login |

Better Call Saul: folytatódott a 6. évad

2022. 07. 15. 21:30 - Írta: Shyllard

103 hozzászólás | kategória: kritika,

A legutóbbi bombasztikus epizódot követő rövid szünet ideje alatt volt okunk miért izgulni, hiszen Jimmy-től (Bob Odenkirk) és Kim-től (Rhea Seehorn) nem éppen életük fénypontján kellett búcsút vennünk. A mostani rész, pedig nem is húzta sokáig a kialakult konfliktus kibontását, s egy hajmeresztően idegtépő részz hozott el nekünk, ami még sok karakter ismert sorsa ellenére is több mint elegendő izgalmat tudott generálni.

A készítőknek az eddigi 6. évadbéli Lalo (Tony Dalton) néha erőltetett háttérben mozgatását is sikerült teljes egészében igazolniuk, ugyanis minden eddigi tevékenységének szépen be is ért a gyümölcse, jól megérdemelt beteljesülést hozva a lassan beágyazott cselszövésének. S bár mindehhez szükséges volt az eddigi építkezés, mégis egy nagyon kompakt epizód lett ez a mostani, amely elejétől a végéig remek önálló történetként funkcionált. A kezdő snittől az utolsókig volt egy központi fókusza a résznek, amiről egy pillanatra sem ment el a figyelem. A tovább mögött, pedig spoileresen folytatom miképpen.

Két főszereplőnk kapcsolata lehet elért a törésponthoz, hiszen olyan hirtelen és vélhetőleg még egy ideig érezhető utórengéssel rendelkező döntéseket kellett meghozniuk, amelyek még a legoptimistább szemmel nézve sem söpörhetők félre röpke idő alatt. Jimmy/Saul tehetetlensége jól érezhetően mély nyomott hagyott hősünkben, aki az epizód utolsó perceiben a semmibe merengve talán élete eddigi legmélyebb pontját élhette meg. Már egy ideje lejtmenetben volt főszereplőnk, de nekem úgy fest, hogy most ért el végleg egy olyan ponthoz, ahonnan már nincs visszakozás.

Kim eddig is érintkezett itt-ott az alvilággal, de ilyen mértékben még sosem, Lalo-val való újabb traumatikus találkozása, pedig kérdéses mit fog benne kiváltani. Az íróknak sikerült a nőt egy olyan pozícióba hozniuk, hogy ezek után akár közelebb hozzák Jimmy-hez, akár távolabb, mindkét esetben teljesen érthető lesz miért is inkább az egyiket, mintsem a másikat preferálja hősünk. S úgy fest be is fog érni a színésznő ígérete, hogy karaktere szempontjából nem csak a halál lehet tragikus vég.

Ami ugye Howard-nál (Patrick Fabian) már bekövetkezett, amely szereplőnek remek megírásának ékes bizonyítéka, hogy még itt-ott a holttestét mutatva/mozgatva is meg tudtak pengetni egy-két húrt a szívemben a készítők. Szomorú volt látni, ahogy Jimmy, Hamlin mellett feküdve ismételten szembesül saját tervének következményeivel, miközben annak is megvolt a tragikus szépsége, hogy a végén egy jelöletlen sírban, egy meth labor alatt, saját gyilkosa mellett köt ki Howard. Sosem kedveltem az ügyvédet, de merész lenne kijelenteni, hogy megérdemelte a sorsát esetenkénti jellemgyengeségei okán.

Ami ugye Lalo-ról nem mondható el, ugyanis a rész kiválóságát adja az is, hogy az ő visszatérését a sakktáblára sem húzták túl a készítők. Az egyik legveszélyesebb Salamanca jött, mozgásba hozta a remek tervét, amely végül mégsem úgy sült el, ahogy megtervezte, de szerencsére nem saját mesterségesen generált szerencsétlensége okán. A Gus-sal (Giancarlo Esposito) való összecsapása egyszerre tudta megmutatni Lalo dühét és emlékeztetni minket a tetteinek indokára is, miközben a későbbi legendás Breaking Bad gonoszt is közelebb hozta a jövőbéli rémisztő mivoltához.

Gus egy ideje nagyon tétován botladozott ide-oda, de a lehetséges halálával szembenézve majdnem olyan jó monológot produkált, mint Nacho, majd azért meg is mutatta, hogy nem csak jó szervezőkészsége okán került abba a pozícióba, amibe van. Kicsit szerencsén múlott a Lalo-val való „párbajának” a végkimenetele, de a sorozatban annyira meg van minden magyarázva, hogy ennyi véletlen még éppen hihető. Még Gus klasszikus „plot-armor”-ja ellenére is.

Így, pedig összességében, legfőképpen a már említett precíz fókusza okán ez a rész tetszett nekem az évadban eddig a legjobban. Eddig is nagyon magasan szárnyalt a mostani etapban a sorozat, de annyira szépen feltette sok történetszál esetében az i-re a pontot az epizód, hogy nehéz bármibe is belekötnöm. Emellett a rész felvezette az eddig eléggé háttérbe szorult Saul utolsó mélyrepülését is, ami várhatóan képes lesz még, ha nem is számtalan meglepetéssel, de remek nézői élménnyel szolgálni. Egyedüli bánatom, hogy már csak 5 epizód van hátra.

103 hozzászólás Ne habozz!

Batistuta - 2022. 07. 15. 22:24

Nagyon jó visszatérést kaptunk.
Lalo alakítása ismét zseniális volt.
5 rész és végérvényesen lezárul a BB korszak, Kim sorsára nagyon kiváncsi vagyok, nehéz búcsú lesz.

Gábor - 2022. 07. 16. 01:00

“Szomorú volt látni, ahogy Jimmy, Hamlin mellett feküdve ismételten szembesül saját tervének következményeivel”

Ez a terv legalább annyira volt Kim terve is, sőt, ő eröltette és konkrétan miatta csinálták meg azon a napon amikor, Jimmy beérte volna kevesebbel is.

Taylor - 2022. 07. 16. 10:34

Nincsenek szavak.
Vince Gilligan és Peter Gould a legnagyobbak!
Ha a hátralévő 5 részt nem rontják el (nem hinném), a BB és a BCS ikertornyok lesznek.

totoro - 2022. 07. 16. 17:09

Valahol a második évad elején akadtam el vele pár hete, Breaking Bad nagy kedvenc, de eddig ez nem rántott be. Bíztassatok valamivel, beindul végre, vagy nyűglődés még évadokon keresztül?

Shyllard - 2022. 07. 16. 17:23

totoro: nagyon lassú karakterdráma. Szerintem nagyon megéri kitartani mellette, mert iszonyatosan kifizetődő, de nagyon más, mint a BB, a mostani “húzósabb” utolsó évad alatt is. Szóval, ha nem a te kenyered csak a BB miatt szerintem nem érdemes szenvedned vele.

troc - 2022. 07. 16. 17:35

Rossz emberek csinálnak rossz dolgokat költői szépséggel ábrázolva. Páratlan, csak Gilligan tudják ezt.

Amikor Kim közelít a házhoz, megáll előtte majd látjuk ahogy a házat bebórító fa árnyéka megremeg.
Vagy a temetéses jelenetben Gus rájuk szól ‘Easy!’ – micsoda búcsú Howardtól…

imre - 2022. 07. 16. 18:46

totoro: sokkal jobb mint a BB, csak saját magaddal bszol ki ha nem nézed.

Snipers - 2022. 07. 16. 20:09

Tony Dalton másik kivételes sorozata:

https://www.imdb.com/title/tt2280066

Snipers - 2022. 07. 16. 20:10

Tony Dalton másik kivételes sorozata: Sr. Ávila (4 évad)

Dave - 2022. 07. 17. 00:44

Én leginkább amire kíváncsi vagyok a lezárással kapcsolatban, az a BB utáni szál kimenetele. Le merném fogadni, hogy Kimet ott fogjuk viszontlátni a hosszú különlétük után, ami majd jól megkönnyezi a szemünket. Szegényt nem tehetik csak úgy el láb alól, nem érdemelné meg, ha egy haláli esettel lenne lezárva ez a csodás karakterfelépítése. Bízok egy sad, de happy endingben.

Taylor - 2022. 07. 17. 10:59

@Dave: Hú nem tudom mi lesz Kimmel, de én mindig is úgy képzeltem ennek a sorozatnak az végső képkockáit, hogy a hosszas különlét után a Gene-es szál utolsó 5 percében találkoznak, nem beszélnek sokat, beszállnak egy kocsiba és elhajtanak.
Nagyon menő lenne szerintem, erősebb is, mint egy szomorú vég.
Így a fantáziánk döntené el, hogy merre visz tovább az útjuk, jobban bevésődne.
Még ha picit El Caminos befejezés, akkor is.

Amúgy Kim szerintem nem fog meghalni, Chuck/Nacho/Howard/Lalo után már unalmas lenne, ha neki is ezt a véget írták volna.

Sawyer - 2022. 07. 17. 14:18

Engem is most már jobban érdekel Kim sorsa, szerintem túléli, különben Jimmy nem lenne olyan önfeledten vidám fickó a BB idején. Howard halálán reális, hogy túlteszi magát pár év alatt, de Kimén nem.
Örülök, hogy az alvilági szál remélhetőleg lezárult, és most már tényleg Saulra fókuszál a sorozat.

totoro: én harmadik vagy negyedik alkalommal kaptam rá, nem a lassúsága miatt, hanem inkább az ügyvédi szálat éreztem unalmasnak. A sorozat felétől viszont visszahoztak BB-s karaktereket, akikkel beindult a kartell előzményének bemutatása, amit először szerettem, de mivel tudom, hogy mire fut ki, nem tud olyan katarzist kiváltani belőlem, mint másokból. A fordulatok számomra nem olyan ütősek, ellenben a jelenetek és epizódok keretbe foglalása zseniális, érezni, hogy szívvel-lélekkel odateszik magukat a készítők.
Ha a BB nagy kedvenc, szerintem megéri megnézni, minőségileg magas a léc, és remek kiegészítése + várhatóan Saul szála is ezzel lezárul a sorozat utáni időkben, akárcsak Jesse-é az El Caminóban.

Benjy - 2022. 07. 17. 17:49

“5 rész és végérvényesen lezárul a BB korszak”

Pedig én annyira bízok/bíznék benne, hogy Gilligan folytatja az univerzum bővítését valamilyen formában.

Őszintén sajnálom, hogy a végéhez érkezünk, mert a BCS epizódok nézése egészen egyedi élményként szolgál. Végtelenül közhelyes hasonlattal élve, mintha egy minőségi borból innék egy pohárral egy fárasztó nap végén.

Nálam a 6×08 kb. az év epizódja volt. Mind színészileg, mind rendezésileg, mind írásilag. A sokat vitatott Nacho halálbeszéd is más megvilágításba került, hiszen arra visszagondolva imprózott Gus is a bunkerban. A legfontosabb pedig hogy úgy tudtak pattanásig feszült hangulatot teremteni, hogy a legtöbb karakter sorsával nyilvánvalóan tisztában vagyunk. Úgyhogy az 5×08 után Vince Gilligan és Gordon Smith ismét emlékezetes 50 percet alkotott.

Batistuta - 2022. 07. 18. 10:22

“Pedig én annyira bízok/bíznék benne, hogy Gilligan folytatja az univerzum bővítését valamilyen formában.”

A meglátásom az, hogy pont ott tartunk, ahonnan már nem lenne szabad tovább építkezni, hiszen megismertünk minden karaktert. Nyilván Gus motivációja és életútja adhat még pluszt, de nincs rá szükség(em).

Taylor - 2022. 07. 18. 13:54

@Batistuta:
Én egy Jesse Pinkman-ről szóló The Last Frontier című sorozatot tudnék elképzelni, ami Alaszkában játszódik.
Teljesen új karakterekkel, csak Jesse lenne ismert.

Picit anti Breaking Bad lenne, itt nem a bűn utja lenne bejárva hanem a bűnhődésé, hogy hogyan tudja Jesse feldolgozni a történteket.

Ennek szellemében Alaszka hidegének is nagy kontrasztja lehetne New Mexico hőségével szemben, és az operatőri munkát is megnézném amit Gilliganék megálmodnak egy ilyen tájra.

Első sorba venném a jegyet.

Batistuta - 2022. 07. 18. 14:33

@Taylor
Végülis a Dexterben is jól mutatott a környezetváltozás.

Természetesen vevő lennék egy jól felépített koncepcióra, viszont itt inkább az a kérdés, hogy valóban szükség lenne-e további történetekre bármely karakter szempontjából nézve? Félre ne értsd, a BCS is megtudott lepni, most inkább azt nem látom reálisnak, hogy van-e olyan karakter, akinek a háttere, motivációja nagymértékben, számottevően egyedivé tudna tenni egy új spinoffot. Ahogy írtam is Gusban látok potenciált, csak nem évadokon keresztül.

Sawyer - 2022. 07. 18. 21:51

Többször említették, hogy szeretnének még ebben az univerzumban alkotni, jó is lenne, de én inkább egy független sztorit néznék, inkább kevesebb kapcsolódási ponttal. Például egy jó kis DEA-s-beépülős sztori, amiben egy Hank-kaliberű fickó rakja be a gengszterek közé a másik főhőst, az ilyen még adná is magát a sok – nem erőltetett – utalással. Csak a régi karaktereket ne erőltessék már, Jesse is szép volt, jó volt, de ennyi.

Shyllard - 2022. 07. 19. 06:39

Nekem is inkább egy független sztori tetszene, akár egy post-BB, ahol ugyanabban a városban, de teljesen mást követhetünk, újra építve a meth bizniszt, vagy bármi.

Quantumleap - 2022. 07. 19. 06:45

@Dave:
Én is nagyon kíváncsi vagyok Kim sorsára. Szintén azt a verziót tartom elképzelhetőnek, hogy majd újra találkoznak. Az elég erőltetett lenne, hogy a BB ideje alatt is együtt voltak, csak nekünk nem mutatták.

Valamint Walter és Jesse feltűnésére (feltűnéseire?) is kíváncsi vagyok. Vajon tekintettel lesznek-e azon esetleges nézőkre, akik az anyasorozatot nem látták? Mennyire fog illeszkedni a sztoriba?

Taylor - 2022. 07. 19. 20:03

S06E09 Spoiler.

Ugye 2004-ről 2005-re ugrottunk a rész végén?
Ti értettétek miért nem rögtön 2008-ra?

Több dolgot tudok elképzelni.
– Valami fontos még történik: itt csak Kim-el kapcsolatban érzek releváns történést.
– Valami még nincs lezárva: Azon kívül, hogy Gale elfoglalja a helyét az új laborban, nem érzek más lezáratlan szálat BB-ig (ezt se igazán).
– Csak megmutatták nekünk, hogy 1 évre rá már felállt a BB-s Saul Goodman.

Egyéb nem jut eszembe.
Ja és, ha behozzák Waltékat Saul életébe, és lesz 1-2 résznyi Saul szempontos BB-éra, remélem az nem a következő rész legvégén kezdődik el. :D

Quantumleap - 2022. 07. 19. 20:47

@Taylor:

Az itteni fejtegetés szerint 4 évet ugrottunk, 2008-ban vagyunk, és rövidesen jön Walt és Jesse.

https://twinfinite.net/2022/07/how-long-time-skip-better-call-saul-season-6-episode-9-fun-and-games/

Te miért gondolod, hogy csak 1 év telt el?

Taylor - 2022. 07. 19. 21:53

@Quantumleap:

A rendszámán 05-NOV volt, valami fehér papírra ragasztva, azt hittem ez valami utalás.
De most elbizonytalanodtam. :D

Gábor - 2022. 07. 20. 00:20

Megerősitették, hogy a következő részben már szerepelni fog Walt és Jesse :)

Quantumleap - 2022. 07. 20. 09:54

@Taylor:

Saul valami nyilvános recskázót emlegetett új ügyként. A BB-beli első epizódjában is épp egy ilyen eseten dolgozik, amikor Walterék felkeresik.

Taylor - 2022. 07. 20. 10:45

@Quantumleap:

Most megnéztem, mikor bemegy Badger-höz, szürke-piros, a rész végi jelenetben meg narancssárga nyakkendő van rajta.

Gondolom erre figyeltek volna, de passz.

Peterdi - 2022. 07. 20. 15:20

Az S06E09-ben az HHM-nél tartott gyász-összejövetel jelenete közben majdnem magam alá csináltam a röhögéstől Cliff Main arckifejezését látva.

Sawyer - 2022. 07. 20. 19:20

Ez a Kimes dolog elég hamar le lett rendezve, meg úgy összességében Saul is elég keveset szerepelt a két új részben, gondolom, hogy Odenkirk szívrohama miatt. Don Eladio nagyon megöregedett, Gus is épphogy kihúzta hihető ráncokkal a 2008-as idősávig, és én továbbra is tartom magam ahhoz, hogy rá túl sok időt fordítottak.
Kim túlélésének örülök, a következő részre nagyon kíváncsi vagyok.

Tiger27 - 2022. 07. 23. 18:09

SPOILER

Ahhoz képest, hogy mindenki ezt várta hogy majd mi fog történni Kimmel és hogyan fog alakulni az ő szála, a lehető legegyszerubb megoldást hozták össze, azzal hogy egyszerűen fogta magát és lelepett… Nagy csalódás volt, erre már volt várni…

Sawyer - 2022. 07. 24. 13:24

@Tiger27

Tuti, hogy nem ennyi volt csak a szerepe a sorozatban.
Ha mégis, akkor krva bolond leszek.

Quantumleap - 2022. 07. 25. 08:00

Tiger27: Szerintem magától értetődő, hogy látjuk még, ha majd átjutunk a BB-idővonalán a Gene-s időszakig.

Taylor - 2022. 07. 25. 16:52

@Quantumleap:

Szerintem is.
Nagyon meglepődnék, ha az utolsó rész utolsó képkockáin nem ketten szerepelnének (így-vagy-úgy).

Ádám - 2022. 07. 26. 13:02

Nem igazán tetszett ez a rész, olyan vontatott volt, mintha Tarr Béla rendezte volna.

Gábor - 2022. 07. 26. 15:47

Hát ez az új rész érdekes volt, kicsit már agyonismételtnek érzem mondjuk ezt a Slippin’ Jimmy témát, a Gene száltól másra számítottam, de majd meglátjuk mit hoznak ki ebből az egészből jövőhéten :)

Ádám - 2022. 07. 26. 16:24

ez a 10. rész olyan unalmas volt mintha maga Tarr Béla rendezte volna -_-

Sawyer - 2022. 07. 27. 10:10

Én örültem, hogy ismét Saul volt a középpontban, de valóban unalmas volt, ráadásul fekete-fehér… Fillernek elment, kár, hogy a Jeffet alakító színész lecserélték, tök nem ugyanaz a habitusa. A korábbi Jeff beképzelt és vicces volt, ez meg egy visszahúzódó kis anyuka kedvence.

Adam9456 - 2022. 07. 27. 11:15

Nekem bejött ez a rész is, vártam, hogy mikor lesz majd újra a Gene sztori előszedve. Valóban inkább töltelékrész volt, de mégis csak lezárta a sztorit a taxisofőr Jeff-el, aki felismerte Sault.
A ruharablás akció pedig nagyon vicces volt, olyan Fargós hangulata volt az egész résznek.

Taylor - 2022. 07. 27. 19:14

Milyen darabok hiányoznak még a sztoriból?

Amik nekem eszembe jutottak:
– Tuco szabadulása, a labor elindulása, Gale.
– Kimmel mi lesz 2004-2010-ig és a Gene-es időkben.
– Hogyan mutatják be a BB-idővonalat, történik-e ez alatt olyasmi, amit nem láttunk.
– Gene szála hova fut ki.
– Egy ütős lezárás.

Adott esetben egyszerű magyarázatok is lehetnek, talán azért a mostani töltelékrész, ráérnek.
De én is remélem h tényleg csak alapozás valami váratlanra. :)

JRC - 2022. 07. 28. 14:09

A Nebraska egyetemi foci eredmenyek es Taylor Martinez freshman rekordjara valo utalas alapjan a resz cselekmenye 2010 oktobereben jatszodik.

gman - 2022. 07. 28. 15:53

Érdekes, hogy Kim például miképpen fog még szerephez jutni, mert ugye a BB-ben és a Gene szálban utalás sincs rá. Vajon abban a bizonyos telefonhívásban, amelyet korábban már belengettek fog visszatérni? Az még Gene előtt van, mert novemberben esedékes, hogy megcsörrenjen a telefon. Azért mondom, hogy érdekes, mert Kim szála végülis le lett zárva, elvileg már többször nősült is Saul utána. Amikor szakítanak az pedig Saulban nem kevés neheztelést okozhat, hisz Kim roppant fontos infót titkolt el előle, tehát Saul végső soron csalódott Kimben. Nem emlékszem mikor volt a kíváncsiság faktor ilyen magasan egy sorozatzárás előtt, de ez viszi a pálmát. Fogalmam sincs mivel állnak elő a készítők.
A 11-es rész címe mindenestre Breaking Bad

Sawyer - 2022. 07. 29. 08:04

@gman

Azt honnan tudni, hogy többször nősült utána? Arra emlékszem, hogy Saul mondja Waltnak, hogy a felesége megcsalta a nevelőapjával, meg ugye volt most Kim. Kár, hogy ha tényleg igaz, akkor a feleségét nem vágták be legalább egy flashback erejéig, még ha csak poénból is.

Fingom nincs, mit terveznek a fináléban, én arra tippelek, hogy a Heisenberges történések során bedobnak egy tüskét, ami még a 2010-es idővonalon is újra előkerül és bök, ebből lesz egy hatalmas valami.

“A 11-es rész címe mindenestre Breaking Bad”

Feldobtad a napomat :)

Quantumleap - 2022. 07. 29. 10:29

Az milyen lenne, ha kapnánk egy olyan epizódot, amelyben Saul fel sem tűnik, és Walt és Jesse a főszereplők? Book of Boba Fett-1×05 után szabadon. :D

gman - 2022. 07. 29. 11:05

@Sawyer

Pontosabban Kim volt a harmadik felesége, elvileg már kétszer nősült előtte. Volt valami szövege Walternak, hogy rajtakapta a második feleségét a mostohaapjával. Biztos a BB idővonalában lesz valami adalék, lehet, hogy Jesse-vel kavart Kim

Sawyer - 2022. 07. 29. 17:46

@gman

Azt tudom, de hol derül ki, hogy 2 volt Kim előtt?

“Biztos a BB idővonalában lesz valami adalék, lehet, hogy Jesse-vel kavart Kim”

Na, azért szappanoperát ne csináljunk belőle :D

gman - 2022. 07. 29. 18:28

@ Sawyer

Mikor összeadják őket, akkor kérnek valami bizonyítékot Jimmy előző két válással végződött házasságáról.

Lengyel - 2022. 07. 30. 07:35

Azért az szép jelenet volt, amikor Don Eladio előtt vonják kérdőre Gus-t, hogy mi lett Lalo-val. Pontosan éreztem, hogy Eladio elhiszi, hogy Gus tüntette el Lalo-t, de úgy dönt, hogy gazdaságilag neki nem érdeke emiatt kinyírni Gus Fring-et, aki egyébként is egy ügyesebb és rátermettebb embere, mint az öreg Salamanca. Ez a Don csak ellenszenves, de nem hülye.

És a pincéres / borkostolós jelenetet ti hogy magyarázzátok? Csak én éreztem úgy, hogy ez arról szól, hogy Gus úgy érzi, Lalo halálával és a lerokkant Hector-ral jórészt megbosszulta a fiatalkori szerelme halálát, és talán itt a pillanat, hogy továbblépjen? Csak végül meggondolja magát azért, mert nem engedhet be valakit az életébe úgy, hogy ott illegális titkok vannak?

Sawyer - 2022. 07. 30. 17:15

@Lengyel

Semmi nem bizonyítja, hogy egy kapura játszottak, és mellette ott van, hogy a válogatós gyerekeiről beszél Waltnak, persze erről is kamuzhatott, mert egyik sorozatban sem láttuk se a feleségét, se a gyerekeit. Eddig hurrantam is, ha valaki egyértelműen “annak” nyilvánította Gust, hiszen a precizitása és a jelleme nem bizonyít semmit, de az általad említett pincéres rész után elbizonytalanodtam.
Nekem ez úgy jött le, hogy Gus és a régi üzlettársa közt valóban volt valami, a pultnál pedig ismét felizzott a parázs, de egyben eszébe is jutott, hogy ha ezt a “foglalkozást űzi”, akkor a partnere sosem lehet biztonságban.

Tomifinn - 2022. 08. 01. 14:36

Szerintem eddig is sejthető volt Gus nemi identitása, de ez a pincéres rész holt egyértelművé tette, hogy Gus minimum bi, de inkább meleg.

Nekem bejött a 10. rész, abszolút a karakterhez illő volt, Saul/Jimmy az, aki haláláig nem tanul semmiből.

A következő rész címe Breaking Bad, ennél nagyobb izgalom azt hiszem nem kellhet…

Sawyer - 2022. 08. 02. 11:33

Megnéztem, szerintem nem volt egy nagy szám, nekem ez az évad összességében csalódás. Jesse fejére rakhattak volna kevesebb sminket, elég viaszbábú beütése volt.

gman - 2022. 08. 02. 13:58

A Breaking Bad epizód: hogyan vált valaki könnyű drogról keményre.

Gábor - 2022. 08. 02. 13:59

Érdekes megoldásokkat használt eddig az évad utolsó harmada, még mindig várom mit hoznak ki ebből az egészből.

Elvileg arra kellene kifutnia, hogy Jimmy végül szembenéz mindazzal ami élete során történt vele, mivel ezidáig amit láttunk az alapján képtelen tanulni a korábbi hibáiból, a traumáit/veszteségeit pedig nem kezeli helyesen (állandóan azt hajtogatja, hogy idővel elmúlik majd, nem gondol rá, minden lesz valahogy, stb…), Chuck hasonló volt, csak az érem másik oldalán állt, és inkább a saját belső világába, a jog által alkotott szigorú szabályok mögé menekült a valóság elől, Jimmy pedig a saját felszines megoldásai mögé. Kim után elkezdett még gyűjtögetni is, lásd azt a sok felesleges giccses vackot amik között él + az egész háza is milyen.

Hasonló mentális leépülésre számitok mint Chuck esetén.

+ Jesse tényleg creepy volt, még a hangja is :D
+ A telefon alapján Kim körül valami történt amit még nem tudunk, viszont azt láttuk, hogy megint érzékenyen érintette Jimmy-t és el is kezdett megint -látszólag- hülyeségeket csinálni.

GeoCucc - 2022. 08. 02. 18:00

Persze tudtuk, hogy nem marad sok idő az időugrásra és a sorozat befejezésére, de nekem mégis nagyon hirtelen jött és a levegőben lógó volt ez az utóbbi két rész. Igen, még ha beillesztem az átugrott időbe a teljes BB-t, akkor is :)
Szerintem annak fényében, hogy a sorozat összes korábbi részében milyen aprólékosan és lassan haladtak a fejlemények, simán elbírt volna akár plusz egy évadot (vagy egyet valamelyik korábbi kárára) az, ahogyan Kim távozásától eljutunk Walter White-ig. Rengeteg történetet el lehetett volna még mesélni, ami teljessé tette volna a tranzíciót Saul két korszaka között, például azt hittem, kiderül, milyen balhé történt az irodában, ami miatt a Francesca által kitalált kellemes berendezést végül át kellett alakítani a BB-ből ismert steril belsőre. Sok minden be lett lebegtetve ilyen szempontból, amik persze nem égbekiáltó lyukak, de ebben az univerzumban azt szoktuk meg, hogy mindenről, ami elsőre furcsának tűnik, megtudjuk, hogy nagyon is nyomós okkal történt.
Sok karakter is kimaradt, akik egy részével a készítők bevallottan terveztek, ám ilyen-olyan okokból nem tudták őket megszerezni az utolsó évadra, így kompromisszumos végjátékot kaptunk. Ilyen volt Lydia; de Kubyn is meglepődnék, ha még feltűnne; Tuco sem fog már szerintem, hiszen ahova előreugrottunk, ott már halott. Az, hogy Jeffet másik színész játssza, értem hogy nem csak a készítőkön múlt, de az eddigi makulátlan professzionalitásukból nagyon kilóg. Mint ahogy az is, hogy persze mindenki rendesen megöregedett, de Saulnál arra sem figyeltek, hogy a műhaja ugyanúgy álljon, mint a BB vonatkozó időszakában. Aaron Paul kapcsán persz jogos volt az aggodalom, hogy 13 évvel később már nem fogja hitelesen adni a huszonévest, kicsit kényelmetlen is volt nézni, de persze a történet miatt szükség volt rá, és hát én is éppen ebben bíztam, hogy majd így ér össze a két sorozat. Remek megoldás, hogy a már ismert időszakból új jeleneteket kapunk, bár a 11. rész még inkább csak fan service-nek tűnt, de remélem, hogy ki fognak még derülni olyan dolgok, amelyek más megvilágításba helyezik a BB történéseit és egyes karakterek motivációit. Ezen a síkon ettől várok még nagy durranást, Gene-nél pedig ott az a mesterségesen generált rejtély a nézők előtt elhallgatott telefonbeszélgetéssel…

haywood - 2022. 08. 02. 21:56

Jesse egyszer sem mondta, hogy ‘bitch’.

Sawyer - 2022. 08. 03. 08:25

Az viszont tetszett, hogy Walték jelenetére ismét elővették az enyhén remegéses kamerát. A BB első 3 évadára volt ez jellemző, nekem személy szerint jobban is tetszett, úgyhogy piros pont, hogy a nosztalgia kedvéért erre figyeltek.

Taylor - 2022. 08. 03. 09:37

Hú, ezekben a Gene-es részekben vagy valami nagyon átgondolt történésekre kifuttatott képeket látunk, vagy valami nagyon erőltetettet.

Az az érzésem, hogy ezt csak a lezárás után lehet majd megítélni.

Gábor - 2022. 08. 03. 10:36

Rengeteg Frankenstein utalást véltek felfedezni reddites userek az epizódban, illetve van párhuzam a Gene szál és a bemutatott Breaking Bad szál történései között: mindkét esetben két balekot karol fel tulajdonképpen Saul és próbál belőlük profi bűnözőket csinálni, vagy legalábbis ellátja őket profibb eszközökkel/kapcsolatokkal (monkey with a machine gun?), azt már tudjuk,hogy Walterékkel ez hogyan végződött…

Sokan felhozták azt is, hogy az utóbbi epizódokban Gene elkezdett kicsit WW módon viselkedni.

Még mindig várom az utolsó részeket :)

gman - 2022. 08. 03. 13:29

Érdekes, hogy mi van Kimmel. A telefonfülkés őrjöngésből az jön le, hogy Jimmyvel akarja elvitetni a balhét, amit láthatóan emberünk nehezen visel. Végülis mind a ketten elbújtak a világ elől, az ő házasságukat, mivel csínytevésekben fogant, tényleg csak a halál szüntetheti meg. Élhetnek külön, el is válhatnak jogilag, de valójában már nem lehet őket szétszedni.
Amit Goodman leművel a BB-ben annak az eredője Kim: ha nem tartja vissza az infót, amit Miketól kap, akkor nemcsak Howard él, de Saul Goodman sem teremtődik meg – legalábbis nem ilyen formában.
Gyanítom az utolsó két rész a nő sorsát is keményen fogja taglalni, mivel nem kevés sepregetni való akad az ő portáján is.

Taylor - 2022. 08. 03. 15:34

Fura amúgy az is, hogy tényleg mit akarnak kihozni Gene/Saul jelleméből.

Ha tényleg húznak mégegyet rajta és méginkább lelketlen csaló lesz belőle, akkor valójában az ő életében az a legérdekesebb, azt kéne tárgyalni egy ilyen alkotásban.

Inkább látnám azt 59 részen keresztül, és 4 részen keresztül pedig azt, amíg eljut ennek a kapujáig és nem fordítva.

Négy rész alatt már ne rosszuljon ennyire már meg.

Adam9456 - 2022. 08. 03. 16:45

Az eheti rész kicsit kevésbé jött be nekem.

Az eleje jó volt a telefonbeszélgetésekkel. Kíváncsi vagyok megmutatják-e majd a következő két részben, hogy mi volt a Gene-Kim beszélgetés, amit nem hallhattunk.

A visszaemlékezés jelenetek is tetszettek, jó volt újra látni Walt-ot és Jesse-t. (Főleg Bryan Cranston egyből vissza tudott teljesen váltani Walter White-ba)

Mike és Saul beszélgetése is érdekes volt, lehet hallgatnia kellett volna Mike-ra.

Viszont a Gene-Jeff svindli sztorit most kicsit elnyújtottnak éreztem és hogy ugyanazt a kört futották le mint az előző részben, csak most kicsit másfajta akció volt, így unalmasabb volt nekem már.

Már csak 2 rész, azért várom továbbra is minden héten.

drynn - 2022. 08. 03. 23:14

Amúgy Sault ne próbáljuk már meg jó embernek beállítani. Ennek a résznek pont az volt az értelme, hogy bemutassa, hogy Mike tanácsa ellenére ment oda az iskolába, és onnan kezdődött az egész leépülése mindenkinek. (elvégre mindenki halott) Az egész Saulhoz követhető vissza, majd miután beszélt Kimmel, és rájött hogy már tényleg nem maradt semmije / senkije, akkor gondolta azt hogy egy még nagyobb csalást véghez vigyen, ezért is a rész címe, hogy “breaking bad”. Itt már nem számít hogy rákos-e az illető vagy sem, hiszen úgy igazolja magát ezzel hogy a Walt is rákos volt, már senki nem jelent számára semmit.

Bazsi - 2022. 08. 04. 22:03

Hát, akármi is lessz a vége egy biztos. Nagy űrt fog maga után hagyni. Írták itt előttem h teljesen más érzés nézni mint bármely más sorozatot. Teljesen egyetértek. Ennek lelke van…. Gillighan egy zseni. Néha még a Bb-n is túltesz.
Jó rész volt, és nem tudom mi lessz a vége, de tényleg Saul szép lassan átmegy Waltba… Kimes szálat remélem kibontják, illetve nem tudom h Walt és Jesse cameo csak erre a részre szólt vagy lesznek még az utolsó két részben is? Lehetett volna még fokozni ezt szerintem nagyon kár h vége lessz…

Bazsi - 2022. 08. 04. 22:15

Egyébként így a BB sikere után sok évvel, és most h jópár éve megy a BCS is, és nyugodtan nevezhetjük sikernek ezt is, simán el tudnék képzelni még egy két évad BB folytatást a jövőben, az eredeti szereplőkkel, Jessevel a főszerepben, és Walt visszaemlekezésekkel, és akár Saul visszatérésével is. Az lenne csak a fanservice… Bőven lenne még hova bővíteni ezt.

Sawyer - 2022. 08. 05. 10:37

@drynn

Saul nem Mike látogatása után vált rosszá, már fiatalon is egy fszkalap volt, egy alja csaló. Persze, lehet mondani, hogy szegényt a családja fekete bárányként kezelte, de ez még nem jogosította volna fel más emberek megkárosítására, függetlenül azok társadalmi helyzetétől vagy viselkedésétől. Ott van például Ken, akinél tapsol a néző, mert egy emberi parazita – mikor Jimmy és Kim lehúzták, kissé ferde szemmel néztem rájuk, Kent pedig sajnáltam, ellenben mikor Walt felgyújtotta a kocsiját, teljes mértékben Walt pártját fogtam. Érdekes, mert az emberi rosszat vagy gonoszságot sem lehet egy kalap alá venni. Mike egy erkölcsös nagypapa, mégis hidegvérrel lő le embereket a kartell szolgálatában. Howard egy teljesen becsületes ügyvéd, mégis undorítóan és sunyin viselkedett Jimmy-vel. Gus segítőkész úriember, de az üzleti énje egy kegyetlen gyilkológéppé válhat, amit viszont objektívan meg tud magyarázni és meg is értjük.
Szóval van az a fajta gonoszság, amit egy karakter a döntéseivel hoz (a bűn útjára lép, de mellette a becsület? vagy korrektség? megmarad), és van például Howard, aki egyáltalán nem követ el semmi törvényelleneset, de a jelleme és az egója gonosszá vagy antihőssé teszi.
Ebben az univerzumban senki se csak jó vagy rossz, ettől olyan zseniális.

Nem érzem úgy, hogy Saul tehet mindenről, itt rengeteg karakter apró döntései kövezték ki a bukás felé vezető utat.

Sawyer - 2022. 08. 05. 10:38

@Bazsi

Külföldi oldalon olvastam, hogy Bryan Cranston azt nyilatkozta, hogy három jelenetet vettek fel Walttal és Jesse-vel, de nem tudja, hogy ezeket egy részben adják le vagy elosztva.
A mostani epizódban egyet sütöttek el, szóval elvileg még van kettő a tarsolyukban.

Sawyer - 2022. 08. 05. 10:41

@Bazsi

Neee, az úgy kerek, ahogy van, meg miről szólna?
Az izgalmas szereplők Jesse kivételével meghaltak, Walt családjára nem lehet hasonló sztorit építeni. Korábban írtam: “de én inkább egy független sztorit néznék, inkább kevesebb kapcsolódási ponttal. Például egy jó kis DEA-s-beépülős sztori, amiben egy Hank-kaliberű fickó rakja be a gengszterek közé a másik főhőst, az ilyen még adná is magát a sok – nem erőltetett – utalással”.

gman - 2022. 08. 05. 11:21

@ Sawyer

Jimmy mindegyik lehúzásában van egy pont, mikor az áldozat maga akar balek lenni, persze abban a tudatban, hogy nyerni fog. Meghagyja neki a döntést, hogy saját magától sétáljon a kelepcébe. Persze ettől még nem elfogadható, amit tesz, Jimmy alvilági alak, de mégis valahol elnagyolt ráhúzni az aljasságot, megannyi hihetetlenül nemes és bátor húzást is fel lehet sorolni mellette, pl. mikor Tuco szájából menti ki a nyikhajokat.
Van az a jelenet, mikor Mike kihallgatásán rázúdítja a rendőrre a kávét, hogy aztán ellophassák a noteszét. Kereken kijelenti, kizárt, hogy ilyet tegyen, ez nettó bűncselekmény, aztán meghallja Mike szomorú történetét és a szívének már nem tud parancsolni.
Olyan mint egy törvényen kívüli vigilante, ezért Goodman egy álarc is, meg nem is. Az ilyen hős sztoriknak fontos megjegyzése, hogy egy ponton túl a szabályok már nem üdvözítenek, vagy nemesítenek, hanem egy aljas rendszerbe láncolnak. Chuck és Jimmy a két véglet: az egyik rab, a másik szabad ember – más kérdés, hogy meddig.

Gábor - 2022. 08. 09. 09:05

Kicsit érződik a vergődésük így a végére, nem maradt idő, hogy rendesen lezárják a sztorit és még most sem értem miért kellett a Breaking Bad utáni lezárás után egy új lezárást felépíteni (az új karakterekkel Gene mellett). Nem lett volna jobb ezt a játékidőt másra használni?

drynn - 2022. 08. 09. 13:06

@Gábor

Miért lett volna jobb ? Ezeknek a részeknek pont az a lényege hogy Gene nem tudja elfogadni hogy nincs már senkije, és nem tud egy szimpla Cinnabon manager maradni, az nem ő. Ezért sem tudták így lezárni, (és nem is kellett volna szerintem) ő mindig is kereste a bajt, és erre van felépítve az egész sorozat. 1 hét múlva pedig lezárják őt is, és valószínűleg Kimet is, és akkor ebben a világban mindenkinek a története lezárt lesz. Tökéletes ez így ahogy van, hisz a plot armor már nem él, nem tudod mi fog történni, és hogyan.

Sawyer - 2022. 08. 09. 15:03

A bravúros első 5 évad után itt a hatodiknál párszor húztam már a szám, de ezekkel az utolsó részekkel számomra még jobban alulmúlja magát a sorozat. Szerintem az utolsó évadra egy igényes művészi sznobizmussá vált és az összképet nem hiszem, hogy a finálé javítja.

Gábor - 2022. 08. 09. 16:34

@Sawyer

Sajna már az elejétől elkezdték ezt, hogy direkt nem olyan lezárásokat írtak a karaktereknek mint ami várható lett volna, vagy szándékosan váltottak minimum érdekes irányba a történettel… Ez a néhány utolsó rész az ékköve ennek :D

Amúgy aki nem látta a Breaking Bad-et annak ez az utolsó pár rész érthető lehet vajon? Mert eléggé random volt ahogy pörögtek az események, és aki nem ismeri pl. Jesse-t, vagy Waltert annak az előző rész meg ez az egész kb. semmit nem mond szerintem, azt sem tudhatják kik ezek az emberek és, hogy mi történt Saullal, miért menekült el végül a városból…

Youwe - 2022. 08. 09. 17:32

Meg kellett állítanom a részt, közvetlenül a jelenet után, megőrülök ha nem írom ki magamból:

URAMISTEN, RHEA SEEHORN A BUSZON. Ez valami elképesztő volt. Nem találok szavakat, pedig nagyon keresem. Tessék azonnal térdere ereszkedni előtte és lehajtott fejjel odanyújtani azt az Emmyt.

Na, megyek, felkaparom az állam és folytatom.

Sawyer - 2022. 08. 09. 17:56

@Gábor

Igen, én is ezen gondolkodtam, még az első évadokban a beugró szereplők és a kartell okésak voltak BB nélkül, na de mikor betoppant Hank és Gomie, vagy igen, most Walték? Még van egy rész, amiben ott a lehetőség egy jó összképet kirajzolni, de ha például Gus ennyi volt és legalább nem kap egy epilógust a fináléban, akkor elég ferde lesz pár szál, főleg az övé.

gman - 2022. 08. 09. 19:01

Gus említése a telefonban volt furcsa. Illetve Kim a vallomásában is írja Fring házát. Saul ugye egyáltalán nem találkozik Gussal a BB-ben, mikor kerültek képbe Fring személye kapcsán?

Gábor - 2022. 08. 09. 19:04

gman:

Arra szerintem magától jött rá a hirek alapján, gondolom tele volt az egész média a Gus/Saul/Walter trióval.

Sawyer - 2022. 08. 09. 19:29

Gus ha korábban nem is, az ötödik évadtól tuti tudott Gus kilétéről, hiszen a Walt-Jesse-Mike trió mellett ő volt a negyedik “örökös”. Közben pedig azért tarthatta a kapcsolatot Kimmel, nekem az irodás jelenetből nem az jött le, hogy csalódott hős szerelmesként sosem keresték egymást.

Sawyer - 2022. 08. 09. 19:29

* elnézést, Sault akartam írni :D

Taylor - 2022. 08. 09. 22:18

A szememben szintet lépett a sorozat. Nagyon jó lenne ha a hátralévő egy részt nem rontanák már el. :)

Már értem Gene miért olyan, amilyen. Elúszott számára az az élet amit élvezett, és a végére a telefonbeszélgetéssel utolsó lehtősége is Kimnél.

Kétségbeesetten kapálózik, próbálja magával elhitetni, hogy a jelen keretek között is élheti a régi életét.

Valószínűleg ezzel az utolsó megmaradt dolgát, a szabadságát is elveszti.

Megdöbbentő volt látni amikor elrakta az órákat. Minek az neki? Mit vesz rajta? Mégtöbb prostit? Mit ér vele?

Gábor - 2022. 08. 09. 22:42

@Taylor

“Megdöbbentő volt látni amikor elrakta az órákat. Minek az neki? Mit vesz rajta? Mégtöbb prostit? Mit ér vele?”

Nekem a kedvencem az volt amikor elkezdett a telefonzsinórt a kezére tekerve közeliteni szerencsétlen Marion felé, azt sugallva, hogy kész megfojtani is, közben pedig mondta, hogy Ő még mindig az a régi Gene akit megismertek és akit mindenki kedvelt.

Nem tudom mennyire ura még a cselekedeteinek a csávó :D

Viszont mikor Marion mondta neki, hogy mennyire megbizott benne, akkor mintha egy kis időre megint előjött volna a régi Jimmy, akkor gondolta meg magát a gyilkossággal kapcsolatban is -vagy kapcsolt, hogy épp mit is csinál- és fogta inkább menekülőre a dolgot.

Az már csak hab a tortán, hogy a sorozat elején idős emberek jogi védelmével akart foglalkozni, most meg készült megölni egyet :/

gman - 2022. 08. 09. 22:43

Egyébként más nem nagyon állhat amögött, hogy visszament a cuccokért, mint hogy azt akarja, hogy végre elfogják. Minden mindegy. A Kimmel való telefonbeszélgetéssel vált ez nyilvánvalóvá, szabaddá tette a nőt, aki megkönnyebbült és újjá is született, Jimmy pedig saját magát végleg bezárta. Végső soron valódi balekká vált, ezért verte szét a fülkét. Bizonyos értelemben az egész BB kvázi Kim megváltását szolgálta, ugye Mike és a többiek halála kellett hozzá, Jimmy pedig az elvakult döntésével (Mike tanácsa ellenére összeállt Walterral) mint egyfajta elősegítő működött közre. Apró adalék, hogy az egésznek maga Kim ágyazott meg Jesse “behozásával”.

Adam9456 - 2022. 08. 10. 16:01

Ebben a részben választ kaptunk a sorozat egyik legnagyobb kérdésére, mi lett Kimmel, nagyon erős jelenetek voltak Howard feleségével és a buszon is az összeomlása. Nagyon jól bemutatták azt is mennyire üres, szürke hétköznapokat él Kim Floridában.

Azt nem értettem én se, hogy miért ment vissza Gene a házba, amikor már megcsinálta az akciót, meg ott várt rá Jeff, talán mert nem tudott leállni?
Ha annyira azt akarta, hogy elkapják, akkor nem menekült volna el a helyszínről, meg egyből a rész végén is, miután lelepleződött a mama előtt.

Az utolsó jelenet erősen hajazott Walt és családja közti lelepleződésre is a Breaking Bad Ozymandias részében. Valaki láttam már össze is vágta a két jelenetet.

Kim új férje/barátja egyébként The Amazing Race-t nézett a TV-ben, ez tetszett.: ) Jövő héten finálé, hiányozni fog ez a sorozat.

gman - 2022. 08. 10. 18:08

@ Sawyer

Mondjuk az irodás jelenet, mikor aláírjak a válási papírokat az arról szólt, hogy többet nem keresik már egymást. Saul tudta, hogy Floridába megy, azt is, hogy hol fog Kim melózni, de a telefonhívásig nem keresték egymást, Saul említi is, hogy már hat év telt el. Bár Kim kereste őt előbb, mikor felhívta a titkárnőjét.

Acheron - 2022. 08. 10. 18:26

Fuhhh. Ez a rész kifacsart rendesen. Elképesztő mit le nem raktak a készítők, és a színeszek. Ki gondolta volna, hogy egy ilyen comic-relief karakterből ez lesz. Elég szkeptikusan kezdtem el a sorit anno. Jócskán megkésve. Nem értettem, és nem is érdekelt pedig szerettem a Breaking Bad-et.
És akkor itt vagyunk, és kimondom, hogy nálam érzelmileg…hát…túl is szárnyalta rendesen.
Ez az utolsó évad meg olyan érzést kelt, mintha három lenne egybe sűrítve. Wow.

Quantumleap - 2022. 08. 10. 21:46

Annyira azért mégsem sötétült el Jimmy, ha végül nem ölte meg Mariont. Ha valaki Waltert fenyegette volna meg így szemtől szembe az azonnali lebuktatással, ő nem lacafacázott volna, hogy azon nyomban likvidálja az illetőt. (Főleg az utolsó kettő BB-évadban.)

Sawyer - 2022. 08. 10. 22:13

@gman

Ja várjunk, ezt szerintem sokan nem láttátok, úgyhogy belinkelem. Készült egy kamu epizód az American Greedhez, és ez a sorozat részét képezi, szóval Kim simán láthatta a tévében is:

https://www.youtube.com/watch?v=C4yenXwx7ao

gman - 2022. 08. 11. 00:49

@ Sawyer

Ez egy zseniális cucc. Nyugodtan leszögezhetjük, hogy az igazi femme fatale nem is Kim, hanem sokkal inkább Betsy Kettleman (külsőleg is megszolgálja a titulust). Meg aztán végülis az egész balhé tőle ered, ha anno engedi a domesztikált bigyófelügyelő férjének, hogy leszerződjön Jimmyvel, akkor jó eséllyel minden jó lett volna.

Peterdi - 2022. 08. 11. 14:26

Csak nekem jutott eszembe Jimmy és Kim telefonbeszélgetéséről az, amikor a Breaking Bad utolsó előtti részében (és nahát, ez is egy utolsó előtti rész) Walt felhívta Walt Jr.-t? A hívott fél egyik esetben sem kívánta különösebben, hogy megkeressék…

Az is eszembe jutott Kim “új” házaséletét látva, hogy jó eséllyel direkt választhatott magának egy olyan muja fazont, aki biztosan nem fog kérdéseket feltenni neki a múltjáról, hanem egyszerűen csak örül a fejének, hogy az ölébe hullott egy tök jó nő, aki még a rossz szexet is elviseli. :D

Bár nem tudom, a 2002 és 2004 között történtek után, hat évvel később hogyan lehet még mindig Kim Wexler néven létezni – ha a hatóságok nem is keresték (hiszen nem volt köze a Heisenberg-birodalom tündökléséhez és bukásához), a volt férje miatt azért előbb-utóbb úgyis vége szakadt volna a nyugalmának.

Sawyer - 2022. 08. 11. 14:56

@gman

Ebben az “akkor jó eséllyel minden jó lett volna”-dologban nem értek egyet, akkor és ott pont úgy alakult, hogy beindult a láncreakció, de ha akkor nem, akkor később más/mások által indult volna be. Tucóhoz pedig már a házaspár előtt is volt szerencséje, ugye az ő anyját akarta lehúzni a két gördeszkás sráccal a kamu gázolással. Szóval Jimmy addig kísértette volna a sorsát, míg emberére nem akad – ha nem is pont a kartell színeiben, de előbb-utóbb tuti. A történteket pedig sok-sok ember döntései, tettei alakították, Kettlemanék csak molyfingok voltak a gépezetben.
Egyébként az univerzum egyik gyöngyszemei, imádtam a jeleneteiket, meg volt az a dilis milliárdos, aki saját országot akart alapítani, őt is imádtam, vagy a wc-szabadalmazós tudóst :D

@Peterdi

Sokkal gyanúsabb lett volna a hatóságoknak, ha elvileg ártatlanul nevet változtat.

gman - 2022. 08. 11. 16:25

@ Sawyer

Tuco mamáját nem akarta lehúzni, a célszemély Betsy volt, a két pondró egyszerűen csak rossz autóra mozdult rá. Véletlen volt. Ha azt húzzák le, akit Jimmy elgondolt, akkor még simán elkerülhető lett volna minden rossz. Kis rásegítéssel ugyan, de beindul a karrierje. Sőt még akkor is menthető volt az ügy, mikor már Tuco elkapta a kölyköket, de miután Jimmy sikeresen kidumálta őket, a gördeszkás csak nem tudott kussolni, Tuco ugyanis elengedte volna őket, de végül két lábtöréssel távoztak, ami ugye végleg beadta a kulcsot a tervnek.
De a lényeg, ha rögtön az elején a nő engedi a férjének, hogy aláírja a szerződést Jimmyvel, akkor totál más helyzet van. Nem kell hadakoznia az HHM-el, felkapják a nevét, mint aki a kincstárnok milliós sikkasztásának ügyét vitte, vagyis beindul a karrierje, közelebb kerül a saját iroda álmához.

lapizoli - 2022. 08. 12. 08:45

sziasztok! nektek sincs még fent az új rész(netflix) ?

csakegysrac - 2022. 08. 12. 08:57

lapizoli: Péntekenként délelőtt/kora délután szokott felkerülni az új rész.

Sawyer - 2022. 08. 12. 09:28

@gman

Emlékszem, de ugye a két srác a mamánál is bepróbálkozott. Nem tudom, szerintem Jimmy az a jellem, aki soha nem áll le, hiába sikeres vagy földönfutó. Ha akkor, amit írsz, úgy alakul és befut, idő kérdése, és megint itt köt ki. Mindegy, hogy a bíróságon, a bárban, vagy akárhol ismer meg embereket, ő vagy kihasználja/megkárosítja őket, vagy szövetkezik velük, a kishalak után jönnek a nagy halak, ott pedig aztán nem nehéz emberére akadnia.
(Walt esetében ez a pillangó-hatás megállja a helyét, ő ha nem lesz rákos, soha nem vág bele a főzésbe.)

Saul méltó büntetése a fináléban szerintem nem a halál vagy a börtön lenne, hanem egy ugyanolyan átlagos élet, mint amit most él álnéven, annyi különbséggel, hogy lenne a bokáján egy nyomkövető, így esélye sem lenne zsiványkodni.

lapizoli - 2022. 08. 12. 10:08

@csakegysrac

Múlthét pénteken hajnal 2kor már néztem az új részt, azt hittem mindig éjfél után kerül fel..

Acheron - 2022. 08. 12. 11:47

Én rákérdeztem a Netflix ügyfélszolgálatán is erre. Annyi volt a válaszuk, hogy ha kész a magyar felirat akkor kerül fel az új rész is. De hiába tettem fel megint a kérdést, hogy akkor az új részt ettől függetlenül miért nem rakják fel időben, felirat nélkül, csak angolul? Megismételte ugyanazt, plusz hozzátette, hogy ez nem az ő hatáskörük. :D

Mocskos módon idegesítő amúgy. Próbáltam azt is, hogy angol profilt állítok be, de akkor sem jelent meg.
Konkrétan nem bírtam, és alternatív módszerhez folyamodtam. If you you what i mean. Ami egy vicc, mert akkor minek fizetek elő, ha részben rákényszerítenek erre.

Nem értem a mögöttes logikát, hogy miért kell kicsexni azokkal, akik angolul is simán megnéznék. Nem. Várjon a paraszt a feliratra majdnem 1 hétig, mikor már majdnem kijön az új rész. Kapják be. :(

AlfStokes - 2022. 08. 12. 14:34

Nekem is van mindenfele fejfedom, de hetek ota az a kedd reggeli programom, hogy felveszem a kalozkalapot, es meg mielott a gyerekek felkelnek, ledaralom az aktualis reszt. Sajnos en sem tudok varni pentekig, szombatig meg plane.

vehaka - 2022. 08. 12. 18:17

@lapizoli

Nekem angolra van állítva a Netflix és szerda reggel már fent szokott lenni mindig az új rész. Az igaz, hogy angolul, angol felirattal, de nekem az megfelel :)

gman - 2022. 08. 12. 18:25

@ Sawyer

Teljesen máshogy látom a karakter lényegét. A jellemzéseddel az a bajom alapvetően, hogy egy az egyben Chuck szavai is lehetnének. Persze az ő megítélése se egyszerű, de végső soron szerintem azoknak van igazuk, akik negatív figuraként látják az idősebb McGillt. Ugye Jimmy az ő fivére, ezért nem kíván neki sittet, ki is hozza onnan, a halálát meg végképp nem akarhatja, csak azt, hogy szépen nyugodtan tologassa az aktákat a cég alagsorában. Azért ne állítsuk már be az ambíciót, mint olyat ab ovo rossznak, főleg úgy, hogy a mohóság bűne sokkal inkább Chuck elitizmusában érhető tetten. Nem mondom, hogy a báty ügyvédi praxisa és a cége egy erkölcsi fertő lenne, sőt, joggal lehet büszke arra, amit épített, de Jimmyvel szemben Chuck igazságtalanul volt előítéletes. Bizalmatlanságának oka pedig pont, hogy a saját büszkesége volt. (Kiköpött Walter, akit szintén egy ilyen magán segíteni képtelen figuraként ismerünk meg annak ellenére, hogy irgalmatlan nagy talentum a fickó, a betegségük/ állapotuk ezért épp, hogy nem véletlen.)
Jimmy, amit tudott megtett, hogy a bátyja végre komolyan vegye őt, míg az első évad végére rájött, hogy lehetetlenség Chuck igényeiknek megfelelni, onnan már Kim volt számára a viszonyítási pont, és vica versa. De valóban rossz útra csak akkor tért, mikor besétált abba a bizonyos középiskolába, a múlt heti epizódban.

lapizoli - 2022. 08. 12. 22:19

Ilyen még nem volt, hogy most sincs fent.Jó is annak, aki tud angolul, én még csak nemrég kezdtem el tanulni. :)

Quantumleap - 2022. 08. 13. 08:03

Én a holland Netflixet használom. Itt legkésőbb szerda kora hajnalban már van magyar felirat. Most is így volt. Ez fura. Előbb, mint odahaza?

Benjy - 2022. 08. 13. 12:12

Tudom nem szabad ilyet írni, de ha Rhea Seehorn nem kap Emmyt akkor nincs igazság a Földön. Emellett Gilligant már kb. ezredszerre is csak éltetni lehet, ahogy szavak nélkül csupán a rendezéssel “mesél” el érzelmeket, gondolatokat, az egészen elképesztő. Bízok benne, hogy a jövőben jön még tőlük hasonló minőségű munka, mert az ilyen élmények miatt éri meg igazán sorozatozni.

Ui: Ki gondolta volna hogy Gilligan első írói kreditje az X – aktákban volt? És hogy onnan ide jutott? Az már csak nekem hab a tortán, hogy örök gyerekkori kedvencem – Monk – is szerepelt az írói debütálásában.

Pénzes Ádám - 2022. 08. 14. 13:35

Ezzel a legutóbbi résszel nálam túlszárnyalta a Breaking Badet is a sorozat, nyugodtan mondhatjuk szerintem hogy minden idők legjobb drámasorozatának utolsó részeit látjuk.
Bár szerintem annyira összefügg a 2 sorozat, hogy érdemes talán egyként kezelni őket. Mindkettő 10/10 de nálam mostmár a Saul az etalon.
Tényleg elképesztő színészi alakításokat láthattunk itt az utolsó részben.
Rhea Sheehorn hol volt eddig? Ilyen színészi alakítást a gyengébbik nemtől nemtudom láttam-e már valaha…

Sawyer - 2022. 08. 14. 16:57

@gman

Mert én nem a “mi lett volna, ha” vagy “mert mások úgy bántak vele”-oldalról közelítem meg, hanem azon egyszerű eldöntendő kérdésen, hogy a bűn útjára lépett, igen vagy nem. Mindenkit bántanak, mindenkinek “van egy Chuck és Howard” az életében, akkor mindenki jogosan lophat és csalhat? Ne keverjük ide Chuckot, Jimmy-ről van szó. Ha Jimmy-nek elnézzük ezeket a dolgokat, gondolj bele, mi lenne a világon, ha mindenki egy sérelemért ezt tenné, röpködnének a gördeszkások az autók elé, törnék össze magukat az emberek a jégen, hogy kizsarolják a pénzüket, és hasonló módszereken agyalnának. Jimmy nem akkor “tért rossz útra”, mikor a múlt heti részben belépett az iskolába, ez már több évtizedes betegség nála. Kiegészíteni persze lehet indokkal, okkal, utólagos jóvátétellel, a tényeken nem változtat.
(Walt sem akkor lett rossz, mikor először ölt, hanem amikor lefőzte az első adagot.)

Sawyer - 2022. 08. 14. 17:03

@gman

Chuck: az én szememben is negatív figura. Aki így bánik egy másik emberrel, sőt, a saját rokonával, az persze, hogy negatív figura, de ő emberi megközelítésben. Howard szintén. De Howard sem érdemelte azt, amit tettek vele.
Kimet az utóbbi részbeli tettei feloldozzák a bűne alól? Szerintem egyáltalán nem.

gman - 2022. 08. 14. 23:39

@ Sawyer

Az a baj, hogy a “mindenkinek van egy Chuck az életében, mindenkit bántanak” realitást normálisnak veszed, ezzel kb. Káinnak adsz igazat. Van a sztoriban egy erős idealista töltet is, szerintem ezt fontos figyelembe venni, sőt, ez a történet lényege. A Chuck-féle irigység a keltetője a Walter Whiteoknak is, azaz hogy a balekság, mint életforma az egyedüliként meghatározó. Jimmy működése nem kicsit társadalomkritikus is, szembesíti az embereket saját mohóságukkal. Persze, ha az önzésre épülő világ felől nézzük őt, akkor valóban beteg alaknak tűnik, hisz például egyszerűen csak elfogadhatná Howard csekkjeit az elején, fizethetné belőle a számláit, és kész – ahogy a hazugságban élő Walter is teszi ezt a maga módján, egy pontig, ugye. Kimmel való kapcsolata is ebben a lázadásban fogan meg, Howard “büntetése” pedig azért jogos, mert a fickó egy álomvilágban élt, úgy hitte, hogy vesz még egy McGillt a cégnek és ennyi, ahogy Kim mondta helyesen: Howard totál öntelt volt. A világon semmiféle rossz szándék nem vezérelte őt, de Chuck halála után nem véletlenül kezdett szétesni az élete. A halála hiba volt, az már valóban Kim számlájára írható, de az, hogy móresre tanították, az ráfért.

Benjy - 2022. 08. 15. 11:15

Ha valakit érdekelne, Matt Talbot egyedi posztereket készített az epizódokhoz.

https://www.mattrobot.com/better-caul-saul

Ide írd


kötelező

(kötelező, de nem adjuk ki senkinek)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz