. Na de ez már megint majd a finálés poszthoz tartozik. :)

Shannen - 2022. 07. 01. 22:45

“szerintem azért volt ez így egyben jobb megoldás mivel így bizonyos jeleneteknél nem tudhattad, hogy “ja még van hátra két rész biztos nem így lesz vége”
pláne ha nem az órát nézegetted közben…”

Fú, én nagyon nem így éreztem. Kétszer tartottam rövid szünetet a 4×09 közben, amikor úgy éreztem, hogy lezárult egy nagyobb rész és lám-lám kb. mindkétszer 50 perc körül történt ez meg. Szóval simán szét lehetett volna szedni 3 klasszikus hosszúságú epizódra, de ha nagyon ragaszkodtak volna a két 75 perces részhez, az is simán megoldható lett volna. De szerencsére pont ezért így sem rontott az élményen az, hogy én magam döntöttem el, mikor tartok szünetet (nem mintha bármikor máskor ne állíthatnék le egy részt, amikor akarom :), mert nagyon egyértelműen meg voltak azok a pontok, ahol ezt kényelmesen meg lehetett tenni, anélkül, hogy ez bezavart volna a flow-ba.

UY Scuti - 2022. 07. 01. 22:45

Elrepült a négy óra. Nem volt ez rossz egyáltalán.
A katonás részt azért én is skippeltem volna.
De valahogy a félbe vágott sorozat első fele jött be igazán.
Jut eszembe ilyen elnyűhetetlen VW Transporter érdekelne!:) Vezettem ilyet anno, tényleg jó.

irgum76 - 2022. 07. 01. 22:51

mit írhattam ami miatt moderáltátok a hsz-emet?
nem volt benne se bántó se off se trágárság

Janosahegyes - 2022. 07. 01. 22:56

Nekem a cliffhanger nagyon nem jött be, figyelembe véve hogy az alkotok szerint idougra lesz…

Tudom - 2022. 07. 01. 22:58

SPOILER

Azért gáz hogy nem halt mrg Max, a Munson gyereket kedveltem viszont. Kár érte.

Daneee - 2022. 07. 01. 23:00

Haaa, eleg felemas.

SPOILER

Eddie miert rohant a biztos halalba? Bar ha visszamegy, valoszinu borton var ra, de ettol fuggetlenul kicsit olyba tunt, hogy akartak mindenkepp halalt, ami a fanoknak faj…

…de valahogy nem sokkolt. Nem mertek nagyobb szereplot kiirni, meg Maxet se, pedig a vegen azt hittem meglepik, sot, azt hittem vegul Steveket is elkapja Vecna, de semmi. Mondjuk a focista srac halalan jot rohogtem, csak ugy lazan szetegett.

Hopper szalon nem volt meglepi, tudtam, h nem olik meg ha egyszer visszahoztak, de remeltem, hogy a GOTos sracot is hagyjak elni.

Az viszont nem tiszta, hogy ez a mas vilag miert nez ki ugy, mint a mienk, csak horrorosan? Egyes copypastolta le a vilagot? Mert amikor Tizi atkuldte, akkor semmi nem volt meg ott, csak lebego sziklak.

winnie - 2022. 07. 01. 23:02

irgum76: nem moderálunk, csak nem engedte át az automatika, de csak szólsz, és ha látom, visszateszem.

irgum76 - 2022. 07. 01. 23:22

Winnie:

oké köszi
csak kiírta, hogy moderálásra vár aztán meg eltűnt
eddig csak olyat tapasztaltam, hogy simán nem jelenik meg

irgum76 - 2022. 07. 01. 23:27

SPOILER

“Nem mertek nagyobb szereplot kiirni, meg Maxet se,”
erre azért ne vegyünk mérget amikor 11 átlépett hozzá csak ürességet látott

“pedig a vegen azt hittem meglepik, sot, azt hittem vegul Steveket is elkapja Vecna, de semmi.”

erre írtam, hogy ezért volt jó így hosszan mert annál a jelenetnél és vágásnál azt lehetett hinni (én legalábbis azt hittem egy kicsit), hogy kész ennyi húznak egy dárkos befejezést

Malachi - 2022. 07. 01. 23:56

hm, látom kb. egyeznek a vélemények, szerintem is leeresztett egy kicsit erre a záró 4 órára a sorozat annak ellenére, hogy pont ez volt a nagy finálé. egyrészt kár, mert az első 7 rész szerintem tényleg nagyon jó volt, másrészt talán a következő (utolsó? nem tudom) évadra tartogatják a több puskaport.

innen spoileres

feszült volt meg minden, de valahogy mégsem mozgatott meg annyira. nekem nagy kedvenc lett a rokker srác sajnáltam, Max meg hát, úgy néz ki Eleven azért tudja, hogy ott már csak egy test van, tudat semmi. nem hiszem, hogy visszahozzák.

kicsit letdown az is, hogy a Mind Flayer ezek szerint nem több, csak 001 teremtménye. bár az “energia” amiből megformálta érdekes lehet még a végére.

de tényleg, mi lesz így a vége? Vecna pipa, Mind Flayer pipa, tótágas pipa, szinte mindent ismerünk már, szinte minden és mindenki ellen harcoltak már. most akkor az ötödikben még egyszer ugyanígy? fura.

azért várom, összességében szerintem korrekt volt, ügyesen feltámasztották a sorozatot a gyengusz harmadik után.

Nemkati néni - 2022. 07. 02. 00:22

Én oda meg vissza vagyok érte. Baromi jól néz ki. Ilyen katarzist ilyen látvány mellett csak moziban éltem eddig át (meg otthon is, mozifilmet nézve).

Amikor Dusty beszámolt Eddie haláláról a nagybácsinak, vele együtt sírtam és akkor is potyogtak a könnyeim, amikor Hopper találkozott Elfivel.

Maxine-t bírom, rokonszenves nekem ez a vörös lány… Ízé, szerintem Sadie tehetségesebb színésznő lesz, mint Millie Bobby, ha ügyesen sáfárkodik a szerepekkel.

Felbukkant Ancsa E-vel a végén, vajon azért castingolták ide is ne, mert ugyanolyan lepcses a karakter?

Mammut - 2022. 07. 02. 01:07

engem a komplett évadban az zavart igazán, hogy eltűnt a banda dinamikája, pedig az első 3 évadban az erős pozitívum volt

nem volt bajom a hosszú résszel, szerintem ennyi szálat úgysem lehetett volna értelmesen elvágni és folytatni úgy, hogy a feszültség megmaradjon, jobb, hogy egyben volt

simán nézném tovább annak ellenére, hogy mindjárt kelnem kell, pedig még le se feküdtem :D

Nemkati néni - 2022. 07. 02. 01:25

Még mindig nem tudok elaludni, ezen agyalok. Hogyan tud 2, azaz összesen kettő ember ilyen komplexen megírni valamit? Hibát, ellentmondást nem nagyon találtam. És most vagy így is lett tervezve az egész széria, vagy csak későbbi ötlet Vekni meg az extended Upside Down, de mégis annyira egymásba simul az egész.
A végén a földrengés is rohadt jó ötlet “írásilag”: egyrészt nem kell a külvilágnak megmagyarázni a haláleseteket, titokban maradhat a másvilag, másrészt alapot szolgáltat a későbbi időugrásnak.

Vajon akad-e még valami érdekes adalék a Duffer-tesók tarsolyában, vagy már az egész UD-t megismertük? Papa nincs már, Vekni sem kecsegtet sok újdonsággal. Két nagyobb (Vekni bosszúja, az amerikai kormány esetleges eltörlési szándéka Elfi felé), meg három kisebb nyitott kérdés maradt (Steve vagy Jonathan?, Maxine kómában, Will Mike-ra vagy Elfire féltékeny?) csak.

Mammut - 2022. 07. 02. 06:09

Szerintem, ha ketten vannak, az csak segít, hiszen egymást kiegészítik, korrigálják. Ha egyedül írja vki, csak az van, amit ő “lát”, akár hibás, akár nem.

Sheck007 - 2022. 07. 02. 06:32

Összeségében hatalmas csalódás volt ez a 4-ik évad, akkora hype volt körülötte, hogy éreztem hogy nem lesz méltó folytatása az eddigi évadoknak. Az egész évad játék idejét tekintve epikusnak érződött, de a túlirt jelenetek,a teljesen felesleges karakterek és felesleges mellékszálak miatt, kezd kidurrani ez a lufi. Azt vettem észre hogy itt is megosztó ez az évad, míg Twitteren kb mennybe emelik az évadot.
Spoilerek következnek:
Eddie halála, semennyire nem érintett meg, szokásos új karakter, akit könnyen ki lehet írni, lsd Bob Newby, Alexei
Max vegetatív állapotba kerülésével szerintem a karakter már nem tér vissza a továbbiakban, és ez meglepett, de a halálához már nem voltak elég tökösek az írók.
Mike, Jonathan, Erica, füves indián gyerek, Robin karakterei teljesen feleslegesek voltak, nem adtak semmit a történethez,
Mike hiába főszereplő, nem csinált semmit az egész évadban, Robin ugyanez.
Az orosz szál nélkül is meglettem volna, a katonai szál és a kosaras gyerekek bandájának nyomozása is hót felesleges volt.
A finálét telepakolták könnyeztessük meg a nézőket pillanattal,amikor először találkoznak a főszereplők, Hopper és Eleven találkozása, hiába voltak mesterkéltek, működtek.
Szerintem kezd kifakulni a széria, sajnálom, mert az első évad és a harmadik évad bármikor újranézős, de ennek az évadnak az újranézési faktorra nagyon alacsonyan van, és mindez nem csak a játékidő miatt, hanem a tartalom (hiánya) miatt is.
Maradok a folytatásra, de remélem a következő èvadra jobb sztorit keritenek.

irgum76 - 2022. 07. 02. 06:45

Nemkati néni:

“Hogyan tud 2, azaz összesen kettő ember ilyen komplexen megírni valamit?”

gondolom majd Winnie jön és kivesézi a témát
de szerintem nem csak ketten írják
valószínűleg ők csak az alapokat fektetik le

(nem tudom kell-e még de azért kiírom)

SPOILER

“A végén a földrengés is rohadt jó ötlet “írásilag”: egyrészt nem kell a külvilágnak megmagyarázni a haláleseteket, titokban maradhat a másvilag, másrészt alapot szolgáltat a későbbi időugrásnak.”

hát a “másvilág” épp most tört át a valóságba
meg Vecna is aktivizálta magát
így én sem tudom, hogy hogy lesz így több évnyi idő ugrás

de abban egyetértek kegyeddel, hogy epicet ígértek és azt szerintem be is váltották
(pár hiba ellenére)

L92 - 2022. 07. 02. 07:22

Osszesen 11 irot listaz az IMDB.

winnie - 2022. 07. 02. 07:45

termêszetesen nem ketten írnak, de látni is a stáblistát minden részben. az írók rangjai olvashatóak exec. producer, coexec producer, supervising producer, producer, coproducer, és ha jól rémlik sima staff writer is van. plusz vannak a nem iro exec. producerek is, mint shawn levy.

a darkot írták ketten. vagy a vikingset egyedül.

Vulmanus - 2022. 07. 02. 09:13

Hát a szülők mindig is csak a háttérben voltak, sosem csináltak semmi érdemlegeset igazén, csak azért voltak hogy legyen aki eteti és szállást ad a szereplőknek.
De azért a zsaruk eltűnése eléggé elvarratlan szál.

Kurtis78 - 2022. 07. 02. 12:16

Egészen szépen összeszedték a negyedik évadot.Eddiért kár, jó karakter volt. Willben látok fantáziát, nálam akár még gonosz is lehetne. Vecna kissé unalmas lenne a következő szezonban, de azért kíváncsi vagyok. Nálam olyan 10/8 volt.
Remélem Antal Nimród még fog részt rendezni.

David33 - 2022. 07. 02. 12:28

SPOILERES!!!

Ahogy azt sejteni lehetett VH1 nem halt meg. Igen, ez amúgy fura, hogy ezt a poént nem lőtték el. Pedig nagyon ütött volna ha elkezdik VH1-nek hívni Vecnát. Mondjuk Robin utalt rá a Vecna/Henry/1-el. A fiataloknak mondom hogy a VH1 egy zenecsatorna volt ugye ami a régi idők zenéit nyomatta. Elvileg már nincs ez a csatorna de mivel nem nézek tévét így nem tudom.

A lényeg, hogy egyértelmű volt hogy idén nem ölik meg Vecnát mert vele kezdődött minden és vele is kell véget érnie. Nálam inkább a 8. rész volt laposabb kicsit de a 9-re felkapcsolták a hangerőt rendesen. Maga a harc nagyon reális véget ért ha lehet ezt mondani mert Papának igaza volt. El-nek nem szabadott volna elmennie. Még nem volt elég erős és igazából sokat nem tett hozzá a harchoz. Talán túl erős ezt így kijelenteni de szerintem nélküle is ugyan ez történt volna. Eddie így is úgyis meghalt volna ahogy Max is. Mondjuk neki hála Max visszatérésére van még remény. Max nagyon fontos lehet az 5. évadban, erről később. Eddie halála egyértelmű volt szintén, neki konkrétan nem volt már hová mennie és akkor már megmenti a barátját a denevérektől. Egy nagyon kedvelhető karakter remek lezárást kapott. És Jo is remekül alakított!

Will nálam megint felugrott a TOP 5 környékére mert ismét releváns lett. A kocsiban elmondott beszéd nagyon erős volt ahogy ecsetelte a rajzát mutogatva EL (a saját) érzéseit Mike-al kapcsolatban. Nagyon jó alakítás volt, Noah nagyon odatette magát, és most hogy visszatértek Hawkinsba ismét fontos szerepe lehet. Viszont Mike-al remélem kezdenek valamit mert sok mindent nem lehet róla mesélni idén. Gyakorlatilag csak El körül forog az élete ami érthető de jó lenne ha hozzátenne valamit a csapathoz, mármint a “szíven” kívül. Lucas szintén sokat fejlődött, talán az ő kis románca Max-szel az ami a legjobb de mint önálló karakter is megállja a helyét. Jó kis bunyót lenyomott azzal a kosaras gyerekkel, akinek a nevére sem emlékszem. Ez Lucas húgáról is elmondható, mármint hogy nagyon jó kis karakter lett. Durva egyébként, hogy a Duffer tesók mennyire értenek ahhoz hogy egy alapból utálatos karakterből egy nagyon kedvelhetőt csinálnak és ezt már többször is eljátszották az elmúlt 4 évad alatt.

A trió: Steve, Nancy és Robin. Ritkán történik ilyen velem mert általában jól kiismerem a sorozatokat de amikor Vecna elkapta őket tényleg féltettem őket. És a triójuk is jól működött és sokakkal ellentétben én látom a jövőt Steve és Nancy újrázásában mert sokat változtak. Viszont továbbra is azt mondom, hogy az 5. évadot már nem fogják túlélni mindannyian ebből a hármasból. Nancy “Sigourney” Wheeler még mindig nagy MVP a sorozatban. Látszik, hogy ő a Ripley a csapatban és nagyon jól áll neki.

Max, El és Vecna: Vecna szerintem messze az egyik legjobban megírt gonosz, akit az elmúlt pár évtizedben láttam sorozatos és filmes fronton is. Nagyon nehéz jó gonoszt írni mert általában pillanatok alatt elvész a varázs, amint kiderül, hogy a titokzatos ellenség mit is akar de nála nincs ilyen. Végig izgalmas maradt és még mindig az. Jamie Campbell Bower előtt konkrétan leborulok mert nem elég, hogy minden téren zseniális alakítást nyújtott de napi 7-10 órát töltött el azzal hogy felrakják rá ezt a külsőt. Hihetetlen, hogy először az Alkonyatban láttam anno. :D Őszintén szólva én végig azt hittem hogy nem ő itt a főgenya hanem a Mind Flayer de ezek szerint ő alkotta meg őt is valami fura izéből amire remélhetőleg kapunk magyarázatot majd mert ez talán a sorozat legnagyobb negatívuma, hogy nem ismerjük még mindig igazán az Upside Down rejtélyét. Az nem vitás, hogy El idén nem volt túl erős csak pár komoly jelenete volt így túl sok lehetősége nem volt Millie-nek hogy brillírozzon de végülis az első 3 évadban már sokszor megtette. És azért a 4. évad eleje a zaklatókkal a suliban, mikor kiosztotta Papát vagy amikor találkozott Hoppal azok nagyon erős jelenetek voltak. Vagy amikor Maxet próbálta megmenteni.

Rá is térnek a 4. évad egyértelmű győztesére! Max mindig jó karakter volt és Sadie Sink remekül hozta a karaktert de idén új szintre emelkedett. Nyilván nem újdonság hogy ezek a kölkök mindenbe bátran belevetik magukat de amit Max leművelt az valami brutális volt. Az a durva, hogy míg a Trióért aggódtam, érte egyáltalán nem mert egyszer már majdnem megölték és gondoltam nem teszik meg újra. Erre tessék végülis megölték. A jelenete Lucas-szal nagyon de nagyon erős lett és ha ott helyben tényleg meghal végleg akkor simán ott lehetne az All Time TOP 3 legjobb sorozatos jelenetek közt. Viszont így, hogy félig meddig El visszahozta őt csak a TOP 5-be kerül be nálam. Persze gyakorlatban ugye még mindig halott hiszen El nem találta az elméjét amire eléggé egyértelmű a magyarázat.

Vecna azt mondta, hogy akiket megöl azok vele maradnak, az erejük, az emlékeik a múltról és az esetleges jövőjük is. Tehát Maxet addig nem fogjuk újra látni, amíg Vecna él. Erre valószínűleg El is rá fog jönni elég hamar vagy valaki a csapatból és az utolsó évad első felében El befejezi a kiképzést hiszen nem fejezte be. Elég valószínű hogy a végére látni fogjuk repülni is hiszen nagyon sokszor utalgattak már rá és a 3. évadban már levitálni is láttuk. Papa is nagyon kiemelte ezt a részt.

Amit még mindenképp említeni kell, az a forgatókönyv, a VFX és a rendezés. Mind egytől egyig tanítani való dolgok. Amit idén leműveltek a Duffer tesók és a többi stábtag a csapatban az eszméletlen volt. A sorozat továbbra sem tökéletes de még így is kiemelkedő. Egy pillanatra sem merült fel bennem az a kérdés, hogy: “Hová került a részenkénti 30 milla?” Állítólag a finálé nem is volt kész mikor felkerült a Netflixre mert még mindig dolgoztak a VFX-en szóval akik már látták mindkét részt azok nem is látták a végterméket. Ami durva mert bennem ez egy percre sem merült fel. Talán csak El fiatalított arcán láttam valami bakit.

A 4. évad nálam simán egy erős 8-as.

Atis08 - 2022. 07. 02. 13:37

SPOILER!!!!

Tizi csak akkor lát ürességet, ha az emberke halott! Nem mellesleg utána elkezdett,, havazni,,!
Szóval sztem meglett a 4.áldozat!
Plusz,egyáltalán nem láttuk a részt, Tizi hogy tartotta életben Max-et! Csak odabökték, hogy 2nappal később!
Véleményem szerint Will lesz a kulcsa mindennek!
Amolyan Harry Potter féle Horcrux-os dologra gondolok! Kollektív tudat! Vagyis amíg Will él, addig az Upside Down is létezik, s vele eggyütt minden rossz!

juhaszvik - 2022. 07. 02. 13:55

Mindenek előtt: a Kamov (Ka-26) helikopter!!! Amivel elmenekültek a Szovjetunióból. Minden nap elmegyek egy ilyen mellett. :)

Magáról a zárásról:

Én nem igazán értem, hogy
1. miért kellett szétszedni az évadot
2. miért nem lehetett szétszedni az utolsó részt.

Mármint a történet szempontjából. Nyilván vannak olyan szempontok, melyek miatt biztosan megérte a készítőknek/netflixnek, de én jobban élveztem volna, ha azonnal jön. Így volt egy a szokásosnál nagyobb törés a követésben, illetve voltak érzések az évad első feléből, amiket jó lett volna tovább vinni, de így kevésbé sikerült.
A zárórész hosszúságával nem az volt a bajom, hogy hosszabb időre szegezett a képernyő elé (ha az ember darál, oda tud ennél hosszabb időre is ragadni a kanapéra), szimplán az értelmét nem látom. Kismillió tetőpontnak beillő jelenet volt az utolsó epizódban, bárhol ketté lehetett volna szedni.

Halállottó: a legolcsóbb megoldást választották, ami csalódás. Az illető kedvelhető karakter volt, de ha belegondolunk nem igazán lehetett volna feloldani a problémáját, csak a halálával.
Az álhalál (Max) viszont meglepett. Olyan érzésem volt, mintha a készítők is dilemmáztak volna, hogy meghaljon-e vagy sem. Ráadásul lényegében azért van életben (már ha tényleg), mert Eleven úgy döntött. Ez is elég olcsó húzás volt.

De ettől függetlenül ez a negyedik évad (is) jó móka volt, még ha nem is tette fel rá a koronát a lezárása. Évad 8.5/10, második félévad mondjuk 7.5/10 (tetszett).

Linzer Lohan - 2022. 07. 02. 14:07

Hulu!
Egyetlen, anomália csípi csak a csőröm. Esedezve pang a lelkem a válasz után, hogy az öreg Papa, hogyan helyezte magát vissza szolgálatba, miután az első évad végén bepuszilta egy demagorgon?!
Simán lehet, hogy meg lett magyarázva, csak én voltam túl fáradt és lecsúsztam a válaszról de rendkívül boldog lennék, ha valaki a számba rágná!
Előre is köszi!!

juhaszvik - 2022. 07. 02. 14:11

Kurtis78: a vendégrendező eddig évadról évadra mindig változott, de persze ki tudja mit hoz a jövő.

Amúgy eltűnt egy kommentem :l

Bikuci - 2022. 07. 02. 14:38

Érdekes látni/hallani, hogy ugyanúgy mint annó a Twin Peaksnél, most tömegesen engedik nézni 10-12 éveseknek.

Tatala - 2022. 07. 02. 15:10

Én amit nem értettem:
Az egyik jelenetben a katonák gépfegyverrel lövik a szörnyet és – szinte – semmi baja nem lesz, a másikban meg egy pisztollyal lépnek a lekötözötthöz, és 1 lövéssel kivégzik…

zolij - 2022. 07. 02. 16:26

Tatala: az egyik egy Demogorgon volt, a másik meg egy demodog. Plusz a kivégzés közvetlen közelről fejbe ment.

Felleg - 2022. 07. 02. 16:33

Még friss az élmény, és SPOILERES! Bocsánat, ha ugrálni fogok a témák között, csak írom, ami épp eszembe jut. :)

A 4. évad 1. része nem tetszett, untam, viszont a 2. résztől végig nagyon tetszett, abból is a 4. Max és a zene miatt, illetve az 5.6. rendezése Antal Nimródtól zseniális, le a kalappal előtte. A 7. részben pedig fény derül mindenre. Itt tartottunk.
Nagy elvárásaim voltak, de a nagy félelmem, hogy Vecna elveszti a sok dumálással és azzal, hogy ő is ember, csak szörnnyé változott, hát egyáltalán nem éreztem már igazi félelmetes lénynek. Elvesztette a varázsát. :( A titokzatosság mindig jobb, illetve hogy valami nem emberi, megfoghatatlannal állunk szemben, az ijesztőbb tud lenni. Ez már nem az. Illetve voltak tipikus kiszámítható jelenetek, amik azért zavartak.
Eleven részei most sem tudtak annyira lekötni, de a Papával való kapcsolata lezárásra került és tetszett, hogy ott volt vele a halálánál, de mégsem tudta elfogadni a tettét. Az, hogy egy mesterlövészt hagynak megzavarni azzal a felkiáltással, hogy nézd már, ott vannak civilek, ez akkor baromság. Simán ki kellett volna lőnie Elevent. Elevent sajnáltam, mármint a színésznőt, mert szegény, szinte egész végig erőlködik, szenved, fél, harcol, ez a szerep jutott neki. A füves srác jó választás volt, tetszett a karaktere. Will hát… Ennyire parkolópályára tenni… És akkor kitalálnak neki egy reménytelen melegvonalat… Ettől nem lesz érdekesebb számomra a karaktere.
Mike… Nem hiszem el, hogy Eleven odavan érte. Annyira mások, hogy a szerelmük nem hiteles. Próbálkoznak, de a kémia annyira nem működik, hogy az már fáj. Újratalálkozáskor még egy csók se volt, ami annyira nem természetes. És persze őket is mindig megszakítják a nagy szerelmi vallomáskor, mint a Nancyiéket.
Fogatlan továbbra is jó arc, de mintha nem akarna felnőni, nem sokat változott x év alatt.
A rocker srác Eddie, imádnivaló karakter. Mikor Metallicát nyomott a tetőn, hát isteni volt. Egy dolgot nem értettem, miért kellett neki a végén elterelni a denevéreket? A többiek a házhoz igyekeztek, ott nem voltak nyílt terepen, tök fölösleges volt a hősködése és a halála. Szerintem. Sajnáltam, hogy a köztudatban úgy állították be, hogy gyilkos volt. A sori végén a jelenet fogatlannal meg Eddie apjával elég meghatóra sikeredett.
Hooperék vonala. Sokan írták, unták ezeket a jeleneket. Nekem annyira bejött az orosz őr, gőzöm sincs hogy hívják, hogy mindegy volt, mit látok. :D Viccet félretéve, végre volt egy ijesztő rész, mikor az a virágfejű eszik egy embert, illetve a lángszóró, na az jó volt.
Hooperék szerelme is végre félig-meddig beteljesedett, de persze őket is megzavarták. Ebben a sorozatban mindig mindenkit megzavarnak. :D Az orosz morógyvajkrém csempész hozott egy kis színt közéjük.
Max egyre jobban tetszik a pasijával együtt. Kár, hogy az lett a vége, ami. Valahol örültem, lesz még áldozat, de igazából csak Papa és Eddie halt meg, úgyhogy egy ilyen csata után nem gondolnám, rajtuk kívül mindenkinek meg kellett volna megint úszni. Az írók túl kegyesek, meg hát Papát ki sajnálja? Simán el tudom képzelni, hogy kétféle véget csináltak: amiben Max meghal, és amiben nem. Gondolom az utóbbit szavazták meg. Mondjuk érdekes húzás volt, mert ezzel megmutatkozott Eleven valódi ereje, illetve az, hogy Max nem akart már élni a bűntudat miatt, később mégis éles helyzetben azt mondta, élni akarok. Ez lett belőle: vegetál szegény.
A verőkosaras srác volt az, akit a legjobban utáltam ebben az évadban, jobban, mint Vecnát.
Vecna külseje amúgy zseniális, örülök, hogy nem használtak CGI-t(csak egy picit).
Most már tényleg lehet, jön a világvége, legalábbis Hawkinsra most már tényleg nagy baj vár. Látszott a végén, hogy ami kialakult, a néggyé vágott város, na az már őket is kétségbe ejtette. Először Elevent is, de aztán látszott rajta az elszántság. Meglátjuk, mit hoz az 5. évad.
Összességében az évad egésze jól sikerült. Az utolsó két részt én eléggé elnyújtottnak éreztem, viszont mindent beletettek a készítők, amit akartak. A legerősebb és legjobb rész a 4/4-es volt. Én nem örültem annak, hogy Max megint előkerül azzal, hogy úgymond “visszamegy” pl.
A zeneválasztás néha jól eltalált lett, de néhol sokkal jobb számokat is betettem volna. A végén a Siuxsie and the Banshees meglepett, nem sokan ismerik ezt a zenekart, úgyhogy ennél azért a végére elmosolyodtam örömömben. :)
Kérdések, amik felmerültek bennem, jól értem-e? Tehát Vecna is egy része a lenti mind flyerhez csatlakozott? Az a homok vagy mi volt Oroszországban is? Az beleszállt az emberekbe, és meghaltak. Ennyi? Ha nem Vecna a főfőgonosz, akkor hogy irányíthat lent mindent?
Illetve Nancy beszámolt valami szörny hadseregről, ami még nem történt meg, de látta, ezt nekünk is mutatták, vagy túl nagyot pislogtam? Nem rémlik, csak hogy meséli.
A 80-as évek hangulata annyira még mindig nem jött át, hiába a díszletek, zenék, valami plusz hiányzik. Talán a gondolkodás nem 80-as évek. Én ebben nőttem fel, mégsem kapott el a nosztalgia.
Összességében azért ez egy szuper jó sorozat, nem hiába a nagy hpye. Várós lesz az utolsó évad.

strangerfann - 2022. 07. 02. 16:54

– SPOILERT TARTALMAZ –
– ANNAK AKI MÉG NEM LÁTTA A FINÁLÉT –
– MÁS IS GONDOLT ERRE? –

Csak szerintem szállt Max-be Vecna? Volt az a 1-2 perc amikor megállt a szíve ugye? És ezt Vecna eltervezte, erre utalásokat is tett. 11-nek is mondta ugye, hogy majd te is hozol vissza. Mivel ugye 11 nyúlt bele Max szívébe vagy hova és élesztette vissza vagy ilyesmi.

(Amúgy igen, megölhették volna Max-et, pláne hogy széttört az összes végtagja már meg a szeme is szétvérzett, és Vecna nem meghalását egyértelműbben is közölhették volna, mint hogy szétlövik, tüzelik ezerrel és csak úgy eltűnik a ház elől a teste, aztán reped a föld a rendes világban.)

irgum76 - 2022. 07. 02. 17:05

Strangerfann:

nem ilyen részletesen de nekem is megfordult a fejemben ez

zlcsik - 2022. 07. 02. 17:10

SPOILERES

Két hete még nem is nagyon tudtam, mi ez a sorozat, aztán megnéztem így egyben a 30+ részt, éppen jól időzítettem a fináléra.

Ilyen látószögből nézve érdekes, de az eleje tűnt izgalmasabbnak, a végén néha kicsit már unalmas volt egy-egy rész, a Tizi- és az orosz szál, utóbbi főleg a negyedik évadban elég gyenge volt. Jó, Egy története azért ütött a félévadzárón, bár amikor kiderült korábban, hogy ő a fater mészárlásánál a kórházban halt meg (láttuk, mások egyből), ott valamire gyanakodhattunk.

A katonás szál teljesen fölösleges volt (ja, szó nélkül irtja egymást a hadsereg meg az orvosi CIA…), nem is sikerült elrendezni (Sullivanék a felvezetés után a végéről már kifejezetten hiányoztak). Furcsa volt, hogy egymás után három évadban eljátsszák a sok csapat szitut, akik persze sosem tudnak egymásról (jaja, a mobilok korában ez de fura), ez a végén így egyben nézve már unalmas. Most legalább annyi előrelépés történt, hogy eleve beharangozták a végén az 5. évad sztoriját, nem a nulláról kezdjük – bár ki tudja, Hawkins lakói megint gyorsan elfelejtik a történteket, ugyan ki botránkozna meg a hullák-eltűnések-fura állatok-tűzvész-hullák-földrengés-szektáshullák után egy kis hamuesőn…

Biztos jó lesz az 5. évad, hátha nem jön vissza többé semmilyen formában Papa, hátha lesznek áldozatok is (vicc, hogy szegény Eddie-t merték csak kinyírni…), és hátha ha legközelebb Tizi találkozik a halottnak hitt nevelőapjával, az nem úgy jön le, mintha a fater éppen az esti műszakból toppant volna be a vártnál két sörrel később.

irgum76 - 2022. 07. 02. 17:22

Zolij:

ez akkor sem stimmelt ha csak kutyus volt
az sem mikor kitáraznak 5 kalasnyikovból a kisbuszra és egy lyuk sincs rajta
vannak benne hibák de elfogadható mennyiségben

de a 9. részben még nagyobb badarság is van

SPOILER

Hopper Vs Demagorgon…

ubul - 2022. 07. 02. 17:33

strangerfann

érdekes felvetés, akár lehet ez is. irgum76 részéről is jó volt az észrevétel a vegetálásról korábban, mert ebbe akkor, mikor néztem, bele se gondoltam, nem is ütött úgy akkorát, mint most, belegondolva az egészbe. Mert ugye miért hagynák amúgy életben a forg.könyvírók, ha nem terveznek még vele valamit? Ettől függetlenül én még mindig dühös vagyok arra a gyávaságra, hogy itt azért nem lett body count nagyon az elhalálozások között, max az oroszokat lehet nagy számban mérni :D tudom, hogy nem egy Trónok Harca, nem is várná az ember, de nem egy karakterrel már nem tudtak ebben az évadban mit kezdeni. És igazából Max is ilyen volt valamilyen téren, az ő hiánya azért lenne “rossz” , mert ő nagyobb kedvenc volt, mint egy Jonathan pl, de attól még az egész évadban annyi szerepe volt, hogy végül ő legyen az áldozat a rossz gondolatai miatt.

Az viszont jó, hogy legalább kiderült, nem Vecna hozta létre a másik világot, vagyis az már létezett előtte is. Voldemorti szerepét már más kérdés, hogy tölti be, visszaemlékezéseknél volt még orra :D

korum - 2022. 07. 02. 17:48

Spoler:

Hát, én nem tudok sírni azon, hogy nem nyírtak ki szimpatikus főszereplőt, sőt… ne is nyírjanak ki, nem kell nekem az ilyen fölösleges tétnövelés.

Kisebb szereplőket lehet :)

Mammut - 2022. 07. 02. 18:07

“Hopper Vs Demagorgon…”

Conan kardja mindent üt :)

Jokki - 2022. 07. 02. 18:43

Látom sok a csalódott ember, én nem tartozom közéjük. Nekem durván jó volt ez az évad is végig.

Némi spoilerezéssel Maxhez csak annyit fűznék hozzá, hogy nem értem, mit nem értenek egyesek azon, hogy meghalt de mégsem?
Ahogy mondta a doki is: 1-es kiszívja az emlékeit, az érzéseit, mindent. Másszóval mire 11 megmentette a testét, odabent már nem volt senki.
Ennyire egyszerű ez.

Egyébként meg szerintem semmivel se volt rosszabb, mint az előző 3 évad. Ami nekem legfőképpen tetszett, hogy sok mindenre magyarázatot kaptunk ebben az évadban, értelmet nyertek olyan momentumok, amiket nem értettünk az előző 3-ban. Még jobban tetszett, hogy végül is a pozitív főhős tényleg pozitív, nem pedig valami eszement tömeggyilkos, akire néha rátör a jótékonyság. Nálam ezek is fontosak. És a jó zenék, amik passzolnak a filmhez. Mert láttunk mostanában filmet olyan zenével ami tényleg jó, csak éppen fikarcnyit se passzol a filmhez. Itt ez is profi volt. Szóval nekem semmi gondom vele, nagyon tetszett.

David33 - 2022. 07. 02. 19:21

@Atis08: “Tizi csak akkor lát ürességet, ha az emberke halott! Nem mellesleg utána elkezdett,, havazni,,!”

Ez így nem igaz hiszen mikor Willt kereste akkor is sötétség volt csak sokat kellett sétálnia amíg megtalálta. Ne feledd, az üresség lényegében a hely ahol a személy van de nem látja a környéket csak az embert. A “havazás” csak annyit jelent hogy kezd egybeolvadni a két világ. Egyébként Max csak kómában van ezt el is mondták, tehát a tudata lehet máshol pl Vecnánál ahogy fentebb is írtam. A 4. áldozat meglett azért szakadt ketté Hawkins de Max csak 1 percig volt halott.

@Linzer Lohan: Papuskát ha jól rémlik nem láttuk meghalni csak hogy ráugrott a Demakutya. Utána történhetett bármi de lehet rosszul rémlik.

@strangerfann: Erre én is gondoltam kb 1 percig aztán eszembe jutott, hogy akkor látta volna őt El mikor bement Max elméjébe. Ha mutatták volna Vecnát mikor Nancy-ék szétégették és lelőtték akkor tudnánk hogy mit csinál és nem lenne kérdés. Így meg gondolkodhatunk ki tudja meddig mire kiderül hogy hol van és mit csinál. Bár szerintem nyilvánvaló, valahol gyógyulgat amíg a két világ összeolvad.

juhaszvik - 2022. 07. 02. 20:20

Ami még nem világos, hogy mi történt Hawkinsszal. Egyrészt volt egy jelenet a végén, amikor mutatták távolról, és egy nagy tűz-/füsthalmaznak tűnt az egész. Másrészről viszont a tornateremben is laktak és pl. Wheelerék is hazamehettek összepakolni. Nekem ez a kettő valahogy nem passzolt össze. Nyilván lesz majd jelentősége az ötödik évadra, hogy mi maradt hátra. Amúgy amolyan epic háborús lezárás szaga van az egésznek. Akcióorientált utolsó évad várható.

Mammut - 2022. 07. 02. 20:51

“Amúgy amolyan epic háborús lezárás szaga van az egésznek.”

Épp ezért nem örültem, hogy mindenki elhagyta a várost. Kit aprítanak majd a szörnyikék?

Gandalf - 2022. 07. 02. 20:59

SPOILER

Két oka van, hogy Maxet nem végleg és visszavonhatatlanul ölték meg:
1. Dramaturgiai ok: A negyedik évad legfelemelőbb és legkatarktikusabb pillanata volt a korábbi megmenekülése (4. rész vége). Ezt teljesen kiherélték volna azzal, ha meghal. Az a jelenet visszamenőleg minden erejét elvesztette volna és értelmetlenné vált volna.
2. Narratív ok: Nyilván az 5. évadban sok mindent lehet építeni arra a kérdésre, visszahozható-e a tudata vagy sem.

zlcsik - 2022. 07. 02. 21:24

Amit még nem értek: miért volt olyan fontos, vagy egyáltalán miért kellett behozni azt, hogy a másik világban két évvel korábbi minden? 85 helyett ott csak 83-at írnak? Pusztán a pisztolyok miatt, vagy lemaradtam valamiről? Mert ez így gagyi, ha csak a pisztolyok.

A másik: Egy sosem próbálta meg kiszedni a nyakából a chipet? (Amiről amúgy semmi sem derült ki, ez hiba.) Nem kérte meg Kettőt, Hármat, a többit, várt Tizenegyre? Minden gyerek nagy tárgyakat mozgatott, néha még embereket is, azt a kis bigyót csak kiszedték volna.
És először Egy menekülni akart Tizivel: ha nem érnek oda épp a katonák, akkor nincs semmi gond, szépen elmenekülnek, nincs a mészárlás, nincs a másik világ, nincs a sorozat..? Egy másodperc alatt változott meg Egy?
(Amúgy Tizi jelleméhez hozzátartozik, hogy az első évadban simán megölt 5-6 katonát, akik nem feltétlenül voltak gonoszok.)

Ja, és érdekes a demogorgon-demodog. Mindenkit felzabálnak, kivétel a két nagyágyú tudós, Papa és Owens, őket csak enyhén megcsócsálják…

irgum76 - 2022. 07. 02. 22:00

Zlcsik:

“85 helyett ott csak 83-at írnak?”

gondolom az idő is kitekeredett Tótágasban

“Egy sosem próbálta meg kiszedni a nyakából a chipet?”

nekem úgy jött le, hogy a chip azért volt, hogy gyengítse a képességét
lehet próbálta de nem volt elég erős hozzá
és, hogy miért várt 11-ig valószínűleg a többiek nem voltak elég erősek és/vagy naivak, hogy kiszedjék belőle

Sifur - 2022. 07. 02. 22:20

Hát ez borzasztó lett a végére. Ha a karaktereket vizsgálom, van értelme, de a sztori borzasztó… Az agyon hypeolt befejezés meg nem lett jobb egy 2000es évek klisé szuper hős vagy akció filmjénél. Semmi súlya nem volt, kiszámítható…
Ettől függetlenül még így is erősebb mint egy Obi-Wan, de nagyon elfáradtak már az írók és nem mernek váratlant húzni

Borderline - 2022. 07. 02. 22:30

zlcsik:
“Egy menekülni akart Tizivel: ha nem érnek oda épp a katonák, akkor nincs semmi gond, szépen elmenekülnek, nincs a mészárlás, nincs a másik világ, nincs a sorozat..? Egy másodperc alatt változott meg Egy?”

Akkor az egy másik sorozat lett volna. :)
Amúgy 001 lenyomott egy komoly társadalomkritikát még a tervezett szökés előtt Elnek, amiből lejött, hogy vannak (lennének) világuralmi tervei.
Meg azért azt se felejtsük el, hogy 001 (akkor még Henry), simán kiirtotta a családját is, szóval annyira nem volt idegen tőle az erőszak.

romanista - 2022. 07. 02. 22:45

Vegyes érzelmeim vannak ezzel az évaddal kapcsolatban.
1. epizód uncsi volt, utána már jobban alakult. Utolsó epizód nagyon el van nyújtva.
Felleg fentebb elég jól megírta, amit én is gondolok.
Annyi különbséggel, hogy sztem az első 2 évad hozta igazán a 80-as évek hangulatát és színesebbek is voltak, ez a 4. évad elég nyomasztó lett már, átment horrorba és a felnőtt gyerekek sem alkotnak maradandót igazán. Mike baromi irritáló és hogy 11-nek bejönne egy ilyen kis ronda nyomika, hát…
Amikor mentek sóért a pizzériába a kiscsávó a pultban ahogy beszélt, az óriási volt:-)
Összeségében jobb évad volt, mint az előző.
Kíváncsi leszek az utolsó (?) évadra.

@ Mammut
“Conan kardja mindent is üt:)

zlcsik - 2022. 07. 02. 23:18

És ha már Conan – nekem a Star Wars jött le, ahogy Papa emberei ugyanúgy állnak be, várva a hadsereget, ahogy Leia katonái készültek a csatára, reméltem is, hogy az ajtón a Sullivan-brancs helyett Vader rohamosztagosai lépnek ki

Borderline - 2022. 07. 03. 11:01

Hát… Nekem ez az utolsó két rész eléggé lehúzta ezt az évadot. Fölöslegesnek éreztem a baromi hosszú játékidőt, a sztori nagy része inkább fárasztó volt, mint izgalmas.
A Part 1 fináléjával ráadásul jó magasra került a léc és ezt érzésem szerint nem sikerült megugrani.
Nem mondom, hogy nem tetszett, mert rossz azért nem volt, csak az előző 7 részhez képest éreztem színvonalesést.
Az apokalipszist idéző lezárás nekem pl tetszett, Fulci A pokol hetedik kapujának zárójelenetét idézte, ami az egyik leghatásosabb final scene ever. Jó, volt benne egy nagy adag Mordorosság is. :)
Szóval úgy vagyok vele így utólag, hogy talán jobban jártunk volna, ha az első etappal, a csúcson fejezték volna be ezt az évadot. Persze akkor elmaradt volna a kötelező évad végi final fight.

ubul - 2022. 07. 03. 11:13

Amúgy egy dologra valahogy nem térünk ki, vagy csak én siklok át, de most így belegondolva, és orosz szál: hogy az istenbe kerültek a demorgorgonok oroszországba, ha ott nincs kapu? Mert erre nem volt utalás, sőt, csak Hawkinsban nyíltak eddig kapuk.
Mégis valahogy orosz földre kerültek, meg még volt egy aduász szörnyeteg is, ami szintén elkerült valahova.

Szóval én reménykedtem benne, hogy globális probléma lesz, és mindenhol lesznek kapuk, de végül megint csak Hawkinsban ragadtunk az évad végére, elfelejtve jópár dolgot.

Jó, tudom, még tehetnek pontot az i-re, de attól még elég mostohán van kezelve ez a szál. Időből kitelt volna pedig.

Alterego9 - 2022. 07. 03. 11:37

Az mondjuk evidens hogy Max föl fog még ébredni, nem tudom láttam-e már valaha olyan sorozatot amiben egy évad végi halált átcsináltak volna kómára, csak azért hogy aztán a karakter a következő évadban ágyban párnák közt haljon meg vagy örökre ott feküdjön.

Eddie halálát az évad eleje óta sejtettem, nem nagyon volt számára narratív kiút hogy visszatérjen a normális életbe, a folytonos menekülés és szégyen témája meg annyira ki volt hangsúlyozva nála hogy nyilvánvalónak tűnt hogy vagy az lesz a veszte, vagy az lesz a kontraszt.

Mellette még Steve-re gondoltam volna amikor szó szerint elkezte ecsetelni hogy oké, ő most ezennel átesett a fő karakter-szálán a jellemfejlődésével, legfeljebb egy nagy boldog családot szeretne az utópisztikus jövőben.

Benjy - 2022. 07. 03. 12:45

SPOILER!!!!

Az évad első felét kimondottan szerettem, de ez a Part 2, főleg a fináléval tipikusan a két szék között a pad alá esete. Ahogy olvasom többfelé a véleményeket, azzal kapcsolatosan egyértelműnek tűnik a konszenzus hogy nagyon sok volt a 150 perc. Főleg hogy a tényleges tartalom nem volt annyi.

Oké, ki kellett szolgálni a rajongókat is, de szerintem ezt az évadot sokkal feszesebb keretek között is el lehetett volna mesélni. Azt is sajnálom, hogy Kate Busht ennyire túlhasználták. A 6×04-ben Max menekülése az egyik legszebb és legszívbemarkolóbb sorozatos jelenet volt az utóbbi években. Erre a fináléban Vecna “legyőzésénél” megint elő kellett vele hozakodni…

Aztán persze ott van a mérleg másik nyelvén, hogy még mindig élvezet nézni a sorozatot, és nagyon sokat hozzátesz az élményhez a látvány és a láthatóan beleölt eszméletlen pénz mennyisége.

Winnie valamelyik korábbi kritikában írta, hogy okosan használták az évad során a fan servicet az írók. Na nálam pont az évad végére ütközött ki, hogy a sorozat megroskadt a hatalmas méretekig felsrófolt hype, és a közösségi média elvárásai alatt. Mondjuk én nem vagyok hatalmas fan, ezért kíváncsi is vagyok winnie mit fog írni, benne hogy csapódott le a finálé. A folytatás azért jöhet, de bennem most alaposan takarékra vették a várási fokot.

strangerfann - 2022. 07. 03. 12:50

Mondjuk simán lehet, hogy Max meghal a következő évad vége előtt, előtte meg valamit még segít nekik a tudatával. Vagy az első részben akár és aztán be darkosodik az egész sori az ütne, kicsit átlépnének pár korlátot, hogy az utolsó évad legyen a legjobb mind közül.

Az egész világra is kiterjedhetne ez az egész nem csak Hawkins-ra. Ami lehet így is lesz, főleg, ha több éves időugrással kezdünk. A főcím előtt így a kamera felmehetne, valami király zene kíséretében az ég felé, hogy látszódjon az egész bolygó ahogy piroslik meg villámlik, meg ilyenek, mekkorát ütne. Meg túlélők lennének már csak, mint Walking Dead-ben és menekülnének emberek a demokutyák elől meg ilyenek.

Olyan fura, hogy több sorozatnál mintha nem mernének olyanokat lépni, amik akkorát ütnének pedig, hogy csak na. Oké nézettség, meg ezek, de meg lehetne oldani, hogy részről részre hozza a színvonalat és mindig legyen libabőr. (Bár lehet, csak a Lost-nak sikerült ez leginkább.) Ezeket szabályozzák a rendezők felett álló valakik, illetve szabályok, vagy miért lehet ez, nem értem néha.

Bikuci - 2022. 07. 03. 13:17

Hoppernek milyen már a keze? Végig lángszórózzák a kardot, ő meg simán felkapja…

Elnar - 2022. 07. 03. 14:43

Na, ledaráltam az egész évadot elejétől tegnap óta.
Szerintem a legjobb volt eddig.

SPOILER (talán)

A zenék még mindig zseniálisak (Pl. a Dance with the Deadnél jobbat elképzelni sem tudtam volna, de a Master of Puppets tényleg most metal ever) Ami feltűnően javult a “gyerekek” játékán kívül (Max, Nancy, Robin, Eddie) az a kamerakezelés. Egyszerűen zseniális operatőri és vágási munka lett beletéve (D&D-kosármeccs, Upside down váltások szó szerint). Aki a katonaság szereplését feleslegesnek veszi, annak csak annyit mondok hogy MK Ultra és Supersoldier Project. A valóság néh ahátborzongatóbb a fikciónál. Papa karaktere nekem tetszett, mert narratívától/másoktól függően tűnt jó vagy gonosz karakternek. Tetszett az a filozófia is, hogy még az Upside Down poklából is igazi förtelmet csak egy ember képes alkotni..
Az egyetlen dolog amit nagyon hiányoltam az Csernobil megjelenése. Oroszország, 86 tavasza, nem hiszem hogy másnak nem jutott eszébe kapcsolat. Eleve ezzel láttam igazolni az egész Hoppert elrabolják az oroszok vonalat.
Igaz, a sztori lezárásakor még mindig csak március végén járunk. Lehet, hogy a baleset az utolsó évad elejére csúszik át.

Nem zárom ki hogy a ruszkik mondtak valami kulcsinformációt erről. Nem tudom mert végig felirat nélkül néztem, az orosz részeket pedig gondolom direkt nem feliratozták gyárilag.

Ayrons - 2022. 07. 03. 15:59

A Part1ben mondták a foglyok, hogy a szovjetek Amerikából hoztak át szörnyeket. Ami több kérdést is felvet. Mondjuk hogyan hozták át őket???
Csernobil adta volna magát, hogy ott is nyílt egy kaou és onnan. De úgy tűnik, hogy Vecna miatt Hawkins a Dark Portal.

UY Scuti - 2022. 07. 03. 16:24

Linzer Lohan

Láthattuk, hogy “bepuszilta”? Én legalábbis nem.
Odáig mutatták, hogy ráugrott, de onnantól kezdve bármi megtörténhetett. Ahogy meg is történt a mázlistával.

Borderline - 2022. 07. 03. 18:01

Ayrons:
Hogy hogyan vitték a demoizéket a Szu-ba, az annak az érdekességnek a következménye, hogy az előző évadban egy komplett, szupertitkos szovjet katonai bázis épült Amerika kellős közepén. :)
Szerintem az elcseszett felütésű 3. évad következményeit szívtuk ebben az évadban is (sejtésem szerint az alkotókkal együtt) az egész szovjet szállal. Amihez amúgy tényleg adta volna magát Csernobil, ha már… Bár az is tény, hogy Csernobil kb 7 ezer km-re van Kamcsatkától, ahol Hopper raboskodott.

ubul - 2022. 07. 03. 20:19

Első évadot épp tegnap néztem végig újra, és jah, tényleg csak annyit lát az ember, hogy Brennanra ráugrik, de azt nem, hogy ki is nyírja. De nah, ez mennyire sz*r már, hogy ilyen fél jelenetekből akkor ennyi erővel bárkit visszalehet hozni, és így tök súlytalan az egész.

Most nézem a 2. évadot, feltűnt 008-as az elején. Nekem a 2. évad tökre kimaradt emlékezetből, de emlékeim szerint nem haltak meg a végén, szóval két évad óta hanyagolva van ez a szál is.

Geza Kovacs - 2022. 07. 04. 00:37

Az uccsó 2 rész feleslegesen hosszúra nyújtott dögunalom. Kiszámítható a fő vonalakban, de vannak logikátlanságok benne, meglepetés meg semmi. Az első feléhez képest nagy csalódás.

Ayrons - 2022. 07. 04. 09:32

Borderline:
Még mindig hihetőbb lenne, hogy Csernobilból vitték oda a dögöket, mint az USA-ból.
Sok minden nem derült ki a ruszkikrol…

Sragi - 2022. 07. 04. 10:26

Na most az van,hogy még mindig az utóbbi évek egyik legjobb sorozata ez minden szempontból a hibái ellenére is! (a Netflix saját gyártásúi közül pedig a Dark mellett az egyik legjobb top 3 mind a kettő).
Elég vegyesek az érzések ezzel a nyújtott fináléval kapcsolatban számomra is.
Spoileres rész fog következni innentől!
Picit nekem is hosszú lett az utolsó rész és sok katarzis és tetőpont volt ami után azt hittem,hogy vége ,de mindig folytatták. Nyilván a vége burtálisan ütött,
ahogy az Upsidedown kezd összeolvadni a mi világunkkal.
Talán jobb lett volna 3 részre szedni kettő helyett.
A karakterek közül a kosaras f@szfej rettentően irritált,teljesen kuka volt az a szál. Rendesen felkúrt ,amikor megzavarta Lucast és Max-et a házban.
Mike egyszerűen rettenetesen van megírva és nagyon unom,nem tudom miért erőltetik.
Eddie halálát sajnálom,de várható húzás volt.
Viszont Max még “él” ,én simán azt érzem ,hogy lesz még jelentősége és nem halt meg végleg csak El nem találta az ürességben. Vecna pedig mindent eltervezett ,de valószínűleg ,azért nem volt teljes a katarzis,mert Max-et nem teljesen sikerült elkapnia.
Bízom benne,hogy elmesélik az Upsidedown kelektkezését és azt,hogy Vecna ,hogyan tudta kiaknázni az ott lévő sötét entitás erejét. Egyébként látszik,hogy a Duffer tesók tényleg tudják az eleje óta hova fog kifutni a sztori(nyilván van egy csomó variáció,de a fő vonal az első pillanattól kezdve kész). Azt feltételezem,hogy Willnek fontos szerepe van az egészben,valószínűleg meg kell őt ölni vagy teljesen gonosz lesz,mert benne él a másik világ. Tehát másképp nem győzhetik le Vecnat és zárhatják be a kaput. Will az eleje óta érzi,tudja,el is mondja,de mintha még ezek után se venné őt komolyan senki és szerintem ebből nagy baj lesz.
Nem tudom,hogy az 5. évad lesz e az utolsó,de ha igen ,akkor epikus lesz és nem lesz feltétlenül happy end. Fognak hullani a karakterek,mert ezt a fajta káoszt nem élheti túl mindenki. Kiváncsi leszek ,hogy a szovjet szállal mi lesz ,mert egyébként nagyon kilógott (imádom Hoppert,Joycet,Murryt is ettől függetlenül). Viszont nem érzem,hogy globális lesz a harc ,inkább csak Hawkins,de nem feltétlenül baj,itt kezdődött minden ,itt is kell zárulnia.

Csigusz - 2022. 07. 04. 11:48

A “halállottó” nekem olyan értelemben bejött, hogy pontosan tudtam, hogy minden főbb karakteren ott a plot armor, és ez így is történt.
Akik elhullottak, azok közül max az egyik szomorú, de ő is idei szezonos figura, így vele bátrabban mertek játszani. De az, hogy a fő(bb) stáb mennyire érinthetetlen az röhejes.

“Most nézem a 2. évadot, feltűnt 008-as az elején.
…,szóval két évad óta hanyagolva van ez a szál is.”

Hálaég, a sorozat mélypontja volt az a szál, amikor 11 elmegy Chicago-ba keménykedni. Így utólag pedig pláne, nem is illik bele az egész képbe.

Sragi - 2022. 07. 04. 12:36

Azt lehet tudni,hogy egy hosszabb kommnetemet ,miért nem engedi ki az oldal?

Gaby - 2022. 07. 04. 15:37

SPOILER: hát, nekem nem jött be, hogy Max életben maradt -félre értés ne essék, kedvelem – de minek húzzuk már mint a rétes tésztát? Szegény többször “elvérzett”, akkor ment volna el inkább hősként. Egyébként elég érdekes, hogy nem merik meglépni valamelyik “főszereplő” halálát. Eddie helyett maradhatott volna Billy, számomra érthetetlen volt, hogy őt kiírták, és hoztak helyette mást. Kicsit vegyes érzések kavarognak bennem a 4. évaddal kapcsolatban. Will is mehetett volna már a levesbe akár az előző évadban is, szerepe már nem sok volt, mint színész sem nyújtott sokat szerintem. Halállottó részben jött be, lett volna még tippem. Azért várom az 5. évadot, de fele annyira sem mint a többit. A 3. volt a legjobb, na meg az első.

Hádész - 2022. 07. 04. 15:57

@Gaby:
SPOILER: Tippre Willnek nagyobb szerepet adnak a záróévadban a (mint kiderült) Vecnával való kapcsolata miatt, és kb ugyanezért maradhat Max is. Eleven nem találta az elméjében, tippre Vecna rajta keresztül fog kommunikálni odaátról (kvázi megszállja az ördög). Illetve ez lehet az egyik szál, hogy a csapdába esett elméje visszatérjen a testébe. Én most inkább Mike és Jonathan esetén éreztem, hogy nem sok vizet zavartak ebben az évadban, és még kaptunk melléjük egy tök felesleges pizzás srácot is.

kisanna - 2022. 07. 05. 10:34

off: nem tudja valaki, hogy hol lehet még kapni Hawkins pool pólót (ST x H&M)? :D

Johnny LaRusso - 2022. 07. 05. 15:44

Én a lányom miatt kezdtem el nézni az egész sorozatot. Tegnap néztük meg az utolsó két részt. Szerintem is elég lett volna két rövidebb, 1-1 órás rész, vagy egyben le lehetett volna tolni az egészet, mondjuk 1,5 órában. Számomra elég kiszámítható volt, ami a fő vonalakat illeti. Nem volt rossz, de hosszú volt. Nem érzem azt, hogy újra meg kéne néznem akármelyik részt is. Vecnát meg ezek szerint atommal sem lehet megölni. :D Azért kíváncsi vagyok, mit találnak ki rá az uccsó évadra? Chemotoxot?
Nem baj! Majd a Cobra Kai 5. évad ősszel kárpótolni fog mindenért. :) Én már azt várom nagyon.

Sawyer - 2022. 07. 05. 21:01

Ez az első évad, ahol a részek alatt tartottam szünetet, annyira unalmas volt. A harmadik évadban is szétmentek a szálak, de ott még foglalkoztak a karakterekkel, itt meg csordában vonulnak és önmaguk paródiái, Dustinnal az élen. Rengeteg a felesleges töltelékjelenet, sok a felesleges duma, sok régi szereplő csak statisztál, a plot armor mindenkit véd, és még Hooper és Papa is visszatérnek halottaikból… Grandiózus látvány ide vagy oda, a végére olyan volt, mintha egy marvel filmet néznék, hősies üvöltözések, egymás dobálása, a jó és a gonosz epicnek szánt, béna beszólogatásai… Eddig is jócskán másoltak az írók, de most nagyon elkényelmesedtek, ez a rétestészta lufi pedig talán pont még egy évadig bírja. A sok logikátlanság közül legjobban az zavar, hogy itt a sorozat vége, és a tótágasról (régen a feliratban így fordították) még mindig alig árultak el valamit, pedig az a sorozat mozgatórugója.

irgum76 - 2022. 07. 06. 08:18

kisanna:

Redbubble-n nézted már?

https://www.redbubble.com/

Tomifinn - 2022. 07. 06. 08:38

Volt itt baj bőven.

Kifejezetten gyáva lépésnek érzem, hogy Eddiet ölték meg, ahhoz nem volt bátorságuk, hogy az alapgárdából valakit megöljenek, de hát azért a csata jelentőségét érzékeltetni kell halállal meg drámával, ezért behoztak év elején egy szereplőt, akiért a fanok sem fognak háborogni. Max még kérdéses, de biztos vagyok benne, hogy nem halt meg, ha meghalt volna, akkor azt egyértelművé lehetett volna tenni már most is.

A történet tele van logikátlan és félbehagyott dolgokkal, mi lett a bázissal Papa halála után, a tábornok stb. hova lettek? Oroszországban megölték a demagorgont, hazaKatinkáztak és ennyi? Mi lett a másik két szereplővel az orosz szálból? Hogy kerültek a demagorgonok egy szibériai börtönbe, honnan tudjuk, hogy nincsenek máshol is?

A főgonosz nyilván minden évadban még nagyobb és még gonoszabb és méginkább túlél mindent, hiszen a tétet _muszáj_ (irónia) fokozni évadról évadra (=másképp nem lehet 2022-ben eladni semmit, csak hypeal). De a főgonosznak minek kellett ez az egész színjáték, ha annyira fő és annyira gonosz és erős, hogy mindent túlél?

Az elcsépelt állunk egymással szemben kinyújtott karral és vagy Tizi vagy az ellenfél nyer (de inkább Tizi) már annyira elcsépelt, majdnem beletekertem a csatába, hogy oké, tudjuk, nagyon integetnek, de mi a vége, mert magának a “csatának” semmi hozzáadott értéke.

A Metallica fanservice jó volt, azért jár a keksz a készítőknek, nálam abszolút az volt a zárórész csúcspontja, ez azt hiszem mindent el is árul.

Egyetlen szálat zárt le az éved rendesen, az pedig Papa, ott el volt végezve a forgatókönyv írói munka rendesen. Az összes többi történetszál kapcsán azt érzem, hogy -nyilván a hype miatt- nem is akartak rendes lezárást semminek, amit értek, hiszen így könnyebb folytatni az 5. évaddal, de ezt a 13 órát ennél sokkal, sokkal jobban is lehetett volna hasznosítani.

10/6 nálam az évad, és a jó pontokat a nosztalgia, az esetlenségük miatt szerethető karakterek és a Metallica adja.

walaki - 2022. 07. 07. 09:08

@Sawyer: az egyetlen, amivel egyetértek, hogy tényleg túltolták a plotarmort. A többivel nagyon nem. Nem éreztem üresjáratot, és darálni is tökéletes, nem kell szünet.

@Tomifinn: “A történet tele van logikátlan és félbehagyott dolgokkal”

Ne beszélj már zöldségeket… félbehagyott? Naná, kell valami az 5. évadra is. Na de hogy logikátlan lenne?

“mi lett a bázissal Papa halála után, a tábornok stb. hova lettek”

Ebben ugyan mégis mi lenne a logikátlanság? Majd megtudod az 5. évad elején, hogy hova lett a tábornok.

“Oroszországban megölték a demagorgont, hazaKatinkáztak és ennyi?”

Igen. Ebben sincs semmi logikátlanság. Mégis minek kellett volna történnie szerinted? Előjön a hétszőnyű monyok, összeszőrözi a karburátort és emiatt örökre Szibériában ragadnak?

“Hogy kerültek a demagorgonok egy szibériai börtönbe”

Erre konkrét választ adtak a 3. évad végén, de még ebben az évadban is felemlegették többször is, biztos, ami biztos, talán figyelni kellett volna…

“De a főgonosznak minek kellett ez az egész színjáték”

Ezt is pontosan elmagyarázza Papa, talán figyelni kellett volna…

Sparrow - 2022. 07. 07. 18:17

Nekem csak az nem tetszik, hogy mennyit harcoltak, mennyit szenvedtek, és most még nagyobb a baj, mint volt…

Sawyer - 2022. 07. 08. 11:13

@walaki

Akkor nagyon át tudsz siklani a dolgok felett.

Mint írtam, az elejétől sok a logikátlanság, engem legfőképpen az zavar, hogy a túlvilágról semmit, de tényleg semmit nem magyaráznak meg.. Ha én x éven keresztül egy ilyen világ ellen küzdök, legalább a kérdést feltenném, hogy srácok, mégis mi ez, hogyan jött létre, hogyan működik?
Másrészt kérdezni irreálisan keveset kérdeznek a karakterek is, ebben az évadban például ott húztam a szemöldököm, ahol a sportoló gyerek fellázította a falut, de konkrétan semmit nem árult el, még azt sem, hogy a haverja lebegett a tó felett és egy ismeretlen erő széttrancsírozta. A lakók pár felszínes mondat után felállnak és mennek lincselni. Ez normális?

A szereplők, akik korábban fontos szerepet töltöttek be, itt csak vannak (ugye, Jonathan?), helyettük a tök jelentéktelen füves indián gyerek jött fun factnek. A karakterek nem bontakoztak ki, a próbálkozások ott kifulladtak, hogy a párbeszédek fele nyálas bocsánatkérés, vallomás vagy tanácsadás volt, mint valami béna szappanoperában. A tinikszínészek többsége gyenge – míg korábban a színészi sutaságuk a sorozat előnyére vált, most már felnőve pont az ellenkezője.
A sportolók vadászatát nagyon bírtam, de egy idő után kifulladt, Eddie pedig az évad telitalálata, ő egyrészt jó színész, másrészt méltó utódja lett volna Billnek.

Mike-ék utazása így, ebben a formában szerintem tök felesleges szál volt, Eleven és a flashbackes labor sztori szempontjából fontos, de rettenetesen elnyújtott, Hopper szöktetése gyengén kivitelezett, kiszámítható, de valamennyire élvezhető, a nyomozás Hawkinsban viszont azért hozta a régi hangulatot, függetlenül attól, hogy a srácok itt is faékek voltak.

Nekem eddig is feltűnt, hogy az írók tök nagy kényelemben kényük-kedvük szerint változtatnak a karaktereken, vagy írnak bele öncélú dolgokat, csak hogy elérjék a tervezett kulcsjelenetet. Szóval én meg a logikát nem tudom részedről elfogadni, csak pár példa hirtelen

– Papát az első évad végén elkapja a demagorgon, itt minden magyarázat nélkül visszatér
– Tótágasról semmi magyarázat, kérdések nuku
– a hidegháború idején az oroszok egy egész hadászati-tudományos komplexumot húznak fel az amerikai kisváros alá
– egy hatalmas pókszörny futkároz a városban, szétgyalulja a plázát, de ezt egy civil sem látja, aztán megmagyarázzák, hogy baleset vót
– Hoppert az oroszok teljes nyugalomban elrabolják, miközben a katonák megszállják a környéket
– nincs semmi magyarázat, hogy az oroszok honnan szedtek saját demagorgonokat, ami egyébként mellékes is lehetne, de mivel egy egész évadot építettek erre a szálra, ez így necces
– Hopper egy pisztolylövéssel megöl egy demagorgont, de a tucat katona állig felfegyverkezve nem bír el eggyel
– Hopper a lángszóróval tökig égetett kardot simán felkapja
– Tótágas levegője úgy emlékszem, mérgező, Will mégis egy hetet eltölt ott, és a srácok is vígan elmászkálnak benn
– a katonák megölnek mindenkit a hajtóvadászatban, a srácok két nappal később meg boldogan nevetgélnek a közösségi házban, mintha semmi nem történt volna és nem lennének veszélyben
– a hidegháború közepén pár amcsi lerombol egy gulágot, aztán átskippelve valahogy HAZAJUTNAK.
– a hatóság bármiféle gyám értesítése nélkül rabosít egy gyereket, majd elszállítja egy távoli intézetbe

Ez a sorozat az elejétől egy összecopyzott limonádé, telibe nyomva utalásokkal és easter eggekkel, de eddig volt benn egy minimális mélység, most ezt feláldozták a CGI oltárán. De akinek bejön, hogy minden évadban ugyanazt eladják, aminek a végén Eleven az utolsó pillanatban vérző orral megjelenik, csapkod és megment mindenkit, hát nézze, csak ne mondja azt, hogy mennyire eredeti.
Meg még nagy a kedvencem az évadban, hogy Will szerelmi vallomásától Eli ismét erőre kap :D
Ha ezt a sztorit és minőséget függetlenül az előző évadoktól és egy 2 órás filmben adják el, szerintem a kutya nem lenne rá kíváncsi és kritikailag is maximum közepest kapna.

winnie - 2022. 07. 08. 15:17

“Másrészt kérdezni irreálisan keveset kérdeznek a karakterek is, ebben az évadban például ott húztam a szemöldököm, ahol a sportoló gyerek fellázította a falut, de konkrétan semmit nem árult el, még azt sem, hogy a haverja lebegett a tó felett és egy ismeretlen erő széttrancsírozta. A ”

de ne kezdjük el azt megint, hogy csak az történik meg, ami a képernyőn van. hiszen a srác mindenkinek elmondta, hogy mi történt. ő mondta, hogy a rendőrség is kifaggatta. és azt is elmondta, hogy (természetesen!) nem hisznek neki. (mondjuk én azt sem értem, hogy miért kellene bárki nézőnek magyarázat a túlvilágról a “mert csak”-on kívül? nincs rá magyarázat, nem létezik, csak kitalálták, hogy legyen, és bármi magyarázatot adnak rá, az csak kitaláció, szóval konkrétan mindegy is, mi a magyarázat:)

a többi felvetés egy részére is van fent válasz. és nyilván, amire nincs, arra bárki tud válaszolni, sőt, lehet, hogy 10 ember 10 féle jó választ adhat.

persze örülök, hogy ezt nem érzem annak a műfajnak, ahol minden dologra magyarázatot várnék, én is szeretem a sorozatot, de azért a rajongási fokom ennek a töredéke (nemsokára végzek a fináléval, és akkor írok róla). viszont ez még nem is valid felvetés, hogy “Tótágas levegője úgy emlékszem, mérgező, Will mégis egy hetet eltölt ott, és a srácok is vígan elmászkálnak benn”, hiszen abból kéne közelítened, hogy “nocsak, most ez a helyzet, korábban meg nem ez volt (passz, gőzöm sincs, nem emlékszem, nem is izgat:)” ez nem megkérdőjelezendő dolog, hanem “hmm, érdekes, szóval most ez van, lássuk, hogy mivel tudom ezt indokolni”.

a másik meg ugye a klasszikus “az elejétől sok a logikátlanság,”

ha bármikor bármibe bele lehet kötni, akkor az az, hogy valaki nem a karakteréhez hűen viselkedik. ez valid lehet. de az, hogy valaki nem úgy tesz, valami nem úgy történik, mint ahogy azt a több tíz millió néző egyike gondolja, az fura, hiszen, ha úgy tenne, akkor a többi néző ugyanúgy “logikátlannak” vélné a dolgokat. nyilván a sorozatot nem egy random fogyasztó logikájára írják, hanem az írókéra, amit aztán még sok tucat kézen átmegy és alakul, mindenki megrágja, hogy mi logikus és mi nem, executive producerek, rendező, színészek. akik aztán pontosan tudják, hogy hiába érzik azt, hogy valami abszolút, de totálisan megalapozott, nagyon sokan nem fogják annak tartani. vagy azért, mert másképp gondolkodnak, vagy azért, mert nincs elég infójuk, vagy azért, mert valamit nem tudnak jól. az is tök logikátlan, hogy munka közben, miközben határidőm van, 10 percet válasszal töltök, pedig megtehettem volna, hogy nem teszem. mégis megtettem. a logikátlanság része a mindennapi életnek. és ugye arról van szó, hogy percenként több tucat logikus dolog történik a sorozatban, amit a logikátlanság ellen felszólaló nem ismer el, hiába a 99,9%-os hatékonyság, nincs kalaplengetés, hanem a 100% a cél 20 dolog felemlegetésével:)

Bélabá - 2022. 07. 08. 23:34

Nekem nagyon tetszett az évad, igazából csak három apróságot változtattam volna meg.

1. Amikor Eddie mégis az Upside Down-ban marad, annak lehetett volna kimondva az az oka, hogy nehogy a devevérek átjussanak a mi világunkba a lakókocsiban lévő lyukon keresztül. Megmagyarázta volna, hogy miért áldozza fel magát.

2. Amikor Nancy-ék meggyújtják Vecnat, én izgalmasabbra csináltam volna a jelenetet, minthogy ők gyepálják, miközben Vecna égő testtel csak ott áll, elvégre neki is olyan ereje volt mint El-nek.

Nancy lőhette volna a puskával, de Vecna felrepít valami bútort ami eltalálja, ekkor Robin nekidobja a második Molotov koktélt. Erre Vecna (amolyan Dath Vaderesen távolról) felrepíthette volna fojtogatva, kinyújtva a kezét ahogy tizi, akár eltörve a karját ahogy a többi áldozatánál. Ekkor lépett volna be Steve, és a baltával lecsaphatta volna a karját. Robin leesik. Vecna felüvölt a fájdalomtól, de a másik karjával elkapja Steve-et és fojtani kezdi. Ekkor a feltápászkodó Nancy még egyet belelő, amitől Vecna megtántorodik és kiesik az ablakon.

Szerintem jobb lett volna így a jelenet.

3. Mivel túl sok a szereplő, sokan biodíszletté lettek lefokozva, ezért kinyírtam volna Max mellett Lucast, Jonathant, Murray-t, Argyle-t, és akár Robint is.

Szívem szerint Will-t is, de lehet neki valami fontos köze van az Upside Down-hoz amire még szükség lesz.

Bikuci - 2022. 07. 09. 14:44

Bélabá: Szerintem is jobb lett volna így a jelenet.

Bikuci - 2022. 07. 09. 14:47

Winnie: “(mondjuk én azt sem értem, hogy miért kellene bárki nézőnek magyarázat a túlvilágról a “mert csak”-on kívül? nincs rá magyarázat, nem létezik, csak kitalálták, hogy legyen, és bármi magyarázatot adnak rá, az csak kitaláció, szóval konkrétan mindegy is, mi a magyarázat:)”

Pedig a hírek szerint a következő évad pont erről fog szólni:)

irgum76 - 2022. 07. 09. 19:37

Bélabá:

pont azért nem volt fight mert Vecna nem volt toppon az adott szituációban
ha ereje teljében lett volna szétgyak mindenkit
vagy jön a fanyalgás, hogy persze Vecnát nem tudták volna így legyőzni

Gabiru85 - 2022. 07. 10. 22:48

@ Sawyer

Túlagonizálod ezt a dolgot szerintem. Igyál egyet és gondold át újra a dolgot. :)

Amit itt leírtál azt minden sorozatra is filmre rá lehetne húzni így vagy úgy mivel mindenhol van valami bukfenc vagy gikszer a vonalvezetésben csak kérdés az hogy akarjuk e élvezni ezen terméseket vagy minden áron csak a hibákat akarjuk felkutatni, viszont akkor felvetődik a kérdés akkor minek nézzük ezeket, ennyi erővel nem lenne szabad semmit sem megnézni mivel logikátlan elnagyolt felesleges összecsapott dolgokat fogunk látni és semmi jó nincs a mai sorozatokban vagy filmekben. Én még nem láttam tökéleteset és nem is lesz, de a lényeg az szerintem az hogy valami szinten elkapjon a gépszíj és a hangulat ami miatt nézed mégis. Szerintem minden hibájára ellenére az elmúlt 6 év egyik legjobb sorozata a stranger things minden szempontból és még fejlödött is a sorozat évadról évadra minden szinten.

Nah ennyi. ;)

Gabiru85 - 2022. 07. 10. 22:50

És különösen tetszik a sorozatban hogy a zenék amik a sorozat alatt mennek többnyire még időben is passzolnak a 80-as évek timelinejához. :)

Sawyer - 2022. 07. 11. 10:57

@Gabiru85

Nem kell inni és átgondolni, nekem ez egy limonádésorozat, amit szimplán elnézegetek, agykikapcsnak jó. Csupán reagáltam arra, hogy walaki látszólag elég elfogultan nem látja azokat a dolgokat, amiket a fanyalgók tök korrekten felemlegetnek az évad hibáival/logikátlanságaival kapcsolatban.
Ha erről van szó, ne más filmekkel gyere, még az “akkor csinálj jobbat”-érvet hiányolom a végére :D

Winnie, pont te szoktad írni, nagy vonalakban a lényeg: ha valaki néz egy sorozatot és élvezni akarja, előfordulhat, hogy önhibáján kívül kizökken, akkor elgondolkozik, hogy miért és voálá, rájön a hibákra. Itt is erről van szó, csak téged tudlak ismételni, hogy az ember azért nyomja be, hogy jól érezze magát nyilván.
Persze, vannak sorozatok, ahol nem kell megmagyarázni ezt-azt, mert ki lehet következtetni a képernyőn nem látható dolgokat, de amiket felsoroltam, szerintem jogosak. Most nem az izzó kard meg hasonlók, de például ez a 2 nappal később-felirat bedobása, vagy az előző évadban az órás pókszörny rombolása… ne már.

Krisz - 2022. 07. 18. 21:44

Sziasztok!
Amikor Nancy-ék átmentek és fegyvert kerestek a szobájában, rájöttek, hogy a múltban vannak? Csak én nem figyeltem, vagy ennek volt magyarázata? Ennek lesz valami jelentősége?

Ide írd


kötelező

(kötelező, de nem adjuk ki senkinek)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz