login |

The Boys: vége a 3. évadnak

2022. 07. 08. 21:30 - Írta: Shyllard

43 hozzászólás | kategória: kritika,

Miközben a sorozat a számomra lassú és kicsit túl depresszív kezdést követően képes volt felvenni az iramot, összességében mégiscsak egy enyhe visszalépésnek éreztem minőségben a mostani 8 epizódot az előző etaphoz képest. Soldier Boy (Jensen Ackles) egyre növekvő szerepe, illetve a sok, szinte egytől-egyig jól kitalált további mellék –és főbb szálak külön-külön képesek voltak szórakoztatni, vagy legalább fontos karakterfejlődést véghezvinni, de összességében még sem tudtam annyira összeszedettnek érezni az idei szezont.

Tele volt sok jó ötlettel a sorozat, de a nagy újdonság, Soldier Boy karaktere például nekem hatalmas csalódást okozott. A régies, elavult nézeteket valló szuperhős kontrasztja a jelen világgal még képes volt vicces momentumokat szállítani, de a végére a férfi nem tudott több lenni egy beszélő MacGuffin-nál (röviden egy cselekmény szempontjából fontos tárgy, ami önmagában nem jelent nagyon semmit sem). A 2. évadban Lamplighter (Shawn Ashmore) is hasonlóan működött, de nála több mélységet tapasztaltam, hiába sikerült a végére Ackles karakterét is egy hangyányit érdekesebbé tenni.

Mindennek ellenére szerencsére voltak Soldier Boy-nak is jobb pillanatai, de talán legnagyobb problémáját a Butcher-ékkel (Karl Urban) való összetrombitálása okozta, akikkel az interakciói nem okoztak túl sok izgalmat. Voltak nézeteltéréseik, de a végéig mégsem voltak olyan nagyok közöttük az ellenségeskedések, hogy versenybe szállhattak volna a sorozat szinte minden más hasonló karakterpárosításával. Ez talán ezért is lehetett, mert az Amerika Kapitány-paródia a „jók” közül A Fiúk vezetőjén és Hughie-n (Jack Quaid) kívül senkivel sem igazán kapott értékelhetőbb jeleneteket.

Felszínesebb elemeiben, mint a harcok, vagy a véres részletek szállításában viszont remekül működött Soldier Boy. A sorozat nagyrészt neki is köszönhetően erőszakosabb és trágárabb volt, mint valaha, s a személyes bosszúsztorija is tudott egy egyszerű, de mégis funkcionáló történetet szállítani, ami képes volt előre görgetni maga előtt a cselekményt egészen a zárásig. Viszont sajnos nem tudom máshogy értékelni a karaktert, mint egy remekül működő MacGuffin: Prezentált egy átívelő szálat, okot tudott adni A Fiúk szokásos szétesésének, miközben a téteket is képes volt emelni. De, ha mindezt lebontjuk, mi marad belőle? Sajnos vajmi kevés. A tovább mögött viszont spoileresen folytatom pozitívabb hangnemben.

Ugyanis a végén levő csavarral rögtön képesek is voltak a már sokat tárgyalt kallódó szereplőnek is egy új réteget adni. Homelander (Antony Starr) apjaként máris izgalmasabbá vált a közeledő finálé-béli összecsapáshoz vezető út, hiszen eddig is erősen kérdéses volt mennyire lesz képes tartani a szavát Soldier Boy. Ezt a belső konfliktust egészen jól sikerült is felvezetniük a készítőknek, csak sajnos a megoldás nem lett túl ügyesen megoldva.

Nagyon leegyszerűsítettnek éreztem a végén levő összecsapás összeállítását, valahogy rögtön aláásva a karakter utolsó epizódban látható elmélyülését. Egy pillanatra képes volt a hős több lenni egy papírformánál, de aztán sajnos az írók képtelenek voltak meghagyni rétegeltebb állapotában. Nem éreztem hitelesnek, hogy a karakter, aki többször is emlegette mennyire szeretne utódokat ilyen egyszerűen képes saját fia és unokája ellen fordulni (miközben az előbbi akaratlanul, de mégiscsak véghezvitte szülője bosszúhadjáratát). Ennek köszönhetően, pedig maga az évadzáróban látható harc sem tudott több lenni egy egyszerű, ügyetlenül kikényszerített harcjelenetnél, ami a környezet és közeli beállításoknak köszönhetően még látványban sem tudott túl izgalmas lenni.

Így, pedig az évad csúcsát nem is a végére, hanem a 6 részre sikerült beütemezniük a készítőknek, ami az elejétől az utolsó pillanatáig képes volt minden erősségére építeni a sorozatnak. A Herogasm viccesre és obszcénra sikeredett, (bár koránt sem a legpolgárpukkasztóbb eleme az évadnak) az egyre növekvő feszültség is jól volt tálalva, A Fiúk egymással való versengése is remekelt, nomeg a Butcher-Hughie-Soldier Boy-Homelander összecsapás is fenomenális volt. Harc terén hatalmas és érezhető súlya volt annak, hogy Homelander életében először fizikailag is meg lett izzasztva, amely momentum jelentőségét az évad végén már nem tudták megismételni.

Miközben a sorozat igazi sztárja, a gonosz Superman az apjához képest nagyon jó és izgalmas utat tudott bejárni idén. A Vought cég átvétele elégé ügyefogyott és leegyszerűsített lett, de megnövekedett hatalma és az ezzel párhuzamosan tapasztalt népszerűségének növekedése fantasztikusan működött. Starr továbbra is kiválóan tudta árnyalni a hőst, s még a hátborzongatóan undorító jelleme ellenére is képes annyi emberséget belecsempészni a szerepébe, hogy mégha szimpatizálni nem is lehet vele, de legalább meg tudjuk érteni mit miért tesz. Az őt körülvevő imádatnak köszönhetően, pedig nagyon izgalmas belegondolni, hogy mégis mi várható a folytatásban. Pláne, hogy most már fokozatosan van miért küzdenie Homelander-nek.

Mellette, a rosszak oldalán többen is kaptak jobb pillanatokat, akik közül egyedül A-Train (Jessie T. Usher) az, akivel nem voltam kibékülve továbbra sem. Voltak jó jelenetei, a sokat parodizált Pepsi-reklámra való kikacsintás is jól működött, de már régóta nem érzem azt, hogy a karakterben tényleg lenne annyi, amennyi figyelmet kap már a sorozat eleje óta. Blue Hawk-kal (Nick Wechsler) való ellenségeskedése még érdekes volt, de az utóbbi meggyilkolásával bőven lezárhatták volna a gyorsan futó történetét is. Amit nem értem miért nem tettek, mert még maga Homelander sem volt képes különösebb szerepet kiosztani a karakternek az évad vége felé.

Vele ellentétben viszont Deep (Chace Crawford) még mindig remek. Talpnyaló kétszínűsége okán továbbra is élvezet volt nézni, ahogy mindenki megalázza újra meg újra, miközben végre-valahára úgy fest sikerült stabilan beállítani azt, hogy hova is hűséges. Homelander mellett tökéletes helye van, s nem is lesz erőltetett esetében, amennyiben a következő évadban sötétebb tevékenységekbe is be lesz vonódva. Hiszen Black Noir-tól (Nathan Mitchell) el kellett búcsúznunk, akinek a saját, Soldier Boy-jal összekötött melléktörténete bár nem volt túl érdekes, de legalább viccesen meg lett animálva, s Starr karakterével való interakciói is jól sikerültek. Leleplezett „árulása” az utolsó részben tökéletesen volt ütemezve, megadva Homelander-nek az utolsó lökést ahhoz, hogy végleg mélypontra kerülhessen.

Frenchie (Tomer Capone) csapongása a kezdéshez hasonlóan most sem volt kedvencem, de Kimiko-val (Karen Fukuhara) való párosítása képes volt megmenteni most A Fiúk zsenijét. A szupererős lánnyal ápolt romantikus szála nekem még mindig nagy kedvencem a sorozat berkein belül, miközben Kimiko magára találása is működött, hiszen képes volt egyensúlyba hozni a lány belső és külső világát egymással. Méghozzá anélkül, hogy különösebben elvették volna az élét, vagy a mélységét a karakternek.

Hozzá hasonlóan M.M. (Laz Alonso) személyes konfliktusa Soldier Boy-jal is jó volt, pláne, hogy ezáltal határozottan és könnyedén képesek voltak a készítők szétszedni A Fiúkat. Nem volt kérdéses miért húzza meg a vonalat a férfi ott, ahol, miközben Butcher vak hadjáratának eltéríthetetlensége sem volt erőltetett. Utóbbi esetében, pedig vitték tovább az előző évadban megkezdett Homelander-rel való párhuzamba állítását, amelynek köszönhetően szinte már lehetetlen egymástól elválasztani a két fő ellenlábast. A Fiúk vezetőjének a halála meg már szinte garantált, így afelől sem lehet sok kétségünk, hogy a későbbiekben is túlságosan vissza lenne majd fogva Karl Urban karaktere.

A kezdéshez képest Hughie is egészen magára talált az évadban, s egész érdekes volt az, ahogy az időleges V-szérumnak köszönhetően végre valahára erőre tehetett szert. Ennek köszönhetően Starlight-tal (Erin Moriarty) való konfliktusa is jól ki lett bontva, amelyet a végére sajnos túl egyszerűen rendeztek le. Hiába volt jó látni ismételten együtt őket, nem érzem azt, hogy az évadban a kapcsolatuk megjelenő problémái olyan egyszerűen félresöpörhetők lehetnének, mint ahogy azt láthattuk. Ami kár, ugyanis Homelander mellett Starlight volt az, aki az évadban szerintem a legjobb utat járta be. Magára találása és erőre kapása remekül épített az előzményekre, miközben sajátos, sokszor szentszerű értékrendje is lejjebb lett tolva annyival, hogy ne legyen már a karakter túlságosan is szentfazék.

Szóval összességében a karakterek önmagukban jól tudtak működni, s az egymás közötti konfliktusaik is hitelesek voltak. Legnagyobb problémának A Fiúk oldaláról azt tartom, hogy egyre kevésbé elfogadható, hogy Homelander miért nem megy és szimplán öli meg mindannyijukat. Ezt, pedig főleg a következő évadnak lesz muszáj megoldania, hiszen Ryan (Cameron Crovetti) sincsen már Butcher-éknél elrejtve, így meg mással nem nagyon magyarázható Homelander tétlensége, minthogy „nincs kedve hozzá”. Ez a hozzáállás, pedig a többi szereplőből is sugárzott most, aminek köszönhetően a legtöbb összecsapás eléggé erőltetetten lett felvezetve. Ugyanis legfőképpen csak Soldier Boy mozgatta a történéseket, akinek bár indoka volt a tetteire, de mivel a karakter maga semleges volt, nem tudott olyan erős összetartó erőként funkcionálni, mint kellett volna.

Röviden, meg minden kiemelt hibája ellenére is szinte páratlan sorozat A Fiúk. Számomra kicsit túl sokszor és értelmetlenül trágár, viszont a celeb-világ és a világot uraló profit-orientált szemlélet kifigurázásában továbbra is remekel (az külön irónia,. hogy Amazon Prime Video-s a sorozat) és akció terén is látványos többnyire. S bár alapvetően minőségben gyengébbnek éreztem a 3.-at a 2. évadnál, a mostani építkező jellegéből adódóan még bőven lehet, hogy kifizetődő lesz a mostani történet, ami mégiscsak jelentősen képes volt előre mozgatni a történet legfontosabb szereplőit. Csupán Soldier Boy-t sajnálom, mert esetében úgy érzem most nagy ziccert hagytak ki a készítők, ami már csak a színész miatt is nagy kár.

43 hozzászólás Ne habozz!

JKJ - 2022. 07. 08. 08:32

Ez az évad mindent teljesített, amit beígért. Néhol még túl is szárnyalta. Le a kalappal a készítők előtt!

Asd - 2022. 07. 08. 11:00

Nem csalódtam a fináléban sem. Black Noirt sajnáltam, reméltem hogy összecsap Soldier Boyyal. De a Homelander vs Soldier Boy visszavágótól is többet vártam. A Ryant játszó gyerek engem nagyon idegesít, pedig a következő évadban biztos sokat fog szerepelni. Úgy tűnik náluk családi vonás a pszichopataság. :D

SJ - 2022. 07. 08. 12:35

Én viszont csalódtam a fináléban: az a baj, hogy a következő szezonban olyan erőkkel kell szembenéznie megmaradt hőseinknek, amely együttvéve keményebb, mint ami eddig összesen eléjük tornyosult.
Tipp: betársul melléjük Edgar, benne még bízom, hogy van a tarsolyában valami meglepetés a összeálló, “Két szupi, meg egy kicsi” ellen, ha nem ez, akkor ötletem sincs, hogy lehetne kivitelezné, hogy kiegyenlítődjenek az erőviszonyok?

irgum76 - 2022. 07. 08. 17:08

szerintem nagyon jó lett ez a finálé

Black Noir kibelezésével jól megalapozták a harc súlyosságát
lehetett izgulni ki lesz a következő áldozat
mindkét oldalon hiszen Pl Homelander szeretjük gyűlölni és mi lett volna nélküle a továbbiakban?

Rubber Duck - 2022. 07. 08. 21:46

Colby Minifiet megnézném valami jó kis komédiában.

Oldern - 2022. 07. 08. 22:57

Szerintem Black Noir animációi minden csak nem vicces, tekintve hogy egy mentálisan sérült karakterről van szó. Pure tragédia volt az egész szála, és mint ilyen, nekem speciel fájt.

Konen - 2022. 07. 08. 23:32

Hát nálam ez az évad úgy volt 10/10 ahogy elővan írva. Butcher Homelander ah lézerezték Soldier Boyt majd egymásra néznek az évad egyik legnagyobb jelenete volt.

a_n_d_r_e_w - 2022. 07. 09. 03:07

Szerintem sem hozta az evad az elozoek szinvonalat. Sot.

Egyedul Starr fenomenalis jateka, ahogy megprobal emberseget csempeszni es arnyalni a karaktert es Ackles fele erzett szimpatiam tudta megmenteni. Karakterekkel nem volt bajom, es nagyjabol karakterhuen is cselekedtek, de MM a sorozat melypontja. Most komolyan ugy probaljak eladni mint moralis kompasszt, hogy kozben elore megfontoltan es tervezetten akar megolni valakit, aki egy baleset soran veletlenul indirekt modon felelos a rokona halalaert? Tenyleg erre epitettek fel a hatalmas bosszuvagyat ami tonkretette az egesz eletet? Borzasztoan nincs egyensulyban a dolog es vegtelenul ellenszenves es gyenge karakterre tette a szememben.
Soldier boynak is nagyobb volt a fustje mint a langja, lathatoan nem tudtak mit kezdeni vele az irok, logikatlanul cselekedett a vegen, az egesz konfliktus eroltetett lett es az igazi szuperkepesseget, ami csavart vihetett volna a dolgokba, megpedig hogy kepes masok kepessegeit elvenni meg egyszeruen nem hasznaltak semmire.
Noirt evadokon keresztul epitgettek, ezert? El lehet terni a forrastol, sot szerintem nehol meg jol is tettek, de a kepregenyes Noir karaktere legalabb hozta azt a fordulatot, amit igert, itt meg kapunk 1-2 viccesnek szant animaciot meg egy vegtelenul bugyuta lezarast. Grat.

Az evadra 4/10, 2 tobbi karakter miatt, akik tudtak mukodni, 1+1 pedig Starr es Ackles jateka miatt.

Ayrons - 2022. 07. 09. 07:09

Baleset? Indirekt? Fullra lejött, hogy a drága Amcsi kapcsi nem csak homofób, de rasszista is.
Egy feketék lakta környéken egy mezei bűnöző ellen a lakásokon át dobálta az autókat. Szegény biztosan nem tudta, hogy laknak a környéken.
Pont lejött, hogy nem érdeklik a civil áldozatok, úgy volt:cég eltusólja.

Sparrow - 2022. 07. 09. 09:11

Igen, Soldier Boy akart gyereket, de nem ILYET: Homelander menthetetlen, ezért akarta megölni.

Szuper volt ez az évad is. Jó volt végre Maeve-t harcolni látni Homelander ellen. És milyen drámai volt látni, hogy Ashley-nek már kihullott az összes haja. És a végén a Starlight-Homelander tüntetés megmutatta, mennyire agymosott fogyasztózombik ott az emberek. Tele volt efféle sokkoló pillanatokkal az évad. Le a kalappal.

Sifur - 2022. 07. 09. 09:22

Jó évad volt, de kezdenek az írók kiszámíthatók lenni, és még az se hal meg akinek epikus halált adnak… Ha nem fejezik be hamarosan, kezd súlytalan lenni számomra, az évad záróban is szerintem lapos lett a csata, mert tudni lehet ki nem fog meghalni mert imádják a rajongók…
Várom a kövi évadot, és remélem lesz egy kis megújulás

Acheron - 2022. 07. 09. 10:52

SPOILERES.

Imádom, de az utolsó rész nem kifejezetten tetszett. A legvége pláne nem. A kezdő súlytalansága a történéseknek tényleg komoly problémája lehet a sorozatnak, ha így folytatják. Epikus halálnak tűnő jelenetek, ami végül is kiderül, hogy még sem az (Maeve – Soldier boy). Soldier boy gyötrődése, majd az összecsapott, hirtelen jött döntése, csak, hogy legyen egy kötelező kiegyenlített harc a fináléra. Persze oké, csak nem így kellett volna szerintem. Mi lett volna, ha pl meggondolja magát, és az utolsó rész inkább arról szólt volna, hogy Homelander + Soldier boy elől kellett volna menekülnie a csapatnak. És végül csak pár szereplő halála árán sikerült volna megmenekülni. Hogy aztán tényleg tűkön ülve várjuk a kövi évadot, hogy ezzel a még nagyobb problémával, hogy fognak megbirkózni a hőseink. Persze, az erőviszonyok iszonyat felborultak volna, de pont ez lehetett volna a lényeg.
Simán belehetett volna áldozni így a Maeve-t, de akár a Black Noir-t, meg még nemtom. Mindegy.

Apropó. Elég logikátlan halála lett (Black Noir-nak). Úgy értem, elmegy, aztán visszajön csak, hogy meghaljon. Kilométerekről látszott, hogy ez lesz. Semmi konkrét terve nem volt, arra hogy Homelander megkímélje az életét. Persze értem, hogy elmebeteg, de akkor is. :D
Kinyírták az egyik legkedveltebb karaktert. Már ahogy nekem lejött a social media reakciók alapján. Imádták ezt a zakkant, szótlan gyilkost.
Akiről megjegyzem, én, aki nem ismerte a képregényt, ledöbbentem, hogy mennyire más szerepe van ott. Durva, nézzetek utána. :D
A legvége meg. Hát, oké. Ez szerintem már a ló túloldala. Szatíra ide vagy oda.
Homelander simán lemészárol brutálisan valakit, mindenki előtt, és a tömeg egy pár másodperces sokk után tovább ujjong, és visítozik örömében a kedvelt szuperhőse után. Hagyjuk már. Ennyire ne essünk már túlzásokba. Egy ilyen jelenetnek pont annak a kritikus pontjának kellene lennie, amikor kiborul a bili, és Homelander pszichó énjéről teljesen lehull a lepel.
Ne az legyen már a nagy szatirikus fordulat, hogy ennek ellenére imádni fogják.
Ilyen soha nem történne, hiába olvasom, hogy ez mekkora húzás, és micsoda görbe tükör. Ugyan már. Az emberek össze-vissza fosnák magukat. Az egyetlen ami jó volt abban, az a pár másodperces sokk, amit ez követett.
Ryan-ből meg szerintem csinálnak egy Brightburn-t. Ami rendben van, ilyen szülői mintaképpel. :D
Csak ahhoz túl keveset szerepelt eddig, hogy az a legvége beteg mosoly igazán üssön.

Szóval, a Shyllard véleményével egyetértek. És persze félreértés ne essen, ismételve önmagam. Továbbra is imádom ezt a sorit. :D

Nézőke - 2022. 07. 09. 10:56

Hosszú lesz:
Jót tett volna a történetnek,ha:
– Starlight feltámadása és ereje legalább olyan epic lehetett volna, mint egy SPOILER most évadzárós másik sorozat szuperlányánál.

Erre kapunk egy szimpla energialöketet, ami kb 1 másodpercre vetette hátra SB-t. Itt azért kiderülhetett volna,hogy végtelenhez közeli ereje lehetne, és akkor legalább lenne egy szentfazék gondolkodású, de megfelelő körülmények esetén bivalyerős ellenfél HL ellen.

– Ha meghalna valami fontos(abb) karakter. pl Maeve pont így lett volna jó, ráadásul miféle logika az, ha elveszti az erejét,akkor emberként lezuhanva nem hal meg? Maeve, Kimiko, stb… kihagyták a ziccert.
Shyllard-al értek egyet, kihagyták az “erő elvesztése SB által” ütőkártyát. Mint anno a HEROES sorozatban, elpackázták Peter képességeit, holott a legerősebb karakter lehetett volna (remélem már nem spoiler ennyi év távlatából)
De van egy érzésem,hogy nem véletlenül jegelték, fog ez a képesség még visszajönni, hasznára a Grace vezette… CIA?nek?

– Edgar kihasználatlansága. Igen jó lett volna,ha valami mesterterv a háttérben formázódna. pl. bizonyára van némi rendes V készlete.
Ha Kimikónál működött, miért ne működne Maeven? Vagy bárki máson, aki lojálisabb a rendszerhez, és így el lehetne tüntetni HL-t?
Vagy akár V24-ekkel megoldani, 2-3 Butcher szintű képességgel ki lehetne iktatni.

De összességében mégis üdítő kivétel nézni ilyen szuperhősös történetet.

Tippre Edgart fel fogják keresni, de legelőször a fejrobbantós csajt kéne likvidálni.
A-Train talán végre átáll a jó oldalra, és Ryan is az apja ellen fog fordulni majd. (Bár a legidegesítőbb karakter…Hughien kívül :D )

Várjuk, köszönjük az írást.

kis_zsú - 2022. 07. 09. 11:08

Nekem is kissé csalódás volt Soldier Boy szempontjából. Alig szerepelt benne, pedig lett volna benne potenciál, és szerintem Ackles jó is volt abban, amennyit mutatták. Az énekelgetése, a mostani világra csodálkozása, a PTSD-je… Csak hát kevés volt. A Hősgazmusos rész se ütött nagyot, viszont az utána lévő rész volt szerintem az egyik legjobb az évadból.
Deep-et meg szinte már sajnálom, mindig mindenből rosszul jön ki, de közben az egyik legviccesebb karakter, sok abszurd jelenete van, Aquaman-t nagyon lealázzák vele. 😂
Starr és Urban játéka még mindig elismerésre méltó, és Ackles is tudott magából több színt mutatni.

heidfeld - 2022. 07. 09. 11:35

Ahogy olvasom, páran elmennek az “apróság” mellett, hogy Soldier Boy mennyire gonosz, önző, ahogy Black Noir is nem győzte aláhúzni..Nem véletlenül tette azt a csapata, amit…
Azokat a pillanatokat imádtam, amikor Solider Boy kifejtette véleményét a dolgokról, “táncolt-énekelt”:D:D
Gurultam a nevetéstől.
Belőle kaphattunk volna többet, illetve Maeve méltatlanul keveset szerepelt.
Csapat dinamikájának megbomlása is negatívum, kicsit túltolták a drámát.
De!
Nagyon átgondolt, jól felépített történetet kaptunk, remek alakításokkal. Harcok is tetszettek.
Humoros, de nagyon elgondolkodtató kritikákat mutattak be. Néhány részen, meg annyit nevettünk, hogy nekem, még fogyni is sikerült.
Határozottan jó tempóban indult az szezon, főleg az előzőhöz képest.
Kripke véleményével, hogy 22 rész nyomasztó-és fárasztó, és mivel töltsék ki, határozottan egyet is tudok érteni.
Ám nagyon kevés a 8 epizód.
The Legend nagyon tetszett. Me Too kompatibilisnek, még 5 %-ban sem mondanám… Nézném is a spin-off-ot, jó 40 évvel ezelőtti dolgaikról.
Nyinyácskát is várnám vissza!
9/10 járhat a 3. felvonásra!
Nagyon remélem, hogy jövő tavasszal nézhetjük a következőt!

JKJ - 2022. 07. 09. 11:45

Csodálkozva olvasom, hogy itt mennyien kedvelik a Deep karakterét. Nekem egy percig sem hiányozna ha meghalna. Sőt. Rossz nézni a pojácáskodását.

walaki - 2022. 07. 09. 12:03

Az egyetlen szuperhősös sorozat, ami nézni bírok, és még mindig nagyon ott van.

Én nem éreztem azt, hogy gyengébb lenne az előző évadokhoz képest. Sőt, itt-ott kicsit durvábbra is sikeredett (félholt kórházi ágyon farokkiverős meg egyéb durva abberáltságban és vérföcsögős jelenetekben nem volt hiány, az tuti). Az is tetszett, hogy Starlight meg Hugie összerúgta a port, Maeve szála is érdekes volt, A-Train jellemfejlődése se volt semmi, meg úgy a többieké mind. Noiré tényleg kicsit furcsán végződött, de sebaj. Homelander zárójelenete, Ryan sanda mosolyával a végén meg abszolút szenzációs!

@JKJ: dettó. Engem a talpnyalása irritál, de nagyon. Ráadásul még szcientológus is! (Állítólag ex, de a szákták ritkán engedik el csak úgy a tagokat.) Szóval nagyon nem hiányozna.

polovcev - 2022. 07. 09. 12:42

Az igazat megvallva Noir semmit nem adott hozzá a történethez. Ez persze igaz volt a képregényes karakterére is, de ott legalább a végére kiderült, hogy voltak saját tervei, motivációja. Megismertük a hátterét, de sokkal többet jelentett volna, ha nem csak egy szótlan gyilkos, aki minden negyedik epizódban bukkan fel és tesz valamit.

A-train-t lassan ki kellene írni, mert az ő története sem megy sehova. Bár lehet a következő évadban végre virít valamit, hiszen sem a családja, sem pedig Homelander nnem akar tőle semmit. Ha eléggé összeomlik akkor még lehet belőle valami.

A Deep nekem soha nem volt kedvencem, de értékelem, hogy nem csak díszletnek van a háttérben, mint a képregényekben. Sőt igazából mindegyik mellékkarakterre igaz, hogy érdekesebbek, mint az alapanyagban.

Már csak abban bízom, hogy végre felbukkan egy-két haszontalan, gyorsan eltakarítható hős, mint Mazeltov vagy Pusspuss.:)

Alma - 2022. 07. 09. 13:06

Black Noir halálán kívül volt bármi értelme az évadnak?
Soilder Boy ugyanott van ahol indult.
Butcher a hetedik részben újra jó fiú lesz? Nem. Ugyanolyan mint volt az első évad óta.
Kimiko nem akar ölni, micsoda drámai ív. Aztán ugyanolyan lazán öldös mint eddig. Volt értelme? Nem.
Mi lesz a negyedik evadban? Csak nem van egy fej robbantó, egy szuper gyerek meg egy repülő főgonosz? Mióta van ez így? A fejes nénit nem számítva kb az első évad óta
De a lényeg hogy milyen jó paródia meg mekkora görbe tükröt mutat😊
Hatalmas kikapcsolódás és jó a sorozat, de iszonyatosan túlértékelt. Az első evadig oké, hogy milyen szatirikus, de ma már ezzel az egy érvvel nem lehet megmenteni a teljes sorozatot

Mann - 2022. 07. 09. 15:00

Ez egy filler évad volt, kb semmit se adott hozzá.

spoileres évadösszefoglaló:

Stan Edgar, (aki a háttérből irányít és kb mindenre felkészült, simán félreállítják és erre nem volt kb 5 tartalékterve) Noir, Maeve kiírva. Starlight hivatalosan is csapatot vált, Ryan is. Közben jött és ment pár karakter. A főhősök baromságokat csináltak, de megbocsájtottak nekik. Pár mell és némi testnedv, h legyen miről posztolni. Butcher haldoklik, de a jövő évadban meggyógyul. (talán pont Homlander ad neki transzfúziót) mintha megint írósztrájk lenne…

519 - 2022. 07. 09. 16:28

Ez volt a filler évad? Amikor Sevenből már csak 3-an maradtak, Starlight kitálalt, Ryan pedig látszólag átállt? Ehhez képest a második évadban kb. annyit mozdult előre az egész sztori az első és az utolsó részhez képest, hogy a világ megtudta, hogy lettek a szuperhősök. Az tényleg filler évad volt. Erre viszont szerintem ez semmiképp sem mondható…

heidfeld - 2022. 07. 09. 16:54

Jobb volt ez, mint az előző. Sokkal gyorsabban indult be.
Egy-két dolgon meglepődtem, mint Edgar.
Rendelkezésre álló játékidő szűkössége/készítői szándék? miatt, pár karakterre bántóan kevés idő jutott.
Ninácska, The Legend különösen tetszett. Főleg utóbbiban vannak hatalmas lehetőségek.
Soldier Boy – Mintha elhúzták volna mézesmadzagot. Nem vagyok Ackles-rajongó, de annyira jó volt a szerepre, minta róla mintázták volna..Énekelgetés- “táncikálás”:D Gurultam a nevetéstől.
Mindenki, aki régről ismerte Solider Boy-t, elmagyarázta, hogy mennyire gonosz, rosszindulatú, törtető. Nem győzték erre felhívni a figyelmet.
Ennek fényében, miért kell csodálkozni a fordulaton?
Viszont, rettenetesen szórakoztató volt a jó negyven évvel ezelőtti vélekedései a világ dolgairól. Kaphattunk volna többet!
Csapat dinamikájának megbomlása lett némi csalódás, illetve túl lett tolva ehhez kapcsolódó drámázás.
“A” fejlődött. Deep nagy kedvencem.
Nagyon működtek a társadalmi kritikák. Több volt a humor, ami feltétlen pozitívum. Tetszettek az akciók-verekedések is.
Szépen, tudatosan lett felépítve. Előrébb lépett.
Erős 8.5/10

troc - 2022. 07. 10. 10:06

Jobban tetszett mint a 2. évad, de a lezárással nem vagyok teljesen elégedett. Noirt így kiírni, ellenben Maeve-t, aki alig szerepelt így visszahozni? De annyi baj legyen, várom a következő évadot.

King Leaonidas - 2022. 07. 10. 13:36

Csináltak újra egy olyan évadlezárást,mint az előzőben. Így ezt a sorozatot a végtelenségig lehet húzni mindenféle tét nélkül. Vagy amíg a nagyérdemű rá nem fog unni és ez nincs valami jól

winnie - 2022. 07. 10. 14:20

A nagyérdemű a sorozatra nem fog ráunni, és ez az érvelés, bár jól hangzik, a készítőket nem tudja mozgatni, mert egyrészt gőzük sincs a nézettségről, másrészt már az aktuális szezon premierje előtt elkezdenek dolgozni a következő évadon, tehát nem tudnának “reagálni”. persze értem, amit mondasz, de ez a sorozatoknak a lényege. a tét nélküliséget mondjuk nem értem, mert tét mindig lesz, de nem egy konkrét történetet mesélnek el, aminek van eleje és vége, hanem a világban történnek a dolgok, amiknek most van egy fókusza, és a világ nem szűnik meg, számtalan dolgot lehet mesélni benne, ezért is jön a spinoff. (a lényeg persze az, hogy ez képregény-adaptáció, és a képregények is végtelenítettek, azok valóban az érdeklődés fennmaradásáig készülnek, ha ongoingok. és itt a képregény 72 füzetet ért meg, tehát még van miről mesélni.)

Nade - 2022. 07. 10. 15:52

Hát… Nem lett jobb/izgalmasabb/durvább, mint az előző évad

Tomtaker - 2022. 07. 10. 18:43

Az utolsó rész rettenetesen gyenge lett, óriási csalódás. Soldier Boy egy kiaknázatlan lehetőség, Imádom Kripke munkáit és az eddigi évadokat is szerettem, sőt kifejezetten jól felvezették a finálét, de itt a szereplők saját maguknak mondtak ellent azzal, hogy Homeander mellé álltak..könyörgöm az évad arra épített hogy Homelandert eltegyél láb alól erre egy kis sz**os gyerek felborít mindent, és tök feleslegesen. A 4. évadot már nem biztos hogy lesz gusztusom elkezdeni.

Tomtaker - 2022. 07. 10. 18:45

@winnie

Képregény adaptáció de teljesen mind1 hány füzetből áll ha köze nincs az élőszereplős sorozatnak ehhez. Annyi a változtatás hogy a képregényt szinte teljesen figyelmen kívül hagyja.

Ela1010 - 2022. 07. 11. 02:28

Jensen Ackles ellenere nekem ez a szezon valahogy gyengenek hatott. Nem akarom elhinni, hogy Soldier Boy csak ennyi lett volna. Spoiler! Nem lehetett volna Homelander fiat vkinek elvinni a kepbol es hagyni, hogy SB lerendezze Homelandert? Pl Maeve kiugorhatott volna vele az ablakon.
Egyáltalán hogyan sikerült SB-t elkapniuk es legazasitani! Szerintem SB-al jobban jartak volna, mert ot talan a jo oldalra is allithattak volna miutan Homelandert elintezi. Talan az unokaja vegett megvaltozott volna. Bizom benne, hogy meg elokerul ez a karakter. Marcsak Jensen Ackles vegett is.
Azt sem ertem, hogy a V-t Kimiko eseteben eleg egyszer beadni? Miert nem adjak be ugyan azt par megbizhato embernek, aztan mindjart none az eselyuk Homelander ellen.
Nehez elhinni, hogy Frenchie nem akarna maganak beadni, hiszen allandoan megserul.
Remelem a kovetkezo szezon ennel mar csak jobb lesz.

Pistyke - 2022. 07. 11. 14:37

Jó lett volna ez az évad, de az utolsó részt szerintem eltolták. Az elsőtől a hetedik részig sőt még talán a nyolcadik rész első feléig, kétharmadáig egész jó volt, de aztán a lezárás elég logikátlanul sikerült.
Építgették Black Noir karakterét aztán snassz módon kinyírták.
Soldier Boy a hetedik rész végén azzal hívta fel Homelandert, hogy változott a helyzet, mert ők apa és fia, de aztán itt már simán megölné. Most akkor minek is hívta fel egyáltalán? Lehetne mondani, hogy csalódott benne, ahogy mondta is neki, miután váltottak pár szót, de már eleve úgy ment oda, hogy végez vele.
Homelander a főellenség, de hirtelen a fia Ryan miatt Butcher és mindenki más is Soldier Boy ellen fordul és már nem is akarják, hogy megölje.
Soldier Boy egyébként nem tűnt olyan rossznak, mint amilyennek próbálták beállítani. Egy agresszív erőszakos bunkó volt aki verte és terrorizálta a csapatát, de megölni csak azután akarta őket, hogy rátámadtak. Ami MM családjával történt, sem feltétlenül volt szándékos, inkább úgymond nem törődött a járulékos civil veszteségekkel. MM rasszistának is nevezte, bár nem volt semmi ilyen jellegű konkrét megnyilvánulása. Persze egyértelműen negatív karakter, de Homelanderhez képest a kisebbik rossz. Érdekes módon hű maradt a Butcherrel kötött szövetséghez még a saját fiát is hajlandó lett volna elintézni, végül pont azok fordultak ellene akik eleve erre kérték.
Érdekesek voltak az erőviszonyok is, anno a Herogasm-on hárman is alig bírtak Homelanderrel, most Soldier Boy egyedül simán nyakon ragadta, aztán Maeve egyedül szintén jól helybenhagyta, pedig korábban félt tőle. Fura az is, hogy a v24-től Butcher nem csak állja de keményen vissza is osztja a kapott ütéseket a sorozat legerősebb szupereivel szemben.
Apropó v24. Ugye 3-5 adag már halálos, szóval akkor Hughie is bőven megkapta. Az elsőt oroszországban, a másodikat mikor elkapták a Crimson Countesst, a harmadikat a Herogasm előtt, a negyediket akkor mikor Mindstormot keresték az erdőben. Butcher csak kettővel vett be többet az elsőt amikor elintézte Gunpowdert és az utolsót a végső harc előtt. De már korábban az erdőben is folyt a füle és az utolsó részben már Hughie-nak is.
Maeve elvesztette a képességeit a robbanásban, de túlélte a zuhanást, de azt hiszem ezt más is észrevette, ez elég logikátlan, hasonlóan A-train korábbi megmentéséhez, akinek rekord idő alatt ültettek be új szívet és még a donor is pont megfelelő volt. Ellenben Noir aki szinte elpusztíthatatlan, most puszta kézzel átüthető Homelander által, aki pedig korábban mintha tartott volna tőle. Ja és Maeve is lézerálló, mit kiderült.
Végül a legnagyobb dolog más is írta előttem. Homelander nyíltan legyilkol egy civilt, csak mert az megdobta a fiát egy papírpohárral, a fanatikusainak lehet hogy ez oké, de ez nem önvédelem sima gyilkosság. Ezt nem lehet eltusolni és ezért felelősségre kellene vonni, persze ki tudná megtenni az egy másik kérdés. Van egy igen erős ellentábora is, szóval ez simán polgárháborús helyzetet teremtene. Elvégre el tudná képzelni bárki, hogy egy valódi helyzetben egy bármilyen csoport vezetője büntetlenül megölhet egy ellentüntetőt egy nyilvános rendezvényen, ez még egy fantázia világban is elég erős.

winnie - 2022. 07. 12. 07:27

“Elvégre el tudná képzelni bárki, hogy egy valódi helyzetben egy bármilyen csoport vezetője büntetlenül megölhet egy ellentüntetőt egy nyilvános rendezvényen, ez még egy fantázia világban is elég erős.”

sok mindenre mondtak ilyet az elmúlt években, és sok mindenről kiderült, hogy lehetséges. ez is benne lehet. amerikában is voltak érdekes felmentések, pedig gyilkosokról volt szó.

Pistyke - 2022. 07. 12. 17:33

Hát igen, voltak durva dolgok világszerte, és főleg amerika az ahol elég szürreális dolgok történnek. De mondjuk ha az ottani választások idején akár egyik akár másik oldal elnökjelöltje nyíltan fejbe lőne valakit, aki megzavarja a beszédét akkor az nem maradhatna következmények nélkül. Legalábbis remélem.

irgum76 - 2022. 07. 12. 18:08

Pistyke:

azok leginkább radikálisok voltak Stormfront rajongók
ergo ná*ik
akik örültek, hogy végre egy libsinek megmutatta Homelander, hogy hol a helyük

Pistyke - 2022. 07. 12. 18:59

Ezt vágom, azért is írtam korábban, hogy a fanatikusoknak bármi belefér. Na de mi van a társadalom többi részével? Melyik jóérzésű átlagpolgár tolerálna egy olyan szuperhőst aki civileket gyilkol? Azért a fejloccsanás után hirtelen elég fagyos lett a hangulat. Amíg egy valaki el nem kezdett ujjongani a tömeg nem tudta mit reagáljon de aztán sodródtak a hangadóval.
Külön érdekes, hogy ez az ujjongó fanatikus MM lányának a balfék mostohaapja volt, aki a fekete választott családja révén nem tűnik tipikus náczi szimpatizánsnak.

irgum76 - 2022. 07. 12. 19:01

“Melyik jóérzésű átlagpolgár tolerálna egy olyan szuperhőst aki civileket gyilkol?”

ez majd a következő évadból kiderül

Pistyke - 2022. 07. 12. 19:56

Sajnos egy évet várnunk kell, pedig nézném már nagyon. Tippre, szerintem egyfajta polgárháborús helyzet kellene, hogy kialakuljon. Homelander fanatikusai az egyik, Starlight támogatói a másik oldalon. Szerintem Stan Edgar is visszatér. Illetve a fiúk nagyon megbánják, hogy nem engedték elintézni Homelandert és talán kénytelenek lesznek Soldier Boyt is visszahozni a hibernációból, ha le akarják győzni. Kérdés, hogy az hogyan állna hozzájuk, miután elárulták.

hümm - 2022. 07. 12. 23:31

A The boys, bár tocsog a vérben, nagyon nehezen engedi el a főbb szereplők kezét. Homelander és Meave a zseniálisak, de brutál plot armourt kaptak. A második évadzáróban is zavart, hogy a nagy összecsapásban egyedül Butcher feleségét és Stormfrontot sikerült kiiktatni, a régiek megúszták, és lényegében visszaállt a status quo. Ami most történt, az talán annyival rosszabb, hogy a fiúk konfliktusát Homelanderrel nem tudom már komolyan venni, hiszen a pillanat törtrésze alatt lepacsiztak vele Ryan érdekében. Ha tovább nézném a sorozatot, úgy lennék vele, hogy egyék meg, amit kifőztek.

irgum76 - 2022. 07. 13. 07:41

” talán kénytelenek lesznek Soldier Boyt is visszahozni a hibernációból”

én arra számítok, hogy kísérletezgetnek vele az amcsik is
és kinyernek belőle valami anti V szérumot, sugarat valamit
ha így lenne akkor a Fiúknak lenne valami igazán ütős kártyájuk
illetve Butcher is talán megmenekülhet az agyrohadástól

irgum76 - 2022. 07. 13. 07:41

beragadt a kommentem légyszi engedjétek ki

humorpalanta - 2022. 07. 15. 12:07

Miért nem megy és gyalulja le a srácokat Homelander?

Mert egyre inkább apafiguraként tekint Butcherre, miközben ő maga egy lázadó kisgyerek. Soha nem volt apja, soha nem volt olyan, aki szembeszállt volna vele és megmondja neki, hogy mit és meddig. Edgar próbálkozott kontrollálni őt, de nem apaként, hanem zsarolóként, lenézve őt.
Ezzel szemben Butcher annak látja, ami. Egy kontrollálandó kisfiú és úgy is kezeli. Ez akarattalanul is olyan irányba mozgatja Homelander karakterét, hogy apaként látja Butchert. Igen, megtámadta, meg akarta ölni, de ez beleillik egy kisfiú lázadásába, mikor úgy érzi, hogy az apja elárulta.
Ráadásul a fiúval egyre több szál köti őket össze, érzelmileg is. Most meg már figyelnie kell arra, hogy a fiú Butchert ugyanúgy apjaként szereti és ha nyilvánvaló hadjáratba kezd ellenük, a fiú sosem bocsátja meg, s akkor tényleg mindent elveszít Homelander.

irgum76 - 2022. 07. 15. 15:20

Humorpalanta:

akit meg anyjaként szeretett és kortyolgatta az anyatejét annak meg leégette a fejét… :)

- duplagondol - 2022. 07. 17. 10:13

Én sem gondolom azt, hogy teljes képtelenség, amit az utolsó jelenetben látunk. Persze, a társadalom TÉNYLEG csendes többsége nem lesz vevő rá, mint ahogy a valóságban sem volna az. De aki figyeli az Amerikából érkező híreket és látja a képeket az állami törvényhozásokban fegyveresen sétálgató tüntetőkről, egészen addig, hogy tavaly már a Kongresszus épületét is erőszakkal foglalták el, az érezheti, hogy arrafelé nagyon a határon mozognak.

Mindent elborítanak az alt-right médiában az összeesküvés-elméletek, egy Homelander mintájaként szolgáló egocentrikus, nagypofájú populista idióta négy éven át az elnöki székben ült és újra erre törekszik, a woke ellenkultúrája hasonlóan radikális és kompromisszumokat nem tűrő, közben pedig a fegyvermánia erősebb az országban, mint valaha. Ugyan mi indokolja, hogy ilyen helyzetben fegyelmezetten tartózkodjanak az erőszaktól, nem pedig akár az ellentüntetőkre is simán lövöldözve?

A negyedik évadra nyilván tovább kell növelni a tétet, a készítők pedig láthatóan elindultak egy úton. Itt már nem is azt kell bemutatni, mekkora szarkupacok burjánzanak Amerikában; hanem hogy a szarnak mekkora áradata özönölHETne, ha sokan elvesztik a maradék józan eszüket is.

PositiveRush97 - 2022. 07. 20. 12:24

Az évad elejét úgy a Herogasmig én is kicsit gyengébbnek éreztem vagy inkább fókusz nélkülinek, de belegondolva milyen sok karakterünk van és mennyi szál fut, igazából élveztem minden részt, eddig szerintem is a leggyengébb évad de még mindig piszkosul szórakoztató részben a színészek fantasztikus játéka miatt is

kicsit Homelander siránkozása kezd zavarni, tudtam h nem ez lesz, de nem bántam volna ha leszámolnak vele ebben az évadban, nagyon irritáló karakter amit remekül hoz, ilyennek kell lennie, de már kezd unalmas és nem jól bosszantó lenni

Hughie és Starlight nézeteltérése fénypont az évadban :D szerintem jó, hogy nem húzták tovább a vitájukat felnőttek módjára intézték még ha abszurd szitu is nekem nagyon megölte volna ha mondjuk szakítanak

annak különösen örülök, hogy heti lebontásban kapjuk a részeket, kár amiért az első 3 egyben jött, bárcsak tovább tarthatott volna, túl hamar vége lett.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de nem adjuk ki senkinek)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz